Man en pony overleden bij ernstig ongeluk in Duitsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:54

Ik woon in Duitsland (Eifel) en de motorrijders (de meeste) rijden hier als gekken. Elke week is het hier wel raak met een ongeval. Vangrails zijn op sommige plaatsen aangepast zodat er geen motor onder door kan glijden. Met name hebben de Nederlandse bestuurders hier een slechte naam.

Helaas weer een ernstig ongeluk. Aan alle betrokken heel veel sterkte toegewenst.

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:00

jeetje dat is echt effe schikken als je dat leest
:(:) voor nabestaande

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:01

Pff wat moet dat een klap zijn geweest.
Vreselijk voor zowel de meisjes als de nabestaanden van de motorrijder. Het kan dan misschien zijn schuld zijn geweest, maar hij laat wel mensen achter die er echt niet minder verdriet om zullen hebben omdat het misschien zijn schuld is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:05

lifaya schreef:
wat een hell moet het zijn om opeens politie voor je deur te hebben die verteld dat je man verongelukt is...

Even als perspectief:
- Meer dan twee derde van de dodelijke ongevallen van motorrijders komen door situaties vergelijkbaar met de OT zónder dat er sprake is van te hoge snelheid door die motorrijders.
- De meeste verkeersongevallen met paarden komen door loslopende paarden; hetzij door gevallen ruiter of uit de weide gelopen.

Door goed opletten kunnen dus de meeste ongevallen met motorrijders en paarden eenvoudig voorkomen worden.

Dan nóg blijft ´poep gebeurt´ over en dat is iets wat véél te weinig bewust wordt ervaren. Elke keer dat jet het verkeer in gaat maak je een risico-keuze. Met je paard; onder het zadel, voor de kar of in een aanhanger, een extra.
De ´schuld´ is niet relevant voor het ervaren leed. Wees je bewust van risicos en keuzes.

UMayDream

Re: Man en pony overleden bij ernstig ongeluk in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:43

Jemig wat erg.. Echt vreselijk :\

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:44

Sterkte voor de betrokken partijen hopelijk komt het goed met de pony.
Wat erg voor die meiden zeg dat hun pony afgemaakt moest worden :( waarom moeten die moters altijd zo hard rijden.
Bij ons in de buurt heb je zon dolle vrachtwagen chauffeur die al op een afstand luid toeterend langs de stal komt.
Nou als er ooit wat gebeurt door zijn toedoen is hij lang niet jarig.paard schrikken daar van.mensen soms :n

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:29

Dat is erg zeg.

Gelukkig heb ik wel altijd fijne ervaringen met motorrijders, ze houden rekening met mij en mijn paard en of als ik dat vraag dan doen ze dat graag, want soms denken ze dat het de paarden niets doet, dus vraag ik of ze langzamer willen dan doen ze dat altijd.

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:33

Wat verschrikkelijk!

Ik durf de foto's niet te bekijken |(

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:51

haffie83 schreef:
Wat erg voor die meiden zeg dat hun pony afgemaakt moest worden :( waarom moeten die moters altijd zo hard rijden.
Bij ons in de buurt heb je zon dolle vrachtwagen chauffeur die al op een afstand luid toeterend langs de stal komt.
Nou als er ooit wat gebeurt door zijn toedoen is hij lang niet jarig.paard schrikken daar van.mensen soms :n

Omdat hard rijden op een motor gewoon bruut gaaf is!
Alleen zijn helaas niet alle wegen hier geschikt voor.
Als motorrijder ben je bijzonder kwetsbaar, en dat geldt ook voor paarden in het verkeer.
Helaas zijn hier twee kwetsbare groepen betrokken bij een tragisch ongeval.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:56

Op de foto's is niet veel te zien, enkel de motor die onderuit ligt, en de wagen die wordt weggetrokken.

Ik woon ondertussen een half jaar in Duitsland en kom hier ook veel op de weg, met de auto. Dat is meestal toch al snel anders dan in Nederland, waar alles vlak is. Kruisingen zijn inderdaad niet altijd even overzichtelijk, net als hier ook het geval is geweest. Daarbij zit je nog met de maximumsnelheid. In Duitsland is dat buiten de bebouwde kom 100km/uur, en dat hoeft ook helemaal niet erg te zijn, mits je je maar wel aanpast aan de weg waarop je rijdt. Als je een kruispunt nadert, wordt de maximumsnelheid meestal 70km/uur en de meeste bestuurders rijden daar net zo goed hard door.

Dat zoiets gebeurd, is verschrikkelijk en ik hoop dat alle, nog in leven zijnde, betrokkenen en nabestaanden er snel weer bovenop kunnen komen.

shelty21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:57

oww wat heftig!!!!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:01

manie schreef:
haffie83 schreef:

Omdat hard rijden op een motor gewoon bruut gaaf is!
Alleen zijn helaas niet alle wegen hier geschikt voor.
Als motorrijder ben je bijzonder kwetsbaar, en dat geldt ook voor paarden in het verkeer.
Helaas zijn hier twee kwetsbare groepen betrokken bij een tragisch ongeval.

