Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jasmijn1989 schreef:Het stro ligt hier al keuring ingepakt op het land. Ziet er ook gezond uit, dus het lijkt me nu niet zo dramatisch...
mirka1994 schreef:Al geloof ik wel dat er boeren zijn die echt minder oogsten door het weer. Maar lang niet zoveel als ze doen voordoen idd.
moonvw schreef:Hooi is een ander verhaal dan stro inwinnen hoor!
Laatst nog strovelden gezien in Hengelo. stond bijna de helft lager voor mijn gevoel. Daar haal je dus ook minder baaltjes vanaf.
Grijs stro is inderdaad vocht in geweest maar als het goed gedroogd in de baal gaat is er niets aan de hand. Nat in de baal is funest dan krijg je schimmel en van die vast gekleefde plakken.
Stro wat geel tot zelfs goud kleurt heeft goed de zon gezien en een pracht in je stal natuurlijk!
Cassidy schreef:En weet je wat het ergste is....dat komend jaar, als de oogsten wel weer goed worden, de prijs beslist niet meer gaat zakken.
Het houden van paarden wordt onbetaalbaar....
Ratjetoe schreef:Dat ziet er mooi uit dat Hippogold Anne!! Wat betaal je voor zo'n baal? Neem aan dat het zulke balen zijn qua formaat als houtvezel?
elibeest schreef:grijzig stro is op zich helemaal niet erg, mits het inderdaad maar niet schimmelt.
het grijze stro neemt namelijk veel meer vocht op dan het goud/gele stro. Dus het ziet er niet zo mooi uit, maar in gebruik is het een stuk prettiger/zuiniger.