Merrie zeer ernstig mishandeld in het Drentse Uffelte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LovingSonja

Re: Merrie zeer ernstig mishandeld in het Drentse Uffelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:51

Niet te geloven, alweer, het lijkt wel een trent te worden, bah!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:01

bah en weer zo'n geval van terreur tegen dieren. Je moet toch knap gestoord zijn om zoiets te doen.
Laten we hopen dat dit figuur(of figuren) zo stom zijn om er tegen vrienden over op te scheppen en dat die wat meer verstand hebben zodat de politie alsnog de dader(s) kan oppakken.

Snap ook niet dat dit soort lieden er altijd maar met een boete en een licht werkstrafje van afkomen. Hier zou gewoon een gevangenisstraf op moeten staan. Je hebt tenslotte een levend wezen gemarteld en zoiets ergs zou niet afgekocht mogen worden met 200 euro ofzo en 5o uur werken. Iets wat helaas in het verleden maar al te vaak gebeurt is

Ik hoop dat het paard geheel hersteld...lichamelijk en geestelijk

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:26

Er was een koijntje opgehangen die van een oud vrouwtj was in het zorgings te huis
Dat was een pakistaan geweest, in andere landen zijn dieren niets bij ons zijn het onze vrienden en komt het niet eens in je op
waarop de politie dit zij tegen het vrouwtje die man had een boete van 750 euro gehad

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:28

Zag het ook idd op hvnl.
ziek meer woorden kan ik niet verzinnen..
de eerste de beste vreemde die ongevraagd bij ons op't land komt zal het ook wel vernemen.
kijk wel link uit met al die gekken.
in en in triest bah!

Doorzetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:40

Waar gaat het allemaal heen deze wereld... echt geen respect voor dieren die persoon!

Walgelijk... hoop dat de dader net zo wordt gestraft... of dump diegene op de Middelandse Zee in een container

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:23

Echt weer te ziek voor woorden! Sterkte voor de merrie en eigenaar.

Wat ik me toch altijd afvraag in dit soort gevallen: Hoe krijgen ze het voor elkaar! Zelfs nu bij dit paard die aardig schuw is...
Als ik al met een spuitbus vliegenspray het land in loop nemen ze al de benen! Laat staat als een vreemde met "iets" op hen af komt... Ik vind dat altijd zo raar!

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:25

Citaat:

De politie doet aan dit specifieke geval niets omdat er geen sporen zijn op basis waarvan een onderzoek gestart kan worden. Als er geen aanknopingspunten zijn kan Malle Henkie schreeuwen tot ie een ons weegt, maar dan gaat dat voor de zaak als zodanig niets opleveren, hij wordt er alleen zelf beter van door de publiciteit die hij er mee genereert.
Citaat:

Met andere woorden , leg het maar boven op de stapel!

Het is juist goed dat hier publiciteit gezocht wordt, mensen moeten nou eenmaal met de neus op de feiten gedrukt worden om te laten zien wat voor een monsters er in dit zogenaamde 'mooie landje' de boel aan het verzieken zijn.
En dan zegt de politie dat er geen dierenpolitie nodig is. Ja sorry hoor, maar mensen die dit bij dieren doen zijn gevaarlijk want vroeg of laat reageren ze zich ook af op mensen. Snap best dat de politie hier niet veel rijd voor heeft, maar geef dan geen commentaar als andere mensen hun energie en tijd hier in willen steken om die klootzak te pakken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:30

yerevan schreef:
Citaat:
De politie doet aan dit specifieke geval niets omdat er geen sporen zijn op basis waarvan een onderzoek gestart kan worden. Als er geen aanknopingspunten zijn kan Malle Henkie schreeuwen tot ie een ons weegt, maar dan gaat dat voor de zaak als zodanig niets opleveren, hij wordt er alleen zelf beter van door de publiciteit die hij er mee genereert.
Citaat:

Met andere woorden , leg het maar boven op de stapel!

Het is juist goed dat hier publiciteit gezocht wordt, mensen moeten nou eenmaal met de neus op de feiten gedrukt worden om te laten zien wat voor een monsters er in dit zogenaamde 'mooie landje' de boel aan het verzieken zijn.
En dan zegt de politie dat er geen dierenpolitie nodig is. Ja sorry hoor, maar mensen die dit bij dieren doen zijn gevaarlijk want vroeg of laat reageren ze zich ook af op mensen. Snap best dat de politie hier niet veel rijd voor heeft, maar geef dan geen commentaar als andere mensen hun energie en tijd hier in willen steken om die klootzak te pakken.

Waar staat dan dat de politie hier geen tijd voor heeft??
Ik lees toch echt: De politie is een uitgebreid onderzoek begonnen naar de dierenmishandeling.

Maar zolang er geen enkel aanknopingpunt of tip is,kúnnen ze verder weinig doen.
Nogmaals de politie neemt dierenmishandeling tegenwoordig zeer serieus!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:42

Mhh en dan maar vol blijven houden dat de paarden 24/7 naar buiten moeten....mij niet meer gezien :D.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:44

In Uffelte... Wat vreselijk :n

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:44

Prisca schreef:
Mhh en dan maar vol blijven houden dat de paarden 24/7 naar buiten moeten....mij niet meer gezien :D.

