NK dressuur definitief toegewezen aan Hoofddorp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: NK dressuur definitief toegewezen aan Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:40

ja ,de ruiters willen er graag starten want er is door de gratis entree een andere sfeer en de prijzenpot is voor een hollands concours goed gevuld, kost elk jaar heel heel veel werk om dat rond te krijgen weet ik van dichtbij..en dat allemaal door vrijwilligers..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:42

Destijds was het verhaal toch dat iedereen van die ring gebruik mag maken... Hoe zit dat eigenlijk? Gaat lastig als er een groot hek omheen staat?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:00

ja dat zag ik ook ,ik hoorde wel van mensen die erom heen wonen dat de halve gemeente erop ging zitten met gravende honden en kindjes...lijkt me ook niet best voor je achterberg..misschien daarom maar het openbaar gebruik is dus iet helemaal gelukt als dat hek ook gewoon op slot gaat

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:02

De zij ring is open en kan altijd gebruikt worden. De grote ring is wel afgesloten in verband met gravende honden en ruiters, die de mest van hun paarden niet willen opruimen }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:06

Volgens mij liggen er diverse mooie grote zandbanen in het bos (wat voor de gelegenheid best Landgoed Haarlemmermeersebos mag heten). Het zou wel heel leuk zijn als Vereniging Vooruit ook dit evenement gaat organiseren, ze hebben veel ervaring met het CH. Dat CH is ook altijd gratis gebleven wegens de goede sponsors, de kermis en de braderie. Die laatste twee gaan nu gewoon Country Fair heten en klaar is het plaatje.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:07

Je vergeet Nick & Simon!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:08

tis ook overal hetzelfde... >;)
janouk schreef:
De zij ring is open en kan altijd gebruikt worden. De grote ring is wel afgesloten in verband met gravende honden en ruiters, die de mest van hun paarden niet willen opruimen }>

:roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:17

manic schreef:
Je vergeet Nick & Simon!

Oh ja en Peter Beense natuurlijk ook! Gezellig een liedje zingen, is het publiek ook weer blij en sommige dressuurruiters komen ook lekker los met een slokje op. Het is wel jammer voor sommige dressuurruiters dat ze nu verder moeten reizen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:19

ja en de anderen hebben weer een gelukje dat ze eens iets dichterbij huis zijn [blijft lood om oud ijzer zogezegd]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:23

En bovendien, internationaal is alles ver :).

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:24

t ging hier toch om het nk? ....

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:29

leuk het nk in Hoofddorp, maar hoop wel dat het evenement gratis toegankelijk blijft, daarom kom ik altijd.
Tevens hoop ik dat de standhuur niet omhoog gaat, anders kunnen twee vrienden van mij het evenement voortaan laten varen..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:35

Ik weet niet of het perse 1 evenement wordt... Qua timing zou het wel kunnen, maar was vorig jaar toen ze internationaal sprongen het niet ook in 2en gesplitst?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:53

ja toen is het idd over twee weken verspreid en ik vermoed dat ze dat nu ook weer doen. het springen is nu eenmaal de hoofdmoot voor het eigenlijke cch, de basisdressuur en de subtop is eigenlijk bijzaak..

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:00

leuk dat ze het in hoofddorp gaan organisenen. (woon zelf in hoofddorp).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:05

knollentuin schreef:
ja toen is het idd over twee weken verspreid en ik vermoed dat ze dat nu ook weer doen. het springen is nu eenmaal de hoofdmoot voor het eigenlijke cch, de basisdressuur en de subtop is eigenlijk bijzaak..

Dat zou mooi passen, het NK tweede weekend van juni en de rest van het CH in het derde weekend van juni.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:12

Heel goed, in de buurt en weer vernieuwend! Ich bin dabei!

foekje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:27

Eindelijk weer iets in de buurt! hopelijk is het gratis! dan kan mn moeder er ook eens bij zijn:)

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:30

God, dat is nog een teringeind verder dan Wanroij := Jammer dat de ruiters het er allemaal niet mee eens zijn, maar dat die dus weer niks in te brengen hebben.

Devi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:51

Ligt eraan waar je vandaan komt, ik vind het persoonlijk wel leuk dat het vlakbij m'n woonplaats komt en we ook weer wat leuks qua paarden in Noord Holland hebben.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:06

Ik geef ze groot gelijk, de bodems in Hoofddorp zijn prachtig en vrijwel het hele jaar in tip-top staat! Inderdaad, hopen dat het gratis blijft, maar dat zal nog wel even afwachten zijn. Het is voor mij in ieder geval dichter bij huis. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:28

XladyX schreef:
Ik geef ze groot gelijk, de bodems in Hoofddorp zijn prachtig en vrijwel het hele jaar in tip-top staat! Inderdaad, hopen dat het gratis blijft, maar dat zal nog wel even afwachten zijn. Het is voor mij in ieder geval dichter bij huis. :D

Misschien hangt dat ook een beetje ervan af of het een evenement wordt of dat het gescheiden wordt.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:32

Devi schreef:
Ligt eraan waar je vandaan komt, ik vind het persoonlijk wel leuk dat het vlakbij m'n woonplaats komt en we ook weer wat leuks qua paarden in Noord Holland hebben.

Het is een NK, dwz dat iedereen uit heel Nederland moet komen. Dan is de Steeg toch een heel stuk centraler dan Hoofddorp. En de entourage in de Steeg was super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:40

De Steeg centraal?? Nou, het is maar wat je centraal noemt :).

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:29

Ohw wat leuk, is het voor ons ook een keertje normaal aan te rijden.