Drankrijder botst op paardentrailer: uitspraak in aantocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyforever

Re: Drankrijder botst op paardentrailer: uitspraak in aantocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:57

Onbegrijpelijke uitspraak. 2 mensen die behoorlijk in de prak zitten, mogelijk de rest van hun leven last hieraan over houden. De man had meerdere veroordelingen wegens drank. Vreemd dat een jury dan medelijden heeft met zo iemand. Totale ontzegging van het rijbewijs lijkt me logisch. Deze persoon is een ongeleid projectiel!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:14

Volgens mij wordt er hier niet goed gelezen. De uitspraak moet nog volgen. Deze komt pas op 29 juli. Dit was de eis van de officier van Justitie.

Maar deze man mogen ze van mij het rijbewijs wel afnemen. Is zijn eigen schuld dat ie dan zijn werk kwijt is. Had ie maar beter moeten nadenken.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:11

afpakken dat rijbewijs, zeker omdat dit de zoveelste keer is. Echt belachelijk. Nu zijn er gewonde straks rijd hij nog iemand dood.
Hoef je hier niet te doen, dan ben je al lang je rijbewijs VOORGOED kwijt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:18

Cayenne schreef:
De officier van justitie toonde zich bereid daar rekening mee te houden, ook omdat de man 10 dagen na het ongeval zijn rijbewijs terug heeft gekregen. Dat schepte bepaalde verwachtingen, vond de officier. Zij eiste een werkstraf van 160 uur, een voorwaardelijke celstraf van een maand en een voorwaardelijke rijontzegging van 15 maanden.

De rechtbank doet op 29 juli uitspraak.

Het gebeurt niet vaak dat de uitspraak hoger/ zwaarder uitvalt dan de eis van het OM. Heel spijtig. Poging tot doodslag is voor dit soort herhalingen meer op de plaats, m.i. Deze man stapt béwust in de auto met drank op en leert blijkbaar niet van ongelukken in het verleden.

joyforever schreef:
Vreemd dat een jury dan medelijden heeft met zo iemand.

Een jury? Die kennen we niet in NL.....

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 02:39

FriesWytske schreef:
Volgens mij wordt er hier niet goed gelezen. De uitspraak moet nog volgen. Deze komt pas op 29 juli. Dit was de eis van de officier van Justitie.

Maar deze man mogen ze van mij het rijbewijs wel afnemen. Is zijn eigen schuld dat ie dan zijn werk kwijt is. Had ie maar beter moeten nadenken.

Dat kan dan wel zo zijn dat dat de eis is, maar het trieste is dat rechters in Nederland in 9 van de 10 gevallen daar flink onder gaat zitten. En eigenlijk nooit er overheen. Dus die gast gaat er hoogst waarschijnlijk er nog veel makkelijker vanaf komen dan dat zielige knuffel eisje van de officier.

En zzper?? hmmm als ik het zo lees in het artikel rijd deze man vrij regelmatig met een aardige slok op en met flinke snelheden ook nog. Dus kans is toch wel erg groot dat hij gewoon een alcoholist is, dus zal dat bedrijfje van hem ook wel niet veel zijn.
Gezien het feit dat de kans dan ook nog eens heel erg groot is dat in ieder geval de mannelijke slachtoffer de rest van zn leven last van zijn nek zal blijven behouden is het gewoon meer dan belachelijk dat ten eerste die man zn rijbewijs terug krijgt maar dan ook nog eens zo'n belachelijk lage straf? Hier zijn gewoon geen woorden meer voor. Las ook nog een post van iemand die het gezien had en dat die gast nog er vandoor had willen gaan ook.

Alles bij elkaar opgetelt lijkt het me toch vrij duidelijk: rijbewijs afnemen en nooit meer terug. Auto innemen want dat soort figuren stappen anders gewoon achter het stuur zonder hun rijbewijs EN laat hem dan ook nog eens flink bloeden door hem een fikse schade vergoeding te laten betalen aan de slachtoffers..en dan geen 1000 euro of zo he, maar echt een fatsoenlijk bedrag.

Bah die knuffelrechtbanken hier hebben echt totaal geen ruggegraat hier in dit land zeg. Dit is gewoon ziek.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 07:50

ZZP-er of niet: rijbewijs innemen voor altijd. Sowieso rijden met drank op is op z'n minst gezegd erg fout, en als je dan nog afhankelijk bent van je rijbewijs voor je inkomen ben je helemaal dom bezig.
Door dat achterlijke gedrag van die notoire verkeersgek moeten nu 2 andere mensen boeten, ongelofelijk!

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:59

Chubby schreef:

Jammer, want als je de berichten hier leest, zou die vent er echt niet zomaar mee wegkomen.

joyforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:00

Chubby schreef:
joyforever schreef:
Vreemd dat een jury dan medelijden heeft met zo iemand.

Zo zie je maar, lezen is ECHT moeilijk! Hahahaha, sorry ik ben een dressuurprikker!