Extreme verwaarlozing van twee paarden, een geit en een koe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:43

Al die bureaucratie... Hopelijk wordt de eigenaar snel gevonden en kunnen de diertjes geholpen worden. Het vosje ziet er wel erg mager uit op de foto maar kijkt nog wel helder uit de ogen gelukkig, vraag mij af hoe de andere dieren er aan toe zijn... Hoop dat het goedkomt met ze

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:59

deze mensen moet ze het zelfde doen gewoon geen eten geven
dan merk ze vanzelf wat deze dieren hebben voor honger hebben gehad
idooten die ze zijn :( _-:(

Samm

Re: Extreme verwaarlozing van twee paarden, een geit en een koe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:20

Nederland is wat dat betreft gewoon een k u t land!! We moeten eerst van alles uitzoeken en regelen voordat er iets kan en mag gebeuren. Inladen die beesten en wegwezen! De animalcops zijn hier meer dan hard nodig!

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:21

heb je goed gezeg :j

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:31

Samm schreef:
Nederland is wat dat betreft gewoon een k u t land!! We moeten eerst van alles uitzoeken en regelen voordat er iets kan en mag gebeuren. Inladen die beesten en wegwezen! De animalcops zijn hier meer dan hard nodig!

_/-\o_

Nadine_v_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:36

gelukkig is er nu de partij voor de dieren! ik ben zelf ook al een aantal keer achter dieren bescherming etc aan geweest voor de dieren van mijn buren, maar ze mogen niets doen zolang de dieren eten krijgen. Een dier is gewoon een bezit, net als een fiets! belachelijk! Jullie weten dus wat ik stem :P

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:39

Laat ze maar dezelfde regels als in Amerika gaan volgen, dan zal er nog maar héél weinig verwaarlozing zijn. Mocht er eindelijk eens een dierenpolitie komen dan meldt ik me graag aan als vrijwilliger :\

yevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:19

vragen of de eigenaar vrijwillig afstand wil doen? wat de f..
man man man, Nederland moet zich doodschamen. zoals eerder gezegd; inladen en wegwezen, gewoon in beslag nemen die beesten.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:36

Als iemand dit al een hele tijd terug gezien heeft en gemeld, waarom gaat dan niemand in de tussentijd voer geven????????

Mag dat ook niet?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:58

Samm schreef:

correct me if I'm wrong, maar is het bij de animal cops ook niet zo, dat ze eerst proberen contact te leggen met de eigenaar (langsgaan, brieven achterlaten etc). De eigenaar krijgt daar toch ook eerst de mogelijkheid te reageren (tenzij levensbedreigende situatie voor het dier). In niet-levensbedreigende situaties hebben ze dan toch ook nog een dwangbevel en politie-begeleiding ed nodig?

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:08

Precies, meestal zijn die dieren toch goed verstopt. Ik kijk eigenlijk naar ieder paard wat ik zie, maar ik zie nooit vermagerde paarden/dieren. En toch gebeurt het idd veel. Vreselijk. Hopelijk sterken deze dieren snel aan.

Maar wat vreemd, zoals IndezzW al zei, ze wísten dat dat paard ondervoedt was. En toch heeft niemand iets gedaan? Maakt het dan niemand wat uit dat dat paard overlijdt omdat niemand alarm slaat?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:12

bah wat vies zeg!!
niet normaal meer....

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:21

Los van alle roep om maar in te grijpen: heeft iemand al gewoon een baaltje hooi voor ze neergelegd?

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:27

Rocamor schreef:
Samm schreef:

correct me if I'm wrong, maar is het bij de animal cops ook niet zo, dat ze eerst proberen contact te leggen met de eigenaar (langsgaan, brieven achterlaten etc). De eigenaar krijgt daar toch ook eerst de mogelijkheid te reageren (tenzij levensbedreigende situatie voor het dier). In niet-levensbedreigende situaties hebben ze dan toch ook nog een dwangbevel en politie-begeleiding ed nodig?

Ja dat weet ik niet precies, wel weet ik dat ze er daar veel meer bovenop zitten en je een veeel hogere straf krijgt. Ik heb ook wel eens gezien dat ze dieren weghalen en dan proberen de eigenaar te achterhalen. En in de mildere gevallen krijgen ze dan wen fikse boete en kunnen op betaling hun dieren terug krijgen maar worden dan wel wekelijks gecontroleerd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:29

josien_m_ schreef:
Los van alle roep om maar in te grijpen: heeft iemand al gewoon een baaltje hooi voor ze neergelegd?

inderdaad,dat zou niet gek zijn....anders vallen er nog meer doden. :(
Wachten tot instanties wat gaan doen in de zin van inbeslagname hebben de dieren op dit moment niet veel aan.Een plukje hooi wel,en schoon water.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:49

Nou, Achterlijk dat dit gewoon nog steeds gebeurd. Waar hebben deze mensen hun verstand? Mijn paard was van het winter dun. En dan niet zo dun! Maar toen dacht ik al SHIT en ik kon er niet van slapen. Vorrige week had mevrouw een schuur plek van haar vliegendeken. Op haar borst en redelijk groot. Dit is in een dag gebeurd, en ik schaamde me zo erg. Maar goed dit komt natuurlijk vaker voor en het is geen ramp. Maar zelfs op zulke momenten voel ik mij al rot en denk ik al dit gebeurd me nooooooit meer! En moet je deze mensen nou eens bezig zien. Als je het mij vraaagt? Ik hang ze persoonlijk op!!

