Nederlands dressuurteam EK bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

macke

Re: Nederlands dressuurteam EK bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:52

Ik had het Jenny meer gegund, ze heeft weinig last van stress, paard weet wat van hem gevraagd wordt en presteert elke keer goed. De juryleden moeten natuurlijk jou wel de punten gunnen. OOk nu waren er enorme verschillen in de juryleden. In de Grandprix-special was een ruiter 9e geworden en de procenten liepen uiteen van 61 tot 68 en dat is wel heel veel. En dat Jenny jong is maakt geen barst uit het is niet haar eerste wedstrijd en heeft ook bij de JR enz gepresteerd , maar valt elke keer buiten de boot. Sjef heeft haar niet eens zien rijden in Hickstead was met andere dingen bezig.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 10:35

Filmpje van Rabobank:

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:12

Marlies heeft ook in junioren en youngriders vooraan gereden. Met Phoebe rijdt ze net een jaar GP. Ik vind het vreemd dat sommige mensen haar er op aan kijken dat ze met een mindere ster zou starten. Kijk naar Edward, die staat niet eens meer bij de 1e 4 nu hij Totilas kwijt is. Moet ie dan maar niet meer starten? Ligt het bij hem ook aan stress? Als phoebe wat rustiger wordt zal het wat beter gaan tonen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:17

Marlies zat in 2004 in het Olympische team dat vierde werd in Athene.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:43

Heel veel succes allemaal :):)

saarking schreef:
Sander en Marlies mee ??

en Leida dan ?? zij heeft in Hickstead toch wel een beetje beter gereden dan Sander en Marlies ??

zou eerder Sander en Leida sturen maar zeker geen Marlies .

Sander heeft aan alle selectie wedstrijden mee gedaan ;)
Dat is de reden, denk ik :)

vur schreef:
Is dat zo? Ik dacht dat ze met oranje kraagje reed en dan zit je toch in een kader? En zat Sander wel in een kader dan? Hoe dan ook, ik had zeker niet Marlies gedacht. Misschien een bedankje voordat ze zoveel moeite heeft gedaan om zowel als in Aachen als in Hickstead te rijden? Anders snap ik het niet.

Volgens mij reed ze niet met een oranje kraagje. Maar Leida heeft wel in 2008 in het A-kader gezeten :) Maar nu indd niet

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:16

zipje71 schreef:
Marlies heeft ook in junioren en youngriders vooraan gereden. Met Phoebe rijdt ze net een jaar GP. Ik vind het vreemd dat sommige mensen haar er op aan kijken dat ze met een mindere ster zou starten. Kijk naar Edward, die staat niet eens meer bij de 1e 4 nu hij Totilas kwijt is. Moet ie dan maar niet meer starten? Ligt het bij hem ook aan stress? Als phoebe wat rustiger wordt zal het wat beter gaan tonen

helemaal mee eens :)

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:43

Lielle schreef:

Dat was natuurlijk wel omdat er een heel aantal goede combinaties wegvielen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:57

Vudress schreef:
Lielle schreef:

Dat was natuurlijk wel omdat er een heel aantal goede combinaties wegvielen.

Idd en als ik het me goed herinner ging de proef helemaal de mist in toen..

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:06

Overigens niets ten nadele van Marlies van Baalen. Ze was bij de jeugd al extreem succesvol en rijdt bij de senioren ook al ongeveer 10 jaar Grand Prix met verschillende paarden. Daarnaast loopt de dressuurstal volgens mij erg goed en zijn vele leerlingen succesvol. Alleen die topper met het vermogen van bijvoorbeeld Salinero, Ferro of Sunrise lijkt nog niet voorbij gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:12

Vudress schreef:
Overigens niets ten nadele van Marlies van Baalen. Ze was bij de jeugd al extreem succesvol en rijdt bij de senioren ook al ongeveer 10 jaar Grand Prix met verschillende paarden. Daarnaast loopt de dressuurstal volgens mij erg goed en zijn vele leerlingen succesvol. Alleen die topper met het vermogen van bijvoorbeeld Salinero, Ferro of Sunrise lijkt nog niet voorbij gekomen.

Niks aan toe te voegen :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:52

Erg leuk filmpje trouwens. Nuchtere rijders, dat mag ik wel. Toch maar eens kaarten zien te bemachtigen.

Hunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:41

Kan me prima vinden in Sander Marijnissen als 4de man.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:46

Hoop dat Patrick van der Meer snel internationaal gaat starten met Uzzo

westfalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:24

jammer van het comentaar van Tineke Bartels over het nieuwe team samenstelling. " dit is op het moment het best mogelijke team wat we hebben. belachelijk die vrouw moet altijd met een ondertoon iets melden, sander heeft het ook dik verdient! en ook jammer dat sunrise niet fit is maar gun iemand anders ook eens wat. kine zine noem ik dat.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:27

Het is toch ook een B-team? Sunrise geblesseerd, Salinero loopt geen kampioenschappen meer en Totilas is verkocht.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 09:47

westfalia schreef:
jammer van het comentaar van Tineke Bartels over het nieuwe team samenstelling. " dit is op het moment het best mogelijke team wat we hebben. belachelijk die vrouw moet altijd met een ondertoon iets melden, sander heeft het ook dik verdient! en ook jammer dat sunrise niet fit is maar gun iemand anders ook eens wat. kine zine noem ik dat.

Nou ik denk dat jij iets ziet wat er niet is. Het is gewoon een constatering dat dit het beste team is op dit moment omdat de betere combinaties of niet meer bestaan of geblesseerd zijn.
(en het is kinnesinne)

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:43

ik had edward gal toch liever alleen maar met totilas gezien hihi :P

ik had het niet verwacht eigenlijk, maar 1 dame in het team...
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 09-08-11 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.