Opnieuw paard omgekomen bij aanrijding met auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:33

linky schreef:
Een paard (plm. 650 kg) 100 meter meeslepen? Hoe hard rijdt je dan? :?

en wat dacht je ervan dat hij niet doorhad dat het beesie er nog onder zat! want de politie is eerst gaan zoeken..

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Opnieuw paard omgekomen bij aanrijding met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:35

Hij zat er echt niet onder hoor :') Het was maar een peugeotje, daar past nog geen mini onder :') Zie mijn post van daarnet.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:35

hoe kan het paard dan onder de auto in de sloot belanden?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:39

Die auto moet eerst de helling af, dus die kantelt wat voorover. Paard valt eraf, valt als eerste in het water, auto komt er bovenop terecht. Izze simpel :)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:42

Blue_Eyes schreef:
Die auto moet eerst de helling af, dus die kantelt wat voorover. Paard valt eraf, valt als eerste in het water, auto komt er bovenop terecht. Izze simpel :)

dan zit die er toch onder. :j

Sorry maar vind het jammer dat er weer respectloos gespeculeerd word.
We waren er niet bij dus kunnen niet zeggen hoe t gegaan is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:45

Precies, dan zit het paard onder de auto, maar is het dus niet onder de auto meegesleept :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:47

Ik vind het sowieso raar dat iedereen reageert alsof de bestuurder niet helemaal goed bij zijn hoofd is geweest. Daar waar het gebeurd is, is een 80 weg, als je met die vaart een paard ramt dan kun je 'm best een flink eindje meeslepen ja. Kans is aanwezig dat ie op dat moment harder gereden heeft aangezien het nog donker was dat het gebeurde (gezien de foto), maar dat is op die weg geen ramp, als er tenminste geen paard voor je auto duikt. Het is wel een vreselijk ongeluk geweest, ben ook benieuwd of ze eigenaren er al weet van hebben (zal ondertussen wel hopelijk), maar die zullen vast op 1 oor hebben gelegen.

Wel heel bizar, dit gebeurt ineens wel heel dichtbij, ik werk daar 2 meter vandaan ofzo.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:55

zonnepaardje schreef:
driebergen schreef:
Jeetje...

Dat paard kan nooit lang geleden hebben...
Die heeft eerst een klap van de aanrijding gehad en voor die het wist lag hij al onder die auto in het water.
Neemt natuurlijk niet weg dat het sneu is, hoor, daar niet van.

Als ik eerlijk ben heb ik meer met de bestuurder te doen... die heeft een paard op z'n dak gehad! als je de deuk in de aut ziet, precies recht boven hem. Mijn hemel, wat moet die man geschrokken zijn!
Gelukkig heeft hij het overleefd!

Ik heb niet echt met de bestuurder te doen, als ik zo het artikel lees... (kan natuurlijk anders op mij overkomen)
Want blijkbaar zegt de bestuurder: 'ik heb vermoedelijk een paard aangereden..'

Dan vraag ik me af waar hij mee bezig was als hij niet doorhad dat er een paard op zijn neus is gebotst en dan eens 100m heeft meegesleept.. 8)7
Ergens klopt het verhaal volgens mij niet helemaal !

Hoe denk je dat jij uit je auto komt als je ' iets' vanuit het donker op je auto krijgt, niets meer ziet, en daardoor in het water beland.
Dat je zeker weet dat je wel wat hebt geraakt, maar wat weet je niet…
En dan ook nog blij mag zijn dat je zelf je auto uit komt..

De bestuurder zal zeker in shock zijn en dan is het volgens mij heel menselijk dat je niet meer precies weet wat er gebeurd is.

Lijken hier wel een stel gekke kippen als het woord paard valt. %)
Kunnen we ineens niet meer helder nadenken en gaan we vanalles insinueren :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:03

Daks schreef:
Sorry maar vind het jammer dat er weer respectloos gespeculeerd word.
We waren er niet bij dus kunnen niet zeggen hoe t gegaan is.
Helemaal mee eens!

En wat doet het er toe hóé het dier terecht kwam of de auto, het paard is dood, punt.
Bovendien hoeft de bestuurder niet te hard hebben gereden, maar kan het ook nog zo zijn dat het paard zelf enorme vaart had.
De foto die ik op pagina 1 in link heb gezet, die bestuurder heeft vermoedelijk wel te hard gereden en die auto is dan ook zwaarder beschadigd.
En om nou zomaar dingen te roepen over de automobilist die vast onder invloed was of veel te hard reed, vind ik echt zwaar respectloos. :n

roelie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:11

erg triest allemaal. voor alle partijen. vermoedelijk te hard gereden,, tja volgens mij rijden de meeste mensen wel eens te hard. en al rij je wel volgens de juiste snelheid kan je nog veel schade krijgen. is soms niet veel voor nodig. zeker geen paard. je kan niet eerder oordelen voordat je de feiten weet.

