Duitse dressuurequipe wint met overmacht de landenwedstrijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:45

Mooiste paard/combi, vindt ik toch Bechtoltsheimer en Mistral hojiris.
Die combi oogt zo happy, geen zwiepen met de staart.
Gewoon altijd super relaxed!

Rath rijdt Totilas prima, maar zoals eerder omschreven in een artikel hier.
Het is net een Van Gogh ondertekenen met Monet o.i.d!!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:47

Adelinde kan zeker beter, maar ik weet niet of de andere 3 erg veel beter kunnen. Ik heb de punten die ze normaal krijgen niet zo in mijn hoofd. Het zal zeker spannend worden in Rotterdam. Ik ben wel benieuwd naar een filmpje van Totilas en de Nederlanders.

Floor_x

Re: Duitse dressuurequipe wint met overmacht de landenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:50

Beetje domme vraag misschien.
Maar dit was de landenwedstrijd
Komen er in Aken nu ook nog individuele wedstrijden?

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:52

Hoezo bedoeld sjef volgende keer beter beroep doen op nadien
Hans word met tango meer wardeerd en hij blijft groeien
Leuk voor werth goed gereden

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:59

tiger27 schreef:
Hoezo bedoeld sjef volgende keer beter beroep doen op nadien
Hans word met tango meer wardeerd en hij blijft groeien
Leuk voor werth goed gereden

Nadine had in Aachen iets meer punten, nl over de 71 procent. Ik denk dat hij dat bedoeld.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:33

Ik was er vandaag bij in Aken en Rath was echt beter dan de Nederlanders, geen twijfel aan
Ik was echt aangenaam verrast!

Laura haar rit met Mistral Hojris was ook heeeeel goed!

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:38

Sonador schreef:
Mooiste paard/combi, vindt ik toch Bechtoltsheimer en Mistral hojiris.
Die combi oogt zo happy, geen zwiepen met de staart.
Gewoon altijd super relaxed!

Rath rijdt Totilas prima, maar zoals eerder omschreven in een artikel hier.
Het is net een Van Gogh ondertekenen met Monet o.i.d!!

Net terug uit Aachen en geweldige dressuur gezien. Ben het met je eens dat Laura en Mistral de mooiste/beste combi zijn. Zij had alleen wat foutjes in de wissels en Rath reed foutloos, anders had zij gewonnen. Die Britten gaan sowieso geweldig. Die Charlotte met haar tweede paard net achter Edward!!!

Isabel reed ook fantastisch, eigenlijk was het hele Duitse team heel goed. Maar waar was Dablino eigenlijk, ze waren maar met z'n drieën?

Een Duits echtpaar naast me zei hoe jammer ze het vonden dat Edward en Totilas uit elkaar waren. Zij vonden Edward de beste ruiter en Edward/Totilas de beste combinatie ooit. Rath reed goed maar hij kreeg niet het oorverdovende applaus dat Edward vorig jaar kreeg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:51

Shalot schreef:
Jahhh duh Als je Totilas koopt weet je zeker dat je goud haal. Maar ben benieuwd zonder Totilas of ze dan ook goud hadden.

En nog niet zo lang geleden zou hij hem niet eens naar de X gereden krijgen zonder Gal :(:)
Get over it. Duitsland heeft Nederland vaak genoeg verslagen zonder Totilas ;) En daarbij, Nederland kan het kennelijk ook niet zonder Toot dus?

Mooi dat Adelinde in tegenstelling tot HP de hand in eigen boezem steekt.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-07-11 19:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:52

Cayenne schreef:
Hij was vandaag gewoon met afstand de beste.
Daar was geen twijfel over mogelijk!
Adelinde deed het ook erg netjes, jammer van de foutjes. Parzival zat duidelijk met z'n hoofd nog in z'n box.
Sisther en Edward heb ik helaas niet gezien. Happie en Tango zijn ook weer vooruit gegaan.
Tango moet alleen duidelijk van achter nog wat sterker worden. De galop was nog erg moeilijk allemaal.

Pfff ik vind jou altijd zon vreeemde reacties hebben. die pirouettes en passage/piaffe touren kunnen beter bij totilas hoor.
Het gehele kippenvel moment is weg vind ik

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:54

Nou hij word er nou ook niet bepaalt beter door
Rath ree netjes maar het is wel minder met toot geworden

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:16

HEt viel mij op dat Rath een flink stel langere benen heeft en tijdens het doorzitten in draf een vreemde knik in zijn rug krijgt, misschien dat dit te maken heeft door de ongelovelijke kracht van dit paard? Het is niet het beste wat Toot heeft gelopen misschien en er kunnen mensen zijn die de combinatie met gal er netter uit vond zien, maar kunnen we niet genieten van het feit dat het dier nog steeds in de wedstrijdsport wordt uitgebracht, prachtige scores haalt, gefokt en getraind is door Nederlanders. Tuurlijk is het zuur, maar zeggen dat het een slechte rit was, maakt het echt niet anders dan dat het is.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:37

Waar kan ik het terugzien?
Ik wordt nu wel erg benieuwd.. :=

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:48

Op youtube zoeken op Totilas Aachen 2011 en dan kun je hem zien. Hierop is trouwens te zien dat ie toch een foutje had in de zag zig. Achter niet helemaal doorgesprongen. En inderdaad, de aanleuning moet nog beter en stiller.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:54

Hermelientje schreef:
Net terug uit Aachen en geweldige dressuur gezien. Ben het met je eens dat Laura en Mistral de mooiste/beste combi zijn. Zij had alleen wat foutjes in de wissels en Rath reed foutloos, anders had zij gewonnen. Die Britten gaan sowieso geweldig. Die Charlotte met haar tweede paard net achter Edward!!!

