Primeur met eerst gekloonde internationaal eventingpaard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kalama

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:07

En tsja, abortus, fertiliteitsklinieken en genetisch gemanipuleerde spruitjes zijn ook tegen de natuur in, maar wordt ook op grote schaal toegepast...[/quote]

Ja, moet zeggen, daar ben ik het ook niet echt mee eens. Buiten "sommige" abortus gevallen.

balloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:16

manic schreef:
Met alle respect, maar de huis tuin en keukenpaardjes van de gemiddelde hobbyfokker en recreant kun je toch niet vergelijken met Olympische en wereldkampioenen?

Één van de eerste toppaarden van Albert Zoer komt anders wel uit onze stallen...

pony_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:39

OO dat wist ik nog niet.......
Ik ho eme normaal niet met dit niuws bezig maar :Y) ja.
I love die paardjes. <3

Saars

Re: Primeur met eerst gekloonde internationaal eventingpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:56

Jeetje, ik weet niet goed wat ik van dat klonen moet denken...
Dan is een paard op slag niet meer uniek, en dat maakt ze juist bijzonder...

michaelally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:38

DubbelDun schreef:
Zunzuncito schreef:
Ik stel me zo voor dat het fokken met klonen belangrijker is dan de kloon zelf.

Maar als de kloon al niet 100% kan waarmaken van wat de intentie is hoe verwacht je dan dat iets wat met 50% wordt doorgefokt dat wel kan ??

Ik snap dat het voor onderzoekers leuk is om te kijken of iets lukt, maar zie dus de meerwaarde er niet van waar het om de verwachtte prestaties gaat.

het echte fokken en de juiste paarden met elkaar laten fokken zal volgens mij verloren gaan, er zullen meerdere klonen van toppaarden zijn , en dan heeft het fokken helemaal geen zin meer, en paarden zijn uniek, dus laat dat klonen voor wat het is, doe da met een bedreigde diersoort, da istenminste nuttig

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:42

Het proces van klonen is zo duur, dat de aantallen die gekloond worden echt heel klein zijn. Bovendien is het management van zo'n topper niet zomaar te kopïeren en dat is op het allerhoogste niveau toch een heel belangrijke factor. Ik ben dus niet zo bang voor eventuele klonen in de sport. Voor de fokkerij zou ik zelf niet zo snel een kloon kiezen. Dat pionierswerk mag een ander voor mij doen!
Maar misschien wordt het op de lange termijn wel net zo geaccepteerd als Embryo Transplantatie nu en bv. KI, wat nu toch als heel normaal wordt beschouwd.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:00

Heeft iemand foto's? Zien de paardjes er allemaal hetzelfde uit? Hoe gaat Kn het geslacht verschillen? Help! Ik kan op internet gen duidelijk antwoord vinden waar ik iets van snap. :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:54

Nou de meeste klonen zien er dus niet 100% hetzelfde uit qua aftekeningen LauraMc. Dat wil zeggen dat er nog andere factoren van invloed kunnen zijn op de aftekeningen, maar men weet nog niet helemaal wat precies. Het geslacht zal echter niet verschillen omdat het qua genen een kopie is van jezelf

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:38

Grappig dit, de echte Wiseguy is namelijk gefokt door een vriendin van me...