Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jannepauli schreef:"Hoe gezellig is uw paard" .....![]()
En dit heet wetenschappelijk onderzoek?
Jannepauli schreef:"Hoe gezellig is uw paard" .....![]()
En dit heet wetenschappelijk onderzoek?
JoyCiej007 schreef:interessant, ga hem ook even invullen.
Vind het trouwens wel zéeer apart dat je bij disciplines uit vanalles en nog wat kan kiezen (zelfs horseball.....) maar een veel beoefende tak van paardensport, mennen, staat er helemaal niet bij. Apart...........
daar had ik ook al last van...Citaat:Vind het trouwens wel zéeer apart dat je bij disciplines uit vanalles en nog wat kan kiezen (zelfs horseball.....) maar een veel beoefende tak van paardensport, mennen, staat er helemaal niet bij. Apart...........
VanHuisUit schreef:Citaat:Vind het trouwens wel zéeer apart dat je bij disciplines uit vanalles en nog wat kan kiezen (zelfs horseball.....) maar een veel beoefende tak van paardensport, mennen, staat er helemaal niet bij. Apart...........
En ik had er ook al last van![]()
Ach ik doe zelf ook veel onderzoek dus werk er wel aan mee maar dit is wel een heel beperkt onderzoek that's for sure. Maar goed, het is een leuk thema, klik tussen mens en paard. Met sommige paarden klik je enorm, met anderen totaal niet, waar komt het van? Ik heb mijn hele leven al paarden, de meesten waren OK, eigenlijk maar twee echt helemaal niet en een enkele heel bijzonder.

tamary schreef:Ingevuld voor 1 paard, maar die vragen zijn inderdaad wat beperkt en missen achtergrond.
Parelli is trouwens al langer bezig met analyses over karakters mens en paard en waarom mensen bv tegen bepaalde problemen met een paard aanlopen.
zonde van m'n tijd. Cowgirl schreef:tamary schreef:Ingevuld voor 1 paard, maar die vragen zijn inderdaad wat beperkt en missen achtergrond.
Parelli is trouwens al langer bezig met analyses over karakters mens en paard en waarom mensen bv tegen bepaalde problemen met een paard aanlopen.
Is hier al iets van terug te lezen op het internet?
Ik ben er ook erg benieuwd naar. Helemaal nu ik persoonlijk in wat minder goed vaarwater zit en dit enorm merk aan mijn paarden.
Bij de een op een positieve manier maar de ander kan de situatie alleen maar erger maken.
Daarom heb ik de enquete 2x ingevuld.
Asyaa schreef:Is daar nou een onderzoek voor nodig?
Iedereen heeft andere verwachtingen van een paard, de ene wilt een bomproof paard en ervaart een klik met een paard wanneer hij of zij met desbetreffend paard buiten kan rijden zonder aan de kletter te gaan. De ander wil graag succesvol wedstrijden rijden en ervaart een klik wanneer hij of zij met een paard moeiteloos alles doorvaart en de punten binnen harkt. Ik persoonlijk heb bijvoorbeeld een godsgruwelijke hekel aan paarden die het allemaal welletjes vinden en niet vooruit te branden zijn. Met zulke paarden zal ik ook nooit een klik krijgen. Daarintegen kan je het bij sommige eruit 'trainen' en als gevolg je toch nog een klik kan krijgen.
), een megagrote Draverhengst met een evengroot ego, een vosponyruintje, onbekend merk, met blauwe ogen en een gevoel voor humor en een eveneens onbekend merk bruin ruin iets met een B-complex.