Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sjanie schreef:Ik heb trouwens nooit begrepen waarom in de Z met stang en trens moet worden gereden. Wanneer een paard fijn loopt op een simpel bitje of bitloos moet dat toch ook in de Z kunnen. Maar misschien stel ik een hele rare vraag... don't shoot the pianoplayer....heb er ook niet veel verstand van.
manic schreef:Maar buiten de test wedstrijd is er dus niemand hier die ook daadwerkelijk bitloos wedstrijden gestart heeft?
Als het pak hem beet 85 starts per jaar zijn kun je gerust stellen dat de animo er niet is. Verbaast me een beetje... Ik dacht dat er zoveel mensen perse bitloos wedstrijd wouden rijden, maar dat blijkt dus maar om een hele klein groep te gaan die voornamelijk heel veel lawaai maakt...
Arabesk schreef:manic schreef:Maar buiten de test wedstrijd is er dus niemand hier die ook daadwerkelijk bitloos wedstrijden gestart heeft?
Als het pak hem beet 85 starts per jaar zijn kun je gerust stellen dat de animo er niet is. Verbaast me een beetje... Ik dacht dat er zoveel mensen perse bitloos wedstrijd wouden rijden, maar dat blijkt dus maar om een hele klein groep te gaan die voornamelijk heel veel lawaai maakt...
Jawel, Danielle (weet niet precies hoe je haar boktnaam schrijft).
Het is het kip of ei probleem; omdat er weinig wedstrijden zijn, schrijft niemand zich in. En omdat er minder animo voor is, worden er weinig wedstrijden in georganiseerd.
Ik wil zelf best een keer een Bproef rijden, maar de ponyclub waar ik lid van ben heeft geen bitloze klasse. En ik ga mijn paard er niet uren voor op de trailer zetten.
manic schreef:Dan moet je even de wedstrijdkalender in de gaten houden, want manege de Ruif in Amsterdam heeft al 3 bitloze wedstrijden georganiseerd dit jaar, dus dat zullen ze vast nog wel een keer doen. Daarnaast nog 1 in Broek in Waterland en ook 1 in Boskoop...
85 starts in een heel jaar is echt bizar weinig...
Arabesk schreef:masja schreef:Zonder bit geen aanleuning. Hoe goed je je paard ook aan het lopen hebt, er zal nooit aanleuning zijn.
Omdat wij met zijn allen afgesproken hebben (nou ja het KNHS en de FEI) dat aanleuning nu eenmaal niet zonder bit kan.
Een door mensen bedacht regeltje, misschien moeten we dat eens hierzien
Kennelijk kan een paard ook zonder aanleuning alle gewenste dressuur oefeningen uitvoeren.
manic schreef:Wat zegt je plaatselijke vereniging(en) eigenlijk als je netjes vraagt of ze een wedstrijd bitloos uit willen schrijven?
Van mij mogen ze die aparte wedstrijden allemaal af schaffen en dan graag ook die rare Friezen en barokke wedstrijden... Snap nooit zo goed waarom die paarden een specialse status hebben.
daNiielle_ schreef:Masja wat is dat nou voor opmerking?
Ik ga toch ook geen sporen om doen om vervolgens te laten zien dat je ze niet hoeft te gebruiken?
manic schreef:Wat zijn de extra kosten dan? Jury kan toch gewoon hetzelfde en prijzen kun je samenvoegen met een andere rubriek? Of hebben ze een speciale jury nodig?