Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:18

He wat naar het paard krijgt de schuld,zet Isabel werht erop en dan komt het wel goed.
Die ruiter is iemand die het paard echt verknald,zo zie je maar weer duur paard hoeft niet altijd te winnen :=

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:18

Ayasha schreef:
Ja want Toot is het gewend losjes gereden te worden. Kom op zeg zijn jullie blind geweest? :=
En Toot is heus geen klein zielig dingetje dat de hele grote boze mensenwereld tegen hem heeft en er niks van snapt. Toot is een stoere kerel met een boel kracht waar M.A.R nog mee moet leren om gaan. Komt wel in orde.

kohtje ja, bij het verlaten van de ring in vrije stap zeker?

Er is een verschil tussen deran en STRAK deran..... dit was te strak deran

Ayasha
Blogger

Re: Schockemöhle: geen andere ruiter bij Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:20

Hij houdt hem niet strakker dan Gal :+ Dat is het hem net. Maar Gal zou nog wel goed gepraat worden als hij er achterstevoren op zat. :+

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:20

kohtje schreef:
Ja Edward reed geregeld met doorgebogen teugel.

Omdat het paard achter de hand ging lopen :)* Dat toont JUIST dat ook Edward hem van voren weleens vasthield.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:22

haffie83 schreef:
He wat naar het paard krijgt de schuld,zet Isabel werht erop en dan komt het wel goed.
Die ruiter is iemand die het paard echt verknald,zo zie je maar weer duur paard hoeft niet altijd te winnen :=

Nou als Werth haar stang zo heeft staan:
Afbeelding
Dan lijkt me dat ook geen goede beslissing, over vasthouden gesproken.

Maar goed: de beste stuurlui staan wederom aan wal!

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:23

de combi is er natuurlijk nog niet zo lang
maar ik vind het belachelijk dat het paard de schuld krijgt
dus alle dagen dat het paard daar was had paard dus er geen zin, nou ja oke zijn mening :n

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:23

Goed meningen verschillen. Ik vind in ieder geval dat Toot absoluut niet tot zijn recht komt onder deze ruiter... Dat is denk ik toch wel een feit. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:24

Jullie lezen echt niet dat hij ook zegt dat hij een ruiter die bepaalt wat er gedaan moet worden mist he?

Nee carny dat is een mening. Geen feit.

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:30

Ayasha schreef:
Jullie lezen echt niet dat hij ook zegt dat hij een ruiter die bepaalt wat er gedaan moet worden mist he?

Daarom waren ze 5e met de kür, omdat dat geen feit is..... :+ uhuh....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:33

haffie83 schreef:

Moeilijk he, begrijpend lezen :(:).

Carmy81 schreef:
Ayasha schreef:
Ja want Toot is het gewend losjes gereden te worden. Kom op zeg zijn jullie blind geweest? :=
En Toot is heus geen klein zielig dingetje dat de hele grote boze mensenwereld tegen hem heeft en er niks van snapt. Toot is een stoere kerel met een boel kracht waar M.A.R nog mee moet leren om gaan. Komt wel in orde.

kohtje ja, bij het verlaten van de ring in vrije stap zeker?

Er is een verschil tussen deran en STRAK deran..... dit was te strak deran

Deran? Wat is een deran?

Nee, beide heren hebben een handje van het paard te strak te pakken. Zowel Edward (die dat imo bij Grib ook al had), als MAR nu. Maar goed, wie zijn wij? Wij hebben geen flauw benul hoe sterk het dier zich maakt in de ring en misschien is dit wel de enige manier om die kracht in zo'n ring veilig te kanaliseren. :). Daarbij heeft Toot er ook een handje van achter de LL te gaan lopen. Zowel bij Gal als bij MAR.

Ik vind dat MAR Totilas steeds beter gaat rijden en ik denk dat het tussen die twee gewoon helemaal goed komt. :). Ik hoop het iig van harte voor ze.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:34

Carmy81 schreef:
Ayasha schreef:

Ik vind het heel moeilijk om niet persoonlijk te worden, maar goed, ik ga m'n best doen.

Misschien moet jij de betekenis van 'feit' en 'mening' eens opzoeken. :).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:37

Carmy81 schreef:
Ayasha schreef:

1. zoek de betekenis van mening en feit op
2. zoek op wat jurering in houdt. Werken ze met feiten of toch op interpretatie en mening?
3. Dat betekent dat er 4 waren die beter waren volgens de jury, niet dat zij er niks van gebakt hebben. Er waren er nl nog veel meer die het niet eens tot de kür geschopt hebben en die al veel langer een combinatie zijn. En dát is de enige conclusie die je kan trekken uit die uitslag.

