Vrouw aangehouden wegens mishandeling op manege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:16

[/quote]
We hebben de slacht gebeld, we hebben zelfs nog geprobeert om dat paard van de slacht te kopen.
Maar paard is echt bij die slachter afgemaakt. (weet even niet hoe ik deze zin het beste kon typen)[/quote]

Oh wat vreselijk... nou ik vind wel dat jullie je best hebben gedaan om dat dier te redden...

Helaas geen happy end |( ik hoop dat die vrouw nooit meer een paard koopt en dat manege-houders en pensionhouders geïnformeerd zijn/worden om deze vrouw niet op stal aan te nemen.

Sterkte

ps. sorry ik weet niet hoe je kan reageren op een berichtje van iemand anders...
Laatst bijgewerkt door Essie_Bokkie op 08-07-11 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:17

@domixXx Dat ook ook waar en dan zit je niet op een pennybrigade te wachten.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:18

wat een raar verhaal....

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:19

Jeetje wat een vreselijk verhaal. Voor de gedupeerde mensen maar ook voor het paard.
Ik heb er zo ook een gekend die haar gezonde paard heeft laten afmaken omdat ze niet wilde verkopen uit angst bij wie het dan terrecht zou komen.
die had ook wat last van 'demonen' zullen we maar zeggen.
Die kon ook heel ver gaan....
Te bizar dit.

marianne1980

Re: Vrouw aangehouden wegens mishandeling op manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:33

Ik ken weer degene die het paard toen even heeft meegenomen nadat de trailer gekanteld was op de snelweg. Ik heb de vrouw even in het voorbijgaan gezien, maar had het verhaal nog niet gehoord dus heb er niet bewust op gelet.. Hoorde wel dat ze een beetje typisch was.. Volgens mij had het paard toch alleen een scheur in zn lip?

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:37

Hmm vraag me wel af hoe de dader zich afgelopen dagen gevoelt moet hebben, met een halve manege in je nek, jou te vertellen wat wel en niet kan! Sterker nog zelfs geld gaan inzammelen zodat je bijna verplicht wordt om je paard over te dragen. Ik vindt het echt een super raar verhaal.

En uuh wat dat aanrijden betreft, ik begrijp uit het verhaal dat de dader een trailer achter de auto had, op het moment dat ze mensen aanreed? Nou ik weet niet hoor maar ik kan echt niet heel erg hard optrekken als ik een geladen trailer achter de auto heb.

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:38

marianne1980 schreef:
Ik ken weer degene die het paard toen even heeft meegenomen nadat de trailer gekanteld was op de snelweg. Ik heb de vrouw even in het voorbijgaan gezien, maar had het verhaal nog niet gehoord dus heb er niet bewust op gelet.. Hoorde wel dat ze een beetje typisch was.. Volgens mij had het paard toch alleen een scheur in zn lip?

klopt.

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:39

tteettt schreef:
Hmm vraag me wel af hoe de dader zich afgelopen dagen gevoelt moet hebben, met een halve manege in je nek, jou te vertellen wat wel en niet kan! Sterker nog zelfs geld gaan inzammelen zodat je bijna verplicht wordt om je paard over te dragen. Ik vindt het echt een super raar verhaal.

En uuh wat dat aanrijden betreft, ik begrijp uit het verhaal dat de dader een trailer achter de auto had, op het moment dat ze mensen aanreed? Nou ik weet niet hoor maar ik kan echt niet heel erg hard optrekken als ik een geladen trailer achter de auto heb.

Zelfs de politie zei, dat de grootste/zwaarste ongelukken gebeuren bij een lage snelheid.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:41

Poeh, moeilijk verhaal zo. Wat er ook is gebeurt, niets rechtvaardigt het zomaar aanrijden van iemand. Als je al zover bent om dat te doen denk ik niet dat je er überhaupt nog rekening mee houdt dat iemand zwanger is.

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:02

Je hebt er rare bijlopen. Sneu voor het paardje en de mensen die aangereden zijn. Snap niet wat je bezield.. als je boos bent kun je ook gewoon weggaan zonder iemand van de sokken te rijden

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:16

Maar als ze dan toch al zo'n aparte is, waarom dan nog drammen over die maand opzegtermijn.
Laat haar dan lekker gaan.
En tja het blijft haar eigen paard, dus mag ze er mee doen en laten wat ze wil.
Geen reden om mensen dan aan te rijden, maar goed.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:36

Omdat jij als bedrijf ook rechten hebt Dakotah, ze heeft immers een contract ondertekend en was dus akkoord gegaan met de voorwaarde. Zij heeft zich dus aan de regels te houden, een beetje raar doen om zo te krijgen wat je wilt? kom zeg ik zou me ook niet op mijn dak laten zitten.

Maar wat een bijzonder bizar verhaal dit zeg, en wat bijzonder spijtig voor dat paard.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:36

tteettt schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens.
En paard merkt er niets van of hij naar de slacht gaat, of naar een andere eigenaar.
Het is vreselijk zonde om een gezond paard te laten gaan, maar dat is wel haar keuze geweest, daar had niemand anders zich mee mogen bemoeien...

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:37

ook mijn idee Dakotah, ik blijf het raar vinden, Tuurlijk stal eigenaar mag een klant aanspreken misschien zelfs wel 2x maar als die klant dan niet luisterd en toch eigen gang gaat. Dan kan hij de klant verzoeken om te vertrekken, maar een actie beginnen om iemand z,n paard af te nemen?

