Paard raakt bekneld in veerooster bij Hilversum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: Paard raakt bekneld in veerooster bij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:57

eerst dacht ik: dat arme meiske is niet van hier, die denkt dat veerooster betekent dat je er met vee overheen mag en ze weet niet dat je met je paard door de hekjes moet.
Maar nu lees ik dat ze bewust over dat rooster is gereden, beetje triest allemaal, vooral voor het paard.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:02

Ondingen die veeroosters.. wie dat heeft uitgevonden moet gedacht hebben dat er nooit geen paarden bij in de buurt komen.
Hier hebben we ze ook.. net als die (#$(@*$ hekjes die maar 40 cm of zo open gaan..

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:10

Tafje schreef:
Ondingen die veeroosters.. wie dat heeft uitgevonden moet gedacht hebben dat er nooit geen paarden bij in de buurt komen.
Hier hebben we ze ook.. net als die (#$(@*$ hekjes die maar 40 cm of zo open gaan..

Echt weer een paardemens die zo kijkt :( alsof paarden het enige op de wereld is.

Ze zijn juist bedoelt om dieren in een bepaald gebied te houden en open voor auto's. Zodat je niet het risico loopt dat mensen hekken open moeten gaan doen die ze weer niet goed afsluiten (mensen sluiten hekken nu eenmaal niet goed achter hun ^#T@k.... . Dit is speciaal voor natuurgebieden. Het werkt goed alleen je moet wel nadenken als je erbij in de buurt kom.

Graag even het nut bekijken van een rooster voordat je antwoord.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:50

Prisca schreef:
Tafje schreef:

Echt weer een paardemens die zo kijkt :( alsof paarden het enige op de wereld is.

Ze zijn juist bedoelt om dieren in een bepaald gebied te houden en open voor auto's. Zodat je niet het risico loopt dat mensen hekken open moeten gaan doen die ze weer niet goed afsluiten (mensen sluiten hekken nu eenmaal niet goed achter hun ^#T@k.... . Dit is speciaal voor natuurgebieden. Het werkt goed alleen je moet wel nadenken als je erbij in de buurt kom.

Graag even het nut bekijken van een rooster voordat je antwoord.

Sorry??! Het ís hier een paardenforum. Daarbij weet ik waar veeroosters voor zijn, en hekjes (die automatisch dichtvallen), en stroomdraad, en paaltjes, en wegafzettingen.. Kunnen ze niks beters verzinnen? Want nog steeds rijden hier crossmotoren in het bos die er niet thuishoren. En je hoeft niet na te denken.. in heel het natuurgebied (lees bos) ligt en staat het vol met die rotzooi. Je zou dieren niet vast moeten houden in één vast gebied.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:30

Tafje, het is hier in de omgeving van Hilversum (en het hele Gooi) netjes geregeld met de veeroosters en de mogelijkheden voor de ruiters door er een prima hekje naast te plaatsen met zelfs een opstapje. Heb je het wel eens gezien hier? Dan weet je pas waar je het over hebt. ;)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:17

Tafje schreef:

dat is hier in het Gooi dan beter geregeld: de hekjes gaan ver genoeg open om mijn redelijk brede koudbloed doorheen te laten lopen :)
Ik reed vroeger een jachtpaard, die was zo getraind dat ik vanaf het paard zowel de duw- als de trekhekjes open kon maken, an hoefde ik er niet af, dat was pas handig :+

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:24

Twiggy2008 schreef:
Tafje, het is hier in de omgeving van Hilversum (en het hele Gooi) netjes geregeld met de veeroosters en de mogelijkheden voor de ruiters door er een prima hekje naast te plaatsen met zelfs een opstapje. Heb je het wel eens gezien hier? Dan weet je pas waar je het over hebt. ;)

Das wel handig met een opstapje, ik heb altijd moeite er weer op te komen nl :o . Maar zal echt nooit over een rooster rijden, daar krijg ik de mijne niet overheen denk ik.

SvhGoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:56

Schijnt dat wel meer mensen het risico nemen en dat het regelmatig fout gaat.
Blijkbaar zijn mensen te lui om af te stappen, ten koste van hun dier.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:58

Jeetje wat vervelend!
Ik ken het verhaal van de ruiter niet, en ga daarom ook niet oordelen wat er precies gebeurt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:05

ze staat er wel on geintereseerd bij := zeer onverstandig hopelijk een les voor haar.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:35

Eigenaren van De Kamphorst hebben een trailer geleend bij Prinsenburg.Zij waren gebeld door een pensionklant dat er een paard vast zat en zijn gaan kijken of ze konden helpen. Politie en brandweer wist niet goed hoe te handelen en de pony is door deze mensen naar huis gebracht.
Beetje jammer alleen dat vervolgens zowel de eigenaresse van de pony ( of haar ouders) NIKS meer hebben laten horen, niet of alles in orde was, niet of ze de trailer netjes hebben schoongemaakt die onder het bloed zat en later ook geen bedankje of iets dergelijks.
Ik begrijp best dat je geschrokken bent maar achteraf kun je op zijn minst mensen bedanken die voor je klaarstaan !

Verder kun je gewoon door hekken langs de veeroosters, deze zijn absoluut niet geschikt voor paarden.
Ik rij daar al ruim 25 jaar rond en begrijp werkelijk niet hoe je zo dom kunt zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:39

ElCamino schreef:
Eigenaren van De Kamphorst hebben een trailer geleend bij Prinsenburg.Zij waren gebeld door een pensionklant dat er een paard vast zat en zijn gaan kijken of ze konden helpen. Politie en brandweer wist niet goed hoe te handelen en de pony is door deze mensen naar huis gebracht.
Beetje jammer alleen dat vervolgens zowel de eigenaresse van de pony ( of haar ouders) NIKS meer hebben laten horen, niet of alles in orde was, niet of ze de trailer netjes hebben schoongemaakt die onder het bloed zat en later ook geen bedankje of iets dergelijks.
Ik begrijp best dat je geschrokken bent maar achteraf kun je op zijn minst mensen bedanken die voor je klaarstaan !

Verder kun je gewoon door hekken langs de veeroosters, deze zijn absoluut niet geschikt voor paarden.
Ik rij daar al ruim 25 jaar rond en begrijp werkelijk niet hoe je zo dom kunt zijn.

Jeetje, dat is inderdaad wel heel erg slordig en onattent van dat meisje, zeg. :\
Nu krijg je meteen een beeld over hoe iemand blijkbaar is (eigenwijs en niet erg netjes opgevoed, blijkbaar). :+
En verder sluit ik me bij jouw woorden aan over die veeroosters hier. Al had ik dat al gezegd in een eerdere post, volgens mij. :j

noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:11

Ik ken het meisje van de pony toevallig en ik weet dat ze s' middags nog naar stal is gegaan om te bedanken maar dat er niemand was die er direct over ging. Toen heeft ze aan degene achter de bar gevraagd wanneer die iemand wel zou komen maar dat wist hij niet, hij zou wel wat doorgeven. De mensen in de kantine staken hun mening over het ongeluk niet onder stoelen of banken. Naar wat ik heb begrepen ging dat zo ver dat ze maar is weggegaan, het was net gebeurd en dan zit je niet erop te wachten dat allemaal onbekende het er nog eens inwrijven hoe dom je bent geweest. Dat begreep ze allang.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:57

Ah, kijk, dat brengt weer een heel ander licht op het verhaal. Noura, als het zo is gegaan zoals jij zegt, dan neem ik mijn woorden terug wat betreft haar opvoeding e.d. terug. Het blijft verder een domme actie, maar dat heeft ze dus zelf ook al begrepen. Gelukkig maar. Van fouten moet je leren.

