Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Samm schreef:Nederland is wat dat betreft gewoon een k u t land!! We moeten eerst van alles uitzoeken en regelen voordat er iets kan en mag gebeuren. Inladen die beesten en wegwezen! De animalcops zijn hier meer dan hard nodig!

Rocamor schreef:Samm schreef:Nederland is wat dat betreft gewoon een k u t land!! We moeten eerst van alles uitzoeken en regelen voordat er iets kan en mag gebeuren. Inladen die beesten en wegwezen! De animalcops zijn hier meer dan hard nodig!
correct me if I'm wrong, maar is het bij de animal cops ook niet zo, dat ze eerst proberen contact te leggen met de eigenaar (langsgaan, brieven achterlaten etc). De eigenaar krijgt daar toch ook eerst de mogelijkheid te reageren (tenzij levensbedreigende situatie voor het dier). In niet-levensbedreigende situaties hebben ze dan toch ook nog een dwangbevel en politie-begeleiding ed nodig?
josien_m_ schreef:Los van alle roep om maar in te grijpen: heeft iemand al gewoon een baaltje hooi voor ze neergelegd?
muissie5 schreef:http://verenigingeigenpaard.nl/blogs.as ... cleId=1418
Is dit hetzelfde paard wat nu dood is?
Zo niet, kan iemand mij vertellen waar het is, dan ga ik die beestjes voeren!
( hooi, water, en een knuffel)
Tjonge heb er gewoon niet van geslapen!
geerke schreef:even voor degene die het plan heeft ze te voeren....alleen een klein beetje hooi.
Net genoeg om in leven te blijven....zelfs teveel hooi kan dit soort paardjes dood doen neervallen.
(een ingewikkelt verhaal over metabolisme wat op een heel laag pitje staat en dan in ene wel brandstof krijgt....ik heb ze dood zien neervallen juist door te gaan voeren)
josien_m_ schreef:Maar " de instanties" hoezo? Kunnen mensen toch zelf ook doen?
De dierenbescherming is ook maar gewoon een club.
Ik bedoel te zeggen dat we er wel schande van spreken maar gewoon zelf kunnen helpen. Dat vind ik ieders verantwoordelijkheid en niet alleen die van "de instanties".