Dat doe je maar op de snelweg waar je 120 mag, anders ben je een idioot, dan speel je russische roulette, ik heb dan ook geen medelijden met deze man dat is omgekomen, het is zijn eigen schuld. Ik zie heel veel uitslovers, maar gelukkig met mijn paard erbij doen ze wel erg aardig voor ons en houden ze rekening met de paarden.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:07

Wat een heftig ongeluk!

Foahriya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:43

Jeetje, wat naar zeg.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:51

jeetje wat naar zeg, sterkte voor nabestaanden en betrokkenen...

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:06

MoonWencke schreef:
Op de foto's is niet veel te zien, enkel de motor die onderuit ligt, en de wagen die wordt weggetrokken.

Ik woon ondertussen een half jaar in Duitsland en kom hier ook veel op de weg, met de auto. Dat is meestal toch al snel anders dan in Nederland, waar alles vlak is. Kruisingen zijn inderdaad niet altijd even overzichtelijk, net als hier ook het geval is geweest. Daarbij zit je nog met de maximumsnelheid. In Duitsland is dat buiten de bebouwde kom 100km/uur, en dat hoeft ook helemaal niet erg te zijn, mits je je maar wel aanpast aan de weg waarop je rijdt. Als je een kruispunt nadert, wordt de maximumsnelheid meestal 70km/uur en de meeste bestuurders rijden daar net zo goed hard door.

Dat zoiets gebeurd, is verschrikkelijk en ik hoop dat alle, nog in leven zijnde, betrokkenen en nabestaanden er snel weer bovenop kunnen komen.

Ik vind de meeste Duitsers hier heel netjes rijden. Idd kruizingen zijn ook bij ons 70km/uur. Nu staan er hier wel weer aardig wat flitspalen.
Er zijn in Duitsland nog genoeg wegen waar je met droog weer zo hard mag rijden als je wilt.

Vorige week hadden we hier een loslopende haf op een 100kmh weg (niet van mij). Deze pony is gevangen door twee Nederlandse motorrijders Dikke pluim daarvoor, het risico kan enorm groot zijn. Gelukkig is dat nog goed afgelopen.

HC de ongelukken die hier met regelmaat gebeuren zijn morotrijders die te hard door de bochten gaan en er dan uitvliegen. Of op het laatste onoverzichtelijke moment nog even snel er voorbij terwijl om de hoek nog een auto aankomt..

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:24

Ow, de meeste rijden ook zeker erg netjes :j Heb het dan ook niet alleen over Duitsers. Er zijn ook Nederlanders en Luxemburgers en Belgen die het zo aanpakken. Op de snelwegen gaat het ook vaak hard, maar ook daar vind ik de Duitsers erg sociaal (ruimte geven om in te voegen bijvoorbeeld). Probeerde dan ook meer de verkeersomstandigheden aan te geven, niet hoe de bestuurders hier zijn (zit zelf op ongeveer 45min. rijden van de Eifel af).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:35

Oh wat errug!
Ik heb kippevel over mijn heule lijf, wat een naar bericht!
Wat naar ook voor die jonge meiden!

Teet_91Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:55

Jeetje, verschrikkelijk! Ben er even stil van..
Heb er geen woorden voor behalve veel sterkte voor nabestaanden van de motorrijder & de meisjes veel sterkte met de verwerking van het ongeluk/het verlies & herstel van hun pony('s).

bredla1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:54

vreselijk ongeluk ...........maar ik merk zelf ook dat er mensen zijn die echt zo hard rijden als je aan het mennen bent. Als er dan iets mis gaat......ik denk er maar niet aan anders kom ik niet meer buiten met het paard.....

Maukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:57

wat verschrikkelijk, alle nabestaande veel sterkte!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:21

zow, die man wat een verschrikkelijke dood. ook voor die pony's. zo die meisjes zijn levens lang met een trauma.

zit je daar nog op de koets.. komt der zon motor aan crossen..

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:03

Nou hier rijden de meeste motorrijders die op die wegracemotoren zitten helemaal niet netjes. Die hoor je echt in gronau het gas losstrekken en in gildehaus dicht doen. Die halen met het grootste gemak ver over de 200 km per uur en dat in een bosrijk gebied. Het is bij gevaarlijke kruizingen altijd 70 maar de meesten houden zich er absoluut niet aan.

Wie hier schuld is maakt niet uit het is gebeurd en heel veel levens zijn kapot gemaakt voor de rest van hun leven.
Max snelheid is er niet voor niks natuurlijk laat een ieder zich dat blijven bedenken.

joellenaomi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:03

Wat erg :n

zulke dingen gebeuren ook steeds vaker |o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:27

ppuntjeex schreef:
Wat erg :n

zulke dingen gebeuren ook steeds vaker |o

Nee, je hoort ze steeds vaker.
Vroeger kwam er, als het (heel) ernstig was, een artikeltje in het plaatselijke suffertje.

Nu staat alles, incl. foto's, op het internet.
Passanten plaatsen foto's op twitter enz.