Totilas: Wonderpaard of een grote Marketinghype? *reportage*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:13

MLoeser schreef:
aisie schreef:
Toen Edward hem nog reed vond ik het wel heel bijzonder maar nu vind ik het niet zo spectaculair meer om te zien. Vind het ook jammer dat het paard nu een soort kermisattractie is geworden.

Mee eens, de magie is eraf, het echte team is weg. Wat Ed en Toot hadden, dat heeft Rath niet. En juist die fantastische band maakte zijn proeven zo mooi dat ze bijna onwerkelijk waren.

Dat is t precies. Ook vind ik Toot lang zo bijzonder niet meer om te zien met Rath.
Overigens heeft Edward het paard gemaakt, als drie jarige was het dier dood en dood normaal en zelfs onder de grens van de goede paarden. Het dier heeft een enorme wil om te werken en te presteren, daarnaast ook een lijf wat atletisch is en mee kan komen. Alleen zonder Edward had dit dier niets bereikt en al helemaal niet zo'n bijzonder paard zijn.

Het kippenvel wat ik had bij Edward en Toot had, heb ik nu bij lange na niet met Rath en Toot.

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:20

[Ik snap de berichten niet helemaal dat het nu niet meer een mooie hengst zou zijn? Hij is niet meer naturel? Niet meer ontroerend?
Begrijp me niet verkeerd, maar als je moe wordt van de berichten, lees ze dan niet :? En reageer dan zeker niet! Kijk dan weg, zap dan weg :?
Als je vindt dat Totilas te veel in de media komt en hij te veel in de aandacht wordt gezet, prima, maar hij wordt daar toch niet minder mooi door?

En ja hij is een commerciele attractie, zonde misschien voor sommige, maar ik blijf genieten van dit paard in de ring, hij heeft die shirtjes niet laten drukken hoor, hij doet gewoon wat zijn ruiter hem vraagt en ik kijk graag naar hoe Totilas zijn best doet in de ring, die shirtjes kunnen me gestolen worden evenals alle berichten, maar daar hoeft Totilas (bij mij althans) niet onder te lijden hoor.

Vergeet trouwens niet dat Bonfire dezelfde hype heeft doorgemaakt, al dan niet een paar landen minder die liepen te gillen, maar was dit ook meteen een rotbok? :?

Je vindt Totilas wel of niet wat... ieder zijn mening, maar als je door de media beinvloedt wordt in hoeverre je hem wat vindt... :?

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:23

ik denk dat Toot er niet minder op geworden is bij Rath, het is gewoon niet Edward. Nederland is zijn beste speler kwijt aan een concurrent en dat brengt (zoals verwacht) gemengde gevoelens boven bij de mensen die altijd voor hem gesupporterd hebben.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:27

Billie1 schreef:
[Ik snap de berichten niet helemaal dat het nu niet meer een mooie hengst zou zijn? Hij is niet meer naturel? Niet meer ontroerend?
Begrijp me niet verkeerd, maar als je moe wordt van de berichten, lees ze dan niet :? En reageer dan zeker niet! Kijk dan weg, zap dan weg :?
Als je vindt dat Totilas te veel in de media komt en hij te veel in de aandacht wordt gezet, prima, maar hij wordt daar toch niet minder mooi door?

En ja hij is een commerciele attractie, zonde misschien voor sommige, maar ik blijf genieten van dit paard in de ring, hij heeft die shirtjes niet laten drukken hoor, hij doet gewoon wat zijn ruiter hem vraagt en ik kijk graag naar hoe Totilas zijn best doet in de ring, die shirtjes kunnen me gestolen worden evenals alle berichten, maar daar hoeft Totilas (bij mij althans) niet onder te lijden hoor.

Vergeet trouwens niet dat Bonfire dezelfde hype heeft doorgemaakt, al dan niet een paar landen minder die liepen te gillen, maar was dit ook meteen een rotbok? :?

Je vindt Totilas wel of niet wat... ieder zijn mening, maar als je door de media beinvloedt wordt in hoeverre je hem wat vindt... :?

Dat klopt helemaal, hij heeft een enorme wil om te werken en presteren. Dat maakt hem zo goed en bijzonder.
Alleen de echte "magie" is er af, Edward en Totilas waren een team en dat zag je heel duidelijk. Dat heb ik met Totilas en Rath niet absoluut niet.

