Sonse ruiters hebben erg veel last van crossers en verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:40

EmptyWords schreef:
wat ben ik blij dat dit op de veluwe gewoon neit mag.... gewoon geen crossmoteren toegestaan.. nou ja, op de verharde weg wel... maar daar rijd ik niet

In de Brabantse bossen zijn crossmotoren ook niet toegestaan hoor ....

femkesanders

Re: Sonse ruiters hebben erg veel last van crossers en verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:02

ik heb met mijn paard op een stal gestaan waar de eigenaar zelf met de motorcross de bossen inging,
De paarden waren hier behoorlijk aan gewend, wil niet zeggen dat iedereen rekening met elkaar moet houden.en dat deden ze daar zeker wel, en als iemand zich niet gedroeg ging hij er wel achteraan kon behoorlijk wat mensen in de motortak zeg maar.
mijn paard toen (helaas overleden) werd hyper maar bleef onder mij, maar nu heb ik een bijna 4 jarige en dat is toch andere koek.

er wordt pas wat ondernomen tot er een dodelijk ongeval valt en daar zit niemand op te wachten.

Ik hoop echt dat er voor beide partijen iets wordt gedaan ook hun mogen van mij ergens crossen, maar niet op de ruiterpaden.
wij reden ook vaak tussen de militairen als ze oefening hebben lekker omdraaien en de andere kant in rijden,
er moet ook voor crossers een plekje zijn.

maar in het verhaal staat nog een punt en dat is dat het autoverkeer zich ook zo a-sociaal gedraagt, het is toch van de zotte dat ze tussen de lesgroep door proberen te rijden. echt levensgevaarlijk!

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:07

Ook hier hebben we er last van in de Bossen bij Herpen (Herperduin). Daar grenst het motorcrossterein van Berghem aan en maar al te vaak kom je ze al jakkerend ook in het bos tegen als je een bosrit aan het maken bent. Zelfs de meest brave paarden blijven dan niet rustig staan als er meerdere van die knetterklojo's }:0 aankomen.
En dan te bedenken dat alles is afgezet met (smalle) hekjes en stroomdraad..

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:51

Ik woon aan de bosrand van Mariahout. (vresselse bossen o.a) En bij ons komen ze wel zo snoeihard achterlangs gecrosst, wij hebben wel 30x politie gebeld, en bleven zeggen dat ze ze niet konden pakken. Wat wel kan, want ze zijn daar minstens een uur aan het crossen. Ze rijden heel het bos kapot. En ze hebben ons nu al 4x bedreigd, dat als we de politie bellen, we de lul zijn. Ik heb 2 jonge paarden achter, en die schrikken zich elke keer lam als ze weer langskomen. Als ze mij in het bos tegenkomen met mn haflinger dan rijden ze gewoon kei hard naar me toe. Erg fijn, want mn haflinger is pas een halfjaar onder het zadel en vind die dingen dood eng. Gelukkig is het geen wegrennerd, maar de politie en staatsbosbeheer doen er iig geen ruk aan...

je moet dus maar zelf uit kijken, maar de volgende keer laat ik mn hond los als ze weer achter komen dreigen. Ze zijn echt heel erg onbeschoft. Ze hebben ook mijn moeder een keer omgeduwd terwijl ze van achter aan kwamen rijden.. Stelletje debielen.

femkesanders

Re: Sonse ruiters hebben erg veel last van crossers en verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:02

nou zsazsa dat is wel heeel grof en dan er nog niets aan doen belachelijk,
ik zou wel aan je eigen veiligheid denken, en evt. foto's of een fimpje maken.

het kan toch niet anders dan dat ze deze lui dan moeten oppakken vooral met die dreigementen.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:05

Cayenne schreef:
Daarom is het overleg met de gemeente en Rijkswaterstaat voorzichtig gestart om de toegang tot het bos af te sluiten en slagbomen te plaatsen op ruiterpaden.

