OO Seven verkocht naar Australië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:41

Moeilijk is toch lastig te voorspellen want uit dezelfde moeder hadden we ook een hele grote ( 1.90 hoge)Jazz gefokt en die was wonderbaarlijk kuikenmak. Wel veel luchtzuigers en dat vind ik erg bezwaarlijk voor de fokkerij.

Toen ik de 007 adverteerde vroeg bijna iedereen al door de telefoon erna , of dat ze al een luchtzuiger was ( ze was pas 5 jaar toen ze ermee begon was nog niet ingereden en zo vanuit wei ineens de volgende dag op stal begon ze ermee), op het moment van verkoop was ze 7 jaar en toen kon ik dus niet anders dan dit bevestigen aan degene die aan de andere kant vd telefoon zat. Iedereen wist me te vertellen dat het een echt 007 probleem is.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:12

Quir schreef:
manubres schreef:
Waarom is Imke er niet mee doorgegaan?

Imke reed hem al heel lang niet meer en maar goed ook. Daar stond ie meer op stal dan wat anders.
Hij staat al een tijdje op de beukenvallei, waar hij veel beter tot zijn recht komt (kwam).

Ook lekker kort door de bocht..... Grootste prestaties zijn toch onder Imke geleverd, dus het is maar wat je onder "tot zijn recht komen" verstaat.
Dat hij blessuregevoelig is geeft de eigenaresse zelf ook al aan, dus dat hij daardoor af en toe stilstond was jammer, maar onvermijdelijk.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:40

Ik denk dat 00's daar nog heel wat in de fokkerij kan betekenen! Gelukkig hier nog 2 00's op stal :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: OO Seven verkocht naar Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:41

Als dat zo zou zijn, zou hij nooit naar een andere ruiter verhuisd zijn. Ik kan overigens ook weinig noemenswaardige prestatie opnoemen...

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:42

Hoop dat hij daar een 2e carierre maakt, want hier was hij al een tijdje niet meer in the picture.
Ik heb een hele fijne OOSeven merrie die inderdaad lastig is om te rijden, maar ik zou zo weer een OO kopen..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:57

Quir schreef:
Als dat zo zou zijn, zou hij nooit naar een andere ruiter verhuisd zijn. Ik kan overigens ook weinig noemenswaardige prestatie opnoemen...

Dat jij dat niet kan opnoemen zegt me niet zoveel... :D Hij was reservekampioen van Nederland in de Lichte Tour, ik vind het noemenswaardig.... :j

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:02

Heel jammer, was nog aan het overwegen om volgend jaar ermee te dekken. Neem aan dat er nog wel genoeg diepvries zal zijn.
Levert relatief veel lichte tour paarden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:04

vind het een zeer aansprekende hengst!
hoop dat het hem goed gaat in Aussie- land!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:13

Ik vindt het wel jammer voor de fokkerij,heb er toch wel wat aansprekende nakomelingen van gezien.Van het luchtzuigen is jammer,maar voor mij geen reden om een hengst te laten staan.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:14

horseyfries schreef:
Quir schreef:

Dat jij dat niet kan opnoemen zegt me niet zoveel... :D Hij was reservekampioen van Nederland in de Lichte Tour, ik vind het noemenswaardig.... :j

Leuke prestatie dat zeker, maar voor een goedgekeurde hengst geen noemenswaardige prestatie. Daarnaast raakt 1 prestatie kant noch wal.
Ik vind dat hij bij zijn nieuwe ruiter beter tot zijn recht is gekomen. Overigens vind ik dat met meer paarden die bij haar vandaan komen. Kijk maar naar Voice, sinds die weg is bij Imke loopt hij echt tien keer beter.

Maar goed, dat is mijn mening.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:28

Dat is idd slechts jouw mening. Het beste resultaat van OO Seven is behaald door Imke, en in NL is top drie Lichte Tour naar mijn mening ook voor een dekhengst een heel goed resultaat, waar elke hengsteneigenaar blij mee zou zijn. Dat is niet de enige prestatie, hij heeft op grote internationale wedstrijden met Imke heel vaak gewonnen. Blijkbaar heb jij veel op met de nieuwe ruiter, dat is prima, ze heeft ook goed werk gedaan. Beetje jammer dat jij dat afzet tegen de vorige ruiter, dat heeft ze niet verdiend.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:46

horseyfries schreef:
Dat is idd slechts jouw mening. Het beste resultaat van OO Seven is behaald door Imke, en in NL is top drie Lichte Tour naar mijn mening ook voor een dekhengst een heel goed resultaat, waar elke hengsteneigenaar blij mee zou zijn. Dat is niet de enige prestatie, hij heeft op grote internationale wedstrijden met Imke heel vaak gewonnen. Blijkbaar heb jij veel op met de nieuwe ruiter, dat is prima, ze heeft ook goed werk gedaan. Beetje jammer dat jij dat afzet tegen de vorige ruiter, dat heeft ze niet verdiend.

Ik weet echt wel wat hij allemaal wel en niet behaald heeft, ook hoe het grotendeels gegaan is. ;)
Heb meer op met de hengst dan meeste mensen, beter hier on topic blijven. Wil je verder discusieren of iets, PB box staat open!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:48

goldyp schreef:
Iedereen wist me te vertellen dat het een echt 007 probleem is.

