Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:11

Oef, zeg dat niet te snel petraaken. Ik zeg niet dat ze het allemaal doen, maar er zijn er bij die uit het niets slaan of bijten.
Of het verhaal helemaal klopt is iets anders, maar doorrijden nadat je paard een kind heeft getrapt? Stap af en verleen eerste hulp, maar rijd niet door.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:13

Wat naar voor het meisje (als dit al gebeurd is zoals het er staat). De journalist heeft volgens mij te veel gedronken toen hij dit schreef want sensatiezoekerig is hij wel met 'Toetakelen'. Kommaan zeg. Daarnaast schrijft hij de naam van het slachtoffer 2 keer verkeerd en een 8 jarige die naar het atheneum gaat? Pardon, volgens mij word dat pas bepaald als je 12 ben toch?

Kan me niet voorstellen dat dit een echte journalist is geweest en anders heeft hij/zij idg de journalistiekschool nooit met een diploma afgerond. Wat een zooitje is het nieuwsbericht zeg.

Verder sterkte voor het slachtoffer.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:13

Ik kan er ook niet echt een beeld bij maken. Paard heeft gebeten en geschopt... Zie niet helemaal goe het gebeurd moet zijn.Vreemde tekst hoor... Neemt niet weg dat doorrijden na zoiets echt niet kan....

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:20

Hmm en op nu.nl is er ook niks op te vinden. Ik begin het ook een beetje dubieus te vinden..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:21

troi schreef:
Hmm en op nu.nl is er ook niks op te vinden. Ik begin het ook een beetje dubieus te vinden..

Het is een bericht uit Belgie. Dat staat vaak niet op nu.nl :)
Het was wel op het Belgische nieuws en staat daar ook op de hoofdsite.

Simbaa

Wat de reden ook is dat het paard het kind verwond is, doorrijden mag nooit!
Hoe erg het kind het paard ook getreiterd heeft, dit valt niet goed te praten.

Ik ben benieuwd naar het hele verhaal, maar doorrijden valt nooit goed te praten!

troi

Goh, dat wist ik niet. Flauw, lijkt me toch even relevant..

Weer wat geleerd dus.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:22

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:25

voor we moord en brand gaan schreeuwen met zijn allen maar even afwachten wat er echt gebeurd is. Vind ook de schrijfstijl erg stemmingmakerig. Maar dat is met veel krantenartikelen het geval.

Indien deze mensen echt doorgereden zijn na een ernstig ongeluk als dit dan ben je natuurlijk niet goed bij je hoofd.
Een misdrijf zou betekenen dat er opzet in het spel is, dat lijkt me toch niet waarschijnlijk....

Ik wil in ieder geval dit meisje heel veel sterkte toewensen, wat moet dat pijn doen zeg.... ;(

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:30

Tsja, ik ken niet de kant van de ruiters qua verhaal, maar ik weet hoe ondoordacht niet-paardenmensen op paarden kunnen reageren.
Mijn paarden zijn ook al meedere keren geschrokken van kinderen (en volwassenen) daardoor.
Kan daar zelf echt pislink over worden.

Misschien wisten de ruiters wel niet dat het zo ernstig was, dachten ze dat het kind alleen aan het huilen was van schrik...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:31

Hmmmm daar had ik eerder nog niet naar gekeken, maar het hele artikel klopt van geen kant, ik vraag me af of de bron wel is gecontroleerd waar de info vanaf komt want idd een 8 jarge naar het atheneun??!! ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:32

Dat een paard slaat als je erop zit dat kan best, maar bijten? Lijkt me sterk? Apart verhaal, wel sneu voor het kind. Maar schijnbaar was ze dus wel erg dichtbij de paarden.

8 jarige naar het atheneum lijkt me ook sterk..