Overigens ken ik manege De Kamphorst (ik woon er om de hoek) en ik ben er absoluut geen fan van hoe ze daar paarden houden. En ben ook geen fan van de meeste mensen daar in die kantine. Dus kan me iets voorstellen bij wat dat meisje meemaakte op dat moment. ;)
En ze geven idd ook nooit wat door daar achter die bar. Zelf ook al diverse keren meegemaakt met lessen e.d.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:45

kleine correctie: ik werk daar op de manege en kom er zelf al ruim 15 jaar. Er is niemand langsgeweest daar om een bedankje te doen of wat te vertellen. Dan hadden we dat zeker doorgegeven! Mijn late reactie is omdat ik een tijdje niet op bokt was geweest. En nu vreemde verhelen erover hoorde...

En mijn manier van paarden houden is het ook niet, maar dat moet ieder voor zich weten. heeft niets hiermee te maken.
En de meeste mensen in de kantine ?? kom je er zo vaak dan Twiggy??? ook dat heeft niets met het feit te maken dat je oerstom bent als je bewust over zo'n rooster rijdt.
Ik zou zelf ook diegene voor gek verklaren..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:50

noura schreef:
Ik ken het meisje van de pony toevallig en ik weet dat ze s' middags nog naar stal is gegaan om te bedanken maar dat er niemand was die er direct over ging. Toen heeft ze aan degene achter de bar gevraagd wanneer die iemand wel zou komen maar dat wist hij niet, hij zou wel wat doorgeven. De mensen in de kantine staken hun mening over het ongeluk niet onder stoelen of banken. Naar wat ik heb begrepen ging dat zo ver dat ze maar is weggegaan, het was net gebeurd en dan zit je niet erop te wachten dat allemaal onbekende het er nog eens inwrijven hoe dom je bent geweest. Dat begreep ze allang.
Ze zijn bij Prinsenburg geweest om voor de trailer te bedanken en daar is totaal niet onaardig gedaan tegen haar dus jammer dat zo'n verhaal dan weer op internet geplaatst wordt.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:59

Caesar schreef:
Rekenen ze hier ook de kosten van 4 (!) brandweerwagens door vanwege een stommiteit omdat ze niet beschikbaar meer zijn voor eventuele andere levensbedreigende situaties? Even refererend aan het comadrinken en dan uitrukken van ambulances..

Vind het echt behoorlijk onverantwoordelijk van de amazone om het welzijn van haar paard boven het BEWUST niet gebruiken van een hekje uit gemak te zetten. Gelukkig voor het paard is het goed afgelopen. Voor de amazone hoop ik dat dit een hele grote plaat voor haar hoofd wegneemt en dat ze voortaan wel even nadenkt...

Helemaal mee eens. Mocht het zo gebeurd zijn dat het paard is geschrokken en eroverheen is gerend hoor je mij er verder niet over zeuren, dat kan iedereen gebeuren. Als ze wél bewust over het rooster is gereden vind ik het een heel dom en onverantwoord meisje en hoop ik dat ze haar lesje heeft geleerd. En ze heeft ook mazzel dat haar paard niet ernstig gewond is ook!

Ik woon trouwens ook daar in de buurt en het is prima te doen met de hekjes. Met zowel mijn Fries van 1.70 als mijn pony van 1.54, we kunnen er makkelijk en rustig doorheen, en dan ben ik helemaal blij met de opstapjes die er staan.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:24

mmm daar zit het hem zeker het misverstand.
ALs je bij De prinsenburg gaat bedanken voor een geleende trailer die bij De Kamphorst vandaan komt.... }:0 zal het wel 1 groot misverstand zijn.
Weet iemand hoe het met het paardje afgelopen is?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:28

De trailer is bij Prinsenburg geleend. Lees hier dat de eigenaren van de Kamphorst dat gedaan hebben maar daar heb ik geen contact mee dus geen idee hoe dat zit. Verbaas me dat ze zelf geen trailer hebben.

noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:31

Mm, ik snap het ook niet zo goed maar de politie dacht dat ze pony bij de Kamphorst stond. Geen idee waarom maar die had dus gebeld naar de Kamphorst gebeld of ze dr konden komen halen. De Kamphorst heeft toen bij de prinsenburg een trailer geleend en de pony naar haar stal gebracht....

