Aangepaste Sporters ontvangen prullaria als prijzen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:52

StableEnable schreef:
Ho kalm aan mensen. Jullie sympathie doet goed, maar zoals de geïnterviewde al aangaf vinden wij het als deelnemers/betrokkenen ook wel enigzins amusant en zien er de humor van in. Deze sport is nu eenmaal nog maar beperkt aantrekkelijk voor sponsoren en er zijn op zo'n wedstrijd veel (internationale)officials nodig die op zijn minst ook reis en verblijf vergoed krijgen. Het is dan voor een organisatie ook geen vetpot. Gelukkig krijgt de sport in NL al steeds meer aandacht en zijn er hier wel sponsoren die de inzet van de ruiters belonen met prijzen. Hopelijk zet die tendens zich voort en wordt de sport zo voor de ruiters een beetje betaalbaar op den duur.

Wat jij zegt, kwam direct bij me op. De kosten voor de organisatie zullen niet mis zijn. Veel zal er niet overblijven.
Hopelijk gaat de financiële situatie in deze tak van sport in de nabije toekomst verbeteren. Tot die tijd is een flinke dosis humor beter voor de betrokkenen dan frustratie.

Mijn felicitaties, respect en bewondering voor jullie als deelnemers en betrokkenen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:55

Boras schreef:
StableEnable schreef:
Ho kalm aan mensen. Jullie sympathie doet goed, maar zoals de geïnterviewde al aangaf vinden wij het als deelnemers/betrokkenen ook wel enigzins amusant en zien er de humor van in. Deze sport is nu eenmaal nog maar beperkt aantrekkelijk voor sponsoren en er zijn op zo'n wedstrijd veel (internationale)officials nodig die op zijn minst ook reis en verblijf vergoed krijgen. Het is dan voor een organisatie ook geen vetpot. Gelukkig krijgt de sport in NL al steeds meer aandacht en zijn er hier wel sponsoren die de inzet van de ruiters belonen met prijzen. Hopelijk zet die tendens zich voort en wordt de sport zo voor de ruiters een beetje betaalbaar op den duur.

Wat jij zegt, kwam direct bij me op. De kosten voor de organisatie zullen niet mis zijn. Veel zal er niet overblijven.
Hopelijk gaat de financiële situatie in deze tak van sport in de nabije toekomst verbeteren. Tot die tijd is een flinke dosis humor beter voor de betrokkenen dan frustratie.

Mijn felicitaties, respect en bewondering voor jullie als deelnemers en betrokkenen!

Ze kunnen beter investeren dan met zulke lachwekkende giften te komen, als de organisatie niet belooft te veranderen, zullen er volgend jaar weinig combinaties komen.

Feanyth

Re: Aangepaste Sporters ontvangen prullaria als prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:05

Thja.
Het was een behoorlijk smak geld per combinatie. En er waren erg veel starts.

Maar zelf zie ik de humor er ook wel in.
Tuurlijk, het liefst minstens je startgelden terug verdienen, maar de doel van deze wedstrijd voor de Nederlanders was ook weer anders. Immers, volgens mij waren er behoorlijk aantal gestart hier omdat het een observatie wedstrijd was en hiermee dus een stap dichterbij een mogelijk plekje in het NL team voor het EK!
Het eten was niet altijd even top. De organisatie soms een beetje met de spreekwoordelijke franse slag, maar er is veel gelachen, veel plezier beleeft en ook nog eens succesvol.

Maar of dit nou echt voorpagina nieuws is, is ook nog een tweede.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:07

Boras schreef:
StableEnable schreef:

Dat is ook wel zo, maar als bedrijf wil je toch ook een visitekaartje als "professional" afgeven? Dit is niet de manier om dat te bewerkstelligen ;)

Het is inderdaad wel erg sportief opgepakt door de deelnemers.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:18

