Vijfentwintig jaar oud politiepaard sterft in het harnas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:12

Och jeetje, wat sneu! Wat zal dat schrikken zijn geweest zeg... idd een waardig einde, maar toch wel naar dat zoiets midden op straat en midden in de nacht gebeurt.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:13

ahhh nee.....heb hem vaak geaaid tijdens voetbalwedstrijden.

Wat zullen ze geschrokken zijn zeg....pff.

Helaas geen pensioen, wel gestorven in het harnas.

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:18

Jeetje, schrikken zeg!
Hij had wel een mooie leeftijd :)

ChelseaII

Ahhh, wat sneu zeg...

Ik heb dit paard ook vaak geaaid als ik met mijn aangeschoten hoofd door de stad liep :o ...

Ilsemarie

Och wat vreselijk! Maar ergens ook wel mooi, gestorven in het harnas. Je weet niet wat voor ellende hem bespaard is gebleven, oud worden is alleen leuk als het in goede gezondheid is.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:22

ChelseaII schreef:
Ahhh, wat sneu zeg...

Ik heb dit paard ook vaak geaaid als ik met mijn aangeschoten hoofd door de stad liep :o ...

Niets tegenover jou hoor maar vind het zielig dat dit het leven is wat het paard gehad heeft. Constant maar dronken, vervelende mensen om je heen en dan op je 25ste nog een hartaanval krijgen terwijl je midden in de nacht de benen uit je lijf moet rennen door een druk centrum heen. Vind het heel erg dat er nog steeds dieren voor politiewerk worden gebruikt.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:22

Mooie leeftijd, zal wel een groot gemis zijn voor het korps :j

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:23

lampenkap schreef:
ChelseaII schreef:
Ahhh, wat sneu zeg...

Niets tegenover jou hoor maar vind het zielig dat dit het leven is wat het paard gehad heeft. Constant maar dronken, vervelende mensen om je heen en dan op je 25ste nog een hartaanval krijgen terwijl je midden in de nacht de benen uit je lijf moet rennen door een druk centrum heen. Vind het heel erg dat er nog steeds dieren voor politiewerk worden gebruikt.

sorry hoor erg jammer zulke reacties!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:24

lampenkap schreef:
ChelseaII schreef:
Ahhh, wat sneu zeg...

Ik weet niet wat zieliger is, werken voor de politie en gezond 25 jaar oud worden of al die paarden die met 8 jaar oud al helemaal verreden en kreupel zijn door al die butsers die zichzelf sport ruiters noemen..

Ik geloof nooit dat dit paard zo oud geworden was als hij niet gelukkig was :n

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:26

lampenkap schreef:
ChelseaII schreef:
Ahhh, wat sneu zeg...

Volgens mij heb jij de ballen verstand van dit politiewerk........
Dat je dan zo gaat roepen... terwijl je noch kant nog wal raakt..Dat vind ik zielig...

One_Love

Re: Vijfentwintig jaar oud politiepaard sterft in het harnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:30

Ik wil niet eens verstand hebben van dit soort politiewerk want ik walg ervan. ik vind het jammer dat er dieren gebruikt moeten worden als de politie het zelf niet kan oplossen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:30

Waarom meteen zo over Lampenkap heen vallen :Y) Het is haar mening..
Vooral als je zelf zegt dat het kant noch wal raakt, maar zelf ook geen argumenten hebt _O-

Hoe dan ook, erg sneu voor dit paard en zijn berijder. Lijkt me een hele vreemde gewaarwoording om op het ene moment nog op weg te zijn naar een relletje en het volgende moment onder je paard te liggen..

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:32

lampenkap schreef:
ChelseaII schreef:
Ahhh, wat sneu zeg...

erg jammer deze reactie. En hoezo benen uit zijn lijf renen. Beter politie paard zijn dan het gemiddelde manege paard denk ik.

Mooie leeftijd, en hoe sneu het is zo'n plotselinge dood op die leeftijd is wel een 'mooie' dood.
Sterkte voor de berijder, lijkt me echt schrikken als je paard opeens onder je vandaan valt en dat je iemand moet verliezen met wie je een poos hebt samengewerkt.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:36

Er kunnen altijd vergelijkingen worden gegeven zoals; 1 uur naar buiten is beter dan niets maar hoe dan ook het maakt dingen niet minder erg. Manegepaarden vind ik over het algemeen ook zielig al zijn er uitzonderingen.

maar bij politiepaarden vind ik er geen uitzonderingen bij zitten. Ik vind het erg jammer dat er anno 2011 nog steeds paarden gebruikt daar waar de mens tekort komt. Bij een opstootje bij een cafe kan de politie er ook wel op de fiets / scooter etc heen.

En voordat mensen gaan zeggen dat een paard meer voor elkaar kan krijgen omdat het indruk maakt dan klopt er iets systematisch niet. De politie zelf moet indruk maken op mensen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:38

Ooit dat programma over politiepaarden gezien? Je zult versteld staan wat ze met die paarden kunnen.

