Meer dan 140 pony's dood tijdens pelgrimstocht in India

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DesireeK

Re: Meer dan 140 pony's dood tijdens pelgrimstocht in India

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:36

Ik vind dit echt te bizar voor woorden.. arme dieren...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:36

Bah, wat naar.
Pony's zijn niet zo maar dood door prikkeldraad, dan hebben ze al een hele strijd gehad en heel veel paniek.
Hoe kunnen al die mensen dan gewoon doorgaan, lekker geloof is dat :(

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:52

en dit is voor hun geloof nou lekker dan zon god die dat toelaat jemig dieren hebben net zo goed een ziel gwn zieke lijk en nie verder denken dan je geloof?!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 06:59

heb 4 maanden in Nepal geleefd en dat lijkt redelijke wat op India aangezien de landen naast elkaar liggen en er behoorlijk wat tibethanen in nepal leven.
Het leven is daar totaal anders. Je kan het niet vergelijken met onze westerse wereld.
Wat er precies gebeurd weet ik ook niet dat er zoveel dieren gewond raken, maar om et beginnen zijn het vaak al niet super gezonde dieren om te beginnen. Weinig geld, weinig goed voer etc. Dus het zijn vaak al wat zwakkere dieren als ze de tocht beginnen.
Die mensen daar houden ook van hun dieren, maar de maatschappij zit daar heel anders in elkaar.
Als je al met moeite je kinderen kan voeden omdat er geen voedsel is of weinig, dan komen de dieren gewoon op een veel lagere plaats terecht. Die mensen doen hun best met wat ze hebben. Maar de hele manier van leven is daar gewoon zo anders.
Religie is en blijft nou eenmaal de hoofdmoot van het land. Dus dit soort pilgrim tochten blijf je gewoon houden. Als ze geen prikkeldraad gebruiken, wat moeten ze dan gebruiken? Ze hebben daar niet veel keuze he!
Ik vind het ook verschrikkelijk om te horen, maar dit zijn nou eenmaal de manieren waarop het daar gebeurd. Als je niet beter weet dan kan je niet beter doen.

EliseS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:09

@LecyTinker
Dat is ook wel zo, tis ook niet iets waar je snel bij stilstaat :n .

Maar het blijft schrikbarend veel! Om te beginnen het prikkeldraad weghalen zal vast al een hoop schelen.

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:50

;( erg hoor

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:05

jeetje wat erg zeg :(

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:45

Jeetje.. dat daar niks aan gedaan wordt!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 11:26

Geen officiele noch onofficiele klachten. Nee goh? Wat gek zeg. Ze gaan daar immers zo liefdevol met hun dieren om en zien hun dieren ook niet als gebruiksvoorwerp :n
Zolang als ik me kan herinerren is het een situatie zoals deze in al die landen. Wordt dat nou nooit eens beter? Gatverdamme wat een afschuwelijke wezens zijn mensen ook. Hoe ze in al die landen omgaan met dieren. En dan de schuld schuiven op onmacht, ontwetendheid, onkunde, armoede. Nee, ik ben echt klaar met dat soort excuses. Castreren die hele handel aan mannen daar, een stop zetten op al die kinderen baren en er op los fokken als konijnen. Al deze problemen worden echt niet verholpen als die bevolking zich zo blijft opstapelen. Laat ze het geld wat van onze westerse landen komt eens goed besteden in plaats van corrupt wegstoppen aan alle hoge pieten en smeerlappen daar en laat ze die bevolking uitdunnen. Als het bevolkingspercentage verminderd is dan is er meer geld voor eten, meer geld voor goed voer voor hun dieren en lossen ze een hele andere hoop problemen ook op. Om maar niet te praten over de verspreidingen van ziektes als AIDS e.d.

Niet dat ik nu denk dat dit 1 2 3 is opgelost, maar in grote lijnen komen we al een heel eind. Waardeloze wereld leven we in met waardeloze systemen. En wie zijn de dupe? De dieren. :\

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 11:33

prikkeldraad is inderdaad ook heel veilig :Y)

m_risska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 11:56

verschrikkelijk, inderdaad laat die mensen zelf de tocht lopen..
Nee gewoon doorgaan, terwijll vorig jaar ook al 60 pony's overleden zijn... niet normaal!!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:23

Ben erg benieuwd hoe het nu precies zit. Oordelen kan ik er niet over, heb er geen idee van hoe de situatie daar is. Wel erg sneu voor al die pony's natuurlijk.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:53

