Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Juut schreef:Nette actie van het knhs
Hoezo lange tenen?Over het algemeen is mijn motto 'het is jou hoofd, dus je zoekt het maar uit' Maar bij problemen; verwacht van mij geen medelijden. Die dingen zijn er niet voor de sier
Fitzroy schreef:Wie zegt dat het met een cap wel goed af was gelopen? Dat is weer een veronderstelling waar je niets mee kunt. Een cap is niet zaligmakend, en geeft imo een schijnveiligheid. Dit is een opeenstapeling van pech geweest, wat niet te voorkomen was geweest.
Ik mag toch hopen dat de KNHS verder nadenkt dan een ongeval op ijzeren platen.
Juut schreef:Fitzroy schreef:Wie zegt dat het met een cap wel goed af was gelopen? Dat is weer een veronderstelling waar je niets mee kunt. Een cap is niet zaligmakend, en geeft imo een schijnveiligheid. Dit is een opeenstapeling van pech geweest, wat niet te voorkomen was geweest.
Ik mag toch hopen dat de KNHS verder nadenkt dan een ongeval op ijzeren platen.
Het is een opeenstapeling van pech geweest ja, maar feit is dat je mét cap toch net iets meer kans maakt om het er goed van af te brengen bij een val.Wat schijnveiligheid betreft; ik rijd altijd met cap, en ik ben nooit zomaar situaties uit gaan lokken met het idee van 'ik heb een cap op mn hoofd dus mij kan niets gebeuren' Ik val nog steeds liever niet als wel
Fitzroy schreef:Wat een onzin. Courtney King rijdt al met cap, maar dat is voor mij echt geen reden om met cap te gaan rijden in het Z. En ook niet als Anky, Edward of wie dan ook dat zou doen. Laat het gezond verstand vooral zegevieren. Bij paarden waarvan je weet dat je net iets meer risico loopt, zet je een cap op, bij paarden met een 'normaal' risico niet. Aan de ruiters zelf om die wijsheid en verantwoording te nemen. En je mag er vanuit gaan dat een Z-ruiter dat prima kan.
bigone schreef:Hoedje vind ik persoonlijk een statussymbool en ik wacht op het moment dat er een grote naam opstaat en het hoedje inruilt voor een cap. Moet je eens kijken hoeveel er volgen.
yvonnedv schreef:russel schreef:Ach Cap in Hoedjes vorm, waarom niet??
Omdat die rond de 1800 euries kosten.
stoffel schreef:we schaffen gewoon alles af wat onveilig is.
hoedje is onveilig dus schaffen we af, een cap is ook niet geheel veilig afschaffen, met een grote motorhelm op je paard is nog steeds niet geheel veilig dus paardrijden schaffen we gewoon af.
autorijden is ook niet geheel veilig schaffen we gewoon af. het leven opzich is ook niet veilig (je kunt zomaar doodgaan) dus ik denk dat we dat dan ook maar moeten afschaffen.
daffodil schreef:Ik vind het volstrekte onzin, ook die reactie van de KNHS. Ik vind het gruwelijk wat er gebeurd is, laat ik dat heel duidelijk stellen maar de discussie cap/hoedje slaat nergens op. Die ijzeren platen hebben ervoor gezorgd dat ze gruwelijk onderuit ging, de vraag zou moeten zijn wat die dingen op een wedstrijdterrein deden.......