Dode bij ongeval met huifkarren in Bergeijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:19

1Boefje schreef:
Jaja Stef, dat weet IK wel, maar mensen die een leek zijn met paarden niet. Veel mensen vinden paarden toch al enge beesten, als ze dan zoiets lezen willen ze helemaal niet meer!

Oh sorry, ik dacht dat je bedoelde dat JIJ nav zo''n ongeval niet meer ging....

Anouk, jij ook heel veel sterkte, je weet dat er voor zulke dingen eventueel slachtofferhulp bestaat?

Anoukk_

Re: Dode bij ongeval met huifkarren in Bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:22

ja dat is me ter plekke een paar keer aangeboden.. maar ik ben nu al op mijn stage en ben rustig aan het nadenken over wat er gebeurd is

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:25

pfffff.....krijg er echt een brok van in mijn keel.....idd die arme man wat verschrikkelijk......ik blijf je handelen echt top!! vinden....geen toeval geweest dat jij langsreed....de paarden losgemaakt en op verwondingen gecontroleerd, dat doet echt niet iedereen standaard......

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:26

Paardenmensen wel :j (mensen met paarden is weer een ander verhaal)

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:27

op het moment bleef ik heel koel. ik dacht heel erg na wat ik moest doen. ik bleef me sterk houden en pas naderhand toen ik weg reed barstte ik uit.

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:38

Goed gedaan Anouk! Logisch dat je dan instort, door de adrenaline blijf je meestal overeind in zo'n situatie. Ik zou ook helpen als ik iemand in nood zie, vooral als er paarden bij betrokken zijn.

jillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:42

ik weet welke huifkar verhuur het is en die is erg betrouwbaar denk dat hun er ook echt kapot van zijn.
deze paarden lopen erg vaak voor de kar dus dan moeten ze wel heel erg geschroken zijn.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:58

allereerst superveel sterkte aan alle mensen die hier bij betrokken zijn geweest.
Anouk super gehandeld! respect.

en dan tentweede ik heb daar gewoon 17 jaar gewoond en 3 jaar op de betreffende manege gereden. Inderdaad zoals Jillian zegt: deze manege is erg betrouwbaar en hun huifkarren rijden heel het jaar door ons dorp, dus dit is echt een naar ongeluk geweest.

zo zie je maar weer, het blijven dieren.

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:21

de bestuurder van de huifkar was helemaal niks meer.. arme man. hij veertelde dat hij al 30 jaar rond rijd met de kar en er nog nooit iets gebeurd is.
het paard was snel weer rustig wat duidt op een super betrouwbaar dier ;) gewoon een ROT ongeluk

Eevee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:22

Vreselijk ongeluk zeg ;(
Anouk je hebt goed gehandeld meid +:)+ doe rustig aan en als je hulp nodig
hebt, wacht niet te lang :(:)

xliszaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:39

@anouk pff las het @FB van je. Super hoe je gehandeld hebt ! sterkte met de verwerking

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:40

Jeetje Anouk, het moet schrikken geweest zijn zoiets gezien te hebben. Je hebt goed gehandeld.

Sterkte voor alle betrokkenen :j

(verklaart wel waarom ik de ambulances vanmiddag hoorde gaan..)

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:40

Sterkte aan alle nabestaande en mensen die er bij betrokken waren, wat een leuk uitje had moeten zijn eindigd zo in een nachtmerrie.

Anouk klasse dat je gelijk gehandeld hebt en wacht niet te lang met hulp vragen als je het nodig hebt want voor jou kan de klap nog komen als je alles laat bezinken wat je gezien hebt.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:45

jeutje zeg wat een leuk dagje had moeten worden:s
Sterkte voor nabestaande, helaas zit een ongeluk in een klein hoekje vaak

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:01

Zo hee, wat een vervelend ongeluk. Jammer dat de mensen die meereden nu een slechte ervaring/herinnering hebben over gehouden aan deze dag en wat erg dat er iemand bij overleden is. Wanneer het ook fout gaat met een kar, gaat het meteen ook goed fout, helaas :( Sterkte voor de nabestaanden en anoukk_daris: sterke met het verwerken van deze traumatische gebeurtenis, je hebt knap gehandeld.

