. gewoon vlak voor op is plastic tussenuit trekken een paard is geen koe die let wel op wat die eet
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. gewoon vlak voor op is plastic tussenuit trekken een paard is geen koe die let wel op wat die eet
YouthReiner schreef:Nouja, ik heb hier een beetje een dubbel gevoel over..
Vervelend voor de eigenaren, maar ik zou toch liever paarden wél in beslag nemen ookal is het niet nodig, dan dat ik paarden niet in beslag neem terwijl het wel nodig is.
Als politie-agent kun je het niet altijd in iedereens ogen goed doen, vooral als dieren niet je 'specialiteit' zijn.
Ik ben van mening dat ze de dierenbescherming beter de bevoegdheid kunnen geven dieren in beslag te nemen.

ShamalArabs schreef:en zo is het precies, ik hoop dat deze mensen, als ze over lange tijd vrijgesproken worden,hun paarden nog terug kunnen vinden. Mochten ze "kwijt" zijn, dan heb ik nog wel wat tips voor ze om ze alsnog terug te vinden.Ik snap je dubbele gevoel. Echter is het hier in nederland zo dat er geen opvang is voor de paarden die in beslag genomen worden, deze worden bij boertjes geplaatst die toevallig een schuur over hebben. Vervolgens worden de paarden gewoon verkocht, want die boertjes steken er nauwelijks geld in. Al win je dan toch de rechtzaak, dan heb je je paard er niet mee terug.
De dierenbescherming is een organisatie die voor het over grote deel uit vrijwilligers bestaat, dus we mogen al blij zijn met het werk dat ze doen (vind ik dan).
YouthReiner schreef:Als niemand de dierenbescherming belt om te vertellen waar er verwaarloosde dieren staan kunnen hun dat ook niet weten.De dierenbescherming is een organisatie die voor het over grote deel uit vrijwilligers bestaat, dus we mogen al blij zijn met het werk dat ze doen (vind ik dan).
Wordt anders zelf vrijwilliger, dán kun je dingen veranderen en hoef je niet aan de zijlijn toe te blijven kijken en te oordelen.