'Paarden uit Aadorp zijn ten onrechte in beslag genomen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:40

Natuurlijk is het wel heel droog nu dus ja als het natte weides zijn (en gezien de grote plassen water op de fotos lijkt dat wel zo) kan ik wel geloven dat ze normaal in de drek staan. mjah ze zien er niet slecht uit en kuil in plastic voeren tjah ik doe het ook niet maar als je een grote baal voordroog in een weiland zet is het onmogelijk de onderkant van plastic te ontdoen... Toen mijn paard nog niet bij mij thuis stond werd het door de staleigenaar altijd zo gedaan en ik moet zeggen is nog nooit een van dood gegaan :P. gewoon vlak voor op is plastic tussenuit trekken een paard is geen koe die let wel op wat die eet 8-)

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:43

heeeel apart, ik ben benieuwd hoe dit verloopt.

Doperwt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:43

Toch knap dat veel mensen op basis van een filmpje kunnen concluderen dat de paarden niet verwaarloosd waren. Die paarden die in beslag zijn genomen staan niet op dat filmpje hoor, die staan in de opvang!

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:44

staan foto s van politiemensen met pony s die op een wagen woden geladen lijkt me toch te gaan over de inbeslag genomen dieren. Politie is niet altijd even efficitent maar gaat over het algemeen niet wandeln met ponys die niet inbeslag genomen moetn worden ;)

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:46

Dubbel dubbel, vorrige vn bericht werd door een aantal stellig beweerd dat het zeer rechtvaardig was de inbeslagname, hier lijkt het dan weer totaal de anders....

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:50

Ik denk idd wel dat de foto s vertekend zijn omdat in tijd van de foto spaardjes vers voorjaarsgras op hadden enzo dat is toch anders dan in de winter (het is moeilijker om graatmager paard te hebben in die periode). Ik denk dat het vooral is dat de mensen die toen gerageerd hadden er vlakbij woonde en dat die mensen nu nog niet gereageerd hebben.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:51

de politie van tegenwoordig ...
als er hier wordt ingebroken komen ze niet eens want tsja.. de dader is toch al weg? terwijl we gewoon namen van personen die het hebben gedaan hadden.. en voor onzin zoals een jongentje van 12 die een waterbalon op een raam bij iemand heeft gegooit staan ze hier over de zijk aan de deur.. politie is niet goed snik ze wouden weer even held haftig in het nieuws komen met het 'redden' van zoveel paarden.. maar helaas ze werden een keer met hun neus tegen de muur gedrukt.

xShellie

Re: ' Paarden uit Aadorp zijn ten onrechte in beslag genomen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:54

@ Dobel
Ik wil zelf graag bij de politie en ben het totaal niet met je eens. Ja, ze kunnen vaak niks doen, maar waardoor komt dat? Omdat de overheid op alles bezuinigd en er simpelweg niet genoeg agenten zijn om naar alle meldingen toe te gaan die ze krijgen. Maar ze staan wel altijd voor je klaar als er iets gebeurd.

yentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:55

Politie zal toch niet zomaar paarden in beslag gaan nemen?? In het filmpje zie je alleen de kant van de eigenaren. (wat ook niet raar is als de politie niet wil reageren) Maar goed paarden zien er idd niet slecht uit. Ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:57

Dit staat in het andere artikel: "De actie had plaats in samenwerking met de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming ... "
Ik ben zelf vrijwilliger bij de dierenambulance en wanneer de Landelijke Inspectiedienst dieren in beslag laat nemen is er wel degelijk iets mis. Dit zijn professionals die niet zomaar elk dier in beslag laten nemen.
Eerst komen er meldingen van mensen over een dier/dieren, dan gaat er iemand langs van de dierenbescherming, na een tijd nog eens en even later nog een keer. Als de dieren dan nog niet goed verzorgd worden, wordt er contact opgenomen met de Inspectiedienst en die gaan ook nog eens 2x langs de eigenaren. Als ze dan nog niet goed verzorgd worden, laat de Inspectiedienst ze in beslag nemen.
Ze gaan niet al die moeite doen wanneer dieren niet echt verwaarloosd worden.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:57