Dit gebeurt ook bij paarden die op stal staan hoor.
Heb vaak gelezen dat iemand [de eigenaar] zo'n ziek persoon betrapte in de stal van haar pony.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:50

ik weet wat het is
die mensen zijn ziek moet het zelfde doen :( :(
bij die mensen weet ze hoe het voelt sterkte voor de eigenaars :(:)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:55

Is hier een aantal jaren geleden op de manegen waar ik toen werkte gebeurd. Daar hebben ze ook nooit iemand voor kunnen oppakken, wij haalde toen de pony's van het land en een van de merrie's was bebloed van achteren. wat een verschrikkelijk iets om mee te maken.

Veel sterkte voor de eigenaar en natuurlijk de merrie.

Laten we hopen dat de wetgeving omtrent dit soort zaken een keer verandert zodat ze ook beter veroordeelt kunnen worden. Het gezeur dat de politie nooit wat onderneemt (dit komt meer omdat iedereen te achterlijk is om aangifte te doen) moet ook een keer stoppen. Zolang zij geen bewijzen hebben of aanknopingspunten kunnen ze gewoon heel weinig. Gelukkig werken we hier met een 'eerst bewijzen dat iemand schuldig is' ipv zoals Rusland 'we bewijzen later wel een keer of ie schuldig is of niet'. Als het je zo na het hart staat ga dan niet zeuren bij hun maar bij de mensen verantwoordelijk voor het minder blauw op straat. Nu agenten zelfs gedwongen worden of tegen hun wil ingeschreven voor het paradepaardje dat 'dierenpolitie' is het best hard nodig dat er eens wat gebeurd tegen dit soort wanpraktijken in de politiek.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:59

mijn fries twee jaar geleden mishandelt nooit meer iets van de politie
gehoord dader lig op kerkhof snap je :( :(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:07

@Benfan
Klopt helemaal wat je zegt over de politie!
Geen aanknopingspunt/bewijs = niets kunnen doen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:21

Eigenlijk moet een straf ingevoerd worden dat wat de daders bij de dieren deden en hadden aangedaan dat als ze opgepakt worden, zelfde aangedaan worden en dat het liefst in het openbaar.

Dan is het gauw over hoor, omdat de straffen dan niet meer om te lachen is in dit slappe domme NL.

Wat een misselijke mensen zeg, ze hadden nooit geboren moeten worden, zulke inslechte mensen zeg.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:22

het is te triesste voor woorden
gewoon je ben bang voor wat je iedere dag aan tref
zo lang hij niet gepakt word mijn fries is er wel aan overleden :( :(

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:26

romeorowan schreef:
Het is hier nog geen 100 meter vandaan.

De eigenaresse heeft nooit halster of touwen, zelfs geen hooitouwtjes, bij de wei liggen. De merrie waarbij het is gebeurt is vrij schuw en laat zich nauwelijks door vreemden pakken terwijl de andere twee merries veel makkelijker zijn en direct op je af komen.

Mijn paarden komen nu ook weer 's nacht in de bak of op stal want dat is direct achter huis.
Het is echt afschuwelijk.

Jeetje, dat is echt schrikken. Van de IJslanders?
Ik zou ze dan ook maar mooi goed in de gaten houden, wat lopen er een gekken rond zeg! :(

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:00

Ziek ziek ziek!!!
Als ze hem hebben ook maar eens even met een stok "verwennen" van achteren..

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:06

dat zeker

Lynnlovemax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:08

kij erg |( |( ik laat me paard ook niet meer buiten staan.
woon er dicht in de buurt.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:11

mijn fries was ook binnen toch was ze zwaar mishandeld zowel binnen als buiten kant
als het doen willen doen ze het toch :( :(
zieke mensen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:15

Bah ik heb het net terug gekeken, maar vind het echt verschrikkelijk...
Ik hoop echt dat de volgende hard gestraft zal worden!
(de dader dan he)

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:17

die paken ze niet geloof mijn maar
:( want ze worden nooit gepakt
ik bedoel kijk eens naar hoeveel mishandelingen zijn onder dieren en niet alleen
onder paarden ga dan maar eens na hoeveel er dan uit eindelijk gepakt worden of
betrapt worden ik denk dat de kans wel klein is en al heb je een vermoeden
en al is het voor jou gevoel 100% die persoon die je denk die het is dan
moet je bewijs hebben om je vermoeden te bevestigen

ik hoop tuurlijk wel dat ze gepakt worden en elke straf die ze krijgen zijn nog te zacht
want ze hebben wel een dier pijn gedaan en wie zeg dat het dier er niks aan overhoud
zowel lichaamlijk als geestelijk ze richten meestal altijd blijvende schade aan bij dieren
want het dier zal mischien nooit meer zo worden als dat ze voorheen was :( :( :( :( :(
Laatst bijgewerkt door tiny_tiger op 19-07-11 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:18

ah bah, dit is echt ziek... Ze zouden zoiets af moeten schaffen.. zowiezo al sex met dieren, en zeker uit de hand gelopen zaken ah bah bah ! je wordt er gewoon ziek van... Dat ze niet iets aan zulke dingen doen... strenge wetten ofzo, dan weet ik wel dat je misschien niet iedereen kan pakken.. maar een enorm hoge boete + celstraf voor zulke dingen zou toch misschien iets afschrikken...