En blijf erbij je kan gewoon niet heel hard optrekken met een geladen trailer dus zou je verwachten dat er tijd is om aan de kant te gaan.

En fidodido zegt het eigenlijk zelf al, de Politie geeft ook aan de de meeste ongelukken!!!!! gebeuren met lage snelheid! Nogmaals ongeluk, ook politie gaat er kennelijk nog niet vanuit dat er opzet in het spel is.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:46

Het is inderdaad wel haar dier, maar mensen die hun dieren mishandelen doen dit ook vaak met eigen dieren. En ik vind niet omdat het jou dier is, dat je er zomaar alles mee mag... Helaas heeft de hulp van de rest niet geholpen en is het paard toch geslacht. Echt zielig eigenlijk, maarja wat valt daar aan te veranderen...

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:47

tteettt schreef:
ook mijn idee Dakotah, ik blijf het raar vinden, Tuurlijk stal eigenaar mag een klant aanspreken misschien zelfs wel 2x maar als die klant dan niet luisterd en toch eigen gang gaat. Dan kan hij de klant verzoeken om te vertrekken, maar een actie beginnen om iemand z,n paard af te nemen?

En blijf erbij je kan gewoon niet heel hard optrekken met een geladen trailer dus zou je verwachten dat er tijd is om aan de kant te gaan.

En fidodido zegt het eigenlijk zelf al, de Politie geeft ook aan de de meeste ongelukken!!!!! gebeuren met lage snelheid! Nogmaals ongeluk, ook politie gaat er kennelijk nog niet vanuit dat er opzet in het spel is.

Het was niet alleen de manege eigenaren ook manegeklanten en pensionklanten die zelf actie gingen ondernemen.
De manegeeigenaar zei ook laat ze maar gaan, die komt hier gewoon nooit meer het terrein op.

En je was er niet bij, dus heb je niet kunnen zien of iemand aan de kant kan gaan of niet. en ik weet zelf als je kwaad bent kan jij echt wel ineens een peut gas geven hoor! ook met een trailer erachter.
Er zijn genoeg sterke auto's

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:50

@fidodido jij zet inderdaad exact neer wat ik wil benadrukken als zeer ongepast gedrag, en wat mij echt zorgen baart is dat kennelijk niemand bij jullie op de manege heeft nagedacht of die actie wel kan?

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:52

tteettt schreef:
@fidodido jij zet inderdaad exact neer wat ik wil benadrukken als zeer ongepast gedrag, en wat mij echt zorgen baart is dat kennelijk niemand bij jullie op de manege heeft nagedacht of die actie wel kan?

Niemand had dit verwacht. en we hadden ook niet verwacht dat er zoveel mensen kwamen.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:54

Elixir schreef:
Het is inderdaad wel haar dier, maar mensen die hun dieren mishandelen doen dit ook vaak met eigen dieren. En ik vind niet omdat het jou dier is, dat je er zomaar alles mee mag... Helaas heeft de hulp van de rest niet geholpen en is het paard toch geslacht. Echt zielig eigenlijk, maarja wat valt daar aan te veranderen...

Ja maar een actie beginnen om iemand z,n dier afhandig te maken? dat is toch geen oplossing? Jee zeg het is in Nederland gewoon zo dat je zonder controle in welke Form dan ook een dier kunt aanschaven, dus hier is geen toe zicht op. ALs je het hier niet mee eens benst dan zou ik me aan sluiten bij de party van de dieren, en proberen om de wetgeving te veranderen. En wie zegt By the Way dat deze dame haar paard mishandelde? Ik lees alleen dat ze een beetje anders genoemd wordt, en dus ook anders dan gemiddelt met haar paard op gaat? Lijkt me dat het ingeval van duidelijke mishandeling je contact op neemt met de dieren bescherming?

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:55

@fidodido nee precies er is bij jullie op stal heel erg goed na gedacht over deze actie en de eventuele gevolgen!

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:57

tteettt schreef:
@fidodido nee precies er is bij jullie op stal heel erg goed na gedacht over deze actie en de eventuele gevolgen!

Je weet toch niet wat de klanten onderling afspreken?
Ik ben ook maar een klant en hoor zeker niet alles.
Ik hou me toch meestal al afzijdig, word er een beetje moe van al dat geroddel en bemoei met iemand zijn paard.
Ik doe ook lekker mijn ding, laat een ander dat ook doen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:01

Ja en haar ding was lekker haar gang gaan en lekker haar paard te gaan laten slachten. Volgens mij had deze vrouw allang ontoerekeningsvatbaar verklaard moeten worden 8)7 , wat een bizar verhaal.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:05

Vala schreef:
Ja en haar ding was lekker haar gang gaan en lekker haar paard te gaan laten slachten. Volgens mij had deze vrouw allang ontoerekeningsvatbaar verklaard moeten worden 8)7 , wat een bizar verhaal.

Inderdaad!

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:06

fidodido jij was anders wel degene die het eerste artikel even aanvulde. En naar ik begrijp was je erbij dat zei je zelf toch?

@Vala ken jij deze vrouw persoonlijk? Als ze zo slecht voor haar paard was, waarom heeft dan niemand de DB gebelt?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:07

Ik zeg niet dat ze slecht voor haar paard was maar ze gaat een kennelijk gezond paard laten slachten. Dan spoor je niet volgens mij?

Ken jij deze situatie persoonlijk @tteett?