Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pandora1 schreef:Gisteren weer een leuk nieuw feitje gehoord. Bepaalde stukken van de grond zouden vervuild zijn door een tank voor diesel.
eenitraM schreef:pandora1 schreef:Gisteren weer een leuk nieuw feitje gehoord. Bepaalde stukken van de grond zouden vervuild zijn door een tank voor diesel.
Hier in de buitenhoek van Zelhem is er ook een groot project gestart. Ook hier is de gehele grond vervuild door diesel. Vrij normaal hier in de Achterhoek. Vroeger kon dat
Citaat:Veel interesse voor paardendorp.
VELSWIJK - Het paardendorp dat in Velswijk in de gemeente Bronckhorst komt, is enorm populair. In de wijk is plaats voor 14 woningen. Tachtig mensen hebben interesse getoond, bleek woensdag op een informatiebijeenkomst.
Mensen die al in de gemeente wonen, krijgen voorrang op een huis. Zeven woningen in het paardendorp zijn bedoeld voor mensen die een paard hebben. In de wijk komen een manege, stallen en ruiterpaden.
De bouw van de wijk begint halverwege volgend jaar.
: er is veel jaloezie in dat cultuurtje..... slimmerik schreef:Ik lees hier alleen maar een hoop vooroordelen van jouw kant. 80 belangstellenden voor 14 woningen zijn toch andere getallen dan in jouw insinuaties....
Wendy schreef:Een jaloers cultuurtje? Waar dan?
Ik kom oorspronkelijk zelf uit die regio, onze vrienden en familie wonen er nog, dus ik heb denk ik wel een beetje recht van spreken. En ik kan me een 'jaloers cultuurtje' toch echt niet voorstellen.
Wel een cultuur van 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg' maar dat heeft niks met jaloerzie te maken
slimmerik schreef:pandora1 schreef:Ken jij een manege die voor vol pension van een groot paard maar € 200,- vragen?
Genoeg in de Achterhoek. Dat post je zelf nog een jaar geleden (19 november 2010)Maar er zullen ongetwijfeld wel hand en spandiensten gevraagd worden.
pandora1 schreef:Wendy schreef:Een jaloers cultuurtje? Waar dan?
Ik kom oorspronkelijk zelf uit die regio, onze vrienden en familie wonen er nog, dus ik heb denk ik wel een beetje recht van spreken. En ik kan me een 'jaloers cultuurtje' toch echt niet voorstellen.
Wel een cultuur van 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg' maar dat heeft niks met jaloerzie te maken
Niet de mensen in Velswijk, maar het cultuurtje onder het "paardenvolk".
Ik ben met een Velswijker getrouwd die daar geboren en getogen is en we wonen er nog.
Daarom vind ik het paardencultuurtje van mensen die op een pensionstal staan hier ook niet passen.
slimmerik schreef:pandora1 schreef:Ken jij een manege die voor vol pension van een groot paard maar € 200,- vragen?
Genoeg in de Achterhoek. Dat post je zelf nog een jaar geleden (19 november 2010)Maar er zullen ongetwijfeld wel hand en spandiensten gevraagd worden.
Als je tenminste het item "Hoeveel stalgeld betalen jullie en wat krijg je ervoor?" bedoelt? slimmerik schreef:Toch klinkt er een "sprankje" jaloezie uit je woorden. Heb het filmpje van TV Gelderland gezien over de inloopavond en die geeft mij een andere indruk dan jouw posten. Lijkt een behoorlijk succes. Ook de insinuatie over bardiensten etc. raken imo kant nog wal.
Maar zoals de site van omroep Gelderland al vermeld: het is een jaloers cultuurtje.....
eenitraM schreef:Maar zeg eens eerlijk? Wat is Velswijk? Velswijk staat alleen op de kaart door het machtig mooie Paasvuur. Verder niets..
Vind het juist wel een mooie naammaker eerlijk!

Wendy schreef:eenitraM schreef:Maar zeg eens eerlijk? Wat is Velswijk? Velswijk staat alleen op de kaart door het machtig mooie Paasvuur. Verder niets..
Vind het juist wel een mooie naammaker eerlijk!
Vroegah hadden ze er ook altijd een leuk carnavalsfeest in d'n draaier
En de weg naar Doetinchem loopt er doorheen natuurlijk, niet te vergeten