@Feanyth
Haha het eten was niet alleen niet helemaal top, het was meestal ook al snel op...... |( Was er eerst kip met sperziebonen en aardappels, even later was er nog sperziebonen en aardappels en uiteindelijk alleen nog bonen en toen moest de helft nog binnenkomen.... :9
Maar ach, we hebben idd best veel lol gehad en we hadden prima stallen voor de paarden. daarbij lag ons belang bij de observatie en teamvorming voor het EK zoals je zegt dus de prijzen zijn dan een beetje bijzaak. Hoewel het er natuurlijk wel naar toe moet dat bij zulke hoge kosten ook wat te verdienen valt en prima dat het eens onder de aandacht komt, want de prijzen zijn volledig uit verhouding tot de reguliere sport.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:23

Ga dan maar voor de 'gewone' beker. Heb je tenminste een leuk aandenken.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:24

Belachelijk!
Met een heel klein beetje moeite waren er bij de plaatselijke middenstand ZEKER WETEN betere prijzen los te peuteren. Ik heb een locale 1 daagse TREC wedstrijd georganiseerd en had voor honderden euro's prijzen (niet overdreven, denk dat ik alles bij elkaar wel richting de 1000 euro aan waarde ging), gratis en voor niks... gewoon even een telefoontje of mailtje, aanbod van wat gratis reclame en voilá... meerdere zakken Wiesencobs, 100 euro aan bonnen van een ruitershop, gratis clinic-deelname, gratis privé-les, gratis toegangkaarten van m'n werkgever, kadobonnen en gesponsorde prijzen van verschillende andere leuke bedrijven. Zelfs het hout voor 3 hindernissen gekregen van de plaatselijke bouwmarkt en de locale supermarkt leverde voor álle deelnemers en álle vrijwilligers tasjes (mini-big shoppers, geen wegwerpdingen) met eten en drinken er in. Ook voor niks...
En dat heeft me in m'n eentje slechts een paar dagen werk gekost.

Nee sorry... kun je nog zo'n dure wedstrijd neer zetten die volledig door't inschrijfgeld betaald moet worden, met een héél klein beetje moeite en de juiste instelling heb je zo heel wat betere gesponsorde prijzen bij elkaar dan een kookwekker een een theemuts... Persoonlijk vind ik het een grove belediging naar de deelnemers toe...
Laatst bijgewerkt door Francis op 21-06-11 20:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:24

AnnemiekvM schreef:

Maarrrr een beker zegt geen *trrrrrrrrrrrrinnnnnnnnnnnnggggg* als je eitje klaar is! :D

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:31

StableEnable schreef:
@Feanyth
Haha het eten was niet alleen niet helemaal top, het was meestal ook al snel op...... |( Was er eerst kip met sperziebonen en aardappels, even later was er nog sperziebonen en aardappels en uiteindelijk alleen nog bonen en toen moest de helft nog binnenkomen.... :9
Maar ach, we hebben idd best veel lol gehad en we hadden prima stallen voor de paarden. daarbij lag ons belang bij de observatie en teamvorming voor het EK zoals je zegt dus de prijzen zijn dan een beetje bijzaak. Hoewel het er natuurlijk wel naar toe moet dat bij zulke hoge kosten ook wat te verdienen valt en prima dat het eens onder de aandacht komt, want de prijzen zijn volledig uit verhouding tot de reguliere sport.

Oooh ja. Idd. Maar aan die kip heb je niks gemist hoor. Was echt griezelig vet. Hahahahaha.
Het zou inderdaad wel fijn zijn als de prijzen iets omhoog gaan. Al is het maar zodat de volgende wedstrijd weer betaald kan worden.
Heb al wat ideeen om eens aan te trekken. Moet het alleen nog wat beter op papier zetten.

Maar och. Eerst op naar Belgie! ^_^

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:35

Rock schreef:
AnnemiekvM schreef:

Maarrrr een beker zegt geen *trrrrrrrrrrrrinnnnnnnnnnnnggggg* als je eitje klaar is! :D

:') En de nummer één kreeg zelfs wel een beker! Zat alleen geen plaatje op van welke wedstrijd.. 8-) Cup Incognito

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:39

Ah kijk aan! :D
Misschien handig voor de Jus d'Orange bij het ontbijt naast je perfect gekookte eitje :j

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:44

StableEnable schreef:
:') En de nummer één kreeg zelfs wel een beker! Zat alleen geen plaatje op van welke wedstrijd.. 8-) Cup Incognito

Cup Incognito _O- _O- _O-

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:46

Hoe genant, denk niet dat Anky zo sportief had gereageerd, dus vind het bewonderenswaardig dat het team er zelf nog om kon lachen.

