Vragen aan eventingruiter Tim Lips? Stel ze hier!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:35

Lillian__ schreef:
Ben je vrijgezel grapje hoor ;)

rijd je ook dressuur (geen wedstrijden, maar gewoon als training voor je zelf (houding ect) en voor je paard)

Hij moet op wedstrijden een dressuurproef rijden, op Z niveau als ik me niet vergis, dus ik neem aan van wel ;) :D

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:35

Lillian__ schreef:
Ben je vrijgezel grapje hoor ;)

rijd je ook dressuur (geen wedstrijden, maar gewoon als training voor je zelf (houding ect) en voor je paard)

Natuurlijk rijdt hij ook dressuur ;-) hij moet ook dressuurproefjes rijden met schouderbinnenwaarts, travers, eenvoudige wissels, enzoverder.. Dus zonder training zou dit niet zo handig zijn ;)
Ik dacht zelf dat hij les had van Anky?

s6801881

Re: Vragen aan eventingruiter Tim Lips? Stel ze hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:47

Ik vraag me trouwens ook af hoe hij de dagen na een zware wedstrijd aanpakt qua voeding, verzorging van de benen en het trainen/rijden/loshouden van het paard.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:53

wat doet hij zelf aan training (zonder paard) om een zware crosswedstrijd te kunnen rijden? zijn er nog bepaalde oefeningen die hij doet? en hoe traint hij zelf zonder paard naar een wedstrijd toe eet hij zelf nog bepaalde voedingssuplementen?
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 22-08-11 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:53

xRambo schreef:
Ik zou ook wel graag willen weten hoe de dagen voor een belangrijke wedstrijd traint, en hoe de dagen ná een belangrijke wedstrijd.

MLoeser schreef:
Ik vraag me trouwens ook af hoe hij de dagen na een zware wedstrijd aanpakt qua voeding, verzorging van de benen en het trainen/rijden/loshouden van het paard.

Hier ben ik ook benieuwd naar :j

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:00

Hoe zie je aan een jong paard (3- of 4-jarige) of het een geschikt eventingpaard is?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:14

Als je tijdens een cross valt, hoe ga je dan verder?
Stap je er dan gelijk weer op of ben je dan wel een beetje bang?

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:18

Ik vraag me af hoe hij omgaat met de spanning/stress die een wedstrijd op dat niveau met zich mee brengen. En daarnaast of zijn paarden er snel aan wennen om zo vaak op verplaatsing gestald te zijn.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:21

Drico schreef:

Als je tijdens een cross valt mag je niet meer verder rijden, dan ben je uitgesloten.
Je mag wel op je paard stappen en terug stappen naar de finish.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:10

Eef_Bam schreef:
Drico schreef:

Als je tijdens een cross valt mag je niet meer verder rijden, dan ben je uitgesloten.
Je mag wel op je paard stappen en terug stappen naar de finish.

Dat weet ik ook wel :P
Maar ik bedoel of hij dan daarna weer op het losrijterrein gaat rijden ofzo

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:28

Ik ben ook wel benieuwd hoe een trainingsweek in het wedstrijd seizoen eruit ziet maar ook hoe je je paard weer helemaal wedstrijd klaar maakt voor het westrijdseizoen. Zoals nu na de zomervakantie voordat alle crosswedstrijden weer beginnen.

En inderdaad ook hoe je paard te blijven trainen in de wintermaanden. Wij hebben bijvoorbeeld geen binnenbak in de buurt alleen een buitenbak bij ons op het terrein. Maar ja als het echt goed vriest word bij ons de bodem te hard. Of als het heeft gedooid en dan weer vriest, wordt het glad.
Dus hoe kun je dan het beste met je paard aan de gang als je niet veel faciliteiten hebt in de winter?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:27

Wat is voor u een goede eventinggroom, wat zijn haar/zijn taken op taken wedstrijd en thuis?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:09

Wanneer en om welke redenen besluit je om niet te starten in een cross?
Hoe bepaal je welke lijnen je gaat rijden in de combinaties in een cross? Bekijk je meerdere mogelijkheden zodat je onderweg, als het niet loopt zoals het zo moeten lopen, van je oorspronkelijke plan kan afwijken?

rocky21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:52

Ik zou grag willen weten hoe je er als eventingruiter mee omgaat als je ziet dat er een hele moeilijke cross staat. Hoe pak je dat mentaal aan.

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:29

Hoe begin je met een jong paard om de conditie op te bouwen voor een cross en hoe begin je ze te laten wennen aan de de eerste hindernissen.

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:12

Ik heb een vraag Kijk bij springpaarden moet je dressuur goed onder de hand hebben ik heb een vraag: Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn paard rustig in zijn hoof word en het gewicht verdeeld over bijde kanten want hij hangt heel erg op rechts en is heel onrustig want hij is een goede springer en ik leer hem nu al 2 jaar aan de teugel lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:58

LoveLuckyBoy schreef:
Ik heb een vraag Kijk bij springpaarden moet je dressuur goed onder de hand hebben ik heb een vraag: Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn paard rustig in zijn hoof word en het gewicht verdeeld over bijde kanten want hij hangt heel erg op rechts en is heel onrustig want hij is een goede springer en ik leer hem nu al 2 jaar aan de teugel lopen.

Is dat niet meer een vraag aan een goede dressuur instructeur? en misschien ook wel het beste advies om gewoon goed les te nemen? Want hoe je een paard aan de teugel rijd is naar mijn mening niet gelijk eventing gerelateerd

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:00

Anoniem schreef:
LoveLuckyBoy schreef:

Is dat niet meer een vraag aan een goede dressuur instructeur? en misschien ook wel het beste advies om gewoon goed les te nemen? Want hoe je een paard aan de teugel rijd is naar mijn mening niet gelijk eventing gerelateerd

Ik heb dan ook al getemd op die post, maar omdat er toch nog een selectie van de vragen wordt gemaakt, kon die vraag wel blijven staan was het antwoord. :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 11:39

Bedankt voor het stellen van vragen aan Tim!
Dit topic gaat nu op slot waarna we de vragen uitkiezen en die voorleggen aan Tim.
Je ziet de antwoorden binnenkort terug op de voorpagina van Bokt! :)