Toch groen licht voor hippische woonwijk bij Velswijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:11

Gisteren weer een leuk nieuw feitje gehoord. Bepaalde stukken van de grond zouden vervuild zijn door een tank voor diesel.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:13

pandora1 schreef:
Gisteren weer een leuk nieuw feitje gehoord. Bepaalde stukken van de grond zouden vervuild zijn door een tank voor diesel.

Hier in de buitenhoek van Zelhem is er ook een groot project gestart. Ook hier is de gehele grond vervuild door diesel. Vrij normaal hier in de Achterhoek. Vroeger kon dat :D

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:38

eenitraM schreef:
pandora1 schreef:

Hier in de buitenhoek van Zelhem is er ook een groot project gestart. Ook hier is de gehele grond vervuild door diesel. Vrij normaal hier in de Achterhoek. Vroeger kon dat :D

Welk project is dat dan?
Er loopt ook iets in Halle. Dat weet ik wel.

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:49

De 7 mensen die een huis kopen moeten ieder 1 dag in de week bardienst draaien. _O-
Dik moeten betalen en daar ook nog moeten werken.
In het plan staat dat je voor € 200,- een stal huurt. Dan zul je zelf je hooi, stro en brokken moeten gaan kopen denk ik. Voor dat geld kunnen ze dat echt niet doen.
Ik bescheur me steeds meer.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 21:53

@pandora1: zijn dat allemaal dorpsroddels of nog ergens op gestaafd? Je posten komen erg zuur over. Dit staat nl op pagina van omroep Gelderland:

Citaat:
Veel interesse voor paardendorp.
VELSWIJK - Het paardendorp dat in Velswijk in de gemeente Bronckhorst komt, is enorm populair. In de wijk is plaats voor 14 woningen. Tachtig mensen hebben interesse getoond, bleek woensdag op een informatiebijeenkomst.

Mensen die al in de gemeente wonen, krijgen voorrang op een huis. Zeven woningen in het paardendorp zijn bedoeld voor mensen die een paard hebben. In de wijk komen een manege, stallen en ruiterpaden.

De bouw van de wijk begint halverwege volgend jaar.

bron: http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... endorp.htm

Wel grappige reactie op die site _O- : er is veel jaloezie in dat cultuurtje.....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 22-11-11 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

pandora1

Re: Toch groen licht voor hippische woonwijk bij Velswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:56

Bekijk het plan maar!!

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:58

Het gaat hier over 13 woningen.
Ken jij een manege die voor vol pension van een groot paard maar € 200,- vragen?
Van de bardienst is gezegd op de bijeenkomst.
Laatst bijgewerkt door pandora1 op 22-11-11 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 22:00

Ik lees hier alleen maar een hoop vooroordelen van jouw kant. 80 belangstellenden voor 14 woningen zijn toch andere getallen dan in jouw insinuaties....

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:03

slimmerik schreef:
Ik lees hier alleen maar een hoop vooroordelen van jouw kant. 80 belangstellenden voor 14 woningen zijn toch andere getallen dan in jouw insinuaties....

Belangstellenden. Juist, die hebben nog niet gekocht. Hebben die hun eigen huis al verkocht en zijn de ogen niet groter als de bankrekening?
In de aanvraag staat trouwens dat er maar 50 mensen daadwerkelijk hebben ingeschreven om evt te kopen.
Er ligt 300 meter verderop al een jaar lang een bouwkavel te koop waar je ook een prachtige stal bij kunt bouwen, maar nog steeds niet verkocht.
Nogmaals, 13 woningen.
Nogmaals, zie de aanvraag.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 22:20

Toch klinkt er een "sprankje" jaloezie uit je woorden. Heb het filmpje van TV Gelderland gezien over de inloopavond en die geeft mij een andere indruk dan jouw posten. Lijkt een behoorlijk succes. Ook de insinuatie over bardiensten etc. raken imo kant nog wal.

Maar zoals de site van omroep Gelderland al vermeld: het is een jaloers cultuurtje.....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 22:33

pandora1 schreef:
Ken jij een manege die voor vol pension van een groot paard maar € 200,- vragen?

Genoeg in de Achterhoek. Dat post je zelf nog een jaar geleden (19 november 2010) ;) Maar er zullen ongetwijfeld wel hand en spandiensten gevraagd worden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:33

Een jaloers cultuurtje? Waar dan?
Ik kom oorspronkelijk zelf uit die regio, onze vrienden en familie wonen er nog, dus ik heb denk ik wel een beetje recht van spreken. En ik kan me een 'jaloers cultuurtje' toch echt niet voorstellen.
Wel een cultuur van 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg' maar dat heeft niks met jaloerzie te maken :n

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:04

Wendy schreef:
Ik kom oorspronkelijk zelf uit die regio, onze vrienden en familie wonen er nog, dus ik heb denk ik wel een beetje recht van spreken. En ik kan me een 'jaloers cultuurtje' toch echt niet voorstellen.
Wel een cultuur van 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg' maar dat heeft niks met jaloerzie te maken :n

Niet de mensen in Velswijk, maar het cultuurtje onder het "paardenvolk".
Ik ben met een Velswijker getrouwd die daar geboren en getogen is en we wonen er nog.
Daarom vind ik het paardencultuurtje van mensen die op een pensionstal staan hier ook niet passen.

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:13

slimmerik schreef:
pandora1 schreef:

Genoeg in de Achterhoek. Dat post je zelf nog een jaar geleden (19 november 2010) ;) Maar er zullen ongetwijfeld wel hand en spandiensten gevraagd worden.