Kan best zijn. Maar er zijn ook (bekende!) hengsten die andere nare eigenschappen consequent doorfokken. Doordat deze niet altijd zichtbaar zijn of worden verzwegen, zijn ze nooit aan het licht gekomen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:30

Vind juist dat OO Sevens heel gemakkellijk de zijgangen doen en zeer werkwillig zijn
Maar het zijn geen stalpaarden. Doruto heeft sowieso luchtzuigers en wevers gegeven maar dan is het altijd als deze paarden geen uitdaging hebben maar veel te veel staluren hebben en zich totaal vervelen. Uurtje rijden per dag en verdere 23 uur stal is niet gezond voor een paard , de OO Sevens laten je dat weten door hun gedrag .
Ze hebben heel veel termperament maar dan wel op een fijne manier en willen heel goed werken , dat is mijn ervaring maar niet alleen met OO Sevens maar ook zeker met de Doruto's

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:39

Rizette schreef:
Vind juist dat OO Sevens heel gemakkellijk de zijgangen doen en zeer werkwillig zijn

Zeer werkwillig inderdaad is ook mijn ervaring en dat is naast fysieke kwaliteiten toch echt wel heel belangrijk.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:29

goldyp schreef:
Omdat moeders dat perse wilde, en op het oog was hij best een mooie hengst overigens was hij toen pas goedgekeurd en dan weet je ook niet dat er onder de nafok zoveel moeilijke en luchtzuigende nakomelingen zitten.

Moeilijk? Als er 1 hengst brave en bewerkbare paarden geeft is OO Seven het wel.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:38

Vudress schreef:
goldyp schreef:
Omdat moeders dat perse wilde, en op het oog was hij best een mooie hengst overigens was hij toen pas goedgekeurd en dan weet je ook niet dat er onder de nafok zoveel moeilijke en luchtzuigende nakomelingen zitten.

Moeilijk? Als er 1 hengst brave en bewerkbare paarden geeft is OO Seven het wel.

Precies, uitzonderingen daar gelaten, maar een paard heeft ook altijd nog een moeder.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:52

Wat ik opvallend vind is dat een dressuurhengst die wordt verkocht over de 40 reacties krijgt. terwijl een goed springpaard Tersina die volgens mij veel succesvoller is als de uitgerangeerde 007 het met slechts 5 reacties moet doen.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:31

horseyfries schreef:
Quir schreef:

Wanneer een hengts naar het buitenland word verkocht gaat het 9 van de 10 keer om een hengst die op wacht word gezet of zelfs word geschrapt uit het KWPN hengsten bestand, om dat te voorkomen verkopen ze de paarden naar het buitenland! Dan kan het KWPN ze niet schrappen

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:34

Hmz, ik zal hem niet missen, veel blijven klein en zuig luchtzuigers.... :j

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:45

Met zoveel paarden in de landelijke Z-dressuur en in de subtop lijkt het mij sterk dat OO Seven op wacht gezet zou worden.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:08

Het gaat niet om die 1 of 2 uitschieters en z vind ik geen bijzonderheid, het gaat hem over de algemene nakomelingen.. En over het algemeen genomen zijn de nakomelingen niet goed.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:24

newt schreef:
horseyfries schreef:

Wanneer een hengts naar het buitenland word verkocht gaat het 9 van de 10 keer om een hengst die op wacht word gezet of zelfs word geschrapt uit het KWPN hengsten bestand, om dat te voorkomen verkopen ze de paarden naar het buitenland! Dan kan het KWPN ze niet schrappen

Op wacht zetten kan niet meer, maar ik denk dat je daar wel een punt hebt.
Al doen de OOSevens het in de sport meer dan gemiddeld goed en zijn er een aantal goede keuringsprestaties en een nakomeling goedgekeurd. Veel hengsten halen dat niet.

@Juliomariner, ik denk omdat 007 wat bekender is dan de springer Tersina. Succesvoller of niet, bekend is ze niet. :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:25

http://www.paardenfokken.nl/progeny.php

Als ik bovenstaande lijst bekijk van zijn nakomelingen zitten er toch flink wat op Z niveau en zels al op Lichte Toer niveau. Dus zo slecht zijn die nakomelingen niet en dat luchtzuigen is blijkbaar ook geen onoverkomelijk probleem.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:30

petraaken schreef:
http://www.paardenfokken.nl/progeny.php

Als ik bovenstaande lijst bekijk van zijn nakomelingen zitten er toch flink wat op Z niveau en zels al op Lichte Toer niveau. Dus zo slecht zijn die nakomelingen niet en dat luchtzuigen is blijkbaar ook geen onoverkomelijk probleem.

Luchtzuigen is niet onoverkomelijk, totdat je een 007 wil verkopen. Eerste vraag is altijd direct of ie de bak pakt en meer dan de helft zal ja moeten zeggen. Je krijgt nooit de prijs die je er graag voor zou hebben of dat het dier eigenlijk waard is, want niemand wil een luchtzuiger en als ze er 1 willen dan voor een spotprijsje.

Dus wat is niet onoverkomelijk?