Maar laten we het hier een beetje respectvol houden aub, dat lijkt me wel zo gepast.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:39

Ja ik heb dat programma idd gezien en ik vond het niks. En ik hou het zeker respectvol maar dit is een discussie forum dus ook mensen met een andere mening dan de meelopers mogen reageren. Ja paarden kunnen veel maar een leven tussen rellen en vechtpartijen is toch niks? De politie zelf kan er nog voor kiezen maar de paarden niet.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:40

Jakkes.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:41

miccamaaike schreef:
Ooit dat programma over politiepaarden gezien? Je zult versteld staan wat ze met die paarden kunnen.

Maar laten we het hier een beetje respectvol houden aub, dat lijkt me wel zo gepast.

_/-\o_

dat zal wel even schrikken zijn geweest zeg! :oo
arm paard & ruiter :(:)
gelukkig is een lange, trage dood hem bespaard gebleven :)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:43

Lampekap je doet je naam eer aan met stomme reacties....

Politie paarden hebben naar mijn inziens een prachtig leven met goede verzorging.
Dit dier zal vast een heerlijk leven hebben gehad en uurtjes hebben gemaakt die bij zijn leeftijd pasten.
Net als wat eerder vermeld werd er is een mooie raportage geweest hierover!

Slaap zacht Fulco :(:)

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:44

Dus omdat ik andere mening heb ben ik gelijk stom, dom en zielig? Ach dat zegt meer over jullie dan over mij.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:45

lampenkap schreef:
Ik wil niet eens verstand hebben van dit soort politiewerk want ik walg ervan. ik vind het jammer dat er dieren gebruikt moeten worden als de politie het zelf niet kan oplossen.

Een paard is veel sneller dan elke keer met de auto te moeten gaan, vooral in de binnenstad met veel mensen en smalle steegjes.
Een paard hebben ze respect voor en gaat men voor aan de kant, een auto, die druk je niet door de menigte heen.
+ dat je op een paard gewoon veel sneller onderweg bent dan met de auto, zeker in de binnenstad met korte afstanden.

Op een paard ben je minder kwetsbaar omdat je hoog zit en men respect voor je heeft.
Een fiets wordt je in een rel gewoon vanafgetrapt, en met een auto kom je er niet eens bij in de buurt.

Zo.. argumenten moesten er genoemd worden. Alsjeblieft.

LK : Argumenteer je mening dan eens ipv alleen maar te roepen!

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:47

Geen ruzie s.v.p. het is een nieuws artikel geen dicussie onderwerp!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:52

Wat sneu zeg!
Ik ben eens in de stallen in Nunspeet geweest en reken er maar op dat die paarden die bij de beredenen werken een prachtleven hebben..ze krijgen de beste verzorging die een paard maar wensen kan.
En precies Jolliegirl, op een paard hebben de mensen veel meer respect voor je..
Het is mi ook best imponereend als zoeen in galop op je af komt! dan wíl je wel lopen haha..
Lampenkap: jammer dat je er zo over denkt.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:00

lampenkap schreef:

Ik denk dat menig in de krul geropt paard jaloers is op een politiepaard...

Het gebeurd zelden tot nooit dat een paard in galop door de binnenstad rent....

Ze zijn hartstikke zuinig op hun paarden.

De paarden lopen het grootste gedeelte van de tijd met een los teugeltje door de binnenstad. Geen gerop en getrek. En al helemaal niet rennen.

Een paard dwingt nou eenmaal meer respect af dan een agent te voet.

Politiepaarden zien tenminste nog wat van de wereld. Staan niet 23 uur per dag in een stal, hoeven niet met de kop in de krul, hoeven geen hoge parcoursen af te springen.

Toch typisch dat een politiepaard vele malen langer kan werken dan een dressuur/spring/westernpaard.

Komt vast omdat ze het zo verschrikkelijk slecht hebben!

Tijdens voetbal wedstrijden lopen ze zo hun rondje, of staan ze lekker te snoezen bij een ingang.....gut wat vervelend.

Als een paard wordt opgeleid voor politiewerk en hij geeft aan NOT amused te zijn, dan is het einde verhaal en wordt er een leuk baasje gezocht.

Ben je oud en kan je het werk niet meer aan? Dan ga je lekker op de wei of naar een rusthuis.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:02

lampenkap schreef:
Ja ik heb dat programma idd gezien en ik vond het niks. En ik hou het zeker respectvol maar dit is een discussie forum dus ook mensen met een andere mening dan de meelopers mogen reageren. Ja paarden kunnen veel maar een leven tussen rellen en vechtpartijen is toch niks? De politie zelf kan er nog voor kiezen maar de paarden niet.
Dat je in dat programma voornamelijk rellen, vechtpartijen, etc. ziet heeft ook met het interessant houden van het programma te maken. Werkelijkheid zal een stuk "saaier" zijn.

Ik heb ook een aantal dingen in dat programma gezien waar ik vraagtekens bij heb of het simpelweg niet mee eens was, maar ik heb een heel ander uitgangspunt, maar 2 pony's en veel meer tijd qua jaren dan de politie om aan het trainen te besteden.