Balve : Drie op een rij voor Matthias Rath & Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ARhythmical

Re: Balve : Drie op een rij voor Matthias Rath & Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:16

Het blijft moeilijk een paard goed na te rijden, laat staan dat je nog veranderingen/verbeteringen(?) aan wilt brengen...
Maar hoe dan ook Totilas is in Duitsland, maar zoals ik er naar kijk heeft Edward heel verstandig het gouden draadje niet meegegeven :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:31

Ik krijg er geen kippenvel van, maar dat kreeg ik ook niet van Totilas en Edward.
Helaas is dit wat haperend, maar dat is een kwestie van training, dus het komt vast goed.
Uiteindelijk denk ik, dat deze twee samen wel goed gaan komen, maar geef mij nog steeds maar Adelinde, daar krijg ik ook geen kippenvel van (dat krijg ik gewoon niet van het zien van een proef) maar vind ik super gaaf!!!!

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:14

Oh hemel... bij Edward kon je misschien zeuren over een niet genoeg ondertredend achterbeen, maar Matthias heeft in deze kür de achterbenen van Totilas in de losrijring laten staan :=

De Special was z'n beste proef tot nu toe, jammer dat hij die stijgende lijn niet door heeft kunnen trekken naar de kür.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:16

Tja .... veeeeeeeel te veel punten voor deze rit. Te veel foutjes zeker de 2-ers en de piaffe die Totilas toch echt super kan komen niet uit de verf, de pirouettes vind ik ook niet geweldig. Maar dat zijn allemaal puntjes van aandacht wat ik veel meer mis is de uitstraling die Totilas onder Edward had de "sparkle".

Wat mij erg opvalt bij het filmpje is het zuinige applaus van het publiek.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:19

Ik vind het er stukken beter uitzien als zijn vorige optreden, maar wel enorm vaak tactverlies, zonde want daar kan ik me echt aan storen. Zeker met zo'n paard. Alnog respect want ik doe het hem niet na hoor. Vond wel de appuyementen er een stuk beter uitzien, paard bleeft in ieder geval rechter zonder te slingeren .

We zullen het zien wat ervan wordt :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:20

Kurmuziek deed me echt niets. Dat heb ik 2 weken geleden in het Z2 beter gezien van o.a. een bokker.

Dat strekken van zijn benen (die van Rath dus) bij het halthouden. Onvoorstelbaar!
Mijn leerlingen leer ik al dat je niet moet gaan verzitten cq onnodige hulpen moet geven bij o.a. het halthouden. Dit om een ongevraagde, maar volledig terechte reactie van het paard te voorkomen. Ik begrijp echt niet dat dit op dit niveau kan......

Laten we het maar op zenuwen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:29

Ik vond het niet prettig om naar te kijken...
Ik zag redelijk wat verzet in het hoofd van Totilas tijdens de kuur. Hij werd in mijn ogen ook veel te kort gehouden in het teugelwerk.
De signalen van Rath waren niet erg subtiel te noemen. Het zag eruit alsof hij ontzettend hard moest werken.
En de draf onderdelen vond ik erg zwak. Het achterhand gebruik en de tact waren ver te zoeken.

In mijn ogen láng niet deze punten waard... haal er maar 'ns een extra 10% vanaf, dan zou ik er anders over denken. :j

Maar ik vond het wel al een vooruitgang op de vorige proef die ik van ze heb gezien. Al is er nog heel veel werk aan de winkel.

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:46

Toch vind ik het knap, heel Nederland heeft een mening over je en Duitsland is vol verwachting.
Je word vergeleken met een andere ruiter terwijl iedereen op z'n eigen manier rijd.
Ik denk dat je sobiezo een ander beeld houd omdat er simpel weg een andere ruiter op zit.

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:24

Mimpje schreef:
Oh hemel... bij Edward kon je misschien zeuren over een niet genoeg ondertredend achterbeen, maar Matthias heeft in deze kür de achterbenen van Totilas in de losrijring laten staan :=

De Special was z'n beste proef tot nu toe, jammer dat hij die stijgende lijn niet door heeft kunnen trekken naar de kür.

Ik dacht al, zou het iemand opvallen? er werd altijd over gal gezeurd dat het alleen maar spektakel was en geen achterbeen, nu is het spectakel eraf en nog geen achterbeen... en toch zulke punten. Laten we he maar op bijzonder houden ;)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:54

Jeetje ik schrok weer van de stang zeg, horizontaler kan ie niet. Het achterbeen met name in de drafstukken was echt niet bij. Er zijn stukken dat Totilas echt nijdig op het bit zit te bijten. Ik vind de overgangen naar voor ook zo nijdig gaan. Totilas springt weg voor zijn been. (Die hij overigens ook echt heel erg stiller mag houden wat mij betreft)

Iemand zei net dat hij MAR beter vond in de houding dan Edward, maar die heeft denk ik een bril nodig.
Let voor de grap op het "omhoogtrekken" van matthias en de benen met een eigen leven. De galophulp zit achter in de flanken van toot.

