Adelinde Cornelissen en Parzival naar topvorm in Hickstead

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:27

Terecht dat Carl zo'n mooie score heeft. :j
Ben benieuwd naar de Kur!
Film van de demonstratie ook bekeken en wat een heerlijk ongedwongenheid zeg. Paard de tijd en rust geven in de oefening.
_/-\o_

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:20

sarabande schreef:
Nou ja de plakken op het EK gaan iig naar KWPN paarden :D

Grote kans van wel ja. Maar volgens mij is Utopia helemaal nooit goedgekeurd door het KWPN, daar hebben ze zich toch misschien vergist. In Engeland staat hij wel ter dekking. Ik kan het fout hebben maar je hoorde nooit wat over hem in Nederland. Van de U-generatie was het altijd United, Uphill en Uptown waar je veel over hoorde. Hij is dacht ik ook aangekocht voor de Ierse eventing ruiter Stewart. Maar hij kan dus goed mee met de wereldtop dressuur. Sommige mensen in Engeland zeggen dat Valegro zelfs nog beter is. Carl Hester lijkt dus een goede neus te hebben voor miskend talent! Leuk voor de fokkers van deze twee paarden krijgen zij misschien wat aandacht straks.

Het lijkt er dus op dat PS een hoop geld uitgegeven heeft om het Duitse team te versterken en dat de Britten hem nu laten zien dat het met veel minder geld en zelf de africhting doen ook goed lukt om toppers te verkrijgen. Het zou wel eens kunnen uitdraaien op het aloude "waar twee honden vechten om een been gaat een derde er mee heen".

sarabande

Re: Adelinde Cornelissen en Parzival naar topvorm in Hickstead

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:33

Wellicht is hij nooit aangeboden, bij de 2e bezichtigingshengsten staat hij iig niet
Overigens staat het KWPN altijd open om hengsten die zich later in de sport bewijzen en aan de veterinaire eisen voldoen alsnog in te schrijven.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:45

Is het een hengst?? Op zn site stond dat het een merrie was volgens mij??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:47

Cayenne schreef:
http://www.knhs.nl

Nu won de Engelse combinatie Carl Hester met de in Nederland gefokte hengst Uthopia (v. Métall uit een moeder van Inspekteur)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:48

Annekeee schreef:
manic schreef:
Zou leuk zijn voor Sander als hij mee mocht.

Carl Hester is trouwens gewoon een geweldige ruiter en het Engelse team wordt zo ook steeds sterker.

Logisch is voor iedereen leuk :')

Heb net het kader bekeken (http://www.knhs.nl) en ik zie indd dat er maar 3 in het Olympisch kader zitten. Dus het zou Sander, Marlies of Jenny worden want die zitten in het B-kader

Prima Ik zou het leuk voor Sander vinden als hij mee mocht. Tsjonge, jonge...

Volgens mij is de Uthopia nooit aangeboden en als dat wel zo was hadden ze hem toch niet genomen met een Inspekteur stamboek merrie als moeder. Hier is zijn site: http://www.uthopiastallion.com/

Als 5 jarige verkocht aan een Ierse eigenaar voor Carl Hester die hem zelf opgeleid heeft. Inmiddels staat bij de FEI Carl zelf als eigenaar genoemd, dus die heeft het goed bekeken.

Met Carl Hester en Laura Bechtolsheimer in het team heeft GB zeker een goede basis. Ik gun het ze wel en vind het ook wel leuk om te zien dat er weer wat beweging in de dressuur zit. Het was de afgelopen jaren wel een beetje eentonig vond ik.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:09

manic schreef:
Prima Ik zou het leuk voor Sander vinden als hij mee mocht. Tsjonge, jonge...

Volgens mij is de Uthopia nooit aangeboden en als dat wel zo was hadden ze hem toch niet genomen met een Inspekteur stamboek merrie als moeder. Hier is zijn site: http://www.uthopiastallion.com/

Als 5 jarige verkocht aan een Ierse eigenaar voor Carl Hester die hem zelf opgeleid heeft. Inmiddels staat bij de FEI Carl zelf als eigenaar genoemd, dus die heeft het goed bekeken.

Met Carl Hester en Laura Bechtolsheimer in het team heeft GB zeker een goede basis. Ik gun het ze wel en vind het ook wel leuk om te zien dat er weer wat beweging in de dressuur zit. Het was de afgelopen jaren wel een beetje eentonig vond ik.

Ik zou het ook leuk vinden als Sander Marijnissen meegaat, fijne ruiter is dat!

Wat is er mis met een Inspekteur stamboek merrie als moeder? Maar goed het kan alsnog zoals Sarabande al aangeeft.

