Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marisje18 schreef:XiiaaooNaa schreef:Whoowww, super erg!!
Een jaarling met al een waarde van $100.000!!
Maar ik vind het zielig voor dieren hoor, zij wankelen terwijl het vliegtuig opstijgt in hun box!
(ik vind het toch een beetje dierenmishandeling om dieren te laten vliegen...zet ze dan tenminste even goed vast voor het opstijgen, en blijf bij het paard zolang het kan...je laat hem dan toch zeker niet alleen?! ga anders lekker met de boot! dat is langzamer..maar in mijn ogen diervriendelijker!)
Maar ik ben idd heel benieuwd naar de dood oorzaak!!
Ooit met de boot van Israel Naar NY geweest ?? weet je wel dat je dan zo'n 3 a 4 weken onderweg bent? Paarden staan tijdens het vliegen gewoon in een soort container, er worden zoveel vluchten gedaan met paarden, Dit is gewoon sneu voor paard en eigenaar, maar waarschijnlijk was het niet te voorkomen..
Edit, Tijdens het opstijgen moeten alle mensen in de stoeltjes zitten voor de veiligheid
hestejente schreef:En dan? Dood is dood. Je kunt als groom of steward het paard voeren en drenken. Maar je kunt niet even een rondje lopen met zo'n paard.
hestejente schreef:Er zijn in de hele geschiedenis maar 2 paarden ooit van buitenaf op IJsland aan wal gegaan.

Raiza schreef:Zou er tijdens de vlucht niemand naar die paarden omkijken? Is toch wel een uurtje of 8 vliegen van Luik naar NY.
Lijkt me dat als er 10 paarden vervoerd worden, er toch wel iemand continu in de buurt van die paarden is om te kijken of alles wel goed verloopt.
Abercrombie schreef:Waarschijnlijk zal het verzekeringtechnisch wel beter zijn als hij op amerikaans grondgebied dood verklaard is..
Ben zelf ook als groom van Amsterdam naar NY gegaan en ik kan je verzekeren dat als de pleuris uitbreekt aan boord ze een noodlanding maken. Dat vertelde de dierensteward mij zelf, ze hadden ooit een noodlanding gemaakt in IJsland voor een paard. Daarbij waren de dierensteward en ik continu bij de paarden voor controle. Eenmaal in de lucht hebben de paarden het niet eens door dat ze vliegen. Ik had 6 paarden bij me en er was er maar 1 die wat nerveus was (een draver hengst) de rest was heel relaxed.
LecyTinker schreef:Raiza schreef:Zou er tijdens de vlucht niemand naar die paarden omkijken? Is toch wel een uurtje of 8 vliegen van Luik naar NY.
Lijkt me dat als er 10 paarden vervoerd worden, er toch wel iemand continu in de buurt van die paarden is om te kijken of alles wel goed verloopt.
Toen mijn hond vloog werd mij in eerste instantie verteld dat er tijdens de vlucht gekeken zou worden. Tijdens de reis ( zaten in hetzelfde vliegtuig) vertelde de stuwardes mij dat ze in een ruimte zaten die afgesloten was en voor de veiligheid van het personeel niet betreden mocht worden tijdens de vlucht.
Dus met paarden die in containers vervoerd worden kan ik me helemaal niet voorstellen dat ze tijdens de vlucht bij de dieren mogen. Buiten dat zitten ze in quarantaine, dus al gebeurd er iets, je mag er niet aankomen of je verbreekt de quarantaine en dat hodu in dat zodra het dier de grond raakt hij daar niet meer weg mag totdat je de hele nieuwe quarantaine procedure doormaakt die voor dat land geldt.
Dus alleen in nood situaties worden de zegels gebroken op de containers en sky boxes, maar dat gebeurd zelden. Maar tijdens de vlucht zijn de dieren toch op zichzelf aangewezen.

LecyTinker schreef:er zal idd wel verschil zitten tussen honden en paarden. Daar heb ik even niet aan gedacht dat paarden niet met een gewone passagiersvlucht mee gaan ( mn hond wel en die ging dus in een vegrendelde ruimte).
Het feit dat een dier dus niet in een land aan de grond mag dat niet zijn bestemmingsland is heeft met de quarantaine wet te maken.
Ik heb een keer een programma zitten kijken over koeien die vervoerd werden naar andere landen als vleesproduct ( heb in australie op een cattle station gewerkt die dat dus ook deden, was super benieuwd hoe het in elkaar zat) en daar gingen de zieken dieren (nadat ze geschoten waren) overboord omdat ze dus niet aan wal mochten als er zieke dieren aan boord waren. Dus alles wat ziek leek ging overboord om maar te zorgen dat ze niet in problemen zouden raken wanneer ze aan wal kwamen en inspectie kregen. De hoeveelheid klopte dan niet meer, maar dat maakte niet zoveel uit.
LecyTinker schreef:ik vond het wel heel erg voor mn hond, omdat gezegd werd dat er per 3 honden 1 persoon mee zou gaan om voor ze te zorgen. Nou heeft mijn hond dus verschikkelijk veel uren alleen gezeten ( vloog naar australie) en dat was echt te veel. Toen ik hem in quarantaine ging opzoeken heeft hij me twee keer gebeten en ik kan je zeggen dat het echt geheel niet in de hond zat. Het heeft een maand na de quarantaine geduurd voordat hij weer zichzelf werd, en de terugvlucht was helemaal verschrikkelijk. Hij heeft een serieus trauma aan over gehouden. wanneer hij langer dan een uur in een kleine ruimte zat raakte hij in een soor epileptische shock. Dan ging hij bibberen, schudden en vaak uiteindelijk braken. Dus ik kan me goed voorstellen dat zo een paard ook in een soort van shock kan raken en dat uiteindelijk dus zijn leven kost.
LecyTinker schreef:Raiza schreef:Zou er tijdens de vlucht niemand naar die paarden omkijken? Is toch wel een uurtje of 8 vliegen van Luik naar NY.
Toen mijn hond vloog werd mij in eerste instantie verteld dat er tijdens de vlucht gekeken zou worden. Tijdens de reis ( zaten in hetzelfde vliegtuig) vertelde de stuwardes mij dat ze in een ruimte zaten die afgesloten was en voor de veiligheid van het personeel niet betreden mocht worden tijdens de vlucht.
Dus met paarden die in containers vervoerd worden kan ik me helemaal niet voorstellen dat ze tijdens de vlucht bij de dieren mogen. Buiten dat zitten ze in quarantaine, dus al gebeurd er iets, je mag er niet aankomen of je verbreekt de quarantaine en dat hodu in dat zodra het dier de grond raakt hij daar niet meer weg mag totdat je de hele nieuwe quarantaine procedure doormaakt die voor dat land geldt.
Dus alleen in nood situaties worden de zegels gebroken op de containers en sky boxes, maar dat gebeurd zelden. Maar tijdens de vlucht zijn de dieren toch op zichzelf aangewezen.