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:47

Nee, Gerard en Susan hoorde van het ongeluk via een pensionklant!! ,Die zijn NIET gebeld door de politie maar zijn er zelf heen gegaan om hulp te bieden en Gerard heeft snel de trailer bij Prinsenburg gehaald en de pony naar haar stal gebracht. Gezegd dat de trailer schoon!! naar Prinsenburg moest.
Toen zijn gerard en suzan weggegaan. Je kunt zeggen wat je wilt van de Kamphorst maar ze gaan wel kijken, helpen wel en lossen het op. Waar het meisje stond "konden" ze niets doen of hadden ze geen tijd....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:48

ElCamino schreef:
kleine correctie: ik werk daar op de manege en kom er zelf al ruim 15 jaar. Er is niemand langsgeweest daar om een bedankje te doen of wat te vertellen. Dan hadden we dat zeker doorgegeven! Mijn late reactie is omdat ik een tijdje niet op bokt was geweest. En nu vreemde verhelen erover hoorde...

En mijn manier van paarden houden is het ook niet, maar dat moet ieder voor zich weten. heeft niets hiermee te maken.
En de meeste mensen in de kantine ?? kom je er zo vaak dan Twiggy??? ook dat heeft niets met het feit te maken dat je oerstom bent als je bewust over zo'n rooster rijdt.
Ik zou zelf ook diegene voor gek verklaren..

Ik ben gewoon geen fan van die manege. ;)
Ik ben er een paar jaar terug een aantal keer zeer regelmatig geweest, aangezien ik er een paar lesjes gehad heb. Mijn toenmalige vriend leste daar ook. Vriendin van me ook, haar dochtertje ook. De communicatie daar was ronduit beroerd. Er werd helemaal niets doorgegeven, vaak zat meegemaakt. Daarbij waren de privelessen een drama. Continu iemand anders die les gaf, personeel wat ineens wegging, lessen die vlak van tevoren afgezegd werden van de manege hun kant. Er zat gewoon geen lijn in. En dan heb ik het nog niet over bepaalde kerels in die kantine (pensiongasten), die zwaar op zoek waren naar een vrouw blijkbaar. :D
Ik vond het erg vervelend. Naast dat ik erg veel moeite had met hoe de paarden daar gehouden werden/worden. Ik ken die manege mijn hele leven al, sinds het nog Van Vuuren heette. Ik kwam vroeger als kind/tiener overal hier in de buurt waar paarden waren.

Maar goed, bovenstaande is inderdaad niet aan de orde wat betreft het drama met het veerooster. Ben helemaal met je eens dat het geen briljant idee is om met je paard over zo'n rooster te gaan. Het is hier prima geregeld met de hekjes ernaast en een opstapblok. :j
Dat ongeluk was erg onnodig geweest, indien dit meisje gewoon haar verstand gebruikt had. :j

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:50

Je hebt ook gelijk in veel opzichten maar ik vond het hier niet aan de orde. Helemaal niet nu er wel degelijk een reactie kwam op een ongeluk.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:51

KoudbloedKim schreef:
Waarom rijden mensen dan over een rooster wat bedoeld is om vee tegen te houden.. :=

dat was dus ook gelijk mijn mening daar ga je toch niet over heen als ruiter dan pak je toch gewoon t hek ernaast(en er is altijd een wandel/ruiter hek ernaast) vind dat je als ruiter zijnde ook gewoon niet aan je paard denkt als je er wel over heen gaat dan ben je gewoon super stom bezig

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:03

ElCamino schreef:
Je hebt ook gelijk in veel opzichten maar ik vond het hier niet aan de orde. Helemaal niet nu er wel degelijk een reactie kwam op een ongeluk.

Ik moest gewoon even terug denken aan die keren dat ik er vaker kwam en er continu miscommunicatie bleek te zijn. En ik moest ook even denken aan die vervelende kerels daar. :+
Kan me dan voorstellen, dat als je in die kantine staat na dit ongeluk, dat het misschien wel eens niet zo gezellig was. Of dat nou wel of niet verdiend was. ;)