EmptyWords schreef:wat ben ik blij dat dit op de veluwe gewoon neit mag.... gewoon geen crossmoteren toegestaan.. nou ja, op de verharde weg wel... maar daar rijd ik niet
In de Brabantse bossen zijn crossmotoren ook niet toegestaan hoor ....
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

aankomen.
Cayenne schreef:Daarom is het overleg met de gemeente en Rijkswaterstaat voorzichtig gestart om de toegang tot het bos af te sluiten en slagbomen te plaatsen op ruiterpaden.
. Misschien kan er ergens een legale crossbaan worden aangelegd zodat de overlast in ieder geval vermindert??? (........alleen wil niemand zoiets weer in de achtertuin. Ik ook niet trouwens
Adrija schreef:Cayenne schreef:Daarom is het overleg met de gemeente en Rijkswaterstaat voorzichtig gestart om de toegang tot het bos af te sluiten en slagbomen te plaatsen op ruiterpaden.
Op zich een goede maatregel. Alleen.....dat hebben ze bij ons ook gedaan, waardoor de menners (en die heb je hier veel!) niet meer welkom zijn in de boswachterij
Marcella schreef:Helaas ook in Bladel. Maar dan ook dit soort dingen enz. Sommige houden rekening, maar er zijn er ook zat die dat niet doen.
_Zsazsa_ schreef:@adrija, hier is een crossbaan notabene langs het bos. Maar het is volgens mij verboden om op een baan te crossen zonder toezicht. Dus die banen worden allemaal gesloten, totdat het wedstrijd is. Ze kunnen trainen op een club, maar niet iedereen wil dus bij een club, of daarheen. En die zitten hier dus het bos onveilig te maken.
Dus degene die naar de baan gaan zitten ook bij ons in het bos. Sinds wij zovaak de politie hebben gebeld, komen ze zelfs met z'n 8en lekker achter onze tuin doorgecrosst met middelvingers. Ik herken genoeg busjes die zowel op de baan crossen als doordeweeks of zondags in het bos. LLusitana schreef:Mocht de politie meelezen (je weet nooit): de heren crossers zijn iedere weekdag rond 19.00 uur te vinden achter museum Bevrijdende Vleugels (bij het hek)

) dat het fout dreigde te gaan.... En toch doorgaan....Tafje schreef:Ook hier hebben we er last van in de Bossen bij Herpen (Herperduin). Daar grenst het motorcrossterein van Berghem aan en maar al te vaak kom je ze al jakkerend ook in het bos tegen als je een bosrit aan het maken bent. Zelfs de meest brave paarden blijven dan niet rustig staan als er meerdere van die knetterklojo'saankomen.
En dan te bedenken dat alles is afgezet met (smalle) hekjes en stroomdraad..