Kadaverdump van vele veulens en pony's bij Zuidhorn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Kadaverdump van vele veulens en pony's bij Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:36

Dan moeten de eigenaren die paarden bij hem neerzetten óók een tik op de vingers krijgen.
Reken maar dat de AID dergelijke adressen wel op de korrel heeft. Én blijft houden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:40

tienus63 schreef:
Dan moeten de eigenaren die paarden bij hem neerzetten óók een tik op de vingers krijgen.
Reken maar dat de AID dergelijke adressen wel op de korrel heeft. Én blijft houden.

De paarden zijn van zijn broer, het zijn niet zomaar mensen. Dit figuur is nogal een dorpsgek waar de meeste mensen mijlenver bij uit de buurt blijven ;) Het gaat ook maar om een stuk of 4/5? paarden.
Hij kent ook de wetten op z'n duimpje schijnt, zal ze prima weten te omzeilen gok ik.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:45

Ik zit me nu af te vragen of instanties ook onderzoek doen op internet en o.a. dit topic tegen zullen komen.

Als al die 4/5 paarden ieder jaar een veulen krijgen en van die veulens gaat er 1 het hoekje om zou dat in theorie een illegaal gedumpt kadaver kunnen betekenen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:47

wauw...wat een hoge straf!
Die moeten ze ook eens geven als een dier verwaarloosd wordt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:54

tienus63 schreef:
Ik zit me nu af te vragen of instanties ook onderzoek doen op internet en o.a. dit topic tegen zullen komen.

Als al die 4/5 paarden ieder jaar een veulen krijgen en van die veulens gaat er 1 het hoekje om zou dat in theorie een illegaal gedumpt kadaver kunnen betekenen.

Dit jaar maar één veulen gezien. Er wordt gewoon een hengst bij in de wei gezet en hij kijkt wel of er iets uit komt. Zo doet het mij aan in ieder geval. De exacte gang van zaken weet ik niet, ik fiets er ook maar een keer per dag langs.
En hoor verder wel eens wat uit betrouwbare bron.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:49

Ik praat het niet goed, maar ik vind de straf ronduit belachelijk, als je iemand om zeep helpt, ben je met goed gedrag binnen 4 jaar vrij.

Lies_Beuker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:33

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 13:59

ik ben nog nooit iets tegen gekomen, woon in Noordhorn.

zo duur is het ophalen ook niet (13 euro voor shet paar jaar geleden)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:27

musinge schreef:
Hi hi, snap dat het vreemd over komt. Wij voeren genoeg hoor, maar hebben een boerderij. De eerste 10 keer in het jaar betalen we iets van 34 euro en dan alle keren daarna volgens mij iets van 10 of zo. Weet het niet exact. Het betreft dan gewoon doodgeboren lammetjes of overleden kalveren enz. Gebeurt gelukkig niet zo heel vaak hoor...Sorry voor mijn opschudding

Je betaald toch alleen de eerste 7 keer 35,82 per stop en daarna 2,35 bij een abonement(alleen ophalen). Koe kost per stuk: 9,35 en tot 1 jaar 1,31 en een nuchterkalf 0,75. Paard kost per stuk: 6,55 een pony 2,99 en een veulen 1,31. Die komt dus bovenop de kosten van het ophalen/de stop.

Het indivueel ophalen van een paard met een trailer plus verwerkingskosten kost 419,75.

Alle prijzen zijn exclusief BTW.

bron: http://www.rendac.nl/ zoek bij tarieven en het staat er tussen.

En een abonnement is heel normaal als je een bedrijf hebt anders betaal je dus elke keer per stop 35,82. Dat zijn dus duure grapjes als je dus 12 dode dieren op een heel jaar hebt en geen abo.

Ik vindt het schandalig, maar ook de overheid gedraagt zich in deze zaak schandalig en wil nergens aan mee werken. Er zijn boeren die aan drukke fiets-/wandelroutes zitten die graag een koelcel willen instaleren om daar de dode dieren in te verzamelen zodat de mensen die langs komen het neit zien en ruiken en vooral omdat je dus de eerste 7 stops heel duur uitbent en je dan tenminste profijt ervan hebt omdat er meerdere dieren tegelijk meegaan. En ik durf dus ook rustig te wedden dat dit de oorzaak van de vele dumpingen is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:57

Babyvliegjes verwerken kadavers gratis, zal de dumper wel gedacht hebben.

@ daffie, dat zou inderdaad heel handig zijn, een koelcel.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:38

daffie1986 schreef:
Ik vindt het schandalig, maar ook de overheid gedraagt zich in deze zaak schandalig en wil nergens aan mee werken. Er zijn boeren die aan drukke fiets-/wandelroutes zitten die graag een koelcel willen instaleren om daar de dode dieren in te verzamelen zodat de mensen die langs komen het neit zien en ruiken en vooral omdat je dus de eerste 7 stops heel duur uitbent en je dan tenminste profijt ervan hebt omdat er meerdere dieren tegelijk meegaan. En ik durf dus ook rustig te wedden dat dit de oorzaak van de vele dumpingen is.

Denk niet dat het storm loopt voor een koelcel voor grote landbouwhuisdieren. Veel te kostbaar
Biggen en kippen worden inderdaad opgespaard, al dan niet in een oude diepvrieskist, maar kalveren en koeien en varkens laat men gewoon de dag zelf of de dag erop ophalen. Behalve wanneer ze vrijdagavond of later in weekend doodgaan.
Boeren moeten de kadavers onder een kap leggen en eventueel kan men er tegen een extra vergoeding ervoor kiezen om de dode dieren van het erf te laten halen ipv vanaf een plek bereikbaar vanaf de openbare weg.
Zeker als de kadavers zichtbaar vanaf de openbare weg liggen moeten ze onder een kap liggen.

britttjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:52

zoveel geld weggeven.. alleen om een paard op te halen?

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 10:12

denisenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 10:21

Woow ik moet et niet aan denken !
Doden dieren kijk ik niet snel van op omdat ik dat al zo vaak mee maak !
1100 is echt te duur het is voor een privé vervoer (om et maar zo te noemen) niet eens duurder dan 500 !

Een abonnement op z'n wagen hebben wij ook ( dan zal je denken shit gaat er elke week een beest dood)
Nee dat is net zo op de boerderij moet je denken aan lammeren varkens kippen of koeien.

Groetjes /3

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 06:04

Inderdaan tienus63, en 's zomers (als het warm is dan) rijdt Rendac ook vaak op zaterdag omdat het anders gaat stinken.
De grote kippenbedrijven hebben koel/vriescellen en bieden de kadavers aan in afgesloten tonnen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 08:05

britttjuhh schreef:
zoveel geld weggeven.. alleen om een paard op te halen?

ehhh, veel geld? 50 euro vind ik niet duur hoor... er komt een vrachtwagen voor je deur om op een nette manier je paard op te halen.
een telefoontje en je hebt er geen omkijken meer naar.