Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Flappie30 schreef:Iemand al de stukjes tekst gelezen die hier op deze link onder het filpje staan ? Geen positieve commentaren... (terecht of niet laat ik zelf in het midden)
- , en de vrolijkheid zoals al eerder gezegd.
lijntje87 schreef:Nogmaals er moet nog veel aan gebeuren maar ik vind het een hele vooruitgang voor het paard.
lijntje87 schreef:Ja, ik vind het een prettiger beeld om naar te kijken dan wanneer Edward hem reed.
Er mist nog enorm veel afwerking, maar het paard loopt niet meer met zijn kin op zijn borst. Veel meer lengte in zijn hals. En dat spastische voorbeen is niet meer zo aanwezig. Nu "loopt" hij weer normaal.
Nogmaals er moet nog veel aan gebeuren maar ik vind het een hele vooruitgang voor het paard.
mimp3 schreef:Ik heb het idee dat Edward Totilas met meer druk reed en daardoor werd het paard enkele meters korter. Bij Matthias word hij met meer lengte gereden en geeft mij het gevoel dat het paard wat meer op eigen benen loopt en daardoor soms nog wat balans zoekt. Vind het wel een super prestatie hoor en vond het op enkele haperingen na zeker niet slecht uitzien. En het commentaar op het dressageforum! walgelijk hoor. Deze combinatie komt er wel ,ze hebben nog even tijd nodig.
Mirkim schreef:Ik hou er nooit zo van om in me in topics te storten over Edward, Totilas en Matthias... Puur het feit dat ik vind dat een 26-jarige jongen als Matthias de tijd moet krijgen om naar Totilas te groeien en Totilas naar em.. Edward is natuurlijk samen met Totilas meegegroeid. Ik vind niet dat er echt een spectakel op het filmpje te zien is tussen Totilas en Matthias... En ik pakte voor de grap eens een special van Edward en Totilas erbij. En ja, het verschil is groot, maar toen besefte ik ook dat het niet helemaal eerlijk is dat ik ze vergelijk... Over een jaar, dan kun je denk ik pas gaan vergelijken, als je dit zou willen...
Ik hoop dat het goed met Totilas en Matthias gaat komen en dat we snel kunnen zien schitteren aan de top van het dressuur!
BEn benieuwd hoe hard ze naar elkaar toe gaan groeien. Enige wat mij echt stoorde is dat Rath na het afgroeten de 1e proef niet eens blij lijkt
lijntje87 schreef:Ja, ik vind het een prettiger beeld om naar te kijken dan wanneer Edward hem reed.
Er mist nog enorm veel afwerking, maar het paard loopt niet meer met zijn kin op zijn borst. Veel meer lengte in zijn hals. En dat spastische voorbeen is niet meer zo aanwezig. Nu "loopt" hij weer normaal.
Nogmaals er moet nog veel aan gebeuren maar ik vind het een hele vooruitgang voor het paard.
murphy102 schreef:Mirkim schreef:Ik hou er nooit zo van om in me in topics te storten over Edward, Totilas en Matthias... Puur het feit dat ik vind dat een 26-jarige jongen als Matthias de tijd moet krijgen om naar Totilas te groeien en Totilas naar em.. Edward is natuurlijk samen met Totilas meegegroeid. Ik vind niet dat er echt een spectakel op het filmpje te zien is tussen Totilas en Matthias... En ik pakte voor de grap eens een special van Edward en Totilas erbij. En ja, het verschil is groot, maar toen besefte ik ook dat het niet helemaal eerlijk is dat ik ze vergelijk... Over een jaar, dan kun je denk ik pas gaan vergelijken, als je dit zou willen...
Ik hoop dat het goed met Totilas en Matthias gaat komen en dat we snel kunnen zien schitteren aan de top van het dressuur!
Dat spektakel is nu net wat Rath eruit probeert te rijden:
Totilas wordt omgeschoold van een mechanische trucjes-machine naar een Happy Athlete: zo veel meer ontspanning meer verlenging in lichaam en in hals. Een ontspannen, correct zittende ruiter met een onderbeen waar een onderbeen hóórt te liggen!! Dit gaat een fantastische combinatie worden!
Kippenvel krijgen van de losheid, meewerkendheid van het paard, die nog duidelijk moet wennen hieraan ipv kippenvel door een kunstmatig hoog voorbeen bijv.
Tijd krijgen om zich te ontwikkelen, dit zowel voor paard als ruiter...

balloon schreef:Ben ik echt de enige die het niet tof vindt dat dit paard in handen is gevallen van onze Oosterburen? Ik zat eindelijk weer te stralen omdat vooral de combinatie Edward en Adelinde het Nederlandse dressuurteam steeds naar de eerste plaats reed. Zo'n klein landje, zo veel goede paarden en talent.
De beste paarden worden steeds weg gekocht en dat zit me gewoon niet lekker. "geld is macht"...brrr
Sorry, ben blij dat iedereen zo tevreden is over deze combinatie, ik zie de lol er gewoon niet van in.