YouthReiner schreef:
Nouja, ik heb hier een beetje een dubbel gevoel over..
Vervelend voor de eigenaren, maar ik zou toch liever paarden wél in beslag nemen ookal is het niet nodig, dan dat ik paarden niet in beslag neem terwijl het wel nodig is.
Als politie-agent kun je het niet altijd in iedereens ogen goed doen, vooral als dieren niet je 'specialiteit' zijn.
Ik ben van mening dat ze de dierenbescherming beter de bevoegdheid kunnen geven dieren in beslag te nemen.

ja maar het probleem is dat er zoveel ergere gevallen zijn waar ze niet eens naar omkijken en dan juist het ene geval nemen waar eigenlijk niets aan de hand is (of toch niet zoals wij kunnen zien) en dat vind ik heel spijtig :n

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:58

Er zal vast wel iets zijn geweest (waar rook is is vuur principe) mjah vind het toch raar dat de dierenarts dan getuigd dat de dieren gezond zijn...

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:00

@ Tosca2
Als er een melding wordt gedaan van dieren verwaarlozing wordt daar altijd iets mee gedaan, als er geen meldingen worden gedaan door mensen kan de dierenbescherming het ook niet weten..
Iedereen zou het nummer van de dierenbescherming/dierenambulance gewoon in zijn telefoon moeten hebben staan vind ik! :+

@ cyclo86
Ik ken diverse dierenartsen die voor een beetje geld overal 'ja' en 'amen' op zeggen, hoe #$&^#$%@#$ dat ook is..

charly177

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:05

uhm...

jaa is wel raar

blijf het volgen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:24

ShamalArabs schreef:
Ik snap je dubbele gevoel. Echter is het hier in nederland zo dat er geen opvang is voor de paarden die in beslag genomen worden, deze worden bij boertjes geplaatst die toevallig een schuur over hebben. Vervolgens worden de paarden gewoon verkocht, want die boertjes steken er nauwelijks geld in. Al win je dan toch de rechtzaak, dan heb je je paard er niet mee terug.
en zo is het precies, ik hoop dat deze mensen, als ze over lange tijd vrijgesproken worden,hun paarden nog terug kunnen vinden. Mochten ze "kwijt" zijn, dan heb ik nog wel wat tips voor ze om ze alsnog terug te vinden.

dodelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:30

Als ik deze beelden zie dan kunnen ze eender welke paarden in beslag nemen. Heb er ooit andere aangegeven bij de dierenbescherming die er echt slecht uitzagen en daar is nooit iets aan gedaan.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:40

De politie is hier voorafgaand al eerder aan de deur geweest en heeft toen al een aantal paarden mee genomen die ernstig verwaardeloost waren.

Ze hebben toen een waarschuwing gekregen voor de overige en dat ze een hercontrole zouden krijgen.

De meeste paarden zijn gelukkig ook verbeterd maar ja, nog 22 niet dus...

Ik rij hier ook dagelijks langs en zie ze in de winter ook flink in de bagger lopen zonder grassprietje.
Ze krijgen dan voornamelijk bieten en wortels te eten. Nu is het gelukkig beter maar wacht maar tot de natte periode weer begint..

Maar we zullen zien wat er uit gaat komen!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:50

Ik heb de foto's bekeken en heb maar 1 gedachte : verwaarloosd ?? wie heeft dat in vredesnaam bedacht dat deze dieren (zoals ik ze nu op de foto's zie) verwaarloosd zijn. Iemand die een LOI cursus "hoe hou ik huisdieren' heeft gevolgd ?
Tjonge jonge |o
Laatst bijgewerkt door haan op 29-06-11 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:50

In het filmpje zeggen ze dat er nog nooit iemand is geweest, dat geloof ik niet zo er zal best al eerder een waarschuwwing zijn geweest ze gaan er toch niet met een veewagen naar toe als ze niet weten wat ze aantreffen.