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 07:40

Het zou inderdaad geen gek idee zijn als iemand deze dieren voorziet van een baal hooi en vers water....
Jammer dat al die instantie ook zoiets niet kunnen verzinnen.....

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 07:44

Maar " de instanties" hoezo? Kunnen mensen toch zelf ook doen?
De dierenbescherming is ook maar gewoon een club.
Ik bedoel te zeggen dat we er wel schande van spreken maar gewoon zelf kunnen helpen. Dat vind ik ieders verantwoordelijkheid en niet alleen die van "de instanties".

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:17

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:34

muissie5 schreef:
http://verenigingeigenpaard.nl/blogs.as ... cleId=1418

Is dit hetzelfde paard wat nu dood is?
Zo niet, kan iemand mij vertellen waar het is, dan ga ik die beestjes voeren!
( hooi, water, en een knuffel)

Tjonge heb er gewoon niet van geslapen!

Volgens mij is het een andere pony.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:23

even voor degene die het plan heeft ze te voeren....alleen een klein beetje hooi.
Net genoeg om in leven te blijven....zelfs teveel hooi kan dit soort paardjes dood doen neervallen.
(een ingewikkelt verhaal over metabolisme wat op een heel laag pitje staat en dan in ene wel brandstof krijgt....ik heb ze dood zien neervallen juist door te gaan voeren)

Juulhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:46

triest! :n
hoe kunnen mensen dit doen!

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:07

geerke schreef:
even voor degene die het plan heeft ze te voeren....alleen een klein beetje hooi.
Net genoeg om in leven te blijven....zelfs teveel hooi kan dit soort paardjes dood doen neervallen.
(een ingewikkelt verhaal over metabolisme wat op een heel laag pitje staat en dan in ene wel brandstof krijgt....ik heb ze dood zien neervallen juist door te gaan voeren)

Het lijkt me ook niet verstandig om zomaar te gaan voeren. Wel lief bedoeld natuurlijk, maar wie weet word er dan nog meer schade gemaakt dan er al is. Tuurlijk moeten ze eten. Maar ik denk dat hier snel iets moet gebeuren voordat het echt te laat is en voor er allemaal verschillende mensen aan komen zetten met 'wondermiddeltjes' wat natuurlijk top bedoeld is. Daar zal ik zeker niks negatiefs over zeggen.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:16

josien_m_ schreef:
Maar " de instanties" hoezo? Kunnen mensen toch zelf ook doen?
De dierenbescherming is ook maar gewoon een club.
Ik bedoel te zeggen dat we er wel schande van spreken maar gewoon zelf kunnen helpen. Dat vind ik ieders verantwoordelijkheid en niet alleen die van "de instanties".

Dat is zeker waar, maar als 'wij' de pony's gaan voeren kan dit bij 'de instanties' de indruk wekken dat de dieren nu wel worden verzorgd. Zie bijvoorbeeld wat er gebeurde in de verwaarloosde paardenkwestie aan de Lozerlaan te Den Haag (meerdere malen in het nieuws op TV geweest, paarden die oa. tot aan de knieën in de bagger stonden). Buurtbewoners voorzagen de dieren van water en voer, hierdoor kon de de paarden niet in beslag worden genomen daar ze beschikking over water en voer hadden. Hierdoor is het een zéér langdurige kwestie geworden, geen idee of het inmiddels is opgelost. Naar mijn weten hebben de buurtbewoners de paarden toen weggehaald en ergens ondergebracht.

Verder dient men in zulke omstandigheden het bijvoeren onder begeleiding van een dierenarts te doen, daar - zoals al door verschillende bokkers aangekaart - je dieren in deze situatie gemakkelijk dood kunt voeren.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:16

Gewoon massaal gaan bellen met de dierenbescherming is misschien een snellere weg? Dit heb ik zelf ook eens gedaan. Heb wat vrienden op getrommeld en die hebben ook allemaal een belletje gedaan. Natuurlijk niet allemaal in 1 uur. Dit heeft wel gewerkt want er was inderdaad binnen een paar dagen iets gebeurd. Alleen zou je moeten weten waar het paard en de andere dieren precies staan. Maar is er inmiddels niet al iets gebeurd? Wie o wie weet iets meer