Ziek veulentje in bos gedumpt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

siesti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:53

miss_abo schreef:
:( Boos! Het is toch niet normaal meer!!! Boos! Boos! Hoe vaak hoor je tegenwoordig wel neit meer dat er beesten worden opgesneden, mishandeld door vreemden of wat dan ook. En nu dit weer! Echt te erg voor woorden!!
Echt niet begrijpbaar dat mensen dit kunnen.

Idd het komt steeds vaker voor tegenwoordig
Mensen die dat soort dingen doen kan ik echt niet begrijpen!! Die zijn niet helemaal goed bij hun hoofd lijkt mij... Scheve mond

En dan hoop ik ook niet dat de eigennaar zich meld want lijkt me niet verstandig dat hij daar weer terug naar gaat.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:54

Wat een stelletje aso's zeg, welke gek dumpt er nou een veulen.. en dat dan ook de dierenambulance, de politie en de DA niet eens willen komen, toch te gek voor woorden

juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:03

BELACHELIJK!!!!!! Boos! Boos! Boos! Boos! dat mensen het over een hart kunnen krijgen om zoiets te doen! het zijn gewoon een stel kote tering mensen! sorry andere woorden heb ik er niet voor!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:16

even afreageren: Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren

Soms kan ik gewoon niet geloven hoe mensen met een dieren om kunnen gaan. Maar sorry, ik wil de eigenaar zelf NOG niet de grond in boren.

Misschien was het veulen kerngezond, maar heeft het door een lange tijd in het bos te dwalen wel iets opgelopen. En als de eigenaar het met opzet heeft gedaan kan niemand al zeggen. Het veulen kan evengoed door iemand anders zijn losgelaten. Met al die verhalen over slachtpartijen bij paarden en schapen lig ik daar niet meer wakker van .

Hoe dan ook, dit is verschrikkelijk Boos!
(en als de eigenaar het wel met opzet heeft gedaan Ziek ~~}> )

Kirsty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:37

Als het daadwerkelijk is achtergelaten is het schandalig! En is het echt te erg voor woorden, maar zou het niet zo kunnen zijn dat het veulen is weggelopen. Wij hebben thuis een nrps veulen van een jaar (een hengstje) en dat is een weglopert van jewelste. Touwtjes, stroomdraadjes alles krijgt hij kapot. Hij heeft nu een hek, dat krijg je met het meeste geweld nog niet kapot, maar daarom vraag ik me af, is het niet weggelopen??

Kirsty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:38

Dat bedoel ik Katleentje

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:10

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
zo'n mensen die dat doen moet je zelf eens laten vermageren en ziek laten als ik iets haat dan zijn dat zo'n mensen grrrrrrrrrr steeds tegen die arme diertjes dat ze zijn zelf zo behandelen
en ook nog een welshje arm dier dat is eg niks ze zijn zo lief
ik haat de eigenaar van dat beesie

groetjes -xxxxxxxx- suuske
Boos! hebben die nergens een hart voor of zo?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:25

Het liefst zou je dan zelf zo'n beestje opvangen en het gaan verzorgen...

Hiltom_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:30

Huilen Dat is toch niet normaal????
Huilen
Ik wil hem wel hebben als ie beter is!!!
Ik begrijp sommige menzen niet........ Verdrietig
I{us voor dat lieve veulentje!!
Greatz Myrthe

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:53

NoaC"]
[quote][quote="Britty"]
[quote="mazzeltje schreef:
wat is DAT nou toch weer....het moet ook niet gekker worden, en de politie en (vooral) de dierenarts wilden niet komen?? Lekkere dierenarts zeg, daar heb je wat aan!!!

Ik ben het er ook absoluut niet mee eens, dat wil ik voorop stellen... Maar er is een soort regel dat dierenartsen geen dier behandelen zonder toestemming van de eigenaar. Die was in dit geval onvindbaar. Waarschijnlijk heeft het met zoiets te maken.
[/quote]

Ik vind dat een dier in nood (ziek in dit geval) ALTIJD geholpen of behandeld moet worden! Toestemming of niet!
Lijkt me wat anders als de eigenaar echt "nee" zegt....maar in dit geval was er geen eigenaar om het aan te vragen en dan vind ik dat ze de plicht hebben om hulp te verlenen!
[/quote]

