Amerikaanse fokker wanhopig op zoek naar vermiste paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:58

lindatje schreef:
Cayenne schreef:
Even teruglezen. Ze waren druk bezig om de weilanden in orde te maken.
Maar een dam brak door waardoor het water eerder kwam en toen was er geen houden meer aan :)

Even teruglezen ;)
"Zodra de eerste vloedwaarschuwingen kwamen zijn we aan de slag gegaan om het hoger gelegen land in orde te krijgen."
Pas toen de vloedwaarschuwing kwam zijn ze aan de slag gegaan, niet bij de mededeling dat Irene er aan kwam... Hoe vervelend dit ook is, imo zijn ze wel te laat begonnen met stappen ondernemen. Uiteraard hoop ik dat de paarden terug worden gevonden :)

Inderdaad.

Voordat Irene nog aanland kwam hadden ze al vloed voorspellingen.

Ik hoop dat ze ze allemaal levend terug vinden.

Cayenne schreef:
lindatje schreef:
Omdat hun gebied in eerste instantie als veilig werd beschouwd en evacueren niet nodig zou zijn.
Zodra bekend werd dat er wel degelijk gevaar was zijn ze meteen begonnen met stappen ondernemen.
Echter is het een moeilijk gebied om je paarden uberhaupt hogerop te krijgen. Ze hadden dus weinig kans.
En als een dam dan ook nog eens doorbreekt. Ga er dan maar aan staan... :\

Dat wist ik dan weer niet.
Maar dan is er inderdaad geen houden meer aan.
Hoop echt dat ze ze terug vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:18

Wat een nachtmerrie. Ik hoop zo voor deze man dat zijn paarden allemaal weer leven terug komen, al zal dat moeilijk worden, ben ik bang.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:49

Achteraf is het vaak makkelijk oordelen: Ze hadden dit.. Ze hadden dat... Feit blijft dat het verschrikkelijk is om mee te moeten maken en vooral om nu niet te weten waar en in welke toestand ze verkeren. Ik hoop van harte dat ze allemaal worden teruggevonden, zodat hij in elk geval weet wat er met ze is gebeurd.
Aan de onwetendheid ga je kapot lijkt me...

Paddenpad

Re: Amerikaanse fokker wanhopig op zoek naar vermiste paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:37

Hoop zeker voor hem dat ze gauw terecht zijn en ik zou er zelf ook slapeloze nachten aan overhouden,wat een nachtmerrie om zoiets mee te moeten maken,ik heb er dan maar 1 waar ik helemaal verzot op ben,laat staan je 22 van je beessies kwijt bent!

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:17

Pff en dan loop ik te zeiken als m'n paard een keer z'n box niet uit kan of er n keer weinig tijd is..

Ik hoop dat ze nog wat paarden (levend) terugvinden!

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:48

Wat zielig :oo
Ik hoop dat hij ze allemaal terug vind :j
Wel raar, die eigenaar wist dat de orkaan zou komen. Hij had wel zijn paarden in veiligheid kunnen brengen.

Lisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:02

dat is echt super erg ik hoop dat die paarden weer goed bij die man terecht komt :j

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:31

Dus de water ramp in zeeland telt niet als nederland?

hilden1971 schreef:
Joenalie1 schreef:
Wat erg, zo slecht hebben we het hier in Nederland nog niet wb het weer!!!

Nee als we hier zo iets krijgen verzuipt heel nederland :o

gelukkig heeft nederland nog nooit een watersnood ramp gehad... }:0

Ik denk dat evacuatie ook niet zo makkelijk is. Waar breng je 22 paarden onder en hoe krijg je die in een korte tijd vervoerd.
Dus als je denkt dat je met je hogere weides goed zit, dan zou ik ook niet evacueren.
Ben benieuwd of die 4 paarden ook echt paarden van hun zijn.[/quote]

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:36

Ehm, in 1995 zijn er 250.000 mensen met al hun veestapels geëvacueerd uit o.a. de Bommelerwaard. Dat was hier in Nederland zo geregeld. Binnen 24 uur een heel gebied leeg ivm dreigende dijkdoorbraak. Dat moet in Amerika ook kunnen als ze samenwerken ipv dreigen met rechtzaken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:36

Is er al meer nieuws?