Ik heb altijd kippenvel gekregen van Totilas maar nu echt niet meer. Vind het er alles behalve Harmonieus uit zien. Ik zou zeggen, ga lekker thuis oefenen tot je elkaar echt begrijpt. Want nu zitten er veel communicatie foutjes in.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:01

Die bril heb ik al en heb ik op :+
Ik heb het ook niet over de stukken waarbij MAR flink inwerkt met zijn benen. Wel over het feit dat ik vind dat Edward Gal een stoelzit heeft (overigens zeer functioneel) en MAR een zit waarbij enkel, heup en schouder in 1 lijn zijn. Mij is geleerd dat dat de correct houding is. Maar goed, kan iets verkeerd geleerd hebben ;)

Ik heb ook het idee dat MAR het nooit goed zal kunnen doen in onze ogen. Hij rijdt tenslotte op 'onze' Totilas die door 'onze' Edward Gal naar de top is gereden en op dat moment onder zijn kont is verkocht.
Wat dat betreft heb ik bewondering voor MAR. Hij rijdt zoals ik het nooit zal kunnen en doet dat onder enorme druk van media en publiek die hem maar al te graag zien falen.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:38

de magie is er gewoon niet meer dit is een goed paard met een goede ruiter die een proef laten zien met te veel slordigheden en fouten en dan zoveel punten krijgen. Ik denk dat Mathias A. Rath straks nog met geiriteerde duitse collega's te maken gaat krijgen. Zij zullen het prima vinden dat hij met dit soort proeven van nl zal winnen maar zullen niet blij zijn dat hij op deze manier over hun goede proeven dendert ...... we zijn tenslotte allemaal maar gewoon mensen ook de duitse ruiters

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:20

Ik zag de magie in Edward en Totilas ook niet!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:29

Dat die magie er nog niet is, lijkt me heel begrijpelijk gezien de tijd dat ze een team zijn.
Of dat team echt goed komt en die magie er alsnog mag komen, daar kunnen we met z'n alle niets van zeggen.
Ik denk wel dat MAT nog heel veel kan en moet leren voor dit niveau.

Dat de overige duitse deelnemers niet boven deze combi kunnen komen zegt natuurlijk ook wel iets van die overige deelnemers. Toch?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:37

tja.. niet om stom te doen of zo..

maar ik loop hier ook niet warm van.. veel storingen in het begin, een uitgestrekte draf wat de helft van Totilas kunnen is..
Nee de WOUW factor is er niet!

Maar goed toch knap ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:45

Doe voor mij de mooie vos van Adelinde maar, die hebben tenminste een WOUW factor!

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:11

Als Rath toch het rijden van Totilas van internet haalt, kan hij toch net zo goed een filmpje naar anky en sjef sturen? dan krijg je er tips bij hoe je het kunt verbeteren. Edward heeft toch ook zoiets met filmpjes?
Ach en zij kunnen het vast ook wel in het duits inspreken :+

maar natuurlijk een knappe prestatie!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:17

vind het weer stukken beter uitzien dat gaat echt wel goed komen tussen deze twee.

Rizzla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 13:55

Matthias heeft de Internet filmpjes van Edward en Totilas zo goed bekeken dat hij ook voor de kür exact dezelfde choreografie heeft overgenomen van Edward. Je kunt de muziek van Joost Peters er gewoon onder zetten en elke stap past.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:12

Mijn hemel, wat een zure reactie.
Het lijkt erop dat het nog steeds pijn doet dat Totilas voor 15 miljoen euro verkocht is waardoor Edward Gal hem nu niet meer rijdt. Zakelijk gezien een super transactie.

En beter goed gejat dan slecht zelf bedacht. Ik vind het knap dat MAR zonder hulp van EG Totilas al zo rijdt. Denk dat er weinig Bokkers zijn die dat kunnen. Ook niet als EG langs de kant staat om tot in detail uit te leggen hoe het moet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:04

@ BrankaZ: Ben het helemaal met je eens!!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:50

Toch ben ik benieuwd hoe de scores zullen zijn als hij tegen de "echte" toppers moet strijden. Laten we wel zijn, die hebben we nog niet gezien (op Laura na, waar hij overigens onverdiend boven eindigde). Ik ben benieuwd of de jurys ook onwerkelijk blijven punten als er een combinatie als Adelinde meerijdt bijvoorbeeld, die zonder taktfouten en grote fouten haar proef doorkomt.

Kijk, ik vind het ook knap hoor, en ik doe het hem zeker niet na. Maar hij wordt op dit moment nog wel veel te hoog gepunt en te weinig bestraft voor grove fouten. Als hij straks tegenover de absolute wereldtop staat, kan een jury dat niet meer maken.

Misschien heeft ie tegen die tijd wel de knopjes gevonden en zien we dat soort fouten niet meer, maar op dit moment kan hij zich m.i. nog niet meten met de absolute top.

Rizzla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 15:51

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:08

"Ik doe 'm gewoon in spiegelbeeld, heeft niemand door..." :+

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:54

dat is pas echt bizar.... hoe erg wil je benadrukken dat je iemand probeer na te doen?