Bij mijn weten wordt een dier geholpen als er voor de behandeling betaald wordt. Of dat nu door de eigenaar gebeurt of door iemand anders, dat maakt niet uit.
Verder vind ik het zeer triest dat er nog steeds mensen zijn die zoiets kunnen doen. Een hulpeloos dier aan zijn lot overlaten... Ik heb er geen woorden voor! Huilen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:22

dit soort dingen gebeuren vaker, een jaar of 6 geleden gingen we in de winter in ons land kijken omdat er iemand gebeld had dat er een vreemde pony in stond, dit bleek dus echt zo te zijn, wij hebben het diertje opgehaald omdat het erg hard vroor, dierenarts bij gehaald, die constateerde dat hij een zware longontsteking had, schurft en wat dan al niet meer, paardje bleek ook minimaal 25 jaar te zijn, we hebben de politie gebeld om aangifte te doen, het paardje is toen opgehaald door de bereden politie omdat je niet zomaar een paardje kunt houden die je eigendom niet is, het paardje is helaas na twee dagen overleden en de eigenaar is niet achterhaald, waarschijnlijk heeft een handelaar op de paardenmarkt in utrecht hem niet kwijt gekunt en er vanaf gewild, zulke mongolen lopen er dus helaas op deze aardkloot rond, een dier mag je nooit zomaar dumpen, of het nu een cavia of een paard is, is zo'n dier oud en/of ziek, heb dan het fatsoen in je donder om het dier op een waardige manier in te laten slapen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:30

Amen!!!

Jeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:40

Tja iedereen heeft al zoveel gezegd, maar ik wilde toch nog effe iets kwijt wat een gigantisch stinkmodder verhaal zeg, wat de redenen dan ook mogen zijn voor zowel het feit dat er veulen in het bos wordt gevonden als dat de instanties niet echt meewerken, maar ja life is a bitch!!!!!
Echt super kut en klote en verrot en belachelijk en meer woorden wilde ik er maar niet aan vuilmaken.

chiroety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:23

Boos! Boos! ik vind het afschuwelijk|( Huilen hoe kun je een lief veulen zoiets aan doen die mensen zouden ze moeten opsluiten voor een lange tijd en heel hun leven lang moeten laten betalen ik vind dat je dan geen paard moet kopen ik haat die mensen Boos! Boos! Boos! ooh als ik zo iemand tegen kom Stoom uit je oren

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:40

In wat voor een wereld leven wij???
Sommige mensen zijn echt ziek!!!Walgelijk dat je zoiets kunt doen, dan ben je het niet waard om dieren te hebben.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 12:07

Iedereen loopt zich nu af te reageren op de eigenaar, maar ik denk dat het veel waarschijnlijker is dat het veulen/jaarling uitgebroken is. En dat de eigenaar dolbij is dat hij gevonden is.. En als er dan zulke reacties komen als hier durft ie hem misschien niet eens op te halen straks..

Wat ik wel schokkend vind is dat de instanties waarvan je verwacht dat die in zo`n geval zouden helpen, het hier dus af hebben laten weten.. Maar was er nou niemand in de buurt met een trailer? Verward Er zijn zoveel paarden in dat gebied, ze hadden toch eventueel ergens aan kunnen kloppen ofzo?

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 12:59

Echt schandalig...!!!! dat je het over je hart kunt verkrijgen om een zielig veulentje in een bos te dumpen! 1 ding staat vast: die mensen hebben geen gevoel!

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:35

Dit is te gek voor woorden JE LAAT TOCH GEEN VEULEN ACHTER
alleen ziek
dan ben je echt helmaal gestoord Boos! JE HEBT toch van die HARTELOSE mensen op de wereld Boos!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:12

hebben sommige mensen geen hard ofso!

dit is echt te gek voor woorden Boos!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:19

rakkertje13 schreef:
hebben sommige mensen geen hard ofso!

dit is echt te gek voor woorden Boos!

dusssssss...... harT

Maar goed ik vind hte wel heel erg ernstig. Dat mensen gewoon niet kunnen nadenken en geen gevoel hebben kan ik echt niet bij.
Ik had denk ik het veulentje wel willen houden in zo'n geval, tenminste de eerste tijd tot dat ie weer een beetje gezond is, en naar zulke mensen moet zo'n paard helemaal niet terug want zulke mensen mogen gewoon helemaal geen dieren houden.

Luci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:12

Ik had het al op tv gezien, tv Drenthe. Het is inderdaad belachelijk het lijkt wel of er steeds meer van deze idioten dingen gebeuren, al die mishandelingen en nu dit weer...wat een achtelijke wereld! Boos!

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 17:01

Grrr ik kan hier echt niet meer tegen *ZUCHT* En dat er ook geen dierenambulance, en al die andere mensen ook niet wouden komen.. WAAR SLAAT DAT NOU WEER OP? Boos! Boos! Ik vind dat zoo dom Boos! Gelukkig is het veulentje op tijd gered!! Godzijdank!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:11

Het veulentje was ziek Verdrietig

MAAR DE MENSEN WAREN NOG ZIEKER! Stoom uit je oren

sjala_rimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:53

echt als je zoiets zou doen ben je echt helemaal gek Boos!

ebony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 20:42

ik ben het met mariska-28 eens,we weten nog niet of hij echt gedumpt is.
t is toch een hengstje en van maar 1 jaar oud.kan best zijn dat hij is uitgebroken.maar aan de andere kant,bel je als je m vermist ook wel de politie op.die wisten waarschijnlijk ook van het veulen af.

laten we maar hopen voor hem dat hij even de vrijheid wilde proeven,en zijn hormoontjes begonen op te spelen en dat de eigenaar hem snel weer komt ophalen.