Hij rijdt leuke scores met hem ondanks dat Toot niet de simpelste is en ze nog niet lang samen zijn. Wij zouden hem waarschijnlijk niet eens normaal kunnen laten draven.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-08-11 14:45, in het totaal 4 keer bewerkt

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:38

Carmy81 schreef:
Ayasha schreef:

En dat is de mening van :)* juist, de jury. Dat een jury hem deze ronde op een vijfde plaats heeft gezet betekend niet dat het een feit is dat Toot met MAR minder is ;)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:40

Enige waar ik over val is PS' uitspraak dat Totilas het niet wilde laten zien, dat vind ik nogal kortzichtig. Totilas heeft het allemaal immers al laten zien, dus als het fout gaat, ga je toch eerst naar de ruiter kijken, die nog niet bewezen heeft dat hij Totilas' niveau beheerst?
Afijn, ik zou graag de exacte Duitse woorden willen lezen, want je weet nooit wat er door sommige journalisten tijdens de vertaling van gebakken wordt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:43

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om met argumenten op de inhoud van een bericht te blijven reageren en niet op de persoon. Bedankt alvast.

pip_nijn6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:48

Ollie23 schreef:
Carmy81 schreef:
Duidelijk geen klik bij die twee. En veels te veel druk vanvoren !!
Hij moet leren loslaten en dan loopt Toot wel. Hij snapt de ruiter niet.
Vind het wel sneu voor Toti, onze topper !!

Inderdaad dat gevoel kreeg ik ook precies toen ik ze gisteren zag.

Idd, de beste stuurman staan aan wal!

Geef ze wat tijd en dan komt de rest vanzelf!

Getup

Re: Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:31

Vind t nogal wat..."tegenvallende resultaten"...Een paard ( combinatie) wat altijd wint, kan alleen nog "verliezen". En na pas een paar maanden en combinatie te vormen met Totilas, vind ik dit nog helemaal geen slecht resultaat. T is alleen dat je nu niet meer automatisch in de top 3 staat met een dikke 80 % klassering.
Weet niet,of er uberhaupt een ruiter is die er meer uit zou kunnen halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:31

Alsof er uberhaupt iemand anders te vinden is die er op wil _O- _O- _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:32

De beginpost is geupdate met een uitgebreider bericht :)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:35

Mmm...Totilas had geen zin??? Ja, het valt niet mee met zo'n toppaard. Eerst wilden ze kost wat kost af van Edward zijn manier van rijden, veel stappen en vooral veel lange teugel. Nu blijkt dat niet te werken en wordt hij heel strak gereden. Maar wat ik van het begin al vond is dat Rath meer meelift en niet overtuigend rijdt en nog helemaal geen combinatie vormt. Hij "lift" mee op alles wat Totilas kan, maar iets echt naar zijn hand zetten heb ik nog niet gezien. Al hoorde ik van het engelse commentaar dat Rath de problemen wel beter oplost dan voorheen, wat zou wijzen op een betere combinatie. Nu nog de problemen voor zijn.
Laatst bijgewerkt door manubres op 22-08-11 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:35

Volgens mij is het ook niet alleen aan meneer S om te besliisen of er een andere ruiter op gaat. de stiefmama van MAR heeft toch de sportrechten gekocht (iig voor een deel)...??

Ik vind het verre van een fijne combi om naar te kijken, er straalt geen plezier meer van af en hij snapt de hulpen in veel gevallen idd niet..
Misschien was Edward ook niet altijd vriendelijk in de hand (wij allemaal wel he, kijk eens op een regionale wedstrijd: zweepgebruik, sporen er constant in, sjorren in de mond).. maar het plezier straalde wel van het paard af!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:38

Ik blijf erbij, ik vind Toot en Rath gewoon geen leuke combinatie. Ik ben er van overtuigd dat Rath er nooit uit zal halen wat Edje eruit gehaald heeft. Waarom weet ik niet, dat zegt mijn gevoel..

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:41

Ik lees dat meneer PS vindt dat het paard het overneemt, door toedoen van de ruiter. Dus hij zegt wel degelijk dat het aan de ruiter ligt.

Ik vind het nogal wat, om de dag na een EK je ruiter in de pers af te vallen omdat hij 'slechts' 81% heeft gereden in de kür. Je zou van zo'n zakenman toch iets meer realiteitszin verwachten.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:42

<<) Misschien dat PS de Duitse consumentenbond kan inzetten; Het gekochtte artikel, in dit geval Totilas, voldoet niet aan de verwachtingen om een medaile te hebben. <<)

of

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :=

:x Heel makkelijk om de schuld bij het paard te leggen die trekt toch niet z'n bek, excuses me, mond open... :x

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:44

hij moest gewoon bij edward bijven vind ik , ik vond dat de mooiste combinatie :o