irise456 schreef:Nou ik heb mijn belg gekocht voor het rijden, en met kosten vind ik het niet duurder.. is gewoon even duur als een andere ras.
Gemiddeld eten ze (veel) meer... bekappen en beslaan is duurder..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brainless schreef:irise456 schreef:Nou ik heb mijn belg gekocht voor het rijden, en met kosten vind ik het niet duurder.. is gewoon even duur als een andere ras.
Gemiddeld eten ze (veel) meer... bekappen en beslaan is duurder..
leentje1975 schreef:.
Ik zou mijn belg niet willen ruilen zelfs niet voor totilas bij wijze van spreken.
En ik vind ze veelzijdig zat. Dus daar is het probleem ook niet.
_Zsazsa_ schreef:tomason schreef:Waar slaat het nou op dat je niks kunt met een bels?
Als je er zoveel mee kon, zouden ze niet uitstervend zijn...
Zoolgangster schreef:Probleem is ook dat je met je Bels niet overal terecht kunt. In in deze omgeving hebben boeren vaak geen zin in een Bels want "die slopen de boel, zijn te lomp", en loop je kans dat je de lessen van de ruitervereniging uit wordt gestuurd, "omdat de combinatie toch niet goed past bij de anderen," zoals een vriendin van me overkwam. Overigens kreeg haar paard 2 dode veulens, wat dus vaker gebeurt bij Belgen: moeilijke bevallingen.
Geen wonder dat mensen dan maar niet aan een Belg beginnen, al zijn ze nog zo lief voor de mensen die ze kennen.
) In ieder geval, hij heeft er over de 15 jaar gestaan totdat hij afgelopen winter met pensioen ging. Was het liefste paard van de hele stal, heeft nooit een stap verkeerd (nou ja, bijna nooit, wilde nog wel eens weghobbelen na zijn hoofd tussen zijn voorbenen gegooid te hebben
) gezet laat staan iets gesloopt!