Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Esmeralda schreef:@idefix4: vroeger kon alles, deden we alles, misschien niet altijd even verantwoord, maar waren de paarden/ponies vroeger vaker ziek ect. Na mij idee heel veel minder als nu.
De paarden worden vermenselijkt, maar ook de kennis is toegenomen, omgaan met.
Maar om nu alles te verbieden, dat gaat te ver.
"Vroeger" reed ik ook met jan en allemaal met de wagen, nooit wat gebeurt.
Maar goed, wat nu de juiste rede van alles is, geen idee
Dat was ff ontopic
Je zal het feestje maar geregelt hebben, en komt op deze manier aan zijn einde.
Hopelijk zijn de kindertjes en pony gauw herstelt van alle schrik
curly2day schreef:Ik neem aan dat ieder kind in ieder geval netjes een cap op had ........ ??
idefix4 schreef:Ik vind de kennis juist enorm afgenomen. Ga kijken bij een gemiddelde paardeneigenaar en ze bedenken de raarste dingen: Vakantie, dan mogen ze 4 weken de wei op en dat soort rare fratsen. Ga kijken bij een boer en ja, er zitten excessen bij, maar de meesten behandelen een paard zoals het hoort: als een paard. Dat vermenselijken is fout! En kennis toename? Nou volgens mij zijn we tegenwoordig gewoon te lief voor paarden. Ik vind het bedroevend hoe veel kinderen niet eens een dier in het echt kennen. Die kennen ze van plaatjes. Geen wonder dus dat er dit soort ongelukken meemaken. ze weten domweg niet hoe ze met een dier moeten omgaan! En dan leef ik nog op het platteland, waar je op een aantal plekken gewoon een koe in de wei kan zien staan. Hoe moet dat dan in de stad zijn? Ik heb een kinderfeestje gevierd voor mijn dochter die 6 werd en echt joh, er waren al kinderen bij die nog nooit een koe in het echt hadden gezien!Dát zie ik als een enorm maatschappelijk probleem.
_Bonte_ schreef:Nojoukus schreef:Jeetje wat erg voor die kindertjes!
ik dacht eerder : Jeetje wat erg voor die pony![]()
Meer in de zin van een pony -> 9 joelende kinderen achterop.
Wat is er gebeurd , hoe komt het dat die pony verschoten is en wat moet er wel niet aan de hand zijn geweest met de menner waardoor hij zijn pony niet in toom kon houden.
+ die pony ging er vandoor met een Kapotte kar achter zich .. schrik moet dat beest gehad hebben ... schrik
parador schreef:curly2day schreef:Ik neem aan dat ieder kind in ieder geval netjes een cap op had ........ ??
is dat n0dig dan met mennen
germie schreef:Ik heb het verhaal uit de eerste hand gehoord (eigenaar van de pony), en er wordt hier soms wel heel hard geoordeeld en veroordeeld. Het ging om een zeer ervaren pony die ook al in optochten had meegelopen e.d. Dus beslist eentje die heel wat gewend was. Inderdaad is de pony met watergeven geschrokken en er vandoor gegaan. Waarom is dus een raadsel.
Hieruit blijkt gewoon dat elk paard, hoe mak ook, een keer kan schrikken. En reken maar dat je als eigenaar van de pony dit absoluut niet met opzet doet.