Van Uytert en Paul Schockemöhle kopen dekhengst Metall

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Re: Van Uytert en Paul Schockemöhle kopen dekhengst Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:10

Ik denk niet dat de doelselling van een zakenman is: Hoe kan ik NL een grote hak zetten :n

Ik denk dat zijn doelstelling is zoveel mogelijk geld te verdienen. Voor Metall zelf is het denk ik commercieel gezien een goede zet. Uytert en S kunnen een hengst uitstekend presenteren en Metall zelf verdiend dat als hengst.

Ik hoop dat hij nu echt een paar fijne merries te dekken krijgt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:10

Zou het KWPN dan nu ook opeens anders naar Metalls gaan kijken......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:11

:') Lachwekkend hoe men op PS reageerd. Zaken zijn zaken, en goede zaken draaien komt altijd ergens kwaad bloed mee.
Jammer dat de bokkers zich zo laten kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:11

Zooist schreef:
Ik denk niet dat de doelselling van een zakenman is: Hoe kan ik NL een grote hak zetten :n

Ik denk dat zijn doelstelling is zoveel mogelijk geld te verdienen. Voor Metall zelf is het denk ik commercieel gezien een goede zet. Uytert en S kunnen een hengst uitstekend presenteren en Metall zelf verdiend dat als hengst.

Ik hoop dat hij nu echt een paar fijne merries te dekken krijgt.

_/-\o_

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:14

Moet het kwpn maar eens iets opzetten waardoor ze talenten kunnen aanhouden. :)

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:15

PS heeft duidelijk geen last van de recessie.. :D Er komt gewoon geen eind aan de koopwoede, probeert hij Duitsland te bevolken met KWPN-ers (en hun afstammelingen) of zo??

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:18

Ik snap niet waarom hij hem samen koopt, zo'n hoog prijskaartje hing er niet aan. Wel leuk dat Metall nu weer een hengstenstation krijgt waar hij wat meer in de kijker staat.

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:19

tita schreef:
Tja als je Utopia niet kan kopen dan maar papa

_/-\o_ dacht precies hetzelfde

rowo

Donja schreef:
rowo schreef:
Van wie wat Metall hiervoor? Met andere woorden: van wie hebben ze um gekocht?

Gebroeders Brouwer (http://www.stalbrouwer.com)

Die zijn er iig vast niet slechter aan geworden.

Ik denk persoonlijk ook niet dat je zoiets PS kan aanrekenen in die zin. Hij is gewoon puur een zakenman en zal denk ik niet iets in NL kopen met het idee van; goh, laat ik Nederland eens mooi te pakken nemen. Hij kijkt puur naar hetgene wat het uiteindelijk op zal leveren. Dat dat Nederlandse paarden zijn is zuur voor ons, maar ook weer een compliment.

Anoniem

Hij kan wel mooie en goede paarden kopen maar dan moet je wel ruiters hebben }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:20

sarabande schreef:
Zou het KWPN dan nu ook opeens anders naar Metalls gaan kijken......

Als ze de startlijsten van de nationale rubrieken in de gaten hebben gehouden, dan zouden ze dat al moeten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:21

janderegelaa schreef:
Ik snap niet waarom hij hem samen koopt, zo'n hoog prijskaartje hing er niet aan. Wel leuk dat Metall nu weer een hengstenstation krijgt waar hij wat meer in de kijker staat.

Soms gaan gedeelde investeringen ook niet puur om het aankoopbedrag, maar om bv de samenwerkingsverbanden en presentatiemogelijkheden. Lijkt me uitstekend geregeld bij deze aankoop :)

Anoniem

gekvanfleur schreef:
Moet het kwpn maar eens iets opzetten waardoor ze talenten kunnen aanhouden. :)

Nee, want dat is het doel van het KWPN juist helemaal niet.

Zooist

Morganlefay schreef:
Hij kan wel mooie en goede paarden kopen maar dan moet je wel ruiters hebben }:)

Ik geloof niet dat ze Metall nog onder het zadel gaan uitbrengen. Die is inmiddels 17? gok ik.