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:29

Jeetje wat vreselijk! 3x in 1 week nog wel, wat is dat toch? Heel veel sterkte voor alle betrokkenen! Verschrikkelijk!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:36

Joenalie1 schreef:
Veels te hard!
Het lijkt er op dat deze automobilist een slok op had en wel meer dan 1
let wel het is een vermoeden van mijn kant!

Mag ik vragen hoe je aan die vermoedens komt? Dat de man te hard gereden heeft en dat jij vermoed dat hij gedronken heeft? Ken je de man of heb je het ongeluk gezien?

Ik vind het eerlijk gezegd nogal gevaarlijk om vermoedens uit te spreken. Zo te zien is het 's nachts/ 's ochtends heel vroeg gebeurt en was het nog donker. Misschien was die weg helemaal niet verlicht en de pony wel pikzwart. Als zo'n beest ineens voor de auto staat besef je waarschijnlijk niet dat het een pony is.

Ik hoorde al vallen dat daar 80 km per uur gereden mag worden. Het kan dus heel erg goed zijn dat die man zich gewoon netjes aan de snelheid gehouden heeft. Ik geloof dat er bij elk ongeval tegenwoordig op alcohol gecontroleerd wordt, dus dat zal bij deze man waarschijnlijk ook wel het geval geweest zijn.

Triest dat het paardje het niet overleefd heeft, maar gelukkig dat die bestuurder er niets aan over gehouden heeft. Zo te zien is hij namelijk heel goed weggekomen!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:36

Ik ben benieuwd hoe groot dit paard was. Iemand daar info over?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:54

Delphi schreef:
Joenalie1 schreef:
Veels te hard!
Het lijkt er op dat deze automobilist een slok op had en wel meer dan 1
let wel het is een vermoeden van mijn kant!

Mag ik vragen hoe je aan die vermoedens komt? Dat de man te hard gereden heeft en dat jij vermoed dat hij gedronken heeft? Ken je de man of heb je het ongeluk gezien?

Ik vind het eerlijk gezegd nogal gevaarlijk om vermoedens uit te spreken. Zo te zien is het 's nachts/ 's ochtends heel vroeg gebeurt en was het nog donker. Misschien was die weg helemaal niet verlicht en de pony wel pikzwart. Als zo'n beest ineens voor de auto staat besef je waarschijnlijk niet dat het een pony is.

Ik hoorde al vallen dat daar 80 km per uur gereden mag worden. Het kan dus heel erg goed zijn dat die man zich gewoon netjes aan de snelheid gehouden heeft. Ik geloof dat er bij elk ongeval tegenwoordig op alcohol gecontroleerd wordt, dus dat zal bij deze man waarschijnlijk ook wel het geval geweest zijn.

Triest dat het paardje het niet overleefd heeft, maar gelukkig dat die bestuurder er niets aan over gehouden heeft. Zo te zien is hij namelijk heel goed weggekomen!

Ik ben het hier helemaal mee eens. Vreselijk dat er weer een ongeluk gebeurt is maar als op een donkere weg plots een paard/pony staat is er vaak geen remmen meer aan. Ik denk dat de bestuurder zich ook doodgeschrokken is.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:06

@roelie, niks vermoedelijk te hard gereden, het is ook zeer aannemelijk dat ie zich netjes aan de snelheid heeft gehouden, dan was het alsnog gebeurd.

@delphi, waar joenali haar vermoedens vandaan haalt is mij al helemaal een raadsel, ze komt nota bene uit friesland 8)7

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:19

Blue_Eyes schreef:
zonnepaardje schreef:
Ik heb niet echt met de bestuurder te doen, als ik zo het artikel lees... (kan natuurlijk anders op mij overkomen)
Want blijkbaar zegt de bestuurder: 'ik heb vermoedelijk een paard aangereden..'

Dan vraag ik me af waar hij mee bezig was als hij niet doorhad dat er een paard op zijn neus is gebotst en dan eens 100m heeft meegesleept.. 8)7
Ergens klopt het verhaal volgens mij niet helemaal !

