'Succes van Totilas kan ook nadelen geven voor sport' *clip*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:57

T shirt voor 119 ? een gek die erin trapt.

maar hoe zit het met het paardenwelzijn ? bokt valt normaal over iedereen, die zn paard geen contact laat hebben met soortgenoten.
hij zal niet de wei opgaan (stel je voor ),laat staan met een ander paard.zeker niet gezien zijn reactie op een buurpaard..
als ie nog hier stond, zou de DB/caviapolitie dan ook bij hem langs gaan ?

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:11

Het schijnt dat T ook bij Gal de wei niet op ging, hij gaat niet grazen, maar rondrennen, en verwondt zichzelf daarbij. Weet niet hoe die hem stalde. Maar dat hij geen paardenleven heeft, is mede door het bedrag....

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:15

Jan Schuil besloot niet voor niets om deze naam aan Totilas te geven, er zit nl. een hele geschiedenis achter. Zou mooi zijn dat de nieuwe eigenaren dat ook in ere houden en iets minder commercie rondom Totilas opkloppen.

Neemt niet weg dat ik bewondering heb voor Matthias Rath, juist om zijn lef voor dit paard te kiezen.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 11-07-11 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:15

Ze hebben van een paard, een robot gemaakt :=

Hij wordt zó geïsoleerd, niet normaal, als hij niet eens meer naast een ander paard kan staan, waar gaat dit dan héén !

Ik moest trouwens erg lachen om het hele bericht zelf, overdrijven is ook een zaak :+
"Ik heb God gezien" ... *PROEST* ! := :')

Waar blijft (de nu achterliggende) gedachte dat dit gewoon nog een doodgewoon paard is ?
Ik betwijfel het stérk of Toot een gelukkig paard is, zonde van het dier :n

Michael1104

Re: 'Succes van Totilas kan ook nadelen geven voor sport' *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:20

het gaat erom dat ie te jaloers is dat er een ander paard naast 'zijn' solarium staat...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:25

Justin Bieber fans
Ik heb God gezien
T-shirts van 119 euro
Een handschoen met modderspatten

EN DAN DAT GEZICHT VAN RATH ERBIJ!

:')

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:27

Laat de commerciemachine Schockemöhle dit maar niet lezen.....dan staat Tootje de komende dagen alleen maar handschoenen te "bemodderen" om te verkopen tijdens de volgende wedstrijd! :+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:29

Citaat:
Sinds zijn debuut in 2007 wist de in Nederland geboren Totilas alles te winnen. Over de hele wereld is hij goed voor uitverkochte dressuurwedstrijden en dankzij hem zijn verschillende grote wedstrijden uitverkocht, terwijl er voorheen soms geen hond kwam kijken. Dankzij zijn supersterrenstatus is de dressuursport nu weer helemaal hot.

Wat een Bullshit. Anky heeft de dressuursport (weer) groot gemaakt toen zijn ineens wereldkampioen werd in amerika(toch). Ik kan mij dat bericht nog herinneren in de krant, niemand had nog amper van haar gehoord maar hierna ging het in een stroomversnelling.
Bonfire was destijds net zo'n held als Totilas nu is.

Verder is het wel weer duidelijk wat een kut leven die beroemde paarden hebben door de mensen gekte. |(
Zenyatta had het beter in haar glorie tijd...die mocht tenminste rennen.

T-shirtje van 120 euro..sta er niet van te kijken. Wat kost tegenwoordig een jas van PK of van HV? Ook van die achterlijke prijzen.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:29

luve_rozes schreef:
Het schijnt dat T ook bij Gal de wei niet op ging, hij gaat niet grazen, maar rondrennen, en verwondt zichzelf daarbij. Weet niet hoe die hem stalde. Maar dat hij geen paardenleven heeft, is mede door het bedrag....

Ik heb toendertijd wel filmpjes op de hyves van Nicole Werner gezien van toot in een paddock, lekker rennen en rollen... maar wie zegt dat dit niet bij Rath gebeurt?
Vanuit het bericht lijkt het idd of Toot een paard-arm bestaan heeft, maar hoe betrouwbaar is het bericht? Het hele bericht straalt niet echt objectiviteit uit... wellicht bestaat zijn dag wel uit meer dingen dan in een rubberbox staan met 2 ballen, solarium en accupunctuur... ik hoop het wel tenminste!

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:30

Daar gaaaaaan we weer...
Als ik dit dus goed begrijp kan Totilas niet naast paarden staan als het hem niet aan staat? Dat wordt nog wat als dat op concours gebeurt.
Sorry hoor, maar laat dat paard ook lekker paard zijn.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:30

Best leuk in het fimpje om te zien hoe hij er thuis bij staat, maar een t shirt van €119? :+ Dat kan je ook zelf laten afdrukken bij de hema, ben je iets goedkoper uit denk ik... :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:31

mylittlejoy schreef:
Laat de commerciemachine Schockemöhle dit maar niet lezen.....dan staat Tootje de komende dagen alleen maar handschoenen te "bemodderen" om te verkopen tijdens de volgende wedstrijd! :+

Volgens mij zijn die t-shirts van de familie Linsenhoff hoor :P

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:32

Zou dat dier uberhaupt wel weten wat gras is???