Ik heb geen hoge pet van de dierenbescherming aangezien er veel ergere gevallen zijn die gewoon blijven lopen deze paarden zien er niet slecht uit oke sommige kunnen dikker maar dat kunnen ook jonge paarden zijn.
Ik denk dat mensen die er in de buurt wonen en het dagenlijks zien het best kunnen oordelen.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:53

Als niemand de dierenbescherming belt om te vertellen waar er verwaarloosde dieren staan kunnen hun dat ook niet weten. ;) De dierenbescherming is een organisatie die voor het over grote deel uit vrijwilligers bestaat, dus we mogen al blij zijn met het werk dat ze doen (vind ik dan).
Wordt anders zelf vrijwilliger, dán kun je dingen veranderen en hoef je niet aan de zijlijn toe te blijven kijken en te oordelen. :)

nietgedacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:03

YouthReiner schreef:
Als niemand de dierenbescherming belt om te vertellen waar er verwaarloosde dieren staan kunnen hun dat ook niet weten. ;) De dierenbescherming is een organisatie die voor het over grote deel uit vrijwilligers bestaat, dus we mogen al blij zijn met het werk dat ze doen (vind ik dan).
Wordt anders zelf vrijwilliger, dán kun je dingen veranderen en hoef je niet aan de zijlijn toe te blijven kijken en te oordelen. :)

Er zijn genoeg mensen die bellen, en dan komen ze niet of word er een kans gegeven en komen ze nooit weer kijken. Kom op zeg, laat de politie en justitie hun doppen een keer goed open doen. En en als ze nu geen eigenaar vinden voor inbeslag genomen paarden, dan worden ze ook bij de slager afgeleverd.(En dan heb ik het niet over deze inbeslag genomen paarden want deze man staat zoals het eruit ziet sterk want die dieren zijn gezond). Beste dierenbescherming hiep hiep hoera. :r
Hoop voor de beste eigenaren, dat ze hun dieren terug krijgen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:10

Tegenwoordig hebben ze bestuursdwang, eerst waarschuwen en verbeter je de situatie niet kunnen de dieren in beslag worden genomen.
Dat in beslag nemen, daar hebben ze wel degelijk goede bewijzen voor nodig anders kunnen ze maar overal zomaar dieren in beslag nemen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:17

ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alles gelezen heb maar..........

Ik vind het zacht uitgedrukt behoorlijk belachelijk dat deze dieren in beslag zijn genomen....
zeker omdat er vlak bij onze stal shetjes stonden te verhongeren, de dieren bescherming meerdere keren hier over ingelicht was en het verdomde te komen kijken. Uiteindelijk heeft de eigenaar op verzoek van politie een moeder met veulen van het land af gehaald zodat ze thuis op stal konden sterven!!!!!!

En dan gaan ze deze op het oog goed doorvoede dieren weg halen???????????????
Bij de shetjes waren de hoefjes kompleet omgekrult!!!!!

aaarrrgggg.....wat kan ik hier boos om worden zeg -:(-

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:20

Sjonge jonge, wat is dat nou weer voor actie..... 8)7

Illusjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:24

Jongens! Lees ook ff de reacties in het oorspronkelijke bericht...
Waar komen de berichten en de fotos vandaan? de eigenaren.
Zoals iemand eerder al zei.. er wordt niet zomaar een paard in beslag genomen.
DE fotos zijn niet de fotos van de in beslag genomen paarden.
Als de politie niks wil zeggen gaan ze ook niet met fotos komen.
Als je de reactie in t oorspronkelijke artikel leest zijn dit paarden van een ander. ja zo kan ik t ook.. en dan zielig lopen doen.. sorry hoor maar zomaar een paard in beslag nemen kan in nederland niet.. hier zit wel iets achter.