Isabel reed ook fantastisch, eigenlijk was het hele Duitse team heel goed. Maar waar was Dablino eigenlijk, ze waren maar met z'n drieën?

Een Duits echtpaar naast me zei hoe jammer ze het vonden dat Edward en Totilas uit elkaar waren. Zij vonden Edward de beste ruiter en Edward/Totilas de beste combinatie ooit. Rath reed goed maar hij kreeg niet het oorverdovende applaus dat Edward vorig jaar kreeg.

Wat 'lief' van die mensen zeg :)
En tsja, dat oorverdovende applaus mag 'ie eerst verdienen hoor, Edward heeft Totilas opgeleid en er bloed, zweet en tranen ingestopt, Rath stapt erop en denkt er wel even mee weg te rijden en alles te winnen. Logisch dat je dan minder gewaardeerd wordt. (sorry mensen ik kan het nog steeds niet hebben :o ).

Ik neem aan dat er nog wel individuele proeven en een kür komt voor degenen die dan door zijn? Ik denk dat er voor Adelinde zeker nog winst te behalen valt, ze kan beter, ik vind haar sowieso gewaagd aan Bechtolsteimer. Totilas.. tsja misschien als Parcival een héél goede dag heeft, dat ze hem dan kan verslaan.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:00

Rath was gewoon de beste en ja, dat kippevelgevoel is er niet meer, maar daarom kan ie nog wel winnen.
Nederland gaat echt heel hard hoger moeten gaan scoren, Sjef zei al dat de ruiters de kwaliteit absoluut hebben,maar we gewoon afhankelijk zijn van het paardenmateriaal.
Dat de duitsers toch op 3 combinaties royaal kunnen winnen is verdiend.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:04

LuffB schreef:
HEt viel mij op dat Rath een flink stel langere benen heeft en tijdens het doorzitten in draf een vreemde knik in zijn rug krijgt, misschien dat dit te maken heeft door de ongelovelijke kracht van dit paard? Het is niet het beste wat Toot heeft gelopen misschien en er kunnen mensen zijn die de combinatie met gal er netter uit vond zien, maar kunnen we niet genieten van het feit dat het dier nog steeds in de wedstrijdsport wordt uitgebracht, prachtige scores haalt, gefokt en getraind is door Nederlanders. Tuurlijk is het zuur, maar zeggen dat het een slechte rit was, maakt het echt niet anders dan dat het is.

Omdat Rath netter zit dan Gal, lijkt dit anders.
Edward Gal is hét voorbeeld van een stoelzit. Waar die tienen vandaan kwamen... :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:06

Janine1990 schreef:
LuffB schreef:

Omdat Rath netter zit dan Gal, lijkt dit anders.
Edward Gal is hét voorbeeld van een stoelzit. Waar die tienen vandaan kwamen... :?

En zoveel kleiner is Rath toch niet dan Gal....

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:06

Achja Nederland heeft Duitsland nu een keertje laten winnen,maar het Nederlandsteam staat nu weer op scherp dus de Duitsers zullen aan het eind van het verhaal weer aan het kortste eind trekken en het Podiumblok plaats 2 of 3 mogen betreden.
Het liefst nog ernaast met beide beentjes op de grond laten plaatsen dus naast het podiumblok,dat zou de beste plek zijn voor ze! :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:07

Ayasha schreef:

Dacht ik ook niet, maar ik weet geen exacte getallen... :D

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:13

Ayasha schreef:

Daar dacht ik ook al aan ja, Gal is zeker niet klein, ik denk dat ze niet heel veel schelen. Rath laat zijn benen echter beter hangen zodat ze in lijn met zijn schouder zijn, zoals het hoort.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:14

SanderD schreef:
Ayasha schreef:

Daar dacht ik ook al aan ja, Gal is zeker niet klein, ik denk dat ze niet heel veel schelen. Rath laat zijn benen echter beter hangen zodat ze in lijn met zijn schouder zijn, zoals het hoort.

:j maar bij Gal werd altijd gezegd dat hij zo zat omwille van zijn lengte.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:15

Dat is bullshit, dan zou ik ook zo moeten gaan zitten. Want ik zal vast niet veel kleiner zijn dan Gal.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:17

Paddenpad schreef:
Achja Nederland heeft Duitsland nu een keertje laten winnen,maar het Nederlandsteam staat nu weer op scherp dus de Duitsers zullen aan het eind van het verhaal weer aan het kortste eind trekken en het Podiumblok plaats 2 of 3 mogen betreden.
Het liefst nog ernaast met beide beentjes op de grond laten plaatsen dus naast het podiumblok,dat zou de beste plek zijn voor ze! :P

Uh, meestal zet Duitsland NL terug als het erop aankomt hoor. :')

Rath is zonde van mijn schouders/hoofdhouding. Maar verder zit hij beter dan Edward, die zit idd in stoelzit.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:22

milou123 schreef:
Paddenpad schreef:

Uh, meestal zet Duitsland NL terug als het erop aankomt hoor. :')

Rath is zonde van mijn schouders/hoofdhouding. Maar verder zit hij beter dan Edward, die zit idd in stoelzit.

Nou nee dat zie je verkeerd,dat willen ze vaak wel proberen en dan meestal door valsspel omdat ze het anders niet kunnen winnen,waarbij ze puntje bij paaltje toch weer aan het kortste end trekken!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:23

Hoezo valsspel?