Op zich een goede maatregel. Alleen.....dat hebben ze bij ons ook gedaan, waardoor de menners (en die heb je hier veel!) niet meer welkom zijn in de boswachterij :\

Niet dat ik het gecross goedpraat, maar er is kennelijk een behoefte onder dat 15-25 jarig crossbrommergespuis 8-) . Misschien kan er ergens een legale crossbaan worden aangelegd zodat de overlast in ieder geval vermindert??? (........alleen wil niemand zoiets weer in de achtertuin. Ik ook niet trouwens :D

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:07

@adrija, hier is een crossbaan notabene langs het bos. Maar het is volgens mij verboden om op een baan te crossen zonder toezicht. Dus die banen worden allemaal gesloten, totdat het wedstrijd is. Ze kunnen trainen op een club, maar niet iedereen wil dus bij een club, of daarheen. En die zitten hier dus het bos onveilig te maken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:33

Adrija schreef:
Cayenne schreef:
Daarom is het overleg met de gemeente en Rijkswaterstaat voorzichtig gestart om de toegang tot het bos af te sluiten en slagbomen te plaatsen op ruiterpaden.

Op zich een goede maatregel. Alleen.....dat hebben ze bij ons ook gedaan, waardoor de menners (en die heb je hier veel!) niet meer welkom zijn in de boswachterij :\

Lijkt mij dat die slagbomen zo moeten zijn dat je er met een paard langs kan, maar als je er met een paard langs kan dan kan je er toch ook met een crossmotor langs?

Ik heb overigens nog geen (nieuwe) slagbomen gezien.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:59

Marcella schreef:
Helaas ook in Bladel. Maar dan ook dit soort dingen enz. Sommige houden rekening, maar er zijn er ook zat die dat niet doen.
Afbeelding

Bij ons houdt een enkeling er rekening mee maar meestal scheuren ze gewoon langs je af zonder wat gas in te houden!
Erg fijn!
Bij ons zijn het voornamelijk veel buggy's en motorcrossers.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:15

_Zsazsa_ schreef:
@adrija, hier is een crossbaan notabene langs het bos. Maar het is volgens mij verboden om op een baan te crossen zonder toezicht. Dus die banen worden allemaal gesloten, totdat het wedstrijd is. Ze kunnen trainen op een club, maar niet iedereen wil dus bij een club, of daarheen. En die zitten hier dus het bos onveilig te maken.

De baan is elke woensdag- en zaterdagmiddag open en deze jongen zitten zeker weten niet bij ons in het bos. Ik kom bijna wekelijks op de baan en hun hebben zeer veel respect voor paarden meerdere mensen (vriendinnen of vrouwen van hun rijden zelfs paard)
Helaas dreigt de gemeente dat ze die baan willen sluiten......
Dus wie het wel zijn is helaas niet bekend.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:46

Wel toevallig dan dat op woensdag en zaterdag het bos het drukst is met crossmotors. En dat ik ze vanuit het bos naar de crossbaan heb zien rijden. ;) Dus degene die naar de baan gaan zitten ook bij ons in het bos. Sinds wij zovaak de politie hebben gebeld, komen ze zelfs met z'n 8en lekker achter onze tuin doorgecrosst met middelvingers. Ik herken genoeg busjes die zowel op de baan crossen als doordeweeks of zondags in het bos.
Maargoed, hoe dan ook. Ze mogen daar niet komen en ze hebben geen respect voor mens of dier. Hadden ze dat wel, zouden ze niet in het bos komen. Ik hoop dat ze de baan daar gauw sluiten, zodat ze het bos niet als warming up gebruiken. En ook dat ze eens wat slagbomen neer gaan zetten.

LLusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:10

Ik ben ook zo'n sonse ruiter (niet van Sonniushof) en ik kan melden dat de Sonse bossen hartstikke gesloten zijn voor gemotoriseerd verkeer. Ik kan ook beamen dat de overlast vreselijk toeneemt. Crossers zijn er iedere dag en de paden (vooral de ruiterpaden, want die zijn blijkbaar het leukst) zijn helemaal aan gort gereden. Een van mijn paarden is al wat ouder en heeft artrose en dit paard heeft moeite met al die kuilen en bulten. Het heeft ook helemaal niets met verkeersmak of niet te maken. Mijn paarden zijn helemaal verkeersmak en gaan ook niet op de vlucht van een crossmotor, maar ik moet er niet aan denken wat er gebeurt met een groepje kinderen op ponies die een stel van die idioten tegen komen. Gewoon verkeer op een weg is voor paarden echt minder eng dan die brullende crossmotoren. Laatst kwam een groep van zo'n dertig stuks (op een zondagochtend nota bene) langsgescheurd. Ook veel wandelaars met kleine kinderen zijn zich toen helemaal kapot geschrokken. Ik kan iedereeen maar één advies geven: altijd de politie bellen (0900 8844) en een beschrijving en als het kan ook de nummerplaat doorgeven (soms zijn die best goed te lezen). Als er heel veel meldingen komen dan kan de politie dit niet blijven negeren. De gemeente Best heeft zelfs een motorcrossopsporingsteam dat ze in kunnen zetten dus het is niet zo dat ze niets kunnen doen. Mocht de politie meelezen (je weet nooit): de heren crossers zijn iedere weekdag rond 19.00 uur te vinden achter museum Bevrijdende Vleugels (bij het hek) en op zaterdag en zondag op dezelfde plek om 11.00 uur. Jullie hoeven ze daar alleen maar op te vangen. Het gaat meestal om een groepje met in ieder geval een blauwe, een gele en twee orange motoren die ook vrijwel altijd in die volgorde rijden. Dit is de harde kern, vaak zijn ze echter met veel meer.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:17

LLusitana schreef:
Mocht de politie meelezen (je weet nooit): de heren crossers zijn iedere weekdag rond 19.00 uur te vinden achter museum Bevrijdende Vleugels (bij het hek)

Wat voor ons ruiters 'achter' het museum is, is voor de meesten links van het museum, gezien vanaf de Sonseweg ;)
Maar daar is het idd helemaal dramatisch gesteld met de paden. Ze pakken daar ook echt iedere keer precies het rondje ruiterpad, te zien aan de bulten in met name de bochten.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:01

Mijn kind is daar nu op ponykamp. Je moet er toch niet aan denken dat een groep van die kleine kindjes met pony aan de kletter gaan :n

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:31

Eens in Haaksbergen gehad, een paar jaar terug tijdens de herfstvakantie. Grote dagtocht, met 15 man en 3 begeleiders (in het bos zouden we gaan splitsen in 3 groepjes van 5) de grote weg oversteken met behulp van stoplichten. Alleen bleven die dingen te kort op groen, en wij moest wel doorrijden. Gaat een auto 1 van de begeleiders paarden aantikken en heel hard toeteren en in z'n vrij gas geven... Paard raakt helemaal in paniek en vliegt er vandoor zonder ruiter, werd 10 minuten later op diezelfde weg geschept door een vrachtwagen. Dood. Aantal pony in paniek onderuit gegleden en wat al was overgestoken vloog naar het bos.

Toen die man werd aangehouden zei hij nog doodleuk dat hij niet wist dat paarden zo konden reageren!!! :(
Na 1 toeter zag zelf de grootste leek (mijn moeder :') ) dat het fout dreigde te gaan.... En toch doorgaan....

Die &&$*((&# heeft zelf nooit een straf gekregen....

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:22

Tafje schreef:
Ook hier hebben we er last van in de Bossen bij Herpen (Herperduin). Daar grenst het motorcrossterein van Berghem aan en maar al te vaak kom je ze al jakkerend ook in het bos tegen als je een bosrit aan het maken bent. Zelfs de meest brave paarden blijven dan niet rustig staan als er meerdere van die knetterklojo's }:0 aankomen.
En dan te bedenken dat alles is afgezet met (smalle) hekjes en stroomdraad..

Inderdaad... had er een paar maanden geleden nog mee te maken, ze scheurden als maniakken door het bos en over de zandvlakte (dwars tussen mensen door) en scheurden ons tegemoet op de heuvel en we konden geen kant op... = steigerend paard wat bijna achterover valt en rit terug via vakantiepark over de weg om maar te ontwijken... :\