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:33

Atheneum kan wel eens gewoon een schoolnaam zijn, niet een atheneum als bedoelt wordt in nederland(in die bewoording bestaat dat zelfs niet). Maar vindt het een vreemd verhaal.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:35

Ik vind het ook een vreemd bericht...
Kan me haast niet voorstellen dat een paard echt gaat bijten naar iemand als er een ruiter op z'n rug zit.
Aan de andere kant kan ik wèl begrijpen -hoewel ik het uiteraard niet goedkeur of aanvaardbaar vind- dat een paard gaat slaan als er een kind tussen z'n benen komt gelopen (hoewel we dus niet weten of het effectief zo gegaan is)... Maar om dan gewoon door te rijden, dat vind ik echt degoutant. Dit doet onze sport geen goed imago aan!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:36

Hoeveel kinderen rennen er niet ineens op een paard af als ze dat zien? Dit kind was blijkbaar niet onder ouderlijk toezicht? Als het kind zo dicht in de buurt komt en dan geslagen en gebeten wordt, dan geeft dat ook al bedenkingen. Ook de reactie van de ruiters hierop is natuurlijk ook bedenkelijk.
Want stel dat het een ongeluk was en het paard ineens zo reageerde, dan ben je natuurlijk bezorgd. Maar stel dat het kind gewaarschuwd is; toch in de buurt komt en vervolgens gebeten is; hebben ze misschien wel gedacht: eigen schuld, dikke bult... En leek het op dat moment niet ernstig.

Dit verhaal kan zooooveel kanten op dat ik ook wel benieuwd ben naar het verhaal van de ruiters.. Wat vast niet lang op zich zal laten wachten want volgens mij ontkomen die daar niet aan!

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:39

erg raar verhaal. maar wat ik niet snap, het kind heeft een trap gekregen, en is waarschijnlijk gebeten? Dat kan ik me moeilijk voorstellen, want een trap krijg je vanachter het paard en een bijt voor het paard?

weet niet goed wat ik over het verhaal moet denken, wij weten niet wat er nu echt gebeurd is, en kunnen er dus niks over zeggen, behalve meningen geven. tis wel zoals al werd genoemd, we horen het verhaal van 1 kant........

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:41

Ik vindt het echt bizar dat er "excuses" verzonnen worden voor de ruiters...
Als iemand zich misdraagt bij je paarden rij je vlot weg of je stapt af en legt ze even uit hoe en wat.
Maar als een kind zo wordt toegetakeld als op de foto te zien dan zie je dat als je om kijkt.. een volledig bebloed koppie... Een gebroken neus en die wonden, dat moet hebben gebloed als een rund.
Dat is niet goed te praten, ongeacht wat hun verhaal is geweest. Daarnaast zijn zulke jonge kinderen niet altijd thuis in hoe om te gaan met dieren. Zeker niet met paarden, als je daar nooit mee in aanraking komt weet je niet hoe dat allemaal werkt.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:41

ik krijg ook wat vraagtekens.
de ruiters zijn toch niet zoek? die mensen zeiden dat ze de ruiters aanspraken en die schreeuwden dan ze alles zouden betalen. nou als ik het niet zo hebben gedaan zou ik ook niets betalen. daarbij weten ze dus wie de "daders"/ruiters zijn of niet?

verder natuurlijk verschrikkelijk voor het meisje. maar ben ook wel benieuwd naar alle details.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:46

Lusitano schreef:
voor we moord en brand gaan schreeuwen met zijn allen maar even afwachten wat er echt gebeurd is. Vind ook de schrijfstijl erg stemmingmakerig. Maar dat is met veel krantenartikelen het geval.

Indien deze mensen echt doorgereden zijn na een ernstig ongeluk als dit dan ben je natuurlijk niet goed bij je hoofd.
Een misdrijf zou betekenen dat er opzet in het spel is, dat lijkt me toch niet waarschijnlijk....
Ik wil in ieder geval dit meisje heel veel sterkte toewensen, wat moet dat pijn doen zeg.... ;(

Dat het meisje verwond is door het paard, lijkt me inderdaad geen opzet.
Zoals het hier geschreven staat (er even van uit gaande dat dit klopt) zijn de mensen wel doorgereden, terwijl ze wisten dat het meisje gewond was.
Dit is verlating van een hulpbehoevende en dat is wel degelijk een misdrijf!

