Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tafje schreef:Ondingen die veeroosters.. wie dat heeft uitgevonden moet gedacht hebben dat er nooit geen paarden bij in de buurt komen.
Hier hebben we ze ook.. net als die (#$(@*$ hekjes die maar 40 cm of zo open gaan..
alsof paarden het enige op de wereld is. Prisca schreef:Tafje schreef:Ondingen die veeroosters.. wie dat heeft uitgevonden moet gedacht hebben dat er nooit geen paarden bij in de buurt komen.
Hier hebben we ze ook.. net als die (#$(@*$ hekjes die maar 40 cm of zo open gaan..
Echt weer een paardemens die zo kijktalsof paarden het enige op de wereld is.
Ze zijn juist bedoelt om dieren in een bepaald gebied te houden en open voor auto's. Zodat je niet het risico loopt dat mensen hekken open moeten gaan doen die ze weer niet goed afsluiten (mensen sluiten hekken nu eenmaal niet goed achter hun ^#T@k.... . Dit is speciaal voor natuurgebieden. Het werkt goed alleen je moet wel nadenken als je erbij in de buurt kom.
Graag even het nut bekijken van een rooster voordat je antwoord.
Tafje schreef:Ondingen die veeroosters.. wie dat heeft uitgevonden moet gedacht hebben dat er nooit geen paarden bij in de buurt komen.
Twiggy2008 schreef:Tafje, het is hier in de omgeving van Hilversum (en het hele Gooi) netjes geregeld met de veeroosters en de mogelijkheden voor de ruiters door er een prima hekje naast te plaatsen met zelfs een opstapje. Heb je het wel eens gezien hier? Dan weet je pas waar je het over hebt.
. Maar zal echt nooit over een rooster rijden, daar krijg ik de mijne niet overheen denk ik.
zeer onverstandig hopelijk een les voor haar. ElCamino schreef:Eigenaren van De Kamphorst hebben een trailer geleend bij Prinsenburg.Zij waren gebeld door een pensionklant dat er een paard vast zat en zijn gaan kijken of ze konden helpen. Politie en brandweer wist niet goed hoe te handelen en de pony is door deze mensen naar huis gebracht.
Beetje jammer alleen dat vervolgens zowel de eigenaresse van de pony ( of haar ouders) NIKS meer hebben laten horen, niet of alles in orde was, niet of ze de trailer netjes hebben schoongemaakt die onder het bloed zat en later ook geen bedankje of iets dergelijks.
Ik begrijp best dat je geschrokken bent maar achteraf kun je op zijn minst mensen bedanken die voor je klaarstaan !
Verder kun je gewoon door hekken langs de veeroosters, deze zijn absoluut niet geschikt voor paarden.
Ik rij daar al ruim 25 jaar rond en begrijp werkelijk niet hoe je zo dom kunt zijn.
noura schreef:Ze zijn bij Prinsenburg geweest om voor de trailer te bedanken en daar is totaal niet onaardig gedaan tegen haar dus jammer dat zo'n verhaal dan weer op internet geplaatst wordt.Ik ken het meisje van de pony toevallig en ik weet dat ze s' middags nog naar stal is gegaan om te bedanken maar dat er niemand was die er direct over ging. Toen heeft ze aan degene achter de bar gevraagd wanneer die iemand wel zou komen maar dat wist hij niet, hij zou wel wat doorgeven. De mensen in de kantine staken hun mening over het ongeluk niet onder stoelen of banken. Naar wat ik heb begrepen ging dat zo ver dat ze maar is weggegaan, het was net gebeurd en dan zit je niet erop te wachten dat allemaal onbekende het er nog eens inwrijven hoe dom je bent geweest. Dat begreep ze allang.
Caesar schreef:Rekenen ze hier ook de kosten van 4 (!) brandweerwagens door vanwege een stommiteit omdat ze niet beschikbaar meer zijn voor eventuele andere levensbedreigende situaties? Even refererend aan het comadrinken en dan uitrukken van ambulances..
Vind het echt behoorlijk onverantwoordelijk van de amazone om het welzijn van haar paard boven het BEWUST niet gebruiken van een hekje uit gemak te zetten. Gelukkig voor het paard is het goed afgelopen. Voor de amazone hoop ik dat dit een hele grote plaat voor haar hoofd wegneemt en dat ze voortaan wel even nadenkt...
ElCamino schreef:kleine correctie: ik werk daar op de manege en kom er zelf al ruim 15 jaar. Er is niemand langsgeweest daar om een bedankje te doen of wat te vertellen. Dan hadden we dat zeker doorgegeven! Mijn late reactie is omdat ik een tijdje niet op bokt was geweest. En nu vreemde verhelen erover hoorde...
En mijn manier van paarden houden is het ook niet, maar dat moet ieder voor zich weten. heeft niets hiermee te maken.
En de meeste mensen in de kantine ?? kom je er zo vaak dan Twiggy??? ook dat heeft niets met het feit te maken dat je oerstom bent als je bewust over zo'n rooster rijdt.
Ik zou zelf ook diegene voor gek verklaren..
KoudbloedKim schreef:Waarom rijden mensen dan over een rooster wat bedoeld is om vee tegen te houden..
ElCamino schreef:Je hebt ook gelijk in veel opzichten maar ik vond het hier niet aan de orde. Helemaal niet nu er wel degelijk een reactie kwam op een ongeluk.