Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LBLGypsyCobs schreef:Ik heb ook altijd begrepen dat het in het betreffende gebied niet toegstaan is om te rijden.
Of is dat misschien veranderd?
Hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop.
merenque schreef:Steff__ schreef:Nou er werden zeker wel caps gedragen!
En er is inprinciepe nergens aangegeven dat je niet te paard in dat gebied mag komen!
Had ze een cap op? Dan schrik ik er wel van dat je dan nog een schedelbasis fractuur kan oplopen.
. Gelukkig is bij mij alles weer goed gekomen, hoop dat deze amazone dat over een tijdje ook kan zeggen.mooney1 schreef:LBLGypsyCobs schreef:Ik heb ook altijd begrepen dat het in het betreffende gebied niet toegstaan is om te rijden.
Of is dat misschien veranderd?
Hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop.
http://www.goedereede.nl/index.php?sima ... ontsize=12
Strand De Kwade Hoek
Soort strand:
Familiestrand
Strandtoegang voor rolstoelen:
Nee
Paardrijden:
Is niet toegestaan tussen 9.00 en 19.00 uur
Loslopende honden:
Is niet toegestaan tussen 9.00 en 19.00 uur
Ongemotoriseerde watersport:
Is niet toegestaan
Gemotoriseerde watersport:
Is niet toegestaan
Extreme sportzone:
Is niet toegestaan
EHBO Reddingspost:
Is niet aanwezig
Strandpaviljoens:
Geen strandpaviljoen aanwezig
Parkeergelegenheid:
Beperkt parkeren
PriscaZ schreef:merenque schreef:Had ze een cap op? Dan schrik ik er wel van dat je dan nog een schedelbasis fractuur kan oplopen.
Helaas kan ik uit eigen ervaring vertellen dat je inderdaad met een cap een schedelbasisfractuur op kan lopen. Zelf meegemaakt. Gelukkig is bij mij alles weer goed gekomen, hoop dat deze amazone dat over een tijdje ook kan zeggen.
Beterschap! En hopelijk is de rest van de groep inmiddels al wat bekomen van de schrik.
CharleyT schreef:En daar gaan we weer. De Capmaffia staat gelijk klaar met achteraf wijsheid en weinig inlevingsvermogen. Als je vindt dat dikkerds te zwaar zijn voor hun paard is dat tactloos om te melden, maar gebeurd er een ernstig onfgeluk dan staan de scherprechters van de capclub klaar. Klaar met botte uitspraken, ipv medeleven en evt. een beterschapswens.
Ik wordt er misselijk van, en hoop van harte dat niemand van die wijsneuzen ooit iets ergs overkomt met hun paard. Want stel je voor, drie gebroken ribben en een gebroken scheenbeen bijv. Geen bodyprotector gedragen zeker, en je airbagvest niet aan zeker? Zal mijn opmerking zijn dan.
ben het helemaal met je eens! mltex schreef:PriscaZ schreef:Helaas kan ik uit eigen ervaring vertellen dat je inderdaad met een cap een schedelbasisfractuur op kan lopen. Zelf meegemaakt. Gelukkig is bij mij alles weer goed gekomen, hoop dat deze amazone dat over een tijdje ook kan zeggen.
Beterschap! En hopelijk is de rest van de groep inmiddels al wat bekomen van de schrik.
Had je er nog geweest als je cap niet had gedragen?
Maar goed heel naar, je weet verder niet wat er gebeurd is, misschien wel met paard en al gevallen oid. Hopelijk loopt het met een sisser af!
merenque schreef:Steff__ schreef:Nou er werden zeker wel caps gedragen!
En er is inprinciepe nergens aangegeven dat je niet te paard in dat gebied mag komen!
Had ze een cap op? Dan schrik ik er wel van dat je dan nog een schedelbasis fractuur kan oplopen.
Aan de amazone heel veel beterschap en sterkte!
Citaat:Het verbaast me telkens weer dat er zoveel waarde wordt gehecht aan het dragen van een cap.
Alsof het zeker is dat je dan niets ernstigs krijgt aan je hoofd.
Helaas is niets minder waar. 16 jaar geleden ben ik van een paard gelanceerd met cap op, en kwam op mijn achterhoofd terecht, nog steeds elke dag last van pijn, duizeligheid, evenwichts- en coördinatiestoornissen. Dit ondanks talloze therapieën en opname in een revalidiekliniek.
Ik heb zowel letsel aan mijn nek (allerlei banden, en zachte weefsels zijn beschadigd en kunnen nu geen beweging meer opvangen) en diffuus hersenletsel.
Maar goed, ik wil de vrouw die nu gewond is geraakt, veel sterkte en een zo goed mogelijk herstel wensen.
(en ik hoop dat de capdiscussie eindelijk eens mag stoppen)
,later bleek dat ze hierdoor verlamd is geraakt,omdat ze geen cap droeg en diegene haar optilde.
. Kaspar schreef:Een vriend van mij heeft bij dit ongeval geassisteerd en kon mij melden dat de desbetreffende amazone en de andere amazones geen cap droegen.
Nu zie je toch maar weer hoe belangrijk een cap is.