Maar het is en blijft een bijzonder dier en mooi is hij ook. Ook nog steeds een van de beste paarden die er zijn!! (maar dat is een "geluk" geweest, ik weet 100% zeker dat er meer van dit soort dieren zijn, maar dan op de "verkeerde" plaats. Totilas heeft de goede eigenaren en ruiters op zijn pad gevonden en dat heeft hem naar de top gebracht)

Billie1

Re: Totilas: Wonderpaard of een grote Marketinghype? *reportage*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:32

Quir, als ik het goed begrijp is voor jou de magie eraf omdat je de combinatie Totilas en Edward meer aansprak dan Totilas en Rath?
Dat begrijp ik, is ook ieder zijn mening, maar dat je bij de ene combinatie een ander gevoel hebt dan bij de ander is heel begrijpelijk...

ik snap alleen de berichten niet dat Totilas zijn charme, zijn knapheid, zijn xfactor kwijt is omdat toevallig zijn baasjes er een commerciele attractie van maken, kijk dan niet naar de attractie, kijk naar het paard :)

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:33

Ayla_4Ever schreef:
Totilas liep veel mooier, naturlijker en beweegelijker onder onze Edward. Ik heb het idee dat duitsland meer wil laten zien wij hebben totilas. niet echt voor de dressuur meer voor wij bezitten.

Natuurlijk vind ik het zeker niet hoe dat paard loopt.
Maar het pure is er inderdaad af. Ik kan me er wel in vinden wat je zegt.

Het lijkt net of Duitsland onze ogen aan het uitsteken is. Of ze willen zeggen: Goud is nu onbereikbaar voor jullie.
Of ze al de overwinning aan het vieren zijn terwijl die nog niet eens op zak is.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:34

moelly schreef:
Bloodymary schreef:
Wat een onzin, het is en blijft een prachtig paard, een klasse apart. Dat ziet een blinde die nog nooit een paard van dichtbij heeft gezien nog wel.

Al stapt hij maar aan een halster van de wei naar de stal, dan ziet dat er al mooi uit.

Maar blinden kunnen toch niet zien, of ben ik nou gek? :')

Duitsland ziet het paard als een bezit, nederland als een dier.

Mooi gesproken.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:35

Billie1 schreef:
Quir, als ik het goed begrijp is voor jou de magie eraf omdat je de combinatie Totilas en Edward meer aansprak dan Totilas en Rath?
Dat begrijp ik, is ook ieder zijn mening, maar dat je bij de ene combinatie een ander gevoel hebt dan bij de ander is heel begrijpelijk...

ik snap alleen de berichten niet dat Totilas zijn charme, zijn knapheid, zijn xfactor kwijt is omdat toevallig zijn baasjes er een commerciele attractie van maken, kijk dan niet naar de attractie, kijk naar het paard :)

Dat eerste klopt, dat laatste zeker niet. Ik vind Totilas nog steeds een geweldig dier en gewoon een van de beste paarden die er zijn.
Maar wie weet komt het ooit nog, de combinatie met Totilas en Rath. Wie weet als ze een stuk verder zijn en elkaar beter gaan aanvoelen, zo lang trainen ze nog niet samen. (overigens vind ik niet dat het een slechte combinatie is, integendeel, maar dat wat ik met Edward en Toot had heb ik absoluut (nog) niet met Rath en Toot.)

Ik vind wel dat er nu veel te veel een commerciële attractie van het dier gemaakt wordt. Daar zou ik vast niet de enige in zijn. :)

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:39

Ik doelde met het tweede stuk ook niet per se op jou hoor :) Zijn in dit topic (en andere) gewoon al meerdere berichten voorbij gekomen die dat wél aangeven, zou hen graag horen om dit uit te leggen :)

Ik vindt ook dat Totilas en Edward een harmonieuzere combinatie waren en dit sprak mij zeker meer aan, maar net als jij, blijf ik Totilas een bijzonder mooi paard vinden met veel capaciteiten. Wellicht dat Rath idd met de tijd beter ingespeeld raakt op Totilas en hetzelfde kan bereiken, de tijd zal het leren.

Het is zeker een commerciele attractie geworden en niet te zuinig. Maar als je hier niet van gedient bent, moet je er niet in mee gaan en alleen zien wat je wilt zien, dan is er geen probleem, elke hype gaat weer een keer over, de melkkoe (melkhengst ;) ) is vanzelf een keer uitgemolken.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:41

ze zeggen steeds wat maakt dit paard zo bijzonder ?

mijn conclusie dit paard kan geweldig goed bewegen maar is gewoon geweldig goed getraind :j
en samen met edward was het een combi.