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 06:13

Citaat:

Ik denk dat evacuatie ook niet zo makkelijk is. Waar breng je 22 paarden onder en hoe krijg je die in een korte tijd vervoerd.
Dus als je denkt dat je met je hogere weides goed zit, dan zou ik ook niet evacueren.
Ben benieuwd of die 4 paarden ook echt paarden van hun zijn.

Nederland heeft wel een watersnoodramp gehad in Zeeland in 1953 ;)

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 06:30

er is nog 1 paard gevonden stond op facebook die meegesleurt was door tornado is in iemands zwembad terecht gekomen de had paar hechtingen n klaar ;)
Enngeloof nog een paar pasrden gevonden 40 mijl bij huisvandaan.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 07:06

LecyTinker schreef:
hilden1971 schreef:
Joenalie1 schreef:
Wat erg, zo slecht hebben we het hier in Nederland nog niet wb het weer!!!

Goh en de storm van 1953 dan waarbij half Nederland onder water liep? Waardoor de stormkering is gekomen en de afsluiting van het Ijsselmeer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 09:31

Gut, gut mensen over het algemeen hebben wij hier in Nederland niets te klagen wb het weer, er worden voldoende voorzorgsmaatregelen genomen lijkt mij, en idd watersnoodrampen hebben we hier ook gekend, in Friesland ook vaak, daarom bouwden boeren hun boerderijen op een terp(hoge bult)als bescherming tegen het hoge water dat zo nu en dan het land teisterde, we hebben de stormvloedkeringen niet voor niks al denk ik wel dat dit op de lange termijn niet mee veel zal kunnen helpen, met de almaar steigende zeespiegel veroorzaakt door smeltende poolkappen....

Van mij mag de paard en wagen weer terug in het dagelijke beeld komen, weg met de auto's alleen nog maar noodzakelijk verkeer(ambulances, brandweerauto's)
Weer een ouderwetse keuken, weg met die moderne fratsen, denk alleen niet dat het nog zou helpen tegen wat ons nu boven het hoofd hangt,......man o man er wordt zoveel vervuild door ons mensen en we zullen de gevolgen moeten dragen met zijn allen, misschien wel dat het nageslacht van de huidige generatie met een loeigoede oplossing komt,... ik hoop het de natuur is te mooi om te laten vernietigen!

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 09:50

Echt erg voor die fokker, al zijn paarden weg!

Joenalie1 schreef:
Van mij mag de paard en wagen weer terug in het dagelijke beeld komen, weg met de auto's alleen nog maar noodzakelijk verkeer(ambulances, brandweerauto's)
Weer een ouderwetse keuken, weg met die moderne fratsen, denk alleen niet dat het nog zou helpen tegen wat ons nu boven het hoofd hangt,......man o man er wordt zoveel vervuild door ons mensen en we zullen de gevolgen moeten dragen met zijn allen, misschien wel dat het nageslacht van de huidige generatie met een loeigoede oplossing komt,... ik hoop het de natuur is te mooi om te laten vernietigen!

Helemaal mee eens, we moeten weer autonoom worden! Ik woon in frankrijk, in een huis zonder electriciteits aansluiting (maar zonnenpanelen), een moestuin, we willen een eigen wateropslag maken, en in electrice auto's rijden (willen mijn ouders, geef mij maar een paard!)

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 10:16

Jempie, wat erg voor deze man en voor zijn paarden. Hoop dat hij ze allemaal levend terug vindt.

