Adelinde Cornelissen tweede in de Grand Prix Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiana

Re: Adelinde Cornelissen tweede in de Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 00:26

Ik vond dat Adelinde een hele fijne proef neerzette, maar het valt mij steeds meer op dat Parzival met zn mond openloopt. In de traversalen stond zn mond zelfs scheef open, dat moet dan wel de punten gekost hebben, want over de benen was ie goed ! Ik denk dat men hierboven dat bedoeld met duwen of trekken ?
Toch vind ik het een hele prestatie van haar dat ze zo'n kijkerig paard op dit nivo zo rondstuurd.
Ik kan het niet !

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 08:13

apple01 schreef:
Citaat:
Onderdelen die door ons heel goed werden uitgevoerd werden dan ook ondergewaardeerd", aldus Van Baalen,

Zij zegt het en de rest denkt het. Het is de vraag of je dat soort dingen hard op moet uitspreken als de andere, die in mijnogen meer recht van spreken hebben, dit niet doen.
Maar goed.

Wel begrijpelijk dat ze eigenlijk geen tijd heeft. Ze kan maar beter niet gaan denk ik.

Waarom zou zij het niet mogen zeggen? Paard gaat in 3 gangen super, het is alleen nog niet goed tussen de oren, net als bij sisther. Als ze een onderdeel goed doet hoort daar gewoon goed gepunt te worden. Net als dat totilas een minder onderdeel zou laten zien tussen uitmuntende stukken, dit ook lager gepunt moet worden.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 08:19

Dat was toch al gezegt dat er in aken raar punten word gegeven
Maar weer mindehoud en nadien ondewadeerd
En marlies hou er niet zo van persoonlijk maar ze is een stuk beter gaan rijden dan een paar jaar geleden

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 08:22

Vonkie2009 schreef:
Mindfields schreef:
Phoebe is ook wel echt een enorme rilkikker hoor, heb haar een aantal jaren geleden regelmatig gereden, was altijd opletten met haar en met moeite naar de ontspanning. Maargoed paard is op haar 7e zadelmak gemaakt en op haar 8e liep ze Prix st Georges, wel erg snel.

Dat is dan wel heel apart. De merrie stond in 2002 al in training bij Annemieke Vincourt-Krom (en werd dus ook gereden) en heeft in 2003 al meerdere wedstrijden gelopen ook op hoger niveau. De merrie is van 1997 en dan klopt het verhaal van jou niet met de werkelijkheid, maar het kan aan mij liggen....

Dat is in elk geval wel wat mij toendertijd verteld is ;)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 08:31

Ik vind dat phoebe onwijs gegroeid is. heb haar in het begin paar keer op stal bij van baalen gezien en toen was het echt een spinnetje. nu zit er tenminste body aan

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:00

YES!!!!! Ik heb de warming-up gezien, ging echt goed! :j

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 07:34

@mindfields het lijkt me ook maar beter dat het niet zo is gegaan als jij zegt. In een jaar van onbeleerd naar PsG gaan lijkt me voor geen enkel paard gezond.
Phoebe is inderdaad veel meer paard geworden en ik gun het Marlies ook. Dit is echt jammer, maar die periode heeft Adelinde ook gehad en zie hoe dat is afgelopen. Er is wellicht nog hoop!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:38

Ik heb de papieren van die merrie nooit gezien en mij is toen verteld dat ze nog maar een jaar onder het zadel liep, en ze startte er toen al PstG mee. Ik heb dat dus maar voor waarheid aangenomen van mijn toenmalige baas. oe het precies zat weet ik dus niet.

Dressage4U

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:37

Mindfields schreef:
Ik heb de papieren van die merrie nooit gezien en mij is toen verteld dat ze nog maar een jaar onder het zadel liep, en ze startte er toen al PstG mee. Ik heb dat dus maar voor waarheid aangenomen van mijn toenmalige baas. oe het precies zat weet ik dus niet.

Niet voor het een of ander maar als je een beetje ervaring op paardengebied hebt dan weet je gewoon dat je niet binnen een jaar van groen paard naar een PSG-paard gaat.
Dat is onmogelijk nml.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 07:33

Als je weet hoe Phoebe toen aanvoelde(blok beton) kon ik mij het wel voorstellen ;) Ik had er toen zelf nog geen B proef mee in durven sturen, zo hard en stijf was dat paard. Ga er verder hier niet over uitwijden, kan wel per PB als je meer wilt weten.