Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
renatevb schreef:Je gaat toch ook geen bijen in je tuin laten lijkt me, waarom dan wel rond de paarden? Het is een vreslijk ongeval, maar volgens mij wel een dat met wat logisch verstand had kunnen voorkomen worden..
martina1 schreef:Mijn paard is een paar weken geleden waarschijnlijk ook gestoken door bijen. Er was een nest neergestreken in een boom in de buurt en toen ik 's avonds op stal kwam was hij helemaal opgezet, dikke koker, dikke lippen en neus. En overal bulten zelfs op z'n oren. De reactie was er waarschijnlijk binnen een kwartiertje want de staleigenaar had ze een kwartier daarvoor nog gevoerd.
Gelukkig was de dierenarts er binnen een kwartier en heeft hij een prik gehad. Maar als we er niet zo snel bij waren geweest was hij waarschijnlijk overleden, zijn luchtpijp was al verdikt.
idefix4 schreef:renatevb schreef:Je gaat toch ook geen bijen in je tuin laten lijkt me, waarom dan wel rond de paarden? Het is een vreslijk ongeval, maar volgens mij wel een dat met wat logisch verstand had kunnen voorkomen worden..
Hoe voorkom jij dat dan? Bij mij in de tuin wemelde het ervan. Gewoonlijk talen bijen niet naar paarden, dat staat erbij. En tja, in Engeland hebben de mensen minder vertrouwen in de supermarkten dan in NL. Daar zijn ze nog iets meer van de zelfvoorzienendheid. Kan best meespelen. In NL is het gebrek aan imkers inmiddels best een probleem.
Al met al een vreselijk ongeluk natuurlijk. Dat moge duidelijk zijn. Maar inderdaad, het gaat vaker goed dan dat het mis gaat. Gewoon voorkomen dat ze mekaar kunnen storen is afdoende.

_Veronique_ schreef:Vreselijke dood! Aan de ene kant kun je wel zeggen: zorg dan dat die bijen verder weg 'wonen'. Maar aan de andere kant ging het jarenlang goed. Er moet dus wel een verdraaid goede reden zijn waarom de bijen dit gedaan hebben. Toch gauw die bijen of die paarden weg daar!
. Bijen steken dus normaal ook niet zomaar, alleen als ze heel erg bedreigd worden.Rinske schreef:In dat geval zou het dus heel goed kunnen dat één van de paarden op de korven is gaan staan of er op een andere manier aan heeft gezeten.pony_bokt: bijen zijn geen agressieve dieren, lees mijn verhaal nog maar eens door. Bijen steken dus normaal ook niet zomaar, alleen als ze heel erg bedreigd worden.