Ik zelf gepost? Ik betaal voor mijn haflinger (die als pony gerekend wordt) € 250,- per maand. Voor een paard ben je doorgaans meer kwijt. Anders verdienen ze er niets aan. Dus, ???????????
Ik ben daar enigste pensionklant in de winter, dus daar is geen cultuurtje.
Ik heb er ook nog 2 aan huis aan huis lopen. Dus, ik ken het wereldje van alle kanten.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:25

pandora1 schreef:
Wendy schreef:

Niet de mensen in Velswijk, maar het cultuurtje onder het "paardenvolk".
Ik ben met een Velswijker getrouwd die daar geboren en getogen is en we wonen er nog.
Daarom vind ik het paardencultuurtje van mensen die op een pensionstal staan hier ook niet passen.

Maar zeg eens eerlijk? Wat is Velswijk? Velswijk staat alleen op de kaart door het machtig mooie Paasvuur. Verder niets..

Vind het juist wel een mooie naammaker eerlijk!

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:31

slimmerik schreef:
pandora1 schreef:

Ik heb het toch nog eens nagekeken, omdat ik iedereen het voordeel van de twijfel wil geven, maar ik heb geen bericht geplaatst op 19-11-2010. ;) Als je tenminste het item "Hoeveel stalgeld betalen jullie en wat krijg je ervoor?" bedoelt?

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:19

slimmerik schreef:
Toch klinkt er een "sprankje" jaloezie uit je woorden. Heb het filmpje van TV Gelderland gezien over de inloopavond en die geeft mij een andere indruk dan jouw posten. Lijkt een behoorlijk succes. Ook de insinuatie over bardiensten etc. raken imo kant nog wal.

Maar zoals de site van omroep Gelderland al vermeld: het is een jaloers cultuurtje.....

Sprankje jaloezie??
Ik heb zelf een Haflinger op een pensionstal staan. 2 pony's thuis. 10.000 m2 grond thuis.
Vrijstaande woning. Stallen aan huis.
Waar moet ik jaloers op zijn? ;) *D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:12

eenitraM schreef:
Maar zeg eens eerlijk? Wat is Velswijk? Velswijk staat alleen op de kaart door het machtig mooie Paasvuur. Verder niets..

Vroegah hadden ze er ook altijd een leuk carnavalsfeest in d'n draaier :j
En de weg naar Doetinchem loopt er doorheen natuurlijk, niet te vergeten :')

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:54

Wendy schreef:
eenitraM schreef:

Vroegah hadden ze er ook altijd een leuk carnavalsfeest in d'n draaier :j
En de weg naar Doetinchem loopt er doorheen natuurlijk, niet te vergeten :')

Wees eerlijk. Carnaval in de Achterhoek. Haast onmogelijk.

Je rijd er in.. en oeps, je bent er alweer uit :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:56

Carnaval is sowieso al niet mijn feestje, dus ik ben niet de persoon om daar uitspraken over te doen :D

supermamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 08:54

@ Pandora; Als je zoveel grond en stallen bij huis hebt, waarom staat er dan 1 in pensionstalling?
@ Wendy; Ik vind de carnaval bij d'n draeijer nog steeds gezellig en de optocht is ook altijd weer leuk.
@ Martine; Carnaval vieren in de achterhoek kan wel degelijk.. En niet te hard door de Velswijk rijden want ze staan vaak genoeg op de drempel hihi

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:27

Niet dat ik me moet verantwoorden aan supermama, maar hier klinkt het verwijt dat ik zou liegen.
Dit bedoel ik nou net met de mensen die oh oh zoveel interesse in het plan hebben. Wat ik al zei "Desperate houdewive's". Op iedere slak wordt zout gelegd.
Wat dacht je van doorrijden in de winter in een binnenbak? In de zomer staat ze thuis.
Geen gesleep met trailers. Ja, diegene die echt geld hebben kunnen deze constructie toepassen.

supermamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:35

@ Pandora; Niks verwijt dat je zou liegen, ik vroeg het me gewoon af.. Je hoeft je helemaal niet te verantwoorden naar mij toe, naar niemand toe volgens mij.. Logische verklaring van jou kant..

Wij rijden in de winter gewoon in de buitenbak, en als het echt te slecht voor woorden is, dan zijn we met 10 minuutjes stappen in een binnenbak..
Ik heb een oude auto met trekhaak en kan altijd wel ergens een trailer lenen, dus kan ook wel die constructie toe passen.. Heeft niks te maken met echt geld hebben. Gewoon met je wilskracht en doorzettingsvermogen om te willen paardrijden. Als ik 'echt' geld zou hebben, had ik hem ook wel op een privestal gezet met alle mogelijke faciliteiten voor een paar honderd per maand. Denk dat ik dan zelf wel op een plek zou wonen, met paard aan huis.. Misschien volgend jaar...
Betaal nu 125 per maand, 5 min. van mijn huis af, incl. verlichte buitenbak, voer, hooi, mogelijkheid 24/7 op land met inloopstal, stal mesten, wei mesten.. Incl alles dus eigenlijk..

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:19

Nieuws onder voorbehoud

Ik heb vandaag uit toch wat ik denk wel een heel betrouwbare bron gehoord dat het plan "Paardendorp Velswijk" NIET doorgaat. _/-\o_

Nog even wachten op de officiele bekendmaking, maar MOOI ZO! *\o/*

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:21

pandora1 schreef:
Nieuws onder voorbehoud

Ik heb vandaag uit toch wat ik denk wel een heel betrouwbare bron gehoord dat het plan "Paardendorp Velswijk" NIET doorgaat. _/-\o_

Nog even wachten op de officiele bekendmaking, maar MOOI ZO! *\o/*

Heel eerlijk; Jammer.