Horse Event: Probleempaarden en Annemarie van der Toorn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armani88

Re: Horse Event: Probleempaarden en Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:24

Voor wanneer moet je dit opgeven?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:30

vraag ik me ook af...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:39

Haha, wat zijn er veel probleempaarden eigenlijk als je dit zo leest......

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:40

zou t fijn vinden mits de eigenaren akkoord gaan, om te weten waarom t paardje zo doet :) Of het echt is omdat ze t nog niet kent, of echt een angst.. als ik een borstel op dr rug doe dan ist al rennen...

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:55

heb je hem al vanaf kleins af aan? misschien is er ooit iets gebeurd? klem komen te zitten? onder voerbak miscchien? of iets anders.. misschien klappen op zijn rug gehad?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:57

het is niet mijn paardje :P ik verzorg haar sinds paar maanden, dus weet het ook niet, maar ze krijgt dan gelijk veel wit in dr ogen, staart tussen dr benen etc.. en dat met alleen al een borstel op dr rug...

ik wou dr een keer een deken op doen, ik denk dat kent ze ook vast wel nou ze dacht dat ze doodging.. pfff uur met de deken gespeeld en geaaid maar schoot niks op

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:26

Sharissael schreef:
Angeliekje schreef:
Ik vind het helaas ook te ver voor mij en mijn paard.

hihi ja, 202 km is mij een beetje te ver :o

Maar je kunt ook zonder paard komen en Annemarie aanspreken (ze staat tussendoor regelmatig in haar stand) om te vragen hoe je dit het beste kan aanpakken.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:26

Gelukkig heb ik geen probleem paard =]
Maar ik kan wel zeggen dat bij Annemarie je paard veilig is ;)

Hoop er toch weer een keer langs te gaan met mijn paard voor een leuke cursus, heb er al heel wat kunnen leren.
Zeker een aanrader dus!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:37

Ik snap nooit zo goed dat mensen hun paard hiervoor opgeven..
Als je paard echt angstig is dan krijg je dat in een uurtje nooit goed.
Het is zo'n overdaad daar, het is zo groot.
Ik zou mijn angtige paard daar echt nooit aan blootstellen.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:39

Zou wel een update willen van degene die vorig jaar met hun paard bij HE 2011 waren en een sessie met Annemarie hebben gehad.
Ben zeer benieuwd hoe het nu met hen gaat!

Kan me nog een flinke tinker herrinneren en een mooie welsh merrie!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:42

@Kelly_Taco
Er wordt ook gezegd dat je paardje daarna nog in training gaat bij Annemarie.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:06

Het is inderdaad echt niet voor maar een uurtje, daarna krijg je nog training en alles.
Dat is ook iets wat Annemarie altijd zegt bij haar clinics, kan best dan tijdens die clinic heel goed gaan, maar dat wil niet zeggen dat het probleem is opgelost, daar gaat wel wat meer tijd overheen.
Ik heb mijn paard dan niet bij HE gehad, maar wel met hem meegedaan aan cursussen en ook bij Dan en Grant om hem te leren buitenrijden. Nu heeft ie dus al op het strand gereden en gaat hij regelmatig naar buiten.
Helemaal toppie.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:15

PaysBas schreef:
Zou wel een update willen van degene die vorig jaar met hun paard bij HE 2011 waren en een sessie met Annemarie hebben gehad.
Ben zeer benieuwd hoe het nu met hen gaat!

Kan me nog een flinke tinker herrinneren en een mooie welsh merrie!

Ik kan natuurlijk niet voor de eigenaren praten, maar wel vertellen wat we na Horse Event nog met de paarden hebben gedaan.

Samen met Karel ben ik naar Limburg gegaan om de eigenaresse van Akribat (zondag HE 2010) te helpen op zijn eigen locatie. Later hebben we nog mailcontact gehad met de eigenaresse. Akribat zal nooit een makkelijk paard worden, maar ze heeft aan nu voldoende handvatten te hebben om zijn gedrag goed op te vangen.

Rhoda (de welshpony die niet in de trailer wilde) is hier een weekje geweest om beter te leren laden.
Sindsdien is de eigenaresse heel hard aan het oefenen geslagen en gaat het laden eigenlijk best goed. Tenminste, dat zijn de laatste berichten die ik heb gehoord ;-)

Uriana (het bange paard van vrijdag) is hier ook een weekje geweest toen Dan en Grant hier waren. We hebben allerlei gekke dingen gemaakt om haar te leren beter om te gaan met dingen die ze spannend vindt.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:16

Ik heb mijn pony vorig jaar opgegeven voor HE, het is een moeilijke lader en na een slechte laadervaring durfde ze zelfs niet meer in de buurt te komen van de trailers die dicht op het erf stonden.

Stond er eerst net zoals Kelly een beetje sceptisch tegenover, want het is een zenuwachtig en stressgevoelige pony, maar het voelde ergens ook als een kans die ik aan moest grijpen. Het was mij dan ook absoluut niet te doen om die demonstratie tijdens HE, maar des te meer om de training die je daarna nog aangeboden kreeg.

Ik moet zeggen dat het allemaal super is verlopen. Ze zijn Rhoda thuis op komen halen met een gigantische trailer. Na de demonstratie hebben ze d'r ingeladen zodat ze meer mee naar huis kon en in november heeft ze een week op het trainingscentrum gestaan. Hierna konden we thuis een poostje niet oefenen ivm de sneeuw, maar van het voorjaar zijn we volle bak aan de slag gegaan en ik kan d'r nu bijna alleen laden.

