Levenslang verbod voor houden van paarden door verwaarlozing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:09

chanel1985 schreef:
eigenlijk is die straf niet effectief, ze kunnen die zo omzeilen door de paarden op een andere naam te zetten. (heb vernomen dat hij nu terug een wei vol paarden heeft, alleen staan ze op naam van zijn broer)

Daar dacht ik ook direct aan.

Hoe goed het ook klinkt, de straf is imo gewoon waardeloos. Nog geen 2000 euro boete is niets, en een paard heb je zo weer gekocht, desnoods maar ander locatie en op een andere naam. Daar gaan ze die man echt niet voor nauwlettend in het oog houden. Niks gestraft dus.

LiesjeEZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:18

Ik vind persoonlijk de geldboete nog te klein!!!
De mensen die zo omgaan met dieren moesten ze
zelf maar eens laten verhongeren.
Een dier kiest spijtig genoeg niet bij welke eigenaar
hij/zij terecht komt!

Laat ons hopen dat Nederland deze beslissingen een
beetje wil volgen, want hoor hier dat dat precies niet
het geval is.

kinel

Re: Levenslang verbod voor houden van paarden door verwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:27

daar doen ze er tenminste wat aan hier moeten eerst doden en gewonden vallen voor er uberhaupt wat gebeurd. en dan loopt het nog met een sisser af.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:10

Tja, daar hebben ze tenminste een schuilstal... hier in Nederland staat er zat onder het mom van 24/7 buiten zonder dak boven hun hoofd...

Aan de andere kant, ben allang blij dat er eens iets fatsoenlijks aangedaan wordt!!

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:13

Natuurlijk, alles valt te omzeilen maar ze dóén tenminste iets en dat kan je in Nederland maar weinig zeggen..

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:25

svdijk86 schreef:
BarbaLala schreef:
Lijkt me ook een goede straf voor die Amsterdamse (?) dame die de paarden tot de knieën in de blub had staan..

Dan zullen er komende winter een hoop mensen geen paarden meer mogen houden..

heel veel 24/7 weidegang + schuilstal is 1 grote blub :') En als je geen ander land hebt...?

Anyway ik ga niet de discussie aan.

Als deze meneer niet is ingegaan op de eisen om te proberen de leefomgeving van zijn paarden
te verbeteren heeft hij het zeker verdiend.

Inderdaad :j ik ga met je mee. Ik hou geen ultiem weiland over in de winter en zeker niet als ze (zoals bij mij dan) vaak buiten lopen omdat ze het gewoon heerlijk vinden!
Deze man heeft vast en zeker deze straf verdient!

piiiienq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:03

jaaa goedzo! zon mensen moeten ze zeker aanpakken! helaas gebeurt t in nederland niet nee.

SFTW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:41

Geweldig, goed dat dit gebeurt!
ja het zou natuurlijk super zijn als dit in nederland ook kan.. maar ja hoe ga je dit handhaven? als die man nu paarden op naam van een ander heeft..
ik zou de boete iig nog een stuk hoger maken!

ManUun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:41

inderdaad Nederland mag ook harder optreden!
Maaar daar zijn ze druk mee bezig!

_YVN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:50

Net goed voor hem!
En idd was het ook maar zo in NL..

NILO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:21

Awel, in Belgie wordt dierenmishandeling niet serieus genomen! Deze paarden hebben heeeel lang afgezien eer ze in beslag genomen konden worden, ze waren bijna dood. En dan zo'n lichte straf, pfff :(

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 17:12

Passowa schreef:
Turnhout is in België hoor :Y)

:')

*word wakker*

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:37

NILO schreef:
Awel, in Belgie wordt dierenmishandeling niet serieus genomen! Deze paarden hebben heeeel lang afgezien eer ze in beslag genomen konden worden, ze waren bijna dood. En dan zo'n lichte straf, pfff :(

IK ben blij dat het nog voor de rechter gesleept geworden is, ik ben zelf een van de medewerkers van het opvang centrum dat toen de paarden was gaan halen. Als hij niet hard tegengewerkt had met alles was het nog niet eens voor een rechter gekomen. Ik ken zoveel gevallen van verwaarloozing dat hier in ons opvang centrum binnen komt waar de eigenaar gewoonweg meteen astand van doet om zo aanslepende kosten/rechtzaken te vermijden, aan ene kant is het best, al te sneller de dieren geplaatst kunnen worden in nieuwe plaatsen, maar ook aan een kant spitjig omdat zo alles onder de mat wordt geschoven.

Juwelenschip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:38

Goed dat ze hier strenger tegen optreden en het kan voor sommige mensen denk ik wel een wake-up call zijn als ze van een rechter te horen krijgen dat ze nooit meer een paard/dier mogen houden - maar helaas zijn er zoveel manieren om dat te omzeilen...

BanjerLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:47

Misschien niet al te effectief omdat de paarden idd gewoon op een andere naam gezet kunnen worden, maar het is natuurlijk beter dan alleen een geldboete! Want zo word het hem wel weer wat moeilijker gemaakt...

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:56

Je kan nooit tegengaan dat de regels worden omzeild maar zoals BanjerLief al zegt, het zal een stuk moeilijker voor hem worden en als de politie daar net zo goed controleert als dat er gehandeld wordt zal hij echt wel op moeten passen als hij het nog eens zou willen proberen..