Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lida3 schreef:Mensen zijn de enigste zoogdieren die na het afspenen nog melk drinken, dus waarom nog melkprodukten als je al afgespeent bent?
Lida3 schreef:Mensen zijn de enigste zoogdieren die na het afspenen nog melk drinken, dus waarom nog melkprodukten als je al afgespeent bent?
Ze is ruim 18 dus al een tijdje afgespeend
Ocorde schreef:Zie veel reacties over het drinken van koemelk dat dat helemaal niet nodig is...
Mensen met een koemelkeiwitallergie zitten echter niet met het probleem dat ze niet een glas melk kunnen drinken, als dat het enige was zou het probleem een stuk kleiner zijn. Maar ook het nuttigen van andere etenswaren zoals een lekker sausje waarvoor melk wordt gebruikt of een kom cruesli met yoghurt is niet mogelijk. Loop maar eens naar je kelder en bekijk de ingredienten van een aantal willekeurige producten. Waarschijnlijk slaat de verbazing dan toe, want zelfs in borrelnootjes zitten koemelkeiwitten... Nou is dit natuurlijk erg drastisch, maar ook voor mij zou het een uitkomst bieden wanneer het gebruik van paardenmelk allergische reacties voorkomt.
Fleur_V schreef:Lida3 schreef:Mensen zijn de enigste zoogdieren die na het afspenen nog melk drinken, dus waarom nog melkprodukten als je al afgespeent bent?
Omdat het lekker is misschien? Iets hoeft toch niet perse nodig of gezond te zijn, om toch nog te worden geconsumeerd?
Zoals al eerder in dit topic gezegd, zou dan bijvoorbeeld de hele frisdrank industrie weg moeten te komen vallen, dat is namelijk ook niet gezond.
Zo zijn er wel meer eetbare producten die dan niet meer geproduceerd zouden moeten worden.
Onzin dus, naar mijn inziens.
Er zijn heel veel mensen die melk of andere zuivelproducten eten, dat zit nou eenmaal in onze cultuur.
Ik vind het dus helemaal niet raar dat er onderzoek wordt gedaan naar een alternatief voor koemelk.
Net als dat ik het niet raar vind dat er onderzoek wordt gedaan naar variaties op frisdrank etc, om het zo ook voor mensen met bepaalde allergieen toegankelijk te maken.