Het gaat puur om het sperma! *D

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:25

metall kan ook niet meer onder het zadel.. hij mag alleen nog stappen hij heeft een peesklap ofzo geloof ik..

s6801881

Cayenne schreef:
Suzanne F. schreef:
Ben benieuwd onder welke voorwaarden Metall nu ter dekking gaat komen. Vast niet meer de leuke voorwaarden die er dit jaar waren.

Ik las in een ander topic dat het dekgeld van 800 dit jaar naar de 2500 gaat.
Of dit klopt weet ik natuurlijk nog niet.

Het was zeker te verwachten dat zijn dekgeld omhoog zou gaan, maar ik vind dit wel bizar, een dikke verdiedubbeling omdat een zoon nu ineens erg goed heeft gepresteerd? Commercieel? Jazeker, maar voor dat geld zoek ik liever een hengst die nog niet "ontdekt" is :j

Nikita_1995

Interessant te lezen dat sommigen hier iemand het succes niet gunt. Zakenmensen investeren graag in iets wat direct of op lange termijn geld opbrengt, niks mis mee hoor ;)

Duitsland kan nu best wel weer wat nieuw Nederlands bloed gebruiken, hoewel de voorouders van vele Nederlandse bekende dekhengsten terug te voeren zijn op Duits bloed, wisten jullie dat?
Laatst bijgewerkt door Nikita_1995 op 24-08-11 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:26

Donja schreef:
Ben ik blij met mijn 3 metall veulens dit jaar en een aankomend veulen in 2012.. Nu Metall nog betaalbaar was...

Precies zo denk ik ook!! ben benieuwd hoeveel hij omhoog gaat ;) wel mooi voor ons veulens natuurlijk!!!!
ik verwacht een Metall x Johnson
Mis worden ze nu ook wat positiever op de veulen keuring. t.n.t staat het metall bloed hen niet aan.. miss nu verandering?!?. ;)

En inderdaad Metall word niet gebruikt voor de sport maar alleen voor sperma.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:28

Voorheen kocht PS net zo veel paarden en misschien nog wel meer paarden op uit Nederland, maar omdat hij Toot nu heeft komen zijn aankopen meer in het nieuws.
Voorheen had er niemand een probleem mee, omdat ze er niet van wisten. Waarom er dan nu wel een probleem van maken?
Geloof mij PS is al jaren een begrip in Nederland, alleen misschien meer op de achtergrond, maar dat hij een begrip in de markt in Nederland is en al was is geen nieuws.

MontyRulezz

Hoeveel geld heeft die PS wel niet :D .
Wel mooi om te zien hoe onze fokprodukten over de hele wereld gaan!! Bij Paul krijgt hij het zeker goed!!

Adil

Nikita_1995 schreef:
Interessant te lezen dat sommigen hier iemand het succes niet gunt. Zakenmensen investeren graag in iets wat direct of op lange termijn geld opbrengt, niks mis mee hoor ;)

Duitsland kan nu best wel weer wat nieuw Nederlands bloed gebruiken, hoewel de voorouders van vele Nederlandse bekende dekhengsten terug te voeren zijn op Duits bloed, wisten jullie dat?

Jep, veel Holstein-bloed :j

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:31

Zo hoor je tijden niks over Metall.... Leuk dat T-Witter's pappie weer een beetje in the picture komt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:33

lisch schreef:
metall kan ook niet meer onder het zadel.. hij mag alleen nog stappen hij heeft een peesklap ofzo geloof ik..

Serieus? Wat een leven....

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:34

Mooi toch al die belangstelling voor kwpn-produkten?

Ik wens de heer schockemöhle veel succes met zijn eerlijke aankopen.
De toekomst zal wederom leren of deze succesvol blijken te zijn.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:35

Ik snap het probleem niet zo. Denk dat het voor de hengst een stuk gunstiger is. Je hoort bijna niets meer van hem en er werd ook niet zoveel reclame voor hem gemaakt.