Alleen ik vind de combi niet zo op dit moment maar dit is ieder zijn mening.

het is een pracht van een paard maar om een document te maken wat dit paard zo bijzonder maakt :n nee is voor mij niet nodig.
Laatst bijgewerkt door _Mellanie op 17-08-11 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:42

Schijnbaar is er een enorm markt voor Totilas-producten etc. Het blijft en kwestie van vraag en aanbod. Iedereen wil toch geld verdienen en je zou een dief van je portemonee zijn als je er niet op in springt.

Totilas zelf krijgt daar weinig van mee en voelt zichzelf waarschijnlijk gewoon paard en eet nog een plukje hooi ;)

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:45

Bandida schreef:
Cayenne schreef:
Centraal staat de vraag: 'Totilas is begaafd, getalenteerd en wereldberoemd, maar uiteindelijk is het toch een doodgewoon dressuurpaard?'

Ik vrees dat veel mensen inderdaad aan het http://www.youtube.com/watch?v=8GlZJ4wVLdA -syndroom lijden ,-)

een film uit 1979 :Y)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:55

edelweis1 schreef:
Tja, als je er zelfs een reportage over gaat maken en uitzendt, MAAK je er ook wel een marketinghype van!

En bokt doet daar heerlijk aan mee...
Ik word een beetje moe van het hele Totilas gebeuren!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:56

Billie1 schreef:
Ik doelde met het tweede stuk ook niet per se op jou hoor :) Zijn in dit topic (en andere) gewoon al meerdere berichten voorbij gekomen die dat wél aangeven, zou hen graag horen om dit uit te leggen :)

Ik vindt ook dat Totilas en Edward een harmonieuzere combinatie waren en dit sprak mij zeker meer aan, maar net als jij, blijf ik Totilas een bijzonder mooi paard vinden met veel capaciteiten. Wellicht dat Rath idd met de tijd beter ingespeeld raakt op Totilas en hetzelfde kan bereiken, de tijd zal het leren.

Het is zeker een commerciele attractie geworden en niet te zuinig. Maar als je hier niet van gedient bent, moet je er niet in mee gaan en alleen zien wat je wilt zien, dan is er geen probleem, elke hype gaat weer een keer over, de melkkoe (melkhengst ;) ) is vanzelf een keer uitgemolken.

Niet van gediend, nee dat niet. ik vind het alleen zo zonde voor het dier zelf. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:59

Ze verkopen het vel van de beer alvorens hij geschoten is (of zoiets ;))

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:28

aisie schreef:
Toen Edward hem nog reed vond ik het wel heel bijzonder maar nu vind ik het niet zo spectaculair meer om te zien. Vind het ook jammer dat het paard nu een soort kermisattractie is geworden.

:j :j :j

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:29

aisie schreef:

AMEN.

helemaal niets meer aan toe te voegen :)

passiepeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:45

Ik lees de stukken maar reageer eigenlijk nooit.
Als Nederland een topper onder een Duitser zijn kont vandaan had gekocht was er weer anders gereageerd, door de Nederlanders uiteraard;)
de Mediahype ben ik het wel mee eens maar uiteindelijk doen we er allemaal zelf aan mee door er op te reageren;) postitieve of negatieve aandacht het maakt niet uit, aandacht is aandacht :)

Het is en blijft een topper wie er ook op rijd, laten we alleen maar hopen dat Rath net als Edward uiteindelijk het beste in dit paard naar boven kan halen. Wie er uiteindelijk met de prijzen vandoor gaan (Nederland of Duitsland wellicht Engeland) het is en blijft knap en welverdiend!

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:47

moelly schreef:
Bloodymary schreef:
Wat een onzin, het is en blijft een prachtig paard, een klasse apart. Dat ziet een blinde die nog nooit een paard van dichtbij heeft gezien nog wel.

Al stapt hij maar aan een halster van de wei naar de stal, dan ziet dat er al mooi uit.

Maar blinden kunnen toch niet zien, of ben ik nou gek? :') zou kunnen

Duitsland ziet het paard als een bezit, nederland als een dier.