:(:)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 10:20

Hoop dat hij nog wat paarden levend terugkrijgt!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 10:49

Joenalie1 schreef:
Gut, gut mensen over het algemeen hebben wij hier in Nederland niets te klagen wb het weer, er worden voldoende voorzorgsmaatregelen genomen lijkt mij, en idd watersnoodrampen hebben we hier ook gekend, in Friesland ook vaak, daarom bouwden boeren hun boerderijen op een terp(hoge bult)als bescherming tegen het hoge water dat zo nu en dan het land teisterde, we hebben de stormvloedkeringen niet voor niks al denk ik wel dat dit op de lange termijn niet mee veel zal kunnen helpen, met de almaar steigende zeespiegel veroorzaakt door smeltende poolkappen....

Dat is onmogelijk, alleen al omdat je dan niet moet verwachten dat je je brood in de supermarkt zal vinden, je vlees in de supermarkt. Bellen naar de andere kant van de wereld ook niet kunnen. Stro voor je paard en eten voor je paard zal ook moeilijk dan nu te verkrijgen zijn. Alles wordt dan nog 10x keer duurder en alles zal ook langer duren. De Amish leven nog in die tijd en die beginnen ook zo zoetjes aan te beseffen dat ze de tijd en de vooruitgang niet kunnen laten stilstaan. Die mensen hebben het steeds moeilijker om in hun levensonderhoud te voorzien.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:44

Verschrikkelijk, je ergste nachtmerrie...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:47

Wat een nachtmerrie.

Hopelijk vind hij ze allemaal terug en kunnen ze terug dood of levend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:03

@Petraaken
Een mens kan zonder al die luxe, mensen kunnen hun eigen producten verbouwen en er van leven, vlees is ook geen probleem, als je zelf slacht....echt je kan zonder al die luxe....als je wil....maar das hier offtopic

Ik blijf het rot vinden dat die paardjes zoiets ergs moet over komen....

Op een dag komt de mens tot de ontdekking dat je geld niet kunt eten....

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:10

esther1o1 schreef:
Citaat:

Nederland heeft wel een watersnoodramp gehad in Zeeland in 1953 ;)

MelisXFeikje schreef:
Dus de water ramp in zeeland telt niet als nederland?
hilden1971 schreef:

petraaken schreef:
LecyTinker schreef:

Goh en de storm van 1953 dan waarbij half Nederland onder water liep? Waardoor de stormkering is gekomen en de afsluiting van het Ijsselmeer?

Sommige mensen kunnen blijkbaar geen sarcasme lezen :+

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:10

Joenalie1 schreef:
@Petraaken
Een mens kan zonder al die luxe, mensen kunnen hun eigen producten verbouwen en er van leven, vlees is ook geen probleem, als je zelf slacht....echt je kan zonder al die luxe....als je wil....maar das hier offtopic

Dat werkt niet in een overbevolkt land als Nederland. Velen wonen in de stad of zelfs in een flat. Dan valt er niets te verbouwen laat staan dieren houden om te slachten.
Niet iedereen kan een huis op het platteland met grond betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:43

Wat zou er toch veel mogelijk zijn als de wil er is....het is hier off topic, niet aan de orde ik wil er wel een aparte topic over openen hoor :D

Het ging hier om die paardjes die naar alle waarschijnlijkheid een verdinkingsdood hebben gehad, ik denk heel eerlijk gezegd dat de paardje het niety overleefd hebben, een enkele misschien....na ja hoop voor de man dat het mee zal vallen,.....'t is al erg genoeg!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 00:29

Wat een gemekker zeg, ze hadden, ze moesten, als, dan...
Die mensen houden van hun paarden, bovendien zijn het geen paarden van 500 euri's (mag op bokt niet gezegd worden maar evengoed doe je er dan wel iets meer moeite voor), ze hebben echt wel geprobeerd ze op tijd veilig te krijgen.
Laten we niet vergeten dat dergelijke stormen daar vrij 'normaal' zijn en het dus ook normaal is om af te wachten wat de voorspellingen zeggen. Als je bij elke storm die maar enigzins in de buurt komt alles moet verkassen dan kunnen ze dat minstens 5x per seizoen gaan doen, dan is je paardenhobby snel voorbij.

Ik hoop dat ze ze terug vinden, maar ik hoop ook dat alle mensen die nog vermist worden nog terug gevonden worden.
Ik hoop dat er snel een update is.