Het is toch om te huilen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:48

StableEnable schreef:
Rock schreef:

:+ hebben ze daar dan geen label printers in Frankrijk?
Wij deden altijd bekers die we kregen oppoetsen, plaatjes eraf slopen. (waren bekers door anderen gewonnen)
labeltjes printen (van die zilveren met zwarte lettertjes) en die erop plakken.
Low budget en toch een beker!!!

Maar dat er alleen nog sperziebonen waren is nog sneuer dan geen prijsje.
Plaatselijke snackbar zeker nog aardig wat bij kunnen verdienen?

Maar zo te horen hebben jullie super leuk uitje gehad en succes gehad met rijden, dat is het belangrijkste.

(*geloof dat ik de quote stuk gemaakt heb....)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:58

Ik vind het echt bewonderenswaardig dat de ruiters/amazones het zo sportief opvatten en er zelfs de humor van inzien.. Dat laat zien hoe geweldig de mentaliteit onder deze ruiters is. Gelukkig dat jullie veel lol gehad hebben en in de prijzen gevallen zijn... +:)+

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:00

Ik vind het gebaar leuk, maar de prijzen zijn echt een beetje gek!
Geef dan niks, of een halstertouw ofzo :P Maar een kookwekker....

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:22

Om je kapot te schamen toch? ik zie eigelijk geen excuus voor zo'n vertoon. Mijn vriend had ooit WAN georganiseerd die belde gewoon wat mobiele snackbars op en die kwamen daar gratis en voor niks, die man verdiende bakken vol geld aan die hongerige computer nerds in het bos. Hij had zelfs nog een glasvezel kabel naar het bos gekregen .. serieus... hier in Schoonoord kun je gewoon internetten midden in het bos, er ligt namelijk een kabel, en vergeet de bijna voor niks dixie toiletten niet. Plaatselijke bedrijven afbellen werkt ook prima, het is maar net of de organisatie er moeite in wil steken, daar ging het hopeloos mis denk ik. Ze hebben hier in Emmen nu de WK voetbal voor mensen met een hersenbeschadiging, zelfs dat is beter georganiseerd (bedoel, Emmen of all places) dat moet een stel Fransen ook lukken.

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:31

@Natascha, ik ben het helemaal met je eens. We zijn in Nederland intussen aardig verwend met strakke organisaties en prijzengelden. Dat is ook iets van de laatste tijd. Zeker als je ziet hoe de aangepaste sport in Nederland serieus genomen wordt in vergelijking tot andere landen, hebben we niets te klagen. Dat er dan geen prijzengeld is, is inderdaad jammer, maar voor het geld moet je het ook niet willen doen.

Vorige maand was er dan weer een fantastische wedstrijd in Mannheim (D) mét prijzengeld en perfecte organisatie en groot deelnemersveld, maar ook daar was niet iedereen tevreden over de hoeveelheid prijzengeld. Ik denk ook dat de vergelijking tussen grootverdieners in de reguliere sport en de ruiters in de aangepaste sport niet zomaar te maken is en dat we heel blij mogen zijn met de manier waarop de aangepaste sport in Nederland geïntegreerd is. Twee jaar terug was 'ons' NK bijvoorbeeld nog een losse wedstrijd, inmiddels rijden we mee in De Steeg en internationaal zijn de deuren naar de Wereldruiterspelen geopend. Ook is er nu een groots opgezette landelijke competitie die ons de kans geeft op grote evenementen te rijden en daaraan zijn nog heel aardige prijzen verbonden. Dat zijn ontwikkelingen die de sport veel goed doen en die we moeten koesteren denk ik. Dat je dan soms nog een wedstrijd meemaakt waar het er in onze ogen wat amateuristisch aan toe gaat, geeft alleen maar aan dat onze sport groeit. Dit soort situaties wordt steeds zeldzamer en nu vinden sommigen het bespottelijk om bakvormpjes als prijs weg te geven, maar vroeger was het niet anders en werd er ook niet geklaagd. In mijn ogen is het belangrijker dat de omstandigheden voor sportieve prestaties optimaal zijn, geld verdienen doe je er toch niet mee. En ach, ik had ook een stel flessen wijn en wat streekproducten gewonnen. Dus niet alle prijzen bleven achter of belandden in de prullenbak. :)

We moeten vooral niet vergeten alle positieve ontwikkelingen te waarderen!