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:03

Jeetje wat heftig....en dan te bedenken dat ik om 13.55 net besloot om nog even naar de c1000 in bergeijk te rijden, waardoor ik dus rechtdoor reed ipv richting de puttendijk reed....ben er ff niet goed van...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:07

Wat vreselijk. Het blijven dieren maar hier denk je niet aan als je voor een rit op pad gaat. Vreselijk voor alle betrokkenen.
Annouk, fijn dat je hebt kunnen helpen en het is gek, maar in noodsituaties kan je heel koel reageren. Doen wat nodig is alles gaat in een film aan je voorbij. Daarna komt de klap. MIsschien kan je proberen om met de menner in contact te komen. Jij begrijpt waarschijnlijk hoe moeilijk dit voor hem is, je hebt zelf de situatie gezien en ik denk dat hij ook een uitlaatklep nodig heeft. Misschien een keer samen op pad met de wagen oid.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:24

Op teletekst staat dat het de begeleidster van de groep bejaarden is die is overleden, sterkte aan de nabestaanden en mensen die dit allemaal gezien hebben. Blijft je altijd bij, helaas spreek ik uit ervaring.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:33

youngster schreef:
Vreselijk, wat ik me dan afvraag wanneer er regels komen over het huifkarverhuren.
Iedereen kan volgens mij nu een huifkar meekrijgen.
Ik heb het ook al eens meegemaakt onder zo'n ritje dat het complete tuig brak. Sta je dan met je goede gedrag. Gelukkig kon ik hier heel snel ingrijpen, maar andere kunnen dat misschien niet.

Sterkte aan alle nabestaanden :(:)

Youngster, de manege waar Deze huifkarren vandaan kwamen geeft nooit een huifkar mee maar er zit altijd een van de vaste "huifkar-mannen" op de bok!!
Goed onderhouden tuig & huifkarren, en écht hele brave betrouwbare paarden dus dit is écht een ontzettend naar ongeluk geweest, maar een ongeluk wat niet door onvoorzichtigheid of onbekwaamheid is veroorzaakt.

Ik heb er gewerkt, ken de mensen & paarden en vind het écht verschrikkelijk voor hun.
Dit is daar nog nooit eerder gebeurd!

En natuurlijk veel sterkte voor de nabestaanden en iedereen die er vandaag bij betrokken was.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:44

Kismetje schreef:
Goed gedaan Anouk! Logisch dat je dan instort, door de adrenaline blijf je meestal overeind in zo'n situatie. Ik zou ook helpen als ik iemand in nood zie, vooral als er paarden bij betrokken zijn.

Vooral als er paarden bij betrokken zijn?
Ws bedoel je het anders hoor, maar mensen die een ongeluk hebben gehad, hebbel ALTIJD hulp nodig, of er nou wel of geen dieren in de buurt waren.

Wat mij vooral bezig houdt is dat het bejaarden mensjes zijn. Die mensjes die hadden zich verheugd op een uitje, wat ze ws nog kenden van vroeger..vreselijk..

Ik werk in de zorg en trek me het ms wat meer aan, ik zie ze zo voor me, arme mensen!! En je zal als begeleidster erbij zijn!! En zien als oude bejaarde en collega dat je collega verongelukt. Vreselijk!!

Het houdt me echt bezig. Ik hoop dat deze mensen het op een rijtje kunnen krijgen, net als de koetsier, wat moet hij zich rot voelen nu.

D

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:59

Wat een vreselijk ongeluk. En inderdaad, al die bejaarde mensjes... wat sneu dat een gezellig uitje zo moet eindigen. Mij raakt dat ook. Mijn opa heeft vorige week ook huifkartocht gehad maar dan met tractoren ervoor en daar heeft hij achteraf zo enthousiast over zitten vertellen. Nu heb ik het beeld voor me van oudjes die ook hadden moeten genieten maar in plaats daarvan een vreselijk ongeluk meemaken.

Ik vind het ook heel triest voor de menner... dat die dit na zoveel jaren trouwe, veilige dienst moet meemaken. Het moet vast heel verdrietig geweest zijn hem zo overstuur te zien Anouk. Ik heb veel respect voor jouw handelen. Het heeft zo moeten zijn dat jij op die tijd daar was. Echt goed dat je zo hebt kunnen helpen. Voor jou moet het ook niet niks geweest zijn die vrouw zo op het wegdek te hebben zien liggen...

Main

Woonplaats: In een dorpje met m'n mannetje en onze ''dierentuin''

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:39

Respect voor je Anouk! Top dat je koel bleef, maar het is heel begrijpelijk dat je naderhand er best mee zit. Zoals een andere bokker al zei, er bestaat Slachtofferhulp :) Sterkte er mee.

Voor de nabestaanden van de vrouw; veel sterkte!

Het is een rot ongeluk, zag het net op Hart van Nederland.

wisselkoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:45

Wat een vreselijk ongeluk.

Ik ben in het verleden ook met deze huifkar tocht meegeweest van deze manege. Ik was en ben zeer te spreken over deze tocht, begeleiders, huifkar en paarden.

Mijn medeleven gaat uiteraard naar de nabestaanden, maar zeker ook naar de manege.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:04

Ik zag het op het journaal vanavond, wat verschrikkelijk zeg!
Veel sterkte voor de nabestaanden.

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:17

Bedankt voor alle lieve reacties