Het blijft wel een apart verhaal.

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:47

lrm schreef:
de ruiters zijn toch niet zoek? die mensen zeiden dat ze de ruiters aanspraken en die schreeuwden dan ze alles zouden betalen. nou als ik het niet zo hebben gedaan zou ik ook niets betalen. daarbij weten ze dus wie de "daders"/ruiters zijn of niet?

verder natuurlijk verschrikkelijk voor het meisje. maar ben ook wel benieuwd naar alle details.

staat nergens dat die ruiters dat zijden!!!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:48

Het nieuwsblad is 1 van de grootste sensatiekranten in België, gekend om zijn gemakkelijke artikels die iedereen kan begrijpen en zijn onderwerpen die iedereen aangrijpen. De journalist heeft in deze gebeurtenis dus een prachtig verhaal gevonden voor zijn krant.

Ik vind het ongelofelijk erg voor het meisje en haar familie dat dit gebeurd is, maar speculeren ga ik niet doen. Ja, er is maar 1 kant van het verhaal, maar mensen die een kind (etter of niet, jammer dat het sowieso weer aan het kind gaat liggen volgens sommigen hier) bloedend achterlaten zijn niet goed bij hun hoofd. Je laat geen mensen achter die door jouw toedoen zo zijn toegetakeld.

Atheneum is hier trouwens een heel normale naam voor een school, net als lyceum ed. Het heeft hier niets met lager of middelbaar onderwijs te maken, want sommige scholen hebben zelfs kleuters in het atheneum zitten.

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:50

Is hier spijtig genoeg geen 20 km van mijn deur.
Een paard dat bijt en dan stampt naar een kind en dan nog doorrijden.
wat het kind ook moest gedaan hebben het is geen reden om door te rijden!!! Ik hoop dat ze hun vlug vinden en een zware straf krijgen!!!
als die mensen zo al om een kind doen dat iets voor hebben. Hoe doen ze dan bij hun eigen dieren???
Ik wacht echt op beelden van de ruiters!!! Ik kijk gerust effe mee rond dan.
En een paard dat eerst gaat bijten en dan trappen naar een kind op straat is toch wel iets mis mee.
Het atheneum is idd gewoon een schoolnaam in België

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:50

_Hedwig_: helemaal mee eens.
Ongeacht wat er precies is misgegaan zijn ze er na een ongeval met zwaar letsel vandoor gegaan.
Het interesseert mij weinig of het kind misschien bij het paard liep of wat dan ook.
Vindt het eerder diep triest dat de meerderheid van de reacties hier weer probeert de ruiters in te dekken en allerlei suggesties doen die er helemaal een wild-west verhaal van maken.. jammer. :n

En laten we voor de uitleg van sommige woorden even wachten op belgische bokkers, die weten vast meer :)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:53

Medra schreef:
lrm schreef:

staat nergens dat die ruiters dat zeiden!!!

Die mensen riepen dat ze verzekerd waren en dat ze alles gingen betalen. ( uit de begin post)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:55

Vind het een beetje een sterk verhaal. Dit word heel erg van 1 kant verteld, volgens mij is er echt veel meer gebeurd. Alsof ze eerst zeggen dat ze alles betalen en vervolgens in eens die mensen de huid vol schelden. Lijkt me dat hier een woord of daadwisseling is geweest die een beetje door het gezin word achtergehouden.

Lijkt me ook stug dat je bewust een meisje van 8 laat liggen nadat je paard een trap uit heeft gedeeld, hier zit volgens mij veel meer achter.