Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
daffene schreef:Nou, aan de andere kant heeft deze meneer niet met opzet of met voorbedachte rade deze mensen aangereden. Het is een ongeluk en ik kan me voorstellen dat de meneer in kwestie heel erg veel spijt heeft.
Uiteraard praat ik niet goed dat hij te hard reed en alcohol had gedronken, maar eerlijk is eerlijk, er zijn ontzettend veel mensen die wel eens met een slokje teveel in de auto gaan zitten. Wil niet zeggen dat het slechte mensen zijn.
Het is wel erg voor de familie wat er gebeurd is, maar wat heeft het voor zin om die man 2 jaar in de gevangenis te zetten?
daffene schreef:Nou, aan de andere kant heeft deze meneer niet met opzet of met voorbedachte rade deze mensen aangereden. Het is een ongeluk en ik kan me voorstellen dat de meneer in kwestie heel erg veel spijt heeft.
Uiteraard praat ik niet goed dat hij te hard reed en alcohol had gedronken, maar eerlijk is eerlijk, er zijn ontzettend veel mensen die wel eens met een slokje teveel in de auto gaan zitten. Wil niet zeggen dat het slechte mensen zijn.
Het is wel erg voor de familie wat er gebeurd is, maar wat heeft het voor zin om die man 2 jaar in de gevangenis te zetten?
Citaat:Het paard liep inderdaad op de rijbaan, maar volgens de wet moet dat ook en de berm kon op die plaats niet gebruikt worden.
Popkjen schreef:Ik denk dat deze man zijn zwaarste straf is te moeten leven met de gedachte over wat er gebeurd is...
Lauren1997 schreef:Zo weinig?
Geef hem lekker een paar jaar rijverbod, een 10x hogere boete en nog een jaartje cel.
Dat jongetje heeft er nog steeds last van en het paard is dood.
En dat allemaal omdat hij te veel op had. Nou, dat vind ik toch niet niks.
manic schreef:Leuk of niet leuk, 2-3 glazen bier is wettelijk gewoon toegestaan hoor...
yeye schreef:![]()
![]()
![]()
Mijn vader is met zijn auto van de baan gereden door iemand dat teveel alcohol op had.
Mijn vader is ter plaatse gestorven... achtergelaten door de dader.
2 jaar later is de dader zijn vriendin hem gaan aangeven bij de politie. Hij heeft zelf toegegeven dat hij VEEL TE VEEL gedronken had.
Zijn straf: 6 maanden rijverbod en een boete van 1500 euro aan mij en mijn broer samen
manic schreef:Ik zeg ook niet dat dat in het artikel staat. Ik zeg alleen dat 2-3 glazen bier wettelijk is toegestaan.
Dit in reactie op al de mensen zegt dat je "gewoon niet met alcohol op achter het stuur stapt". Dat mag namelijk gewoon in Nederland en Belgie.
RandyOrton25 schreef:daffene schreef:Nou, aan de andere kant heeft deze meneer niet met opzet of met voorbedachte rade deze mensen aangereden. Het is een ongeluk en ik kan me voorstellen dat de meneer in kwestie heel erg veel spijt heeft.
Ik vind het inderdaad ook met opzet sorry
hoevaak word er niet gezegt dat je niet met drank op achter het stuur moet kruipen
o wat heeft hij een spijt nou sorry van mij had hij zich zelf dood mogen rijden.
Klinkt heel hard maar als je andere bewust zo in gevaar brengt door een glas te veel
ben je gewoon niet goed in je kop
en ook helemaal niets waard.
Nu komt het jongetje er mischien nog goed vanaf maar voor het zelfde geld was dat niet zo
het zal je eigen kind maar zijn die door zo'n figuur even invalide of dood word gereden.
paardenfreak schreef:veelste laag.. zonder dat alchohol verhaal zou het nog iets zijn..
maar met meerdere glazen te veel op! mag het toch echt wel wat hoger uitvallen die straf!yeye schreef:![]()
![]()
![]()
Mijn vader is met zijn auto van de baan gereden door iemand dat teveel alcohol op had.
Mijn vader is ter plaatse gestorven... achtergelaten door de dader.
2 jaar later is de dader zijn vriendin hem gaan aangeven bij de politie. Hij heeft zelf toegegeven dat hij VEEL TE VEEL gedronken had.
Zijn straf: 6 maanden rijverbod en een boete van 1500 euro aan mij en mijn broer samen
dat vind ik nog even laag.. die man had de cel ingemoeten ofzo.. ook nog wegrijden en niks zeggen.. die geld boete slaat ook nergens op te laag.
verschrikkelijk ongeluk zeg.. en dan 2 jaar niet weten wie de dader is.. en dan weer alles opgerakeld..
Rechter zijn antwoord: Volgens ons heeft de beste man erg veel spijt van zijn daden
Meneer heeft zelf 2 kinderen en lachte ons van ver uit
België... Trekt echt nergens meer op!
Sidera schreef:Het blijft een stomme actie, maar om dan weer zo te reageren vind ik raar hoor

En imo mag hij dan dus ook de gevolgen dragen. Die zullen -hopenlijk- emotineel al behoorlijk zijn voor de dader, maar hij mag t ook op andere manieren voelen! Buitenzorg schreef:Sidera schreef:Het blijft een stomme actie, maar om dan weer zo te reageren vind ik raar hoor
Toch kan ik me er ook in vinden in die reactie
Als je dan toch persé MET alcohol op achter t stuur wil kruipen, zoek ik de boom wel voor je uit, ipv onschuldige mensen / dieren mee te nemen in je "val". (Je is hier algemeen bedoeld!)
IEDEREEN weet dat zelfs 1 glas alcohol je reactie vermogen al drastisch kan verminderen. In mijn ogen is het zelfs een poging tot doodslag... Tuurlijk doet ie t niet expres, maar hij stapt wel expres (willens en wetens!) met alcohol op achter het stuur van de auto....En imo mag hij dan dus ook de gevolgen dragen. Die zullen -hopenlijk- emotineel al behoorlijk zijn voor de dader, maar hij mag t ook op andere manieren voelen!