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:46

@Sanne
Ja met je eens. Maar ook eens met een aantal hier dat met dezelfde moeite het wat meer had kunnen zijn....
En idd doen we hier in NL een inhaalslag, maar dat heet niet voor niets een inhaalslag. Het is vaker gezegd. Ook op de grotere concoursen zoals Mannheim betalen we hetzelfde inschrijfgeld en hebben dezelfde reis- en verblijfskosten (zelfs meer aangezien de aangepaste sporter vaak meer hulp nodig heeft) en zijn de prijzen uit verhouding.

ik vind het dan ook wel goed dat het even onder de aandacht komt zonder er in te blijven hangen. Ook ik geniet nu van een prima wijntje uit de mand van mijn super pupil! :j

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:50

Feanyth schreef:
Maar och. Eerst op naar Belgie! ^_^
waar en wanneer, als ik vragen mag?
ik zou graag komen kijken :D

sorry, off topic :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:55

Ik snap dat de sporters zelf er niet zoveel moeite mee hebben maar er zullen veel meer "mindervalide" paardensporters zijn zonder goede sponsoring of iets mindere paarden, wil je deze enthousiast maken om de strijd aan te gaan en hard te trainen/oefenen om zo een plaats proberen te krijgen in een kader dan is het wel prettig dat je af en toe wat terugkrijgt voor al je inspanningen, ook financieel.
Je gaat niet naar een wedstrijd met als 1e prijs een stel plastic onderzetters, hoe grappig de kaderleden dit ook vinden. Als het grootste gedeelte vergoed word omdat je in een kader zit, prima maar ik kan me niet voorstellen dat kaderleden het ook nog zo grappig zouden vinden als je voor elke wedstrijd honderden euro's neer moet leggen.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:58

Hulsterlo 4 t/m 7 augustus!

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:00

@ fojoe: Wat Stable Enable aangeeft. ^_^ Hulsterlo.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:02

bigone schreef:
Ik snap dat de sporters zelf er niet zoveel moeite mee hebben maar er zullen veel meer "mindervalide" paardensporters zijn zonder goede sponsoring of iets mindere paarden, wil je deze enthousiast maken om de strijd aan te gaan en hard te trainen/oefenen om zo een plaats proberen te krijgen in een kader dan is het wel prettig dat je af en toe wat terugkrijgt voor al je inspanningen, ook financieel.
Je gaat niet naar een wedstrijd met als 1e prijs een stel plastic onderzetters, hoe grappig de kaderleden dit ook vinden. Als het grootste gedeelte vergoed word omdat je in een kader zit, prima maar ik kan me niet voorstellen dat kaderleden het ook nog zo grappig zouden vinden als je voor elke wedstrijd honderden euro's neer moet leggen.

Ook voor de kaderleden worden deze wedstrijden niet vergoed. Als je wordt uitgezonden naar een internationaal kampioenschap wordt een goed deel vergoed. Maar dan nog blijft er een flinke kostenpost over. En wil je kans maken op uitzending dan moet je dus aan deze internationale observatiewedstrijden deelnemen en zelf de kosten dragen. En dat is niet niks. Want naast de kosten betekent het dat je van bijvoorbeeld woensdag tot maandag niet kunt werken. Dat kost allemaal (er zijn nl. ook nog allerlei kader verplichtingen op doordeweekse dagen) verlof dagen en als je er niet meer hebt terwijl je al niet op vakantie gaat dan moet je onbetaald verlof opnemen wat ook weer een dure grap is. Dus het is haast niet mogelijk zonder een goede sponsor..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:06

Ach altijd handig een kookwekker en die theemuts kun je wel weer bij de paarden gebruiken, ipv je compacte thermoskan :+
Onderzetters zijn zeer handig als je tafel wiebelt dus prima cadeautjes toch?

Werden er trouwens ook nummers opgenoemt en mocht je kiezen als je Bingo had?