Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
suuzepuus schreef:'vroeger' gingen wij ook altijd gewoon met de paarden over die roosters heen. Ik zag er eigenlijk nooit echt gevaar in!!
EricPrast schreef:Hoe moeilijk is het en wat zou het nou helemaal kosten, om parallel aan het ruiterpad tussen de ruiterdoorgang en het veerooster een extra hekje te plaatsen van een paar meter, om beiden fysiek zodanig van elkaar te scheiden dat dit soort incidenten niet meer kan plaatsvinden?
suuzepuus schreef:Als je dat bij elk rooster moet gaan doen kost dat natuuelijk wel heel erg veel geld....
rozahorse schreef:Hallo ik ben de eigenaar van het paard Joyce.
Ze is inderdaad geschrokken van een fazant en toen het veerooster op geschoten.
Ze is gisteren met de trailer naar huis gebracht nadat ze bij was gekomen van het roesje.
Vannacht was ze nog heel rillerig en suf maar vanochtend kwam ze de stal uitlopen alsof er niks aan de hand was.
Niet mank,geen dikke benen en belangrijk heel vrolijk.
Ze heeft erg veel geluk gehad.
Tot nu toe lijken de verwondingen dus mee te vallen maar het is even wachten tot ze van de pijnstillers af is.
Ze is door goed handelen van mijn bijrijdster totaal niet in paniek geraakt.
Toen ze op wilde staan is ze er gelijk bovenop gaan liggen en heeft ze rustig tegen haar gepraat.
OOk toen de brandweer aankwam bleef mevrouw rustig liggen.
Tja en het ruiterpad is dichtbij het veerooster dus je moet erbij in de buurt komen.
suuzepuus schreef:'vroeger' gingen wij ook altijd gewoon met de paarden over die roosters heen. Ik zag er eigenlijk nooit echt gevaar in!!
lynne_berna schreef:suuzepuus schreef:'vroeger' gingen wij ook altijd gewoon met de paarden over die roosters heen. Ik zag er eigenlijk nooit echt gevaar in!!
Ik rijd er ook gewoon overheen, maar moet wel zeggen dat wij platte roosters hebben en er zo'n 4 centimeter tussen elk nieuwe stuk ijzer zit. Is dit ook gevaarlijk? Nooit bij stilgestaan eigenlijk
,de plaatselijke kashouders kwamen aangesneld om met een staaf de spijlen uitelkaar de duwen.
.Is terplaatse door dierenarts gehecht.Heeft wonder boven wonder géén dag kreupel gelopen!!!
lynne_berna schreef:suuzepuus schreef:'vroeger' gingen wij ook altijd gewoon met de paarden over die roosters heen. Ik zag er eigenlijk nooit echt gevaar in!!
Ik rijd er ook gewoon overheen, maar moet wel zeggen dat wij platte roosters hebben en er zo'n 4 centimeter tussen elk nieuwe stuk ijzer zit. Is dit ook gevaarlijk? Nooit bij stilgestaan eigenlijk
funnyhorses schreef:Ik raad echt af om over welk rooster dan ook te rijden met paard!
Als een paard of pony zn hoef in de verkeerde hoek neerzet(bijv.teen naar onder)dan glijd zo'n hoef al snel door de spijlen.(spijlen buigen onder zoveel gewicht en geweld echt uiteen)
Je wil het niet meemaken om je paard erin te hebben hangen,een ware nachtmerrie!!!
lynne_berna schreef:lynne_berna schreef:
-wildroosters (spijlen heel dicht bij elkaar) daar kan je eventueel met een paard/grote pony overheen als je echt niet anders kan.
Oké dan hebben wij hier dus wildroosters liggen, ik rijd een grote kwpn'er (1.72) dus dat moet wel kunnen dan toch?

terwijl er mega grote waarschuwingsborden stonden...)
alleen in de winter met sneeuw/ ijs komen de ijslanders eroverheen
grid schreef:Poeh geluk gehad zeg
Hier in omgeving ook regelmatig ongelukken met roosters geweest (daar zaten de klapdeurtjes ook pal naast, maar regelmatig waren het dus ook mensen die dachten er wel gewoon overheen te kunnenterwijl er mega grote waarschuwingsborden stonden...)
Ondertussen zijn de meesten hier trouwens vervangen door stroommattenalleen in de winter met sneeuw/ ijs komen de ijslanders eroverheen