GB heeft niet alleen Carl en Laura maar ook de jonge Charlotte met de piepjonge Valegro, gaan ook richting de 80% en ze is pas in maart Grand Prix gestart. Paard is ook van Carl Hester, dus die heeft het zeker goed bekeken. Ik weet trouwens niet waarom zie die H in Utopia hebben geduwd, te meer omdat Utopia in het Engels ook gewoon Utopia is. :D

Dat zijn dus voor GB drie ruiters die 80% of meer kunnen rijden in een Grand Prix proef. Dus zelfs zonder hun uitgevallen teamcaptain gaan ze het Duitsland knap lastig maken denk ik. Het is inderdaad goed voor de sport dat er wat meer landen mee gaan doen om de prijzen. De Scandinavische landen komen ook dichterbij. Spanje is ook goed bezig, veel goede jonge ruiters.
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 31-07-11 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:16

Uthopia is AES goedgekeurd, en wat manic bedoelt is dat de moederlijn niet predikaatrijk genoeg is voor het kwpn... ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:17

Misschien een hele stomme vraag, maar krijgt Anky behalve het geld van sponsoren ook nog geld via de regering uit een A-kader of iets dergelijks?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:18

Janine1990 schreef:
Uthopia is AES goedgekeurd, en wat manic bedoelt is dat de moederlijn niet predikaatrijk genoeg is voor het kwpn... ;)

Ok bedankt. Nou dan zal dit allemaal wel een opsteker zijn voor het AES. ;)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:14

Leida heeft in de special 70.4% gereden en Sander 69.?%

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:16

Weet iemand dat? Of Anky ook verdient aan het A-kader? Of zit ze daar niet in?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:23

Volgens mij zit Anky op dit moment niet in het A-kader. Maar waarom wil je dat zo graag weten?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:24

Waarom wil je weten of Anky verdiend aan het A-kader? Ik heb geen idee of er geld wordt gegeven aan de A-kaderleden, lijkt me van niet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:27

Omdat naar mijn idee en weten, je wel geld krijgt als je in het A kader zit, je wordt dan namelijk ondersteund door de regering met geld om je sport te kunnen financieren.
Als dat daadwerkelijk het geval is, dan vind ik, dat je het aan je land verplicht bent om te starten op het EK, als je daarvoor gevraagd bent. Dan kunnen we dus gewoon zeggen: Go Anky en Salinero!!
Alleen weet ik dus niet zeker of Anky, die financiele ondersteuning ook krijgt. Ben niet heel erg thuis in dat wereldje, maar weet wel dat het in andere sporten een rol speelt.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:32

Tendance schreef:
Weet iemand dat? Of Anky ook verdient aan het A-kader? Of zit ze daar niet in?

Ze zit er niet in. Je moet driemaal een score van zo'n 70% hebben gehaald in een Grand Prix de laatste zes maanden.
Ik denk niet dat kaderleden betaald krijgen, je krijgt ondersteuning, zoals les van Sjef/Anky. :+
Ik neem aan dat Sjef wel betaald krijgt voor werkzaamheden voor het team, lijkt mij normaal tenminste. Je werkt als coach en krijgt betaald.

Voor (potentiële) deelnemers aan Olympische spelen is er wel een bepaalde vergoeding, maar het is geen vetpot.

Ik zie net je antwoord en het A kader is het Olympisch kader zie hier, kijk bij dressuur en senioren:

http://www.knhs.nl/mg-kaders.asp

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:39

Anky zit in geen enkel kader, dus die is nergens toe verplicht....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:40

Dan is er geen probleem, maar voor zover ik weet zijn er meer mensen, die pas konden stoppen met hun normale werk, toen ze in het A kader mochten, dus dan denk ik wel, dat daar een bepaalde tegemoetkoming aan vast zit. Stiekem weet ik het ergens wel zeker. Het is geen vetpot, maar wel een ondersteuning, zodat je je in je geheel aan de sport kan wijden.
En ik vind persoonlijk, dat als je deze tegemoetkoming ontvangt, je ook moet komen opdraven als men je voor het EK vraagt.
Helaas/Jammer dat Anky er niet in zit, anders had ze gewoon lekker kunnen starten... Dan hadden we onze 4e toch???

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:41

Janine1990 schreef:
Anky zit in geen enkel kader, dus die is nergens toe verplicht....

Jammer!

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:41

Anky heeft niet voor niets nee gezegt
Anky gaat er heus niet heen als ze saliniro niet goed genoeg vind
Ze gewonne wat er te winnen valt,dan gaat ze echt niet voor spek en bonen mee
Die wil voor volle pond mee kunnen knallen
Daar heb ik alle begrip voor dus laat haar lekker door trainen voor os

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:55

Uthopia en Valegro lopen nog geen 80 procent in de Grand Prix hoor. Bij lange na nog niet. Maar wel rond de 75 en dat is ook loeihoog. Ze zullen als ze de vorm vast kunnen houden het de Duitsers misschien nog best moeilijk kunnen maken. Wel lekker spannend zo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:58

vur schreef:
Uthopia en Valegro lopen nog geen 80 procent in de Grand Prix hoor. Bij lange na nog niet. Maar wel rond de 75 en dat is ook loeihoog. Ze zullen als ze de vorm vast kunnen houden het de Duitsers misschien nog best moeilijk kunnen maken. Wel lekker spannend zo.

Lees de OP nog eens... Het gaat hier namelijk om de GP... En Uthopia had toch echt 80,872%

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:03

vur schreef:

Zie hier:
http://www.cso-scores.net/events/2011/20110725_c07.htm

Carl 80,8 en Charlotte met foutjes goed voor 78% (het lijkt wel of er elke keer als ze rijdt weer een procentje bijkomt). Zie de linkjes op de vorige pagina voor hun proeven.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:04

die foto :D zo blij

Afbeelding

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:10

Hihihihihhi leuke foto????
Hij kan vliegen!!!!