In juni zijn we voor het eerst op pad gegaan en we hadden er gewoon een goed gevoel bij, we wisten dat we d'r hoe dan ook (des noods met wat hulpstukken) op de trailer zouden krijgen. En na twee keer aanlopen op een gigantische open wei stond ze erop, ik was echt zo trots!

Ondanks dat jullie de setting van het evenement misschien wat minder aanspreekt zijn het echt professionals en zou ik Rhoda zo nogmaals opgeven :j

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:25

Ik heb mn pony ook opgegeven!!!! En hoop echt zo ontzettend dat we worden uitgekozen!!! Mijn pony is vooral ontzettend bang voor euhhhhhhhhhh eigenlijk alles hihi! Maar vooral voor veranderingen:
Een hooi bak in dr paddock waar ze al 2 maanden zonder enig probleem uit at moest even verplaatst worden. We hebben deze even opzij geschoven( toen ze niet in de paddock stond) en vervolgens 1 meter verplaats ten opzichte van de plek waar hij normaal stond..............Patrice kwam de paddock weer in en zag dat de bak verplaatst was met als gevolg een pony die met 300 km per uur door de paddock vloog en er niet meer in de buurt wilde komen :') schiet mij maar lek |o .

Ik ben zo benieuwd waar dit nou vandaan komt en wat er aan gedaan kan worden!!!! ( dit is nog maar een klein voorbeeldje van de rare acties die ze heeft hihi )

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:40

chantalhaf schreef:
Ik heb mn pony ook opgegeven!!!! En hoop echt zo ontzettend dat we worden uitgekozen!!! Mijn pony is vooral ontzettend bang voor euhhhhhhhhhh eigenlijk alles hihi! Maar vooral voor veranderingen:
Een hooi bak in dr paddock waar ze al 2 maanden zonder enig probleem uit at moest even verplaatst worden. We hebben deze even opzij geschoven( toen ze niet in de paddock stond) en vervolgens 1 meter verplaats ten opzichte van de plek waar hij normaal stond..............Patrice kwam de paddock weer in en zag dat de bak verplaatst was met als gevolg een pony die met 300 km per uur door de paddock vloog en er niet meer in de buurt wilde komen :') schiet mij maar lek |o .

Ik ben zo benieuwd waar dit nou vandaan komt en wat er aan gedaan kan worden!!!! ( dit is nog maar een klein voorbeeldje van de rare acties die ze heeft hihi )

_O- Sorry hoor, voor jou zal het wel niet altijd even grappig zijn, maar ik zie het helemaal voor me en kom helemaal niet meer bij.

Mijn paard is zelf trouwens ook zo'n drol hoor. Laatst had de manege-eigenaar een heel klein scharniertje aan de deur van de bak wit geschilderd en dat was dus doodeng. Hij durfde er echt niet langs, hij is 10 jaar, in een bak vol jonge net ingereden paarden die er zo langs liepen....

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:47

nou ik heb er foto's van ( weet niet of je die hier mag plaatsen ) en moet zeggen achteraf heb ik ook wel om die foto's gelachen hoor!!!! hihi maar..... moet er wel bijzeggen: elke dag van dit soort geintjes wordt je af en toe wel een beetje moedeloos van :j

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:53

Dat soort foto's mogen hier zeker!!!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:57

Wat een goed initatief! Op deze manier heb je een win-win-win situatie.

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:00

Ok komt ie! Foto's zijn wel vanaf de tel genomen dus niet heel scherp. En hou in je achterhoofd dat er ECHT NIET IEMAND met een eng ritselend zakje achter het hek staat ALLEEN PATRICE EN DE HOOI BAK hihi.

Patrice loopt niets vermoedend de paddock in maar dan:
WOWWWWWWWWW SCHRIK DIE BAK IS EEN METER OPZIJ GELOPEN!!!!
Afbeelding

en dan:
RENNEN VOOR JE LEVEN WANT ECHT........... OP DEZE PLEK EET IE JE OP!!!!!!!!!!!!!!!!!
Afbeelding
:') :') :')

Het is echt waar......... de bak is echt maar een metertje opzij gezet :j

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:05

Wat een hilarisch paard joh, maar het is wel irritant.

Ik ben er ook bij geweest toen Uriana in Oudenhoorn stond, ontzettend gaaf paard, maar ook bang voor van alles, tijdens de cursus echt allerlei dingen neergelegd, zeiltjes, balkjes. Uiteindelijk ging het best heel goed met haar, dus het paard leert ervan, wij leerden ervan, eigenaar leert ervan. Echt geweldig.

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:13

Hilarisch zeker! Maar niet als je ernaast loopt en ze heeft zo'n lompe actie!!! Hahhaha reken maar dat je erachteraan vliegt :j ( spreek uit ervaring )

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:21

Haha, die foto's geweldig. Maar ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd wat dat dan is dat zo eng is. Benieuwd of je daar ook een antwoord op krijgt.

Zoals die beesten soms kunnen schrikken, dat kan toch nooit goed voor hun hart zijn. En denken ze dan echt dat ze opgegeten worden of zo.

Soms rijd ik buiten en dan is echt alles eng. En dan vliegt er een troep vogels op, waar ik dan weer van schrik en dan loopt hij heel kalm door, zo van moet je daar nou van schrikken? 8)7

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:56

Idd!!! Ze schrikken van dingen waarvan je het totaal niet verwacht! Komt er wat aan en zet je je schrap omdat je er van overtuigd bent dat ze daarvan gaan schrikken.......... GEBEURD ER NIKS HAHAHAH

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:43

Mijn paard was vorige jaar door de selectie heen, helaas was het uit eindelijk geen doen meer voor haar en is ze naar de eeuwige weides gegaan.
Vind het een goede acties en als ik een "probleem" paard had had ik hem zo weer op willen geven :')