Balve: Matthias Rath & Totilas winnen GrandPrix

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

urban_hero

Re: Balve: Matthias Rath & Totilas winnen GrandPrix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 09:06

Hij kan niet eens meer vanaf stap aangalopperen zonder ene changement! Dat is toch Z1 niveau?!? Erg zonde!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 09:42

Ik irriteer me mateloos aan zijn stang gebruik. Verder tja nog behoorlijke fouten, vind hem 'gewoner' lopen dan met gal.

Rizzla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 09:55

Het is al jarenlang mode dat juryleden op nationale kampioenschappen die voorafgaan aan een Europees Kampioenschap, Aken etc. hogere cijfers uit de hoed toveren dan normaliter. De reden hiervoor mag duidelijk zijn : "de tegenstanders imponeren" . Dat is niets nieuws want dat gebeurd al tientallen jaren en in alle landen. Door het feit dat tegenwoordig alles op het internet te volgen is wordt het effect echter steeds kleiner.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:03

colette_007 schreef:
Ik irriteer me mateloos aan zijn stang gebruik. Verder tja nog behoorlijke fouten, vind hem 'gewoner' lopen dan met gal.

Ja ik dacht ook al, ik ben maar een leek, maar staat zijn stang nou zo strak of...? :=

smeetjoew schreef:
81% voor zo'n proef. Ik begrijp het niet. Er zaten absoluut supermooie stukken in maar ook veel te veel fouten en het algehele beeld mist een stukje rust en harmonie.
Het binnenkomen verdiende al een onvoldoende, de eners gingen de mist in, een pirouette was niet zo mooi, ik vond de zigzag appuyementen in galop erg slordig, de uitgestrekte draf is ook niet wat het geweest is (minder spektakel, beetje douwerig aan de voorkant) en de laatste lijn richting afgroeten was gewoon bagger. :7

Maar achja, doe het ze niet na. ;) Ik gun ze absoluut het succes maar niet op deze manier: grote fouten maken en dan nog zo'n idioot percentage.

Amen.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:05

[quote="Jannepauli"]Vast wel.. maar er spelen héle grote (financiële) belangen mee. PS zal er toch niet aan willen denken dat de nationale trots omslaat in een nationale blamage als uiteindelijk blijkt dat de jonge Rath het er niet uit kan rijden.. de media steunen hem voorlopig nog bij deze onderneming, maar wat ben ik benieuwd te weten hoe de echte professionals erover denken in Duitsland.. iedereen zwijgt beleefd.[/quote]

Ik had hier nog helemaal niet over na gedacht, maar nu je het zegt... Ik ben daar ook wel benieuwd naar!

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:07

kimmysan schreef:
Jannepauli schreef:
Vast wel.. maar er spelen héle grote (financiële) belangen mee. PS zal er toch niet aan willen denken dat de nationale trots omslaat in een nationale blamage als uiteindelijk blijkt dat de jonge Rath het er niet uit kan rijden.. de media steunen hem voorlopig nog bij deze onderneming, maar wat ben ik benieuwd te weten hoe de echte professionals erover denken in Duitsland.. iedereen zwijgt beleefd.[/quote]

Ik had hier nog helemaal niet over na gedacht, maar nu je het zegt... Ik ben daar ook wel benieuwd naar!

Yep,
denk dat de grote namen zich wel zullen gaan roeren als ze verliezen van Rath met zoveel fouten en daar geef ik ze geen ongelijk in

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:10

Edward reed hier toch ook iedereen eruit met tactfouten en foute wissels?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:25

Ondanks de strakke stang vond ik dit wel een betere proef dan de vorige. Er zaten grotere en kleinere miscommunicaties in, maar we zien Totilas weer een klein beetje tevoorschijn komen. 77% oid zou wel meer op z'n plaats geweest zijn wmb.

Je ziet dat Rath wat meer durft te rijden. Ik denk ook dat Totilas heel erg gewend is om met de rem erop te lopen en het lijkt mij vrij lastig om dat eruit te halen zonder het paard in elkaar te laten zakken. Jammer was wel dat er ook in de aanleuning hier en daar vrij grove fouten waren. Waarom die stang er zo strak opzat was mij een raadsel.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:28

Vind matthias erg ruw in de hand, het lijkt wel of hij constant totilas als het ware omhoog trekt, met name in de pi/pa en stilstaan kun je het goed zien. De galop vind ik echt beneden maat. geen constantie en fijn ruggebruik. Ook alleen maar staartgezwiep. Het binnenkomen ging de mist in. Hij sprong voor het binnengaan zelfs in de verkeerde galop. galopappuyementen gingen niet moeiteloos.
De laatste lijn vond ik echt drammerig en duwerig.