LecyTinker schreef:
heb 4 maanden in Nepal geleefd en dat lijkt redelijke wat op India aangezien de landen naast elkaar liggen en er behoorlijk wat tibethanen in nepal leven.
Het leven is daar totaal anders. Je kan het niet vergelijken met onze westerse wereld.
Wat er precies gebeurd weet ik ook niet dat er zoveel dieren gewond raken, maar om et beginnen zijn het vaak al niet super gezonde dieren om te beginnen. Weinig geld, weinig goed voer etc. Dus het zijn vaak al wat zwakkere dieren als ze de tocht beginnen.
Die mensen daar houden ook van hun dieren, maar de maatschappij zit daar heel anders in elkaar.
Als je al met moeite je kinderen kan voeden omdat er geen voedsel is of weinig, dan komen de dieren gewoon op een veel lagere plaats terecht. Die mensen doen hun best met wat ze hebben. Maar de hele manier van leven is daar gewoon zo anders.
Religie is en blijft nou eenmaal de hoofdmoot van het land. Dus dit soort pilgrim tochten blijf je gewoon houden. Als ze geen prikkeldraad gebruiken, wat moeten ze dan gebruiken? Ze hebben daar niet veel keuze he!
Ik vind het ook verschrikkelijk om te horen, maar dit zijn nou eenmaal de manieren waarop het daar gebeurd. Als je niet beter weet dan kan je niet beter doen.

Het is idd sneu voor de paarden die zijn omgekomen, maar ik ben het eens met lecytinker.
Ik denk niet dat wij westerlingen ons in kunnen denken hoe het leven daar is :n Laat staan er een oordeel over vellen...

evalien77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:31

oh wat zielig, wat een verschil per land ook hoe ze met hun beesten omgaan ;(

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:01

tja, die pilgrimstochten waren vroeger alleen voor de gelovige, tegenwoordig is het een waar spectakel geworden en lopen er veel mensen uit andere landen mee om het een keer meegemaakt te hebben. Snap goed dat ze prikkeldraad zetten om mensen op het pad te houden. Het gaat door de himalayas en dat is toch wel een soort van heilige plek. Als je kijkt wat voor een zwerfvuil er rond de everest ligt, dan snap je dat mensen paden gaan leggen die afgesloten zijn. Buiten dat wil je ook niet dat mensen en dieren door je land lopen die jij dag in dag uit in stinkende hitte met de hand hebt opgewoelt. Dat wat het land geeft is wel het engiste eten dat veel mensen daar hebben. Dus voor hun is een paard in prikkeldraad minder erg dan maanden geen eten hebben voor je kinderen.
Ik geloof echt wel dat het die mensen wat doet, maar zodra dit soort dingen in een toeristisch iets veranderen, dan verander je er de hele structuur door. weet zeker dat er vroeger geen prikkeldraad was, maar misschien nu om de toeschouwers tegen te houden die geen idee hebben hoe dit land werkt.

Testify

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:34

Wat verschrikkelijk!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:43

Jammer dat de koeien daar beter worden behandeld, kunnen ze de paarden ook niet heilig verklaren?
Een paard in prikkeldraad is ook erg voor de mensen hoor, LecyTinker, dat zou het eten voor de kinderen kunnen zijn ;)

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:50

Dat dit nog kan gebeuren in de wereld, stelletje onnozelen, ga lekker lopen of op de fiets :(

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:51

MirandaFuego schreef:
Jammer dat de koeien daar beter worden behandeld, kunnen ze de paarden ook niet heilig verklaren?
Een paard in prikkeldraad is ook erg voor de mensen hoor, LecyTinker, dat zou het eten voor de kinderen kunnen zijn ;)

wie weet is dat ook zo daar... ik weet het niet. Kon in nepal iig geen paardenvlees krijgen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:49

arme pony's
echte mannen lopen de route zelf

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:53

Goh.. dat hadden ze ook echt niet kunnen bedenken... dat prikkeldraad misschien ook wel eens onveilig ipv veilig zou kunnen zijn..

Echt.. ik hoop dat ze volgend jaar meer passende maatregelen voor de veiligheid nemen.

pony_whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:54

echt verschrikkelijk!!!! laat die mensen gewoon zelf lopen! dat dit nog gebeurd in de wereld :(

pony_whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:54

lovestimba schreef:
arme pony's
echte mannen lopen de route zelf

daar ben ik het mee eens :j

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:04

Schandalig..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:06