Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
colette_007 schreef:Ik irriteer me mateloos aan zijn stang gebruik. Verder tja nog behoorlijke fouten, vind hem 'gewoner' lopen dan met gal.

smeetjoew schreef:81% voor zo'n proef. Ik begrijp het niet. Er zaten absoluut supermooie stukken in maar ook veel te veel fouten en het algehele beeld mist een stukje rust en harmonie.
Het binnenkomen verdiende al een onvoldoende, de eners gingen de mist in, een pirouette was niet zo mooi, ik vond de zigzag appuyementen in galop erg slordig, de uitgestrekte draf is ook niet wat het geweest is (minder spektakel, beetje douwerig aan de voorkant) en de laatste lijn richting afgroeten was gewoon bagger.
Maar achja, doe het ze niet na.Ik gun ze absoluut het succes maar niet op deze manier: grote fouten maken en dan nog zo'n idioot percentage.
kimmysan schreef:Jannepauli schreef:Vast wel.. maar er spelen héle grote (financiële) belangen mee. PS zal er toch niet aan willen denken dat de nationale trots omslaat in een nationale blamage als uiteindelijk blijkt dat de jonge Rath het er niet uit kan rijden.. de media steunen hem voorlopig nog bij deze onderneming, maar wat ben ik benieuwd te weten hoe de echte professionals erover denken in Duitsland.. iedereen zwijgt beleefd.[/quote]
Ik had hier nog helemaal niet over na gedacht, maar nu je het zegt... Ik ben daar ook wel benieuwd naar!
Karl66 schreef:Het filmpje staat hier: http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewto ... 8836#p8836

Mylady_E schreef:Ik vind jullie wel allemaal énorm kritisch. Tuurlijk kunnen die handen stiller, mag de aanleuning beter, kan het nog héél wat netter, moet er meer rust in komen, ... Maar ik vind dat we niet mogen vergeten dat ze nog niet echt veel in de ring zijn verschenen. Ruiter moet nog aan het paard wennen, paard moet nog aan de ruiter wennen om de immense druk die op hun schouders ligt niet te vergeten. Geef ze wat tijd, wat wedstrijdritme en ga dan pas conclusies trekken.
Met volgende opmerking ga ik verschillende mensen tegen mij krijgen, maar misschien ben ik gewoon objectiever omdat ik Belg ben. Ik vond eerlijk gezegd dat het er met Edward Gal ook alles behalve vriendelijk uitzag. Ik zag een paard kunstjes uitvoeren, maar bijlange niet altijd een goed lichaamgebruik. De uitgestrekte draf vind ik persoonlijk onder Mathias beter dan bij Edward. Bij Edward schoten die voorbenen de lucht in wat een enorm spectakel gaf, maar die achterbenen hingen er maar achter. Deze worden nu toch al wat beter gebruikt in mijn ogen.
Persoonlijk zeg ik dus: Geef ze wat tijd.
phormicola schreef:Mylady_E schreef:Ik vind jullie wel allemaal énorm kritisch. Tuurlijk kunnen die handen stiller, mag de aanleuning beter, kan het nog héél wat netter, moet er meer rust in komen, ... Maar ik vind dat we niet mogen vergeten dat ze nog niet echt veel in de ring zijn verschenen. Ruiter moet nog aan het paard wennen, paard moet nog aan de ruiter wennen om de immense druk die op hun schouders ligt niet te vergeten. Geef ze wat tijd, wat wedstrijdritme en ga dan pas conclusies trekken.
Met volgende opmerking ga ik verschillende mensen tegen mij krijgen, maar misschien ben ik gewoon objectiever omdat ik Belg ben. Ik vond eerlijk gezegd dat het er met Edward Gal ook alles behalve vriendelijk uitzag. Ik zag een paard kunstjes uitvoeren, maar bijlange niet altijd een goed lichaamgebruik. De uitgestrekte draf vind ik persoonlijk onder Mathias beter dan bij Edward. Bij Edward schoten die voorbenen de lucht in wat een enorm spectakel gaf, maar die achterbenen hingen er maar achter. Deze worden nu toch al wat beter gebruikt in mijn ogen.
Persoonlijk zeg ik dus: Geef ze wat tijd.
Het is idd een nieuwe combinatie, maar je moet wel objectief blijven en 81% is gewoon veelste hoog.
Als de jury ook maar telkens denkt: Ach gut, ze beginnen nog maar net.", dan krijg je dit soort hoge % zonder dat daar een goede reden voor is.

Susyb schreef:Abercrombie schreef:Is er niet een duitse bokt ofzo waar we kunnen lezen wat de duitse bokkers zeggenje haalt me de woorden uit de mond