Zo, wat 'n laffe daad zeg! Wat is afgunst toch 'n ziekelijke eigenschap.. Arme paarden, hopelijk komen ze er bovenop.
tinkerfunss
Geplaatst: 01-09-11 09:20
wat zijn er toch verschrikkelijke mensen op deze wereld!!
Irene2
Geplaatst: 01-09-11 09:23
Hoe kóm je erop om zoiets te doen??
femkemaats
Geplaatst: 01-09-11 09:29
Tja de zieke geesten mogen niet meer zo makkelijk worden opgesloten als voorheen. De rechter geeft hier niet meer zo makkelijk toestemming voor en de procedures zijn eeuwig lang. Met alle verschrikkelijke consequenties voor onze maatschappij.
Irene2 schreef:
Hoe kóm je erop om zoiets te doen??
Abrahams
Geplaatst: 01-09-11 09:35
Wat een ontzettend ziekelijke actie! Verschrikkelijk waartoe mensen in staat zijn...
frankaaah
Geplaatst: 01-09-11 09:35
Jeetje... Wat bezielt mensen om zo iets te doen?
Kyarahh
Geplaatst: 01-09-11 09:37
Silence schreef:
Walgelijk idd, dan is er toch wel iets gruwelijk mis met je hoor.
Ik ga het niet opnemen voor deze mensen. Ik werk zelf in de zorg, maar er word een hoop bezuinigd. Veel mensen die zorg nodig hebben krijgen niet de juiste begeleiding die ze nodig hebben en worden niet tegen hun zelf beschermd worden
Maartje83
Geplaatst: 01-09-11 09:45
Hoe walgelijk, heltzelfde doen met die mensen!
Als je niet tegen concurentie kunt moet je helemaal niet meedoen!!
vreemd dat ook een pony de pezen is doorgesneden, en dat het later ook ondanks meer bewaking nog een keer is gebeurd.
piepkleine kans dat het door een ongeluk... ach nee dat kan immers ook nooit bij alle paarden tegelijk.
walgelijke daad om die dieren te verminken uit afgunst, want wat zou het anders zijn geweest..
kynshiri
Geplaatst: 01-09-11 10:11
jeetje en ergens heb ik zo zelfs het vermoeden dat het iemand moet zijn die kennis van paarden heeft. iedereen weet dat de pezen in de onderbenen van levensbelang zijn en dat dit eigenlijk heel moeilijk nog goed komt.
ElCamino
Geplaatst: 01-09-11 10:17
Elke keer demk je dat het niet erger kan en elke keer lees je weer dat er toch nóg gekkere personen rondlopen hier op aarde. Wat een misselijke actie. dieren zijn ten alle tijden weerloos tegenover de mens....koe kún je zoiets doen..
Mogelijk kijk ik niet goed, maar de link in de openingspost brengt mij niet bij het oorspronkelijke verhaal? Het enige dat ik kan vinden via Google is dat onbekenden mogelijk geprobeerd hebben pezen door te snijden. Het eerste mogelijke slachtoffer had wat krassen op de achterbenen maar daarbij dacht nog niemand aan opzet. Het dier wordt inmiddels alweer bereden. De pony had wel snijwonden, maar zal naar alle waarschijnlijkheid volledig herstellen, alleen het paard moet geopereerd worden. Een prognose voor het paard heb ik zo snel niet kunnen vinden, maar het lijkt me dat je een volledig doorgesneden pees niet gaat opereren als de schade onherstelbaar is. De extra oplettendheid zou bestaan uit het elk uur (!) maken van een controleronde en de trainingsstal overwoog ook camerabewakting las ik. Over de zes paarden die later nog zouden zijjn aangevallen vind ik niets, maar nogmaals, ik kan natuurlijk verkeerd gekeken hebben. Als iemand een andere link heeft, graag.
Het heeft ook in het magazine van st-georg zelf gestaan, niet op de site
Natascha
Geplaatst: 01-09-11 10:44
tjongejonge wat zijn sommige mensen toch gestoord tegenwoordig Als je het dan toch niet kan laten ga dan autobanden doorsnijden maar niet in levende wezens lopen snijden.
Semmerd
Geplaatst: 01-09-11 11:03
Sjee dat meen je niet! Mag hopen dat ze het zelfde bij de dader(s) doen.
Je zou toch bijna bang worden om 's avonds naar huis te gaan van stal,bang dat je paard wat over komt..