Stoeterij Blue Hors breekt met hoofdruiter Sune Hansen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:41

s0173957 schreef:
2 jaar tijd vind ik nu niet zo weinig...
Met Romanov MOET je Europees bij de beste 20 horen imo, minstens...

Dan hadden ze bij aanvang moeten investeren in een ruiter die al internationaal presteerde op GP niveau...

s0173957

Re: Stoeterij Blue Hors breekt met hoofdruiter Sune Hansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:45

Tja, vindt maar een Deense ruiter die al internationaal presteert op GP niveau en die niet Andreas Helgstrand noemt.

Sune Hansen heeft bij Blue Hors heel veel kansen gekregen, natuurlijk ook veel onder druk gestaan, maar heeft die kansen niet helemaal gegrepen. Dat ligt uiteraard aan verschillende factoren, een combinatie van ervaring, talent, management en druk...

Ik heb altijd gevonden dat Hansen een ruiter is voor jonge paarden te rijden, niet zozeer GP.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:48

s0173957 schreef:
Tja, vindt maar een Deense ruiter die al internationaal presteert op GP niveau en die niet Andreas Helgstrand noemt.

Sune Hansen heeft bij Blue Hors heel veel kansen gekregen, natuurlijk ook veel onder druk gestaan, maar heeft die kansen niet helemaal gegrepen. Dat ligt uiteraard aan verschillende factoren, een combinatie van ervaring, talent, management en druk...

Ik heb altijd gevonden dat Hansen een ruiter is voor jonge paarden te rijden, niet zozeer GP.

Daar heb jij weer een punt...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:54

s0173957 schreef:

Het is toch een groeiproces om van ruiter voor jonge paarden door te groeien naar internationaal GP niveau? Hoeveel mensen hebben dat eerst niet van Happie gezegd? En vervolgens is hij jarenlang een vaste waarde voor het team geworden met Nadine en nu weer Nederlands Kampioen met een nieuw paard.
Maar daar heb je tijd voor nodig, en die wordt Sune niet gegund. Jammer!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:54

Pas op, ik vind Sune Hansen zéker een goeie ruiter, alleen denk ik dat hij beter tot z'n recht komt als hij met jonge paarden kan werken, hetgeen hij deed vooraleer hij naar Blue Hors ging.

Maar de vergelijking met HP is ver zoek vind ik. Die heeft gewoon een pak meer talent, net als Helgstrand dat heeft.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:26

Pashon schreef:
zo dat is pas kort door de bocht. nog geen jaar voor de stal rijden en direct verwachten dat hij in de voetsporen van zijn voorganger treed? Dat is vrijwel onmogelijk zeker gezien hij nauwelijks ervaring heeft op dit niveau

Er staat dat hij sinds 1 januari 2009 er werkte dat is dus al 2,5 jaar inmiddels.
EDIT, lees nu dat dat later is toegevoegd :D
Sneu voor Sune als dit inderdaad onverwacht gebracht wordt.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:32

s0173957 schreef:
Pas op, ik vind Sune Hansen zéker een goeie ruiter, alleen denk ik dat hij beter tot z'n recht komt als hij met jonge paarden kan werken, hetgeen hij deed vooraleer hij naar Blue Hors ging.

Maar de vergelijking met HP is ver zoek vind ik. Die heeft gewoon een pak meer talent, net als Helgstrand dat heeft.

De vergelijking is treffend omdat ook HP vroeger alleen met jonge paarden presteerde en er ook een heleboel mensen riepen dat hij daar meer geschikt voor was toen hij niet gelijk in de Grand Prix hoge ogen gooide. Ook Sune is een heel getalenteerde ruiter maar geen enkele ruiter komt ergens zonder eerst een pak ervaring op te doen. Maar dat gaan we in de toekomst nog wel zien als hij van iemand anders de kans en de tijd krijgt om zich te ontwikkelen. Ik hoop het want ik vind het een genot om hem te zien rijden.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:41

als je een paard 2,5 jaar rijdt en er is geen verbetering dan heb je het gewoon niet goed gedaan.

begrijpelijke keuze want paarden gaan ook geen 30 jaar mee.

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:20

Ik denk dat als deze sympatieke ruiter en dit paard getraind wordt door de Nederlandse top, hij nog heel goed kan worden, want dan zal er aan de afwerking gewerkt worden en zal hij veel nauwkeuriger leren rijden.. Ik weet niet maar ik heb het idee dat ze wel degelijk veel talent hebben, maar dat hij (misschien) niet de juiste trainer heeft die deze combinatie verder kan helpen.
Jammer dat hij zich niet verder mag gaan ontwikkelen met dit paard..

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:12

Erg jammer dat hij moet stoppen. Vind m juist wel een hele fijne ruiter om naar te kijken. En ik vind het niet heel netjes van Blue Hors dat het (te lezen aan de tekst) nogal onverwacht komt voor Sune Hansen, ik bedoel, een beetje goede samenwerking gaan dingen toch in overleg? Ik hoop in ieder geval dat hij ergens anders een goede kans krijgt om zich verder te ontwikkelen op dat niveau.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:48

als je niet goed genoeg presteert dan ben je je paard kwijt, werkt bij iedereen zo, ook als je een ´sympatieke´ ruiter bent

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:14

Wat jammer voor hem! Flink balen zeker, ik hoop dat hij weer wat moois kan vinden. Hij reed wel een mooie bok :9

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:28

Mensen van Bluehors zijn heel realistisch maar ook zakelijk, na 2 jaar geen prestaties die realistisch zijn na deze periode en je gaat eruit.

Is overigens in het bedrijfsleven ook zo he!

345

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 06:26

Michael1104 schreef:
als je een paard 2,5 jaar rijdt en er is geen verbetering dan heb je het gewoon niet goed gedaan.

begrijpelijke keuze want paarden gaan ook geen 30 jaar mee.

helemaal mee eens.
bij ieder ander bedrijf krijg je ook je ontslag als je niet voldoet.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 06:28

zo te lezen gaat het verder om de schore van CHIO dat hij daar niet boven de 70% gereden heeft, nouja zeg sommige dingen heb je niet in de hand, jury's, paard kan zijn dag niet hebben vind dat nou niet iets om hem op af te rekenen. Sowieso niet mja ik zou zijn opvolger niet willen zijn als er zo met mensen omgegaan word.