Zoiets gebeurt heel snel, he. En dan kom je zelf - trillend en shakend en verschrikkelijk geschrokken - uit je zinkende auto, maar dat paard is nergens meer te bekennen. Dan denk je dus echt dat je gek wordt. Het is niet zo dat je in die auto zit met dat paard op je dak, eens rustig te kijken: 'Hmm, twee oren, vier hoeven, ja, aan de bouw te zien is het een paard'. Plus, inderdaad, die bestuurder had dat paard zo'n beetje op zijn hoofd, dus dan doe je ook niet zoveel meer.

hmm, ja, sorry van mijn antwoord (had er al bijgezet dat het anders op mij kon overkomen hé !)...
Nu je het zegt, is het een beetje ondoordacht van mij :o
Het kan goed zijn dat hij in shock was,waardoor hij het niet zeker wist...

Ik had wel niet gezien dat het nog donker was, dan kan het goed zijn dat ze het paard ook niet goed hebben gezien..

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:44

ten eerste STOP met speculeren gaat weer nergens over dat "de man" vermoedelijk te hard gereden heeft.. mischien mocht je daar wel 100 of 80.. en dan nog.. een paard komt onverwachts aan!

overigens wil ik de betrokken mensen sterkte wensen!

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:47

Dat is 1km van mijn huis vandaan. Het is een lange donkere weg waar 80 is toegestaan. Er wordt vaak harder gereden.
Als een paard uit het niets op je auto klapt, zie je niet snel wat het nou precies is. Zeker niet in het donker en met een snelheid van rond de 80 km/h.
vreselijk ongeluk, wens alle betrokkenen veel sterkte toe!

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:51

lauralarissa schreef:
Dat is 1km van mijn huis vandaan. Het is een lange donkere weg waar 80 is toegestaan. Er wordt vaak harder gereden.
Als een paard uit het niets op je auto klapt, zie je niet snel wat het nou precies is. Zeker niet in het donker en met een snelheid van rond de 80 km/h.
vreselijk ongeluk, wens alle betrokkenen veel sterkte toe!

dat bedoel ik met 80km.. komt zo'n paard onverwachts kan je niet ff snel remmen.. (tenzij je het dier optijd ziet)

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:54

Uitwijken is daar ook gevaarlijk, spoorvorming op de weg en het is maar 2baans. Je ziet zo'n dier echt op het allerlaatste moment

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:59

Uitwijken betekent sloot, @nikita, ik had al gezegd dat je daar 80 mocht op die weg ;)

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:08

jeetje wat erg, voor het paard & bestuurder, wat moet dat een klap zijn geweest!
waarschijnlijk zal de mega klap wel hebben gezorgd dat het paard het niet bewust heeft meegemaakt.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:16

Zonder te speculeren, wat een vreselijk voorval voor alle betrokken partijen!! Het kan gerust zo zijn dat er niemand fout is geweest, maar met 80 km per uur is een ongeval in zo'n geval voor het paard meestal fataal, en deze bestuurder is er echt wonderbaarlijk goed vanaf gekomen! Daar heeft hij nog geluk mee.

Ik hoop dat hij er gauw een beetje bovenop is, en sterkte voor de eigenaren en betrokkenen van het paard!

Nicolien84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:55

http://www.politie.nl/noord-holland_noo ... enpony.asp

Automobilist rijdt tegen pony
Stompetoren, 03-08-2011 • Een 29-jarige automobilist uit Enkhuizen raakte woensdagochtend rond 03.45 met zijn auto te water nadat hij op de Noordervaart tegen een pony aan was gereden. Een politiemedewerker zag de bestuurder langs de kant van de weg staan.

Hij bleek met zijn auto te water zijn gereden nadat hij een paard had geraakt dat opeens op de weg stond. Er werd assistentie gevraagd en de berm werd afgezocht. Pas toen de auto uit het water werd getakeld werd ook de pony in het water gevonden. Het dier overleefde de klap niet. Er werd geïnformeerd bij bewoners in de omgeving. De pony bleek te zijn losgebroken van een terrein aan de Noordervaart. De automobilist werd ter controle naar het ziekenhuis gebracht. Hij bleek geen letsel te hebben.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:58

Jeetje dit is wel confronterend.... jaren geleden is op deze zelfde weg de pony van mijn toenmalige vriendinnetje doodgereden. Ook s ochtends vroeg en helaas ten gevolge van het hek wat niet goed gesloten was. Pony was gelukkig op slag dood ( was een NF van 1.45) maar gek genoeg was hij nog wel helemaal intact want het moet een flinke klapper zijn geweest. Ik vind het een rotweg en de enkele keer dat ik weer die kant op moet neem ik een andere route. Mijn vader is er ook een keer bijna te water geraakt door een tegemoetkomend busje wat op de verkeerde weghelft terecht kwam, hij kon nog net het stuur de andere kant opgooien ( dat was overigens ook s morgens heel vroeg).