Tweeentwintig paarden in beslag genomen in Aadorp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

niek_aaron

Re: Tweeentwintig paarden in beslag genomen in Aadorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:30

Sieppus: 22 paarden/pony's dat is maar een klein gedeelte van de veestapel van deze man.............
ben ik benieuwd hoe de verzorging van de rest van zijn dieren is.......

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:31

niek_aaron schreef:
Sieppus: 22 paarden/pony's dat is maar een klein gedeelte van de veestapel van deze man.............
ben ik benieuwd hoe de verzorging van de rest van zijn dieren is.......

Die staan nog op het land. Hij is een handelaar en kijkt niet zo nauw, als je de zoek functie gebruikt dan vind je wel meer van dit soort berichten.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:33

Dierenbescherming moet gewoon veel strenger optreden. Volgens mij was er een politieke partij die de dierenpolitie in ging voeren. Weet iemand of dat gebeurd is????

maudjeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:48

jeeeetje zo veel paarden!!
Jaa idd 68 kan oud zijn maar ook jong ligt natuurlijk ook aan zijn conditie!!!

Nou ik zoek nog een nieuwe uitdagen dus mag hij mij wel 1 geven!:d

Hahahaha

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:01

valt me op dat er de laatste tij veel meldingen zijn in de achterhoek en twente.
laatst ook weer een veulen met 2 gebroken achterbenen en nu weer dit.

slechte zaak.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:29

Is dit dezelfde man die ook altijd zoveel shetjes in de wei heeft staan die ze dan zelf even gaan castreren omdat dat goedkoper is en waar er dan altijd een paar van doodbloeden ? Die dan dagen blijven liggen omdat hij toch niet komt kijken ?
En die inderdaad door heel twente en salland weides huurt in de winter om paarden en pony's in te smijten ?
Iets anders kan ik het niet noemen .

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:32

Rizette schreef:
Is dit dezelfde man die ook altijd zoveel shetjes in de wei heeft staan die ze dan zelf even gaan castreren omdat dat goedkoper is en waar er dan altijd een paar van doodbloeden ? Die dan dagen blijven liggen omdat hij toch niet komt kijken ?
En die inderdaad door heel twente en salland weides huurt in de winter om paarden en pony's in te smijten ?
Iets anders kan ik het niet noemen .

Dat weet ik niet, dus daar kan ik geen uitspraak over doen! :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:23

kaatje77 schreef:
Sieppus schreef:
.
Jammer dat hij geen verbod krijgt op het houden van paarden en pony's.

Nou, van mij mag ie een verbod krijgen, wordt toch eens een keer tijd -:(-

Inderdaad! :(

payo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:58

Voor heel wat jaren terug werden hier in de buurt ook een stel paarden in beslag genomen. Ze werden door de AID op gehaald in vrachtwagens de dieren werden er gewoon los op gejaagd, de veulens raakten hun moeders kwijt, verschillende dieren stonden op verschillende vrachtwagens. Veulens op de ene wagen en de moederdieren op de andere wagen!!!De dieren werden afgenomen omdat ze in het land stonden met nog een gedeelte plastic om de kuilbalen, de dieren werden later verkocht op een veiling een vriendin van ons heeft er een dier gekocht, de merrie zag er nog goed uit. De eigenaar is later ook in het gelijk gesteld en heeft er een mooi zakcentje aan over gehouden ( gaan de verhalen die kan ik niet beamen,maar wel dat de dieren er beslist niet onverzorgd uitzagen!!!, wel vond ik het enorm slecht van het AID hoe zij met de dieren omgingen!!)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 07:40

Sieppus: ik ken die jongere man en die wist me te vertellen dat 20 paarden de afgelopen dagen netjes bekapt waren en dat ze gewoon bijgevoerd werden.. Er zijn zelfs 2 dierenartsen bij geweest die vertelden dat de dieren er goed uitzagen! De hoefsmid is er ook bij geweest en ook hij zei dat de hoeven verzorgd waren.. Ben benieuwd waar het in de rechtzaak op uit gaat lopen.. Want die jongeman zorgt echt wel voor de dieren.

thriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:50

Allemachtig, 22 paardjes, dat is nogal wat.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:23

Sha_r0n schreef:
Sieppus: ik ken die jongere man en die wist me te vertellen dat 20 paarden de afgelopen dagen netjes bekapt waren en dat ze gewoon bijgevoerd werden.. Er zijn zelfs 2 dierenartsen bij geweest die vertelden dat de dieren er goed uitzagen! De hoefsmid is er ook bij geweest en ook hij zei dat de hoeven verzorgd waren.. Ben benieuwd waar het in de rechtzaak op uit gaat lopen.. Want die jongeman zorgt echt wel voor de dieren.

Dat vind ik dan wel vreemd, aangezien ik de 68 jarige man ook al jaren ken, en nee, die zorgt echt niet voor zijn paarden en pony's hoor.
Zowel de peerdjes aan huis, als de peerdjes die ergens anders staan niet.
Tijd geleden was er ook al een bericht over hem in 'nieuws' , ben blij dat ze de beestjes nu weghalen en hoop dat ze de rest ook op gaan halen....

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:34

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:54

Nee, idd ze zien er best wel rond uit. Af en toe manen in de war, maar goed niks ernstigs verder. Zo op het blote oog.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:04

Die zijn wel heel erg verwaarloosd ja... _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:19

Die paarden zien er, op iets te lange hoeven bij sommigen, echt goed uit. Volgens mij kun je de paarden van half nederland dan wel in beslag nemen. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat ze regelmatig geen schoon/helemaal geen water hadden, ook dan worden ze in beslag genomen. Als het alleen om het uiterlijk is dan vind ik het schandalig want ze zien er goed uit, niet te dik en niet te dun.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:46

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 18-09-24 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:47

Met het filmpje er bij kan ik alleen maar achter mijn oren krabben. Djee, als het zo door gaat, halen ze strakjes ook mijn paardjes op! Die bijten mekaar soms en dan staan de blutsen er op. :+ Hier is laatst een groepje overvallers weggekomen op de A2 richting België... En hier hebben ze dan wel tijd voor? Schande!

Deze mensen hebben er echt verdriet van. De paarden zijn niet moddervet, maar ik kan ook niet zeggen dat ik ze verwaarloosd vind. Sterkte voor de gedupeerden!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:00

Stond vandaag een heel stuk in Dagblad Tubantia.
Had eerst mijn mening klaar en heb net even de link met foto's bekeken, maar hier ongeloof hoor :oo
Ik zie niks aan die beesten :n

Ik kan de DB wel andere adressen aanwijzen waar de paarden het allerminst goed voor elkaar hebben :x