Te triest voor woorden.. voor 't paard dan he /3
Mensen die een paard als "God" zien én een T-shirt kopen voor 119,00 zijn in mijn ogen niet helemaal bij hun hersenpannetje :+

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:39

arm paard .... van paard omgetoverd naar geldmachine!
gras, weet hij denk ik neit eens meer wat dat is ....

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:45

Mindfields schreef:
Waar maakt iedereen zich toch zo druk om? Nog steeds begrijp ik het niet hoor. Anky koopt een Grand Prix paard uit spanje maar dat maakt niet uit, maar och och als DUITSLAND toch notabene, een paard bij ons koopt. Dat paard was overigens TE KOOP he :D

Haha nou ik snap het wel, totilas is het bekendste paard wat er op dit moment rondloopt, met 3 wereldtitels. Upido is een paard waar tot voorkort niemand van had gehoord.

Beetje een samenvatting van het totilasverhaal dit stuk, maar die 120 voor een shirt, be-lach-elijk.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:48

luve_rozes schreef:

En dat doen paarden als ze het niet gewend zijn. Dat rennen is na een dag of 3 ook over, en dan staan ze lekker te grazen :j

Ik ben het wel eens met het stuk dat ze eigenlijk gewoon een olympische medaille hebben gekocht.

Verder vind ik persoonlijk wel dat Rath een nette ruiter is.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:51

Pffft.
Mensen worden helemaal dol van Totilas.
Bizar hoor.

Die tweede foto laat Toot wel op zijn mooist zien. :))

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:56

*heeft video gezien*
Wat een kleine stal heeft ie _O-
Ik vond de training ook niet vloeiend gaan :o

Ik vind het echt erg... Indd het is gewoon een goude olympische medaille kopen :(

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:02

Wat een kleine donkere box zeg, hij is er op achteruit gegaan.
Bij Edward had hij een immense box, tot zijn knieën in het stro zo ongeveer, veel meer licht.

Moest wel ff kei-hard lachen bij het kijken van het filmpje.
Hoe Matthias daar staat te praten in de camera, onverstaanbaar en die kop erbij. :D :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 10:03

Totilas heeft in totaal drie boxen.
Dit zal wel een ander zijn, want zijn grote box is ook echt GROOT.
Een balzaal is er niets bij :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:06

3 boxen?
Dat heb ik niet verstaan.

Als ze hem nou es een box geven met paarden ernaast. Of staan er wel paarden naast?
Zo afzonderen is niks lijkt me.

Zijn daar foto's van? :D

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:06

Ben het er wel mee eens dat hij nadelen kan geven aan de sport, of in elk geval aan de jurysport.
Welke jury kan hem nu nog objectief beoordelen.............

Verder vind ik het gedoe rond dit paard uiterst irritant.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:07

griebels schreef:
luve_rozes schreef:

En dat doen paarden als ze het niet gewend zijn. Dat rennen is na een dag of 3 ook over, en dan staan ze lekker te grazen :j

Ik ben het wel eens met het stuk dat ze eigenlijk gewoon een olympische medaille hebben gekocht.Verder vind ik persoonlijk wel dat Rath een nette ruiter is.

Dat is natuurlijk nog maar de vraag. Je hebt een grote kans, maar het is toch afhankelijk van meerdere factoren.

NZuidII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:09

T moet ook niet gekker worden. Een paard wat voorheen als paard gezien en behandeld werd. Word nu gezien als een diva, een fenomeen, een legende. Dus moet hij accupuntuursessies ondergaan, staan er bewakers bij zijn box en mag hij er dagelijks uit om gezadeld te worden en moet hij zijn kunstjes even laten zien wat hem in die jaren geleerd is.
Hij wordt behandeld als een grootse voetballer niet meer als een paard.
Ik vind het triest, geen wonder dat hij geen andere paarden kan verdragen als hij onder zijn solarium staat. Hij weet niet eens dat 't soortgenoten zijn...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:12

Ik wou net zeggen, toen hij aankwam bij Linsenhoff waren er beelden van een andere box, die echt stukken groter was. Ik denk dat Toot qua verzorging etc echt niets te kort komt.

Ik ben dan wel geen fan van Rath en Toot als combinatie in de ring, maar ik vind het wel leuk om te zien dat hij wel echt dol is op Toot. Rath is vaak een beetje aandoenlijk penny in dit soort filmpjes. En dan zeker met die shirtjes (hoewel dat natuurlijk ook weer commercieel is)!