Gezien de ronduit vijandige reacties tegen de verkoop naar Duitsland
komt het bij mij eerder over dat Toot als Nationaal Bezit gezien werd
en niet als dier.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:37

Ik schrok eigenlijk wel van zijn hals op dat filmpje. Dat stuk waar hij aan de halster op halt staat, jeetje waar zijn die halsspieren naartoe?! Of is het gewoon optisch bedrog? Kan wel zijn, maar toch vind ik hem daar weinig gespierd lijken.
Als ik nu een filmpje zie van hem met Rath, vind ik het nog altijd prachtig, ik geniet er nog van, maar ik vind het niet meer zo spectaculair als voorheen.
Misschien omdat ik hem nu zo veel heb zien lopen dat het een beetje went en daardoor neit meer zo spectaculair lijkt? Ik weet het niet eigenlijk.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:38

Dit dier heeft 14 miljoen gekost toch?? en of er nou een duitser of een hollander op rijdt...... het paard blijf ik bijzonder vinden....... en ik kan er wel van genieten om beeldmateriaal te zien. Wat de achterliggende ideeen daarvan zijn interreseert mij niet. ( Bokt zou ongetwijfeld hetzelfde aantal berichten scoren als er nergens filmmateriaal van hem geplaatst zou worden , dan zouden er ongetwijfeld mensen denken dat hij in de doofpot zit met zijn sportprestaties......)ik wacht nu nog op een transactie met china , zou het zo leuk vinden als Toot ook china in de dressuurlift brengt. :+

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:44

Morgen rond 14 uur Totilas met Rath op de NOS live dressuur EK. Even geheel offtopic.

Ik blijf het een mediahype vinden. Mooi paard of niet.

goldenamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:07

Paardensport is een TEAMSPORT.
Totilas kan het niet alleen, en gal/rath dus ook niet.
Totilas is geen wonderpaard op ZICHZELF.
Met de perfecte ruiter/amazone op zijn rug, is het een WONDERTEAM. En dat was hij met Gal.

Na de vele overwinningen moet je niet denken dat zon paard met elke ruiter het publiek kippenvel kan laten krijgen.
Want als ik nu naar Totilas kijk, voel ik alleen maar onmacht, dat dit paard zo teruguit gegaan is.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:20

tja Ed was niet zo gadget gericht bezig met Toot, vind het inmiddels echt te ver gaan met Rath en Toot.
Het paard zelf blijft geweldig en monsterlijk maar de combinatie momenteel word ik niet warm of koud van.

Ik woon in Duitsland en merk dat Toot hier echt een statement aan het worden is, Toot voor en Toot na staat zelfs in de simpele buurtkranten "onze" Toot.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:33

Totilas is een paard met ongekende kwaliteiten, elke tegenstander en voorstander kan dat gewoon zien. Daarbij doet PS gewoon wat er van hem verlangt wordt en dat is commercieel exploiteren. Totilas wordt commercieel uitgebuit en waarom niet. Visser had dat ook kunnen doen als hij ondernemersgeest had gehad. Hij wilde dat niet en heeft nu een zak geld en dat is zijn keuze.

Persoonlijk denk ik heel simpel de waarde die dat paard heeft als marketing tool is onschatbaar. Visser had moeten inzien dat iedereen zaken met hem wilde doen omdat ze bij hem aan tafel wilde zitten. In mijn ogen had die dat moeten uitbuiten. Natuurlijk kan zo een dier ook kapot gaan maar dat is het risico want hij kan ook gewoon heel blijven en twee a drie Olypische titels halen. Daarbij is de fokkerij waar die kan worden ingezet ook zeer waardevol maar goed dat is mijn mening als ondernemer en marketing professional.

PS heeft het goed gedaan en een prima bedrag betaald waar die nog veel plezier van gaat krijgen. Ga je alles optellen dan kan je zeggen dat die dit jaar zeker een aantal hele dikke miljoenen uit dit paard gaat halen en als die volgend jaar de olympische spelen wint dan is het dekgeld nog veel meer. Je moet tegenwoordig niet meer nationaal denken maar internationaal. Sperma wordt over de gehele wereld bezorgt binnen 24 uur en er wordt met hengsten (ook uit Nederland) steeds meer over de grens gedekt. China Rusland Japan en Amerika willen graag grof betalen voor een kwakkie Totilas Laat die er 400 dekken dit jaar dat alleen is al een omzet van 3 miljoen. Merchandise pak weg een miljoen per jaar prijzengeld en startgeld ook een miljoen dan gaat het hard en kan je zeggen dat dat dier zich er in een jaartje of vijf heeft terugverdiend. dan spreken we nog niet eens over de marketing reclame en sponsors die ook nog ff bij je op de stoep staan. volgens mij een meesterzet van PS en consorten.