Jammer, gun het matthias wel, maar het lijkt of hij te graag hoge %en wil. En dat gaat echt ten koste van de harmony, ontspanning en ritme.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:35

Zit nu naar de grand prix special te kijken op clipmyhorse. Wedstrijd wordt gewoon stilgelegd als er een hekje omvalt. Paarden moeten daar in mijn ogen tegen kunnen. Gebeurt hier ook niet.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:59

Ik doe het hem niet na, maar word er ook nog niet warm van. Er zitten hele mooie stukken tussen, de draf appuyementen bijvoorbeeld, maar ik zie in de piaffe en passage heel veel spanning terug. Waar Edward hier de spanning uiteindelijk af kon laten vloeien, zie je dat Mattias er nog moeite mee heeft. Vind dat Toto hier alleen maar aan het heffen is, spanning maakt en het ritme ook ver te zoeken is. Verder lijken de zigzag nergens op, laatste lijn veel spanning. Ik vind het ogen alsof Totilas ontzettend heet is in de proef en onze jonge Duitse vriend er nog niet helemaal mee om weet te gaan. Vind verder het achterbeen gebruik met name in de uitgestrekte draf echt belabberd, hij doet niks! Vind de scores ook overtrokken, ik ben ook benieuwd wat een internationale jury hierover te zeggen heeft.
Laatst bijgewerkt door Kathleen_vW op 18-06-11 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:18

pfff, nou kan er weer niet warm voor lopen zeg.
rondje om de ring, gaan we piafferen of gaan we stappen?
binnenkomen met een paar wissels, de stang die bijna horizontaal staat.
in het uitstrekken doet ie achter niets, en van voor is ie gehaast.
draf-appuyementen zijn niet mooi, rath corrigeert teveel waardoor het niet vloeiend loopt.
galop-appyuementen vnl naar links is de achterhand voor.
wissels om de pas gaan de mist in.
pirouttes om de middenhand, vnl de 2e.
na de uitgestrekte stap gaat toot bijna telgangen.
na het aanspringen in galop vraag ik me af wat ie aan het doen is, enkele passen enorm bergop, dan weer naar voren, dan weer terug en bergop.??

bij edward zag het er zoveel vriendelijker uit, zoveel lichter.
onder edward zag je gewoon dat toot alles gaf wat ie op dat moment in zich had, en bij rath zie ik een paard die alles kan maar vaak word gecorrigeerd/tegengewerkt.
ik blijf bij mijn mening, toot had nooit bij edward weggehaald moeten worden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:28

Heb zonet de grand prix special van Totilas gezien. Maar krijg echt het gevoel dat hij er niet echt aan durft te rijden. Dat hij bang is om hem kwijt te raken als hij Totilas voluit laat gaan. Ook het stanggebruik irriteert me behoorlijk.

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:49

Ik doe het ze niet na. In tegen deel, maar oei oei oei.
Die stang..
En changeren bij binnenkomst. Hmm.
Tuurlijk staat er super veel druk op deze combinatie en kennelijk kan MA deze druk, nog, niet aan.
Erg jammer dat het zo gaat.
Ik ben ook heel erg benieuwd naar de proef van Isabell.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:53

Goh ik vraag me af of er een jury is die totilas niet kent, en hoe hij deze proef dan zal beoordelen.
Dan komt er een hele andere uitslag denk ik.

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:53

Ik vind jullie wel allemaal énorm kritisch. Tuurlijk kunnen die handen stiller, mag de aanleuning beter, kan het nog héél wat netter, moet er meer rust in komen, ... Maar ik vind dat we niet mogen vergeten dat ze nog niet echt veel in de ring zijn verschenen. Ruiter moet nog aan het paard wennen, paard moet nog aan de ruiter wennen om de immense druk die op hun schouders ligt niet te vergeten. Geef ze wat tijd, wat wedstrijdritme en ga dan pas conclusies trekken.
Met volgende opmerking ga ik verschillende mensen tegen mij krijgen, maar misschien ben ik gewoon objectiever omdat ik Belg ben. Ik vond eerlijk gezegd dat het er met Edward Gal ook alles behalve vriendelijk uitzag. Ik zag een paard kunstjes uitvoeren, maar bijlange niet altijd een goed lichaamgebruik. De uitgestrekte draf vind ik persoonlijk onder Mathias beter dan bij Edward. Bij Edward schoten die voorbenen de lucht in wat een enorm spectakel gaf, maar die achterbenen hingen er maar achter. Deze worden nu toch al wat beter gebruikt in mijn ogen.
Persoonlijk zeg ik dus: Geef ze wat tijd.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:58

Karl66 schreef:

Weinig happy athlete :=
Paard lijkt er nergens plezier in te hebben.

Dat viel me onder EG een stuk minder op iig. Misschien was hij daar ook gespannen maar die wist het dan goed te verbloemen :)

Bij binnenkomst waren ze mij iig al kwijt. Zag er heel slordig uit en paard stond niet eens netjes 4kant :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:08

Mylady_E schreef:
Ik vind jullie wel allemaal énorm kritisch. Tuurlijk kunnen die handen stiller, mag de aanleuning beter, kan het nog héél wat netter, moet er meer rust in komen, ... Maar ik vind dat we niet mogen vergeten dat ze nog niet echt veel in de ring zijn verschenen. Ruiter moet nog aan het paard wennen, paard moet nog aan de ruiter wennen om de immense druk die op hun schouders ligt niet te vergeten. Geef ze wat tijd, wat wedstrijdritme en ga dan pas conclusies trekken.
Met volgende opmerking ga ik verschillende mensen tegen mij krijgen, maar misschien ben ik gewoon objectiever omdat ik Belg ben. Ik vond eerlijk gezegd dat het er met Edward Gal ook alles behalve vriendelijk uitzag. Ik zag een paard kunstjes uitvoeren, maar bijlange niet altijd een goed lichaamgebruik. De uitgestrekte draf vind ik persoonlijk onder Mathias beter dan bij Edward. Bij Edward schoten die voorbenen de lucht in wat een enorm spectakel gaf, maar die achterbenen hingen er maar achter. Deze worden nu toch al wat beter gebruikt in mijn ogen.

Het is idd een nieuwe combinatie, maar je moet wel objectief blijven en 81% is gewoon veelste hoog.
Als de jury ook maar telkens denkt: Ach gut, ze beginnen nog maar net.", dan krijg je dit soort hoge % zonder dat daar een goede reden voor is.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:10

Is er niet een duitse bokt ofzo waar we kunnen lezen wat de duitse bokkers zeggen :')

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:13

Abercrombie schreef:
Is er niet een duitse bokt ofzo waar we kunnen lezen wat de duitse bokkers zeggen :')

:') je haalt me de woorden uit de mond

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:19

phormicola schreef:
Mylady_E schreef:

Het is idd een nieuwe combinatie, maar je moet wel objectief blijven en 81% is gewoon veelste hoog.
Als de jury ook maar telkens denkt: Ach gut, ze beginnen nog maar net.", dan krijg je dit soort hoge % zonder dat daar een goede reden voor is.

Volledig mee akkoord dat dat percentage veel te hoog is voor wat er is gepresteerd. Ik vind enkel dat veel bokkers goed zijn in afkraken terwijl ik de combinatie over enkele maanden pas zou gaan beoordelen.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:20

Tja ht is wel een erg hoge score.. Vind dat Rath heel erg terugwerkt, ontzettend zit te sjorren aan die teugels; bah!

Abercrombie

Adil

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:22

Vind het algemene beeld van Rath/Totilas ook nog niet erg harmonieus overkomen. Maar om eerlijk te zijn vond ik Rath überhaupt voor het hele Totilas verhaal al een niet erg sympathieke ruiter (o.a. met Sterntaler).
Ik was echter aangenaam verrast toen hij Totilas presenteerde op die persconferentie van PS en dacht dat het wel goed zou komen. Maar helaas kom ik nu toch steeds weer terug op mijn onspronkelijke mening over Rath: ik vind hem